Scorito Tour de France 2026

1 2 ... 59 ... 281 282
M@thijs

Even heel wat anders.

Hebben jullie al eens overwogen vingegaard thuis te laten?

Nee maar serieus hoeveel sprinters van 2m+ neigen we naa?, ik zit zelf nu op 2, 1 snellere en 1 klimmende.

SanMark
Coureurs du Courage
Ik kan er maar één meenemen met de keuzes die ik maak, wie pak ik: Evenepoel of Ayuso. Op dit moment...

Je kan Rev eerder cappen dan Ayuso .

NetNietNieuw
Coureurs du Courage
Het gaat mij er helemaal niet om dat je een interessante strategie te pakken hebt, dat mag zeker. Ma...

Lees mijn onderbouwing een pagina of 5/6 geleden maar terug, daar geef ik uitleg waarom ik Vingegaard waarschijnlijk thuis laat, en hoe ik het denk op te vangen, nogmaals, scorito wise gezien! 

Maar dan krijg je weer enorm kritiek, van dus onder andere Fietseties. 

Coureurs du Courage
ThiasPinarello
Waar in je team maak je dan de keuzes? Ik krijg namelijk Seixas en Ayuso er echt niet in.  Ik weet d...

Wilde al eerder op je post terugkomen, maar er kwam iets tussen.

Mijn keuze is om echt top-heavy AK te gaan. Dus echt Pogi, Vingi, Seixas en Del Toro + Ayuso/Evenepoel én THJ/Carapaz. Vriend van mij gaat nog een stap verder en neemt naast dit rijtje zelfs Lipowitz mee. Aangevuld met 500k/750k mannen.

Hierdoor moet je concessies doen elders, vanzelfsprekend. 2 andere UAE is dan niet realistisch qua budget, dus wordt dat er 1.

En in je sprinters ga je slechts 3/4 of 5 sprinters meenemen en dan dus niet de duurste. Maar ook niet per se de goedkoopste (vul zelf maar in).

Tot slot aanvullen met 500k mannen voor klimmend aanvallen, gewoon aanvallen en sprinten. Liefst wel uit de sterkere ploegen of in aanmerking komend voor jongere trui.

Ik ben gestart met deze strategie en vooralsnog voelt dit heel prima aan. Probeer het eens uit zou ik zeggen.

Woutomaat
Coureurs du Courage
Het zal mijn blinde vlek zijn, maar wil je me dan a.u.b. wijzen op de posts waar het berekent wordt?...

We hebben heel vaak gezegd dat we het meerdere keren berekend hebben en wie Vin dan op zou moeten vangen! Ik was gisteren van plan de volledige berekening te plaatsen maar heb hem toch weggehaald omdat ik vind dat jullie dat ook zelf kunnen doen.

Coureurs du Courage
NetNietNieuw
Lees mijn onderbouwing een pagina of 5/6 geleden maar terug, daar geef ik uitleg waarom ik Vingegaar...

Het was 13 pagina's terug.

Ik lees in je onderbouwing slechts keuzes die je maakt, nergens waarom Vingegaard niet mee zou moeten gaan. Je zegt dat je dan Ayuso & Seixas mee kan nemen, maar je kunt ze ook gewoon allemaal meenemen. En dan bezuinigen op je sprintkern. Waarom moet je 4 topsprinters bij hebben? Er is hier allang gespeculeerd dat dat deze Tour niet per se nodig is. Kijk naar vorig jaar of de Giro: de AK mannen scoren veruit het meest en slechts 2 of 3 sprinters halen het 'ideale' team. Een top heavy AK team, aangevuld met 2 goeie sprinters (en rest budget), lijkt me een goeie strategie. Dat kan prima met Vingegaard erbij.

Maar nogmaals: reken het mij vooral voor waarom ik hem thuis moet laten :-)

NetNietNieuw
Coureurs du Courage
Het was 13 pagina's terug. Ik lees in je onderbouwing slechts keuzes die je maakt, nergens waarom Vi...

Props dat je het terug hebt opgezocht ;) 

Zoals ik nu mijn AK selectie heb staan, inclusief een zwaar sprint/sprint plus team, ben ik daar vooralsnog helemaal content mee! 

Jij maakt bepaalde keuzes en hebt zo je gedachten, maar ik laat dus Vingegaard thuis, zodat ik Pogi, Toro, Seixas, Lipo, Remco, Carapaz, Jasper, Merlier, Kooij, Girmay mee kan en ga nemen! 

Dan heb ik nog voldoende miljoenen over, voor een Pidcock/Van de Poel, een 1 miljoen aanvaller en sprinter, en 5/6 prima 500 aanvullers. 

ThiasPinarello
Coureurs du Courage
Wilde al eerder op je post terugkomen, maar er kwam iets tussen. Mijn keuze is om echt top-heavy AK...

Mooi om je visie zo scherp uitgeschreven te zien, dit is wel echt een duidelijke keuze één kant op.

Top-heavy AK snap ik heel goed dit jaar. Als Pogačar /Vingegaard+ één of twee daarachter daadwerkelijk het klassement domineren, dan zit je meteen op een enorme puntenbasis. Dan wordt de rest inderdaad ondersteunend in plaats van dragend.

Waar bij mij nog twijfel zit, is vooral de afhankelijkheid van scenario’s: Als het AK volgens verwachting verloopt, dit kan echt heel hard gaan. Alleen als er één naam wegvalt (valpartij / slechte week), dan je verliest meteen een groot deel van je fundament. Met als direct gevolg van de strategie dat je minder ruimte om dat op te vangen. Al heb je natuurlijk wel al die andere kleppers nog. Daar zit voor mij het spanningsveld met mijn eigen spreiden op zekerheid-gedachte.

Ik ga jouw variant zeker even doorrekenen, want gevoelsmatig zit hier een hogere max score in, maar ook een lagere ondergrens. 

DesproatMichiel

Om er even iets anders in te gooien: in de tour wil je volgens mij normaliter voor de aanvalsritten de echt sterkste namen hebben. Los van renners die dat expliciet als doel aangeven (zoals eerder genoemd oa Arensman en Storer en wellicht een O' Connor).

Vaak komen daar mannen bij die ook als AK gekwalificeerd kunnen worden zoals specifiek Evenepoel, Carapaz, Pidcock en L. Martinez. Maar zullen zij al in het begin wat laten lopen met het idee dat aanvallen meer gaat lonen deze tour met al die toppers aan de start?
- Evenepoel: ben er vrij zeker van dat hij in eerste instantie altijd een AK zal ambiëren.
- Carapaz: deze vind ik meer 50/50, gezien hij na de TTT al direct wat serieuzere achterstand zal hebben maar tot de daaropvolgende tijdrit op maar weinig mannen hoeft in te leveren. Mijn gevoel zegt: een vrij vroege rittenkaper met kans op bollen.
- Pidcock: grote kans dat hij na TTT idem een minuutje oid aan zn broek heeft. Die zal vroeg eindigen in de volgende etappes maar in een andere etappe of dan in 6 wellicht nog wat meer laten lopen.
- L. Martinez: idem gebrekkige TTT ploeg en naast Carapaz mijn eerste kandidaat om duidelijk voor de aanval te gaan.

Benieuwd of mensen dit anders zien voor deze -of andere- renners die een beetje tussen AK en mogelijk switch richting vroege aanvallers in vallen.

mirkodek
NetNietNieuw
Props dat je het terug hebt opgezocht ;)  Zoals ik nu mijn AK selectie heb staan, inclusief een zwaa...

Uiteindelijk is het een persoonlijke keuze en ik vind het ook wel leuk en gewaagd. Maar, waar ga je dan het verschil mee maken met de teams die WEL 'gewoon' Vingegaard meenemen? Want ik heb uit dat rijtje iedereen behalve Seixas, Kooij en Merlier (maar wel Pedersen en nog THJ). En dus Vingegaard. Dan moet dus Seixas een hele goede eerste Tour rijden EN Kooij en/of Merlier een goede Tour rijden. Versus Vingevaard die een voor zijn doen normale Tour moet rijden. Het kan natuurlijk, maar ik schat het 2e scenario toch reëler in.

Wielerphilippe

Poaaah, 60 pagina's alweer. Dank allen alweer voor mooie analyses en berekeningen. Mooi om te zien dat het bij sommige ook zo diep zit dat het bijna persoonlijk begint te worden 😅😅. Om even van de verhitte discussies over Vingegaard af te stappen dacht ik misschien leuk om er even een snelle ronde in te gooien met hot takes op intuïtie om te kijken wat jullie mening daar over is: 

1 Carapaz levert meer punten op dan Ayuso.

2 na etappe 2 of 3 rijdt er een 500/750k man in het geel.

3 De Lie levert makkelijk 150 punten op.

4 Merlier maakt meer kans op groen dan Pedersen.

5 Lipowitz pakt meer punten dan Evenenpoel.

6 Uijtdebroeks rijdt top 10 en levert meer dan 200 punten op.

7 MvdP wint geen etappe deze Tour.

8 Verstrynge wordt de 500k parel van deze Tour

9 Vpp rijdt via de vlucht top 15 AK

Groetjes 

Wicked Wout
DesproatMichiel
Om er even iets anders in te gooien: in de tour wil je volgens mij normaliter voor de aanvalsritten...

Ik denk dat je de belangrijkste hier wel hebt ja. Daarna kom je bij namen als Gaudu en Van Eetvelt, maar die zijn toch al van een wat ander niveau dan de namen die jij noemt. Voor beiden geldt wel hetzelfde: staan na de TTT ook al op achterstand

Maarten Koning
Woutomaat
We hebben heel vaak gezegd dat we het meerdere keren berekend hebben en wie Vin dan op zou moeten va...

Maar dan moet je wel snappen dat mensen sceptisch zijn. Je zegt dat je het berekend hebt en dat zal maar als je niet laat zien hoe je je berekening hebt gedaan, hoe moet men je dan geloven?

Temeer omdat je vingegaard op 700 punten zegt te hebben. Wat wel moeilijk af te vangen is.

Laatst gewijzigd
Coureurs du Courage
Wielerphilippe
Poaaah, 60 pagina's alweer. Dank allen alweer voor mooie analyses en berekeningen. Mooi om te zien d...

1 - Ik heb mijn twijfels over Carapaz. Staat er bij mij niet in. Historisch gezien geweldige renner, zeker voor Scorito. Maar die blessure icm jaartje ouder.. ik denk dat ie net de belangrijke %puntjes tekort komt.

2 Nee, een renner van 8M rijdt in het geel.

3 Dat ben ik met je eens.

4 Ja, mits hij er ook werk van maakt.

5 Nee, daarvoor zijn er te weinig echt zware bergritten. Dit parcours ligt REv beter.

6 Uijtdebroeks zie ik wel het 10de plek pakken ja. Maar niet met 200 punten. Hooguit 150. En daarom kies ik hem niet. (Laag plafond tov andere 1M opties).

7 Eens

8 Verstrynge zou zeker een parel kunnen blijken. Ik durf het echter niet met hem aan.

9 VPP rijdt via de vlucht niet alleen top 15 AK, maar ook de bollen en een etappezege. Die gaat ruim door de 200 punten heen.

* een en ander is op wishful thinking ingevuld.

Coureurs du Courage
Wielerphilippe
Poaaah, 60 pagina's alweer. Dank allen alweer voor mooie analyses en berekeningen. Mooi om te zien d...

Dubbel

Laatst gewijzigd
Coureurs du Courage
Wielerphilippe

Dubbel

Laatst gewijzigd
Coureurs du Courage
Wielerphilippe

Dubbel

Laatst gewijzigd
Coureurs du Courage
Wielerphilippe

Dubbel

Laatst gewijzigd
Coureurs du Courage
Wielerphilippe

Dubbel 

Laatst gewijzigd
Coureurs du Courage
Wielerphilippe

Dubbel

Laatst gewijzigd
Poeksel

Wat me opvalt in de Vingegaarddiscussie: men lijkt vooral de ander te willen overtuigen van het eigen gelijk. Maar waarom zou je dat doen? Ik zou persoonlijk liever hebben dat anderen denken dat ik ongelijk heb. Althans, voor de ronde. Tijdens/na de ronde mogen ze me gelijk geven :)

AapNootMies

Van Wilder, Baudin en Verstrynge. Stuk voor stuk steengoede renners die in aanloop van de Tour laten zien in vorm te zijn. Wie van hen verwachten jullie in etappes 2, 3 en 4? En wie van hen zien jullie voor een AK gaan, alleen Van Wilder?

Wicked Wout
Maarten Koning
Maar dan moet je wel snappen dat mensen sceptisch zijn. Je zegt dat je het berekend hebt en dat zal...

Vooralsnog heb ik Vingegaard gewoon mee hoor. Maar ik vind zeker wat te zeggen voor de overweging hem niet mee te nemen. Daarbij is het ook te makkelijk om te zeggen "700 punten kun je niet elders opvangen". Het gaat altijd om wat die 700 punten kosten. Als Vingegaard 10M was geweest had opeens niemand hem genomen, terwijl zijn puntenpotentieel niet verandert. Ik denk wel dat als er ooit één tour is waarin ook op een andere manier 700 punten te halen is, dat het deze tour is met zóveel andere toppers

Woutomaat
Maarten Koning
Maar dan moet je wel snappen dat mensen sceptisch zijn. Je zegt dat je het berekend hebt en dat zal...

Weet je wat, ik zal als ik wat tijd vindt binnenkort de berekening hier voor jullie opnieuw doen. Maar dat duurt wel een half uurtje dus het kan een paar dagen duren. Wat ik me wel af vraag jullie willen dolgraag mijn berekening zien maar als ik jullie zeg dat het Vin is of Lipo en Ayuso dan kun je zelf ook wel bedenken dat die laatste 2 meer scoren, oke optie 2 neemt een plekje meer in maar anders zet je daar je groene trui neer ofzo dat levert ook maar 8 punten op ofzo

Woutomaat

Zien jullie het als mogelijkheid dat Sexy Seixas niet start na zn val of dat die heel erg slecht is? Of denken jullie dat hij al wel weer hersteld zal zijn en meedoet voor het podium?

1 2 ... 59 ... 281 282

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.