Scorito Tour de France 2026

1 2 ... 61 ... 281 282
KV
Astarloa
Zou Arensman in de ITT vol gaan rijden? Als hij daar top 10 rijdt en in de TTT top 3 heeft hij al ee...

En in hoeveel van al die AK ritten zal hij dan 0-punters scoren?

Er volgt waarschijnlijk wel nog een interview waarin hij zijn doelen aangeeft. 

Laatst gewijzigd
Astarloa
KV
En in hoeveel van al die AK ritten zal hij dan 0-punters scoren? Er volgt waarschijnlijk wel nog een...

Haha jij ook goeiemorgen. Maar jij gaat geen aanvallers selecteren dus. 

KV
Astarloa
Haha jij ook goeiemorgen. Maar jij gaat geen aanvallers selecteren dus. 

Haha. We zullen niet anders kunnen met dit budget ;-) maar vraag me af of hij na zo'n Giro in de 3de week nog over topbenen zal beschikken zoals vorig jaar. Even de berichtgeving afwachten. 
Maar klopt wel wat je zegt. Als hij aangeeft dat TT groot doel is (profiel ligt hem goed) en hij de vooruitgeschoven vluchtpion is, dan wordt het moeilijk om hem links te laten liggen. Parcours schreeuwt wel minder Arensman dan vorig jaar.

Laatst gewijzigd
Harderijder

Arensman staat er bij mij vrij vast in. Ik verwacht geen klassement, maar met de twee tijdritten en zijn klimcapaciteiten vind ik hem wel een steady pick. 

Lipowitz sluit ik me aan bij wat er gezegd is. Ik kom ook op 300-400 punten. Evenepoel gaat wel mee, dus het is voorlopig een keuze tussen Lipo, Pedersen of Ayuso. Lipowitz is stabieler, Ayuso wat meer kans op team en ITT punten (is al bekend wat Ciccone zijn doel is?), en Pedersen geeft mijn sprintploeg en twijfelachtige ritten wat meer body. 

M@thijs
ProScoritoManager
Ik had Gall wel en kan me volledig vinden in deze analyse van Lipo. Doe met die info wat je wil ;) W...

Ik denk dat de bergpunten van gall redelijk weg te strepen zijn met evenepoel teampunten en een 4e/5e plek voor de bollen

Teeke_de_Kapper

Wat Lipo betreft zou ik de berichtgeving nog even afwachten. Op zich een steady pick, maar stel REV kraakt op de Tourmalet en Lipo zit bij de andere grote jongens vooraan. Moet hij dan op REV wachten of mag ie zijn gang gaan? 

Astarloa
Teeke_de_Kapper
Wat Lipo betreft zou ik de berichtgeving nog even afwachten. Op zich een steady pick, maar stel REV...

Als dat het geval is dan zijn de verhoudingen toch gewoon knip en klaar en gaat Lipowitz echt niet wachten.

Buikopstang

Nou een dag niet gelezen en meteen een dagtaak aan bij lezen van met name Vingegaardgate. 

Ik denk dat voor beide iets te zeggen is maar een team zonder Vingegaard lijkt me meer risico te hebben omdat die andere twee renners moeten presteren en dat dus moeilijker is dat 1 renner moet presteren.

En wat iemand een aantal pagina's geleden al aangaf. Beide opties kun je spelen en kan succesvol zijn. 

Gellemuun750jaarstad

Eigenlijk is het niet spannend meer als Pogacar meedoet. In de jaren 80 was er ene Bill Kazmaier die stak zover boven zn concurrentie uit dat ze besloten hem voor een aantal jaren niet meer deel te laten nemen. Dat zouden ze met die Pogacar ook moeten doen😎.

ProScoritoManager
M@thijs
Ik denk dat de bergpunten van gall redelijk weg te strepen zijn met evenepoel teampunten en een 4e/5...

Tsjah als jij minstens 100 teampunten van evenepoel verwacht dan kijken we niet op dezelfde manier naar Lipo. Ik persoonlijk verwacht afgezien van de ITT evenveel evenepoel teampunten als dat Gall aan teampunten via Andresen meepakte in de giro ;)

En een eventuele 5e plek in bergklassement (die ik zelf totaal niet verwacht) voor Lipo streep je qua dagopstelling punten natuurlijk niet zomaar weg tegen Gall die ruim een halve giro 12 opstelpunten pakte (3e ak + 2e bk, daarna 2e ak + 3e bk (misschien 4e, weet ik even niet meer uit het hoofd))

Zolderman

Ik zie hier vaak Visma/Ineos/RB voorbij komen als TTT winnaar, maar gaat UAE die niet gewoon winnen?

Kijk eens naar die ITT in Zwitserland. Wellens, Grossschartner, Mcnulty, politt en pogacar allemaal bij de beste 20, denk dat hierdoor een extra mcnulty meenemen haast een must is

Laatst gewijzigd
KV
Zolderman
Ik zie hier vaak Visma/Ineos/RB voorbij komen als TTT winnaar, maar gaat UAE die niet gewoon winnen?...

Was ook mijn bedenking als ik gisteren keek. Er is duidelijk op getraind geweest. 

mirkodek

Een andere overweging die ik graag bij jullie toets, is om Evenepoel (ook al issie goed geprijsd) links te laten liggen en te vervangen door McNulty. Je loopt waarschijnlijk wat punten mis in de TT, aangezien je McNulty niet zal cappen. Maar in de punchy ritten waar je Evenepoel verwacht daar is Pogacar natuurlijk topkandidaat dus kun je McNulty prima spelen. Idem voor de zwaardere bergritten waar Evenepoel er misschien wel doorheen valt en geen punten scoort. Verschil in TTT zal verwaarloosbaar zijn gok ik. En als Pogacar dan snel de trui pakt, loopt het aardig op.

Met die 1M kan ik vervolgens een 500K renner upgraden naar De Lie of Ackermann naar Meeus. Die laatste heeft dan weer het voordeel dat je die ook op kan stellen in de TTT (en eventueel ook nog in TT voor teampunten Evenepoel.

Ik moet nog even naar de rekentafel om dit na te rekenen, maar zou een goede keuze kunnen zijn.

Zolderman
mirkodek
Een andere overweging die ik graag bij jullie toets, is om Evenepoel (ook al issie goed geprijsd) li...

Poeh, die vergelijking is wel moeilijk te maken zonder context over de rest van je team. Maar dat Mcnulty zijn punten waard kan zijn is zeker wel iets om over na te denken. Als Großschatner in het spel komt voor 2M is die misschien ook te overwegen? (Buiten de ITT en TTT geen eigen punten)

Ik heb REV momenteel ook in mijn team staan als 5e duurste AK man en dat voelt al krap (mis Lipo en Ayuso) dus hem er nog extra uithalen zou ik niet kunnen.

chip 010
Zolderman
Ik zie hier vaak Visma/Ineos/RB voorbij komen als TTT winnaar, maar gaat UAE die niet gewoon winnen?...

Ik verwacht UAE zeker bij de beste 6 teams eindigt en als alles goed gaat winnen ze misschien wel. Echter verwacht ik ze zelf plek 3-6. 

Ik zou de tijdrit van gisteren niet gebruiken als referentie voor de TTT om 2 redenen.

Allereerst is een TTT totaal iets anders dan een ITT. Het gaat in een TTT veel meer om samenwerken en wie wanneer gebruiken. Zeker met de regels die in de Tour zijn is de tactiek van het samenwerken en afzetten belangrijker dan ooit.

Ten tweede pak je nu de resultaten van een ITT waar 75% van de sterke tijdrit mannen niet bij zijn. Alle toppers die het meeste werk op het vlakke doen waren hier niet, ook alle toppers van het klassement van de andere teams waren hier niet. 

Als je zelfs de resultaten wilt pakken zie je dat een Vacek 4e wordt voor alle teamgenoten van UAE, echter is hij bij Lidl pas de 3e of 4e goede tijdrijder van wie mee gaat in de Tour. 

Maar nogmaals, UAE kan het best goed doen en misschien zelfs winnen. Ze hebben met Pogi in ieder geval een renner die het laatste stuk in zijn eentje tijd kan goedmaken.

Arne Riis
Gellemuun750jaarstad
Eigenlijk is het niet spannend meer als Pogacar meedoet. In de jaren 80 was er ene Bill Kazmaier die...

Haha, die Kazmeier reed mannen als Fignon en Hinault inderdaad kansloos uit het wiel op de Tourmalet ;-) En zo niet, dan had ik hem dat wel willen zien proberen.

Roberto82
Coureurs du Courage
Wilde al eerder op je post terugkomen, maar er kwam iets tussen. Mijn keuze is om echt top-heavy AK...

Ik begrijp niet waarom Seixas voor veel mensen in must have is. Hij is heel erg jong. Hij heeft nog nooit een grote ronde gereden. Hij is net gevallen in zijn laatste wedstrijd waarvan hij moet herstellen en dus energie kost en niet meteen voluit kan trainen. En in vergelijking met de vermoedelijke top 5 die in uae, visma en bora zitten heeft hij de minste ploeg voor de ploegentijdrit en zelf is hij ook een mindere tijdrijder dan de andere topfavorieten. Hij begint dus waarschijnlijk al met 3 minuten achterstand (als het niet meeer is) als de eerste grote bergetappe moet beginnen aan het einde van week 2. Tenzij Remco, Del Toro, Fabian of jonas uit gaan vallen of niet in vorm zijn, maar anders gaat seixas met 3 minuten achterstand echt niet de andere podiumkandidaten op 3 minuten zetten of meer in het hooggebergte. Ik vermoed dat Del Toro, Remco en fabian op hetzelfde niveau zitten in de bergen en Seixas kon je in de Dauphine ook een beetje vergelijken met Del Toro. Dus hij rijdt geen podium en is dus die 4,5 niet waard. Grote kans dat hij in de derde week er ook door heen zakt. 

berggie1987
Roberto82
Ik begrijp niet waarom Seixas voor veel mensen in must have is. Hij is heel erg jong. Hij heeft nog...

Ik vermoed omdat ze dit jaar veel wielrennen hebben gekeken en het nogal bijzonder vonden wat deze jongen presteerde, maar ik kan ernaast zitten. 

TourDeFranceUnchained
chip 010
Ik verwacht UAE zeker bij de beste 6 teams eindigt en als alles goed gaat winnen ze misschien wel. E...

Ik denk wel dat die tijdrit van gisteren degelijk iets zegt. Natuurlijk is een TTT iets anders dan een ITT en spelen samenwerking, aflossingen en tactiek een grote rol. Maar uiteindelijk moet je nog steeds de wattages hebben om hard rond te gaan, en dan is het toch opvallend dat UAE daar met vier man in de top 10 eindigt.

Die mannen eindigen bovendien vóór renners als Mauro Schmid, Antonio Tiberi, Alec Segaert, Primož Roglič en Ilan Van Wilder. Dat zijn toch gewoon stuk voor stuk goede tijdrijders. Dus ik vind het wat kort door de bocht om te zeggen dat die uitslag weinig waarde heeft.

Verder ben ik het met je eens dat een TTT om meer gaat dan individuele kwaliteiten. Alleen heeft UAE daar juist extra aandacht aan besteed. Ze hebben op stage meerdere dagen specifiek met het Tour-team getraind op de ploegentijdrit. Als er één ploeg is waarvan ik me op dat vlak weinig zorgen maak, dan is het UAE wel. 

En wat betreft Mathias Vacek: doen we hem dan niet een beetje tekort? Wie zijn er in de Tour eigenlijk aantoonbaar betere hardrijders over een vlakke tijdrit van ongeveer 20 kilometer (binnen Lidl)? Misschien Juan Ayuso op een absolute topdag en Mads Pedersen als het over 12 kilometer gaat. Maar daarachter zie ik eerlijk gezegd niet veel renners die hem er zomaar af rijden. Dat hij ‘pas’ de derde of vierde man van Lidl zou zijn, zegt volgens mij meer over hoe sterk Lidl in de breedte is dan over een gebrek aan kwaliteit van Vacek.

Coureurs du Courage
Roberto82
Ik begrijp niet waarom Seixas voor veel mensen in must have is. Hij is heel erg jong. Hij heeft nog...

Heb jij hem wel zien fietsen dit jaar?

Daarnaast: hoe kom je op 3 minuten op basis van alleen de TTT? 40 seconden tot een minuut maximaal zou ik daar rekenen voor achterstand. En heel eerlijk denk ik dat het minder gaat zijn. Hoole heeft aangegeven dat er specifiek op getraind is in de ploeg en met Bisseger erbij hebben ze krachtige motoren.

Roberto82
berggie1987
Ik vermoed omdat ze dit jaar veel wielrennen hebben gekeken en het nogal bijzonder vonden wat deze j...

Als hij 4,5 M is, dan moet hij gewoon podium rijden en de witte trui pakken. Als hij al minuten achter staat op de andere favorieten voor het podium door de TTT en de ITT dan gaat dat gewoon niet gebeuren. Los van het feit dat hij nog nooit een grote ronde heeft gereden en dit te veel kan worden en hij hard gevallen is. Dit is niet heel moeilijke te bedenken, toch? Maar we gaan het zien. Ik vind het zelf wel een goede onderbouwing om Seixas niet mee te nemen en geen reden om hier flauwe opmerkingen over te maken dat mensen hem hebben zien rijden in het voorseizoen. Moet je daarom meteen stoppen met nadenken en hem er blind inklikken?

Zolderman
Roberto82
Als hij 4,5 M is, dan moet hij gewoon podium rijden en de witte trui pakken. Als hij al minuten acht...

Maar hoe kom je hier in godsnaam bij? In de TTT verliest hij wss rond de 45 seconde en in de tijdrit rijdt hij ook gewoon top 5? Waar slaat dit op?

Bron: Seixas PCS pagina.

Laatst gewijzigd
Wielerphilippe

Vindt Lipowitz inderdaad ook interessant. Gister na 2 Chouffjes toch maar weer erin gepuzzeld.

Met name met het idee als plekje 4/5 zijn plek is en 320 punten zijn ondergrens. Er hoeft maar 1 ding bij de mannen voor hem te gebeuren en hij stijgt alweer 100 punten in die ondergrens. Bij de Giro hadden we volgens mij ook niet Gall 6 keer als 2e ingevuld als een Pellizari fit was en Yates niet was gevallen. Nou zijn Seixas en Del Toro ook niet de meeste zekerheid deze Tour. En als hij wel 4/5 wordt met 320 punten zie ik alsnog weinig verlies ten opzichte van een Ayuso of Evenenpoel die daarvoor echt een top Tour moeten rijden. Of een Merlier of Kooij die daarvoor 5 keer moeten winnen en de puntentrui moeten winnen. 

Mazzel1986
Wielerphilippe
Vindt Lipowitz inderdaad ook interessant. Gister na 2 Chouffjes toch maar weer erin gepuzzeld. Met n...

Waarom is Del Toro geen zekerheidje deze tour? Die laat al het hele seizoen zien dat ie supersterk is toch? En gezien de suprematie van Pogacar zie ik het niet gebeuren dat hij veel werk zal moeten opknappen in dienst van de ploeg. 

Mazzel1986
Astarloa
Zou Arensman in de ITT vol gaan rijden? Als hij daar top 10 rijdt en in de TTT top 3 heeft hij al ee...

Anders wordt het top 20 met kans op bonuspuntjes van Ganna die m wint. Lijkt me een redelijke keuze voor de ITT. En als ie zich echt spaart voor de bergetappes zal ie de gemiste puntjes daar dan ook wel weer goedmaken.

1 2 ... 61 ... 281 282

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.