Scorito Tour de France 2026

1 2 ... 68 69 70 71
SanMark

Als je VPP niet opstelt als 9de man stel je dus iemand op in die plek die dan waarschijnlijk meer punten pakt. Die punten mag je dan meenemen in je berekening bij het Vingegaard totaal.

Woutomaat
SanMark
Als je VPP niet opstelt als 9de man stel je dus iemand op in die plek die dan waarschijnlijk meer pu...

Woutomaat niet snappen! Want het was een voorbeeld dus je stelt hem wel op het was enkel voor de mensen die zouden aankomen met lipo en Ayuso nemen 2 plekken in beslag ipv 1

Laatst gewijzigd
Cheeriomaat

test

Edit: Mooi zo mn nieuwe naam doet het ik vond het tijd voor een wat meer zomerse naam dus daarom mijn zomerhit van het jaar Cheerio erin verwerkt! En als ik wil kan ik altijd gewoon nog inloggen op Woutomaat

Laatst gewijzigd
Vergane Glorie

Wat ik denk dat SanMark bedoelt, is dat je er vanuit gaat dat het meenemen van Vingegaard leidt tot het moeten kiezen van een 500.000 man als negende man voor de bergetappes. Dit hoeft in de regel helemaal niet. 

Zo staat in mijn team als negende man voor het AK/Bergetappes een ploeggenoot van Poga. Dus geisoleerd is deze vergelijking simpelweg moeilijk te maken. Je maakt heel mooi aannemelijk dat deze renners meer kunnen scoren en ik geef toe dat deze gedachte interessant is. 

Wel leg je de lat voor Ayuso wel heel hoog. Hij heeft het de laatste jaren nooit echt op het hoogste niveau bewezen (veel van de punten vorig jaar zijn ook teampunten), staat op de zwarte lijst van UAE etc etc. Om duidelijk te zijn: hij heeft het in zich om het te doen en als je het talent erkent, dan kan hij een schot in de roos zijn. En dat is gewoon valide. 

Ik wil dus jouw tactiek helemaal niet afbranden o.i.d., maar ik zie hem simpelweg het niet zo goed doen (hij staat overigens wel in mijn team hoor, omdat ik FOMO heb) en dus zie ik voor de tour een team zonder Vingegaard als te risicovol voor mij. Hij zal nooit de vrijheid krijgen van UAE om in de aanval te gaan (kijk maar naar een Jorgenson) en dus moet hij zijn punten vanuit het peloton halen en dan acht ik ten minste 6 man beter....En kom dan op een lager aantal uit.

 

Laatst gewijzigd
Mooi weer fietser

Heb me even afzijdig gehouden in dit kippenhok.

Bij deze mijn visie.

  • Iedereen waarvan je +/- 500 punten verwacht moet mee, ongeacht de prijs.
  • Woutomaat heeft hypothetisch best een punt. En dat wist iedereen hier best, beetje flauw om hem zijn berekening te laten delen. Echter onderschat hij de waarde van zekerheid. Wellicht krijgt hij deze keer gelijk, maar uiteindelijk komt iedereen daarachter.
  • Woutomaat is een overenthousiaste jongere. Laat hem in die waarde en ga hem niet als volwassen vent (of vrouw) uitdagen
  • Voor mij een moeilijker hoofdpijndossier, de sprint. Volgens mij is het ondertussen redelijk breed gedeeld dat je geen brede sprintploeg hoeft te hebben, met wellicht maar 1 topper. Maar welke dan?! Net als in de Giro, het voelt als een loterij. Voor nu.kies ik Philipsen, die voelt als de grootste zekerheid, maar eigenlijk is geen enkele sprinter echt zekerheid 

Coureurs du Courage

Wout, complimenten voor je rekenwerk. Ik denk een vrij accurate inschatting van waar we Ayuso, Lipo en Vini mogen verwachten. De rest is natte vingerwerk en snap goed dat je daar schattingen maakt. Mijn punten van kritiek:

  • Etappepunten overig = 50 voor alle 3? In welke etappes dan? Je gaat ze helemaal niet opstellen in andere ritten. Dit levert een voordeel op van 50 punten voor Ayuso en Lipo.
  • Je geeft Lipo en Ayuso truipunten vanaf Le Lioran. Die staan echter niet hoog genoeg met P4 in AK om ze allebei elke dag op te stellen. Sure, voor bergritten en tijdrit mag je dit rekenen, maar er zijn ongeveer de helft nog vlakke ritten. Bovendien ben je dan elk van die etappes 2 stoeltjes kwijt voor 3 en 4 punten.
  • Omgedraaid blijven deze punten wel overeind voor Vingegaard. Met P2 AK en P3 BK scoor je dagelijks 12 punten. Die stel je wel op. Zeker omdat t slechts 1 stoel is.
  • Je had die andere namen niet in de mix hoeven gooien, doet afbreuk aan de 'platte' analyse die echt heel sterk is op wat finetune puntjes na.
  • Tot slot: als je écht verwacht dat deze 3 renners zoveel scoren, waarom niet alle 3 pakken? Dat kan hoor.. zelfs met de andere toppers en UAE knechten. Je zult alleen wat moeten snijden in je sprinters. Maar hebben die deze expected points? Bovendien is sprinten veel meer een tombola. Bergop is uiterst saai en voorspelbaar, maar voor Scorito dus waar je de punten pakt.

janstof
Woutomaat
Woutomaat niet snappen! Want het was een voorbeeld dus je stelt hem wel op het was enkel voor de men...

Buiten je hele discussie omtrent Jonas wel of niet meenemen heb ik een andere vraag, waarom Ayuso? Die man was idd een groot talent met 2 prachtige uitslagen in 2022 en 2023, maar daarnaar heeft hij nooit meer een AK gereden. Tuurlijk was er wat aan de hand bij UAE, maar Ayuso komt ook heel vaak wat tegen.

Die man is toch 1 grote gok voor 3 miljoen t.o.v. een Lipowitz, Jorgensen en REV bijvoorbeeld? 
het zijn natuurlijk andere prijzen en renners, maar toch. Ik lees veel mensen over kiezen voor zekerheid, daar hoort hij toch niet bij? 

Tuurlijk kan hij veel punten halen met zijn punch, jongeren trui, tijdrit, ploegentijdrit, mogelijke groene trui van Pedersen etc.  Maar ik mis de zekerheid, of zie ik wat over het hoofd?

martijncr

Interessant artikel op Wielerflits (interview met Bini's ploegleider): "

“We geloven dat hij nog altijd dezelfde renner is die al die ritten in de Tour. Hij steekt opnieuw in die vorm, maar hij moet scherper worden”, aldus Bewley. “De Tour is voor elke renner belangrijk, maar je merkt aan alles dat die koers voor ‘Bini’ enorm veel betekent. Hij is de afgelopen weken en maanden super professioneel en gefocust geweest met dat ene doel in gedachten. Hier winnen geeft ons momentum en extra vertrouwen om daar te slagen en voor ritwinst te kunnen gaan. Daar kijken we allemaal naar uit.”

Ik lees hier uit: geen uitgesproken groene trui ambities, maar kijken of ze die ene rit(winst) kunnen pakken. 

Cheeriomaat
Vergane Glorie
Wat ik denk dat SanMark bedoelt, is dat je er vanuit gaat dat het meenemen van Vingegaard leidt tot...

Maar als AK renner maakt die zwarte lijst niet veel uit! Ayuso moet gewoon aanklampen en zwarte lijst of niet UAE kan het niet veranderen hoelang Ayuso aanklampt als aanvaller is het anders want dan zorgt Politt er hoogst persoonlijk voor dat die aanvaller niet in de vlucht komt! En de deadline is nog ver dus wie weet krijg ik wel hele nieuwe inzichten bv. als Narvaez erin komt wil ik hem erg graag hebben en misschien haal ik dan Toro er wel uit samen met Lipo en dan klik ik Vin en Jhonnie erin! Dus ik neem nog helemaal geen definitief besluit over Vin! Ik snap echter nog steeds niet wat SanMark bedoelt maar ik ben nog maar klein maar misschien wil Coureurs de Courage het uitleggen aangezien hij wiskunde docent🤮 is

Valvuillerdemoz

Wout, lekker bezig jongeh! Cheerio!

Wel even twee kanttekeningen: Optie 1 met Vingegaard levert volgens jouw berekeningen 956 punten op ipv 936.

En wat als we dan eens Stuyven nemen ipv Teunissen. Beide leadout/ semisprinter.  En we nemen pakweg, het gemiddelde van zijn laatste 2 gt's, dan komt daar nog eens (347 + 190)/2 = 269 ipv 40 punten bij. Dan levert combinatie 1 toch 1185 punten op. Wie moet ik nou kiezen?

Laatst gewijzigd
Rondejager
Woutomaat
Deze lezing is genaamd: Laat Jonas thuis bij Trine! Deze lezing bestaat uit meerdere punten 1. Inlei...

Hulde aan Woutomaat,

Alleen je maakt het zo ingewikkeld voor jezelf. Toegegeven, je hebt duidelijk je best gedaan op de uiteenzetting, nice! Ik denk alleen dat je in je eerste zin de plank al volledig mis slaat, maar goed.

Ik zal er inhoudelijk op reageren, dat vind ik wel zo sportief, maar moet hier eerst nog even van bijkomen...🤦🤪

P.s. Even voor de zekerheid, je hele stelling is toch om Vingegaard niet mee te nemen, punt?

Cheeriomaat
Coureurs du Courage
Wout, complimenten voor je rekenwerk. Ik denk een vrij accurate inschatting van waar we Ayuso, Lipo...

Als een wiskunde leraar het zegt, poeh dan moet het wel goed zijn! Echter kan ik verder niet ontkennen wat je zegt

Vergane Glorie
janstof
Buiten je hele discussie omtrent Jonas wel of niet meenemen heb ik een andere vraag, waarom Ayuso? D...

Dit ben ik wel met je eens.

Heb hem nu wel, maar eigenlijk is Lipowitz veel meer zekerheid, maar ik vind het wel een leuke renner om voor te juichen (zeker als hij UAE gaat dwarszitten).:)

Vergane Glorie
Mooi weer fietser
Heb me even afzijdig gehouden in dit kippenhok. Bij deze mijn visie. Iedereen waarvan je +/- 500 pu...

Eens dat Wout het echt goed analyseert! Hulde. Daar had ik mijn reactie mee moeten beginnen (al heb ik me niet in de discussie verder gemengd.) 

 

Cheeriomaat
Valvuillerdemoz
Wout, lekker bezig jongeh! Cheerio! Wel even twee kanttekeningen: Optie 1 met Vingegaard levert volg...

Oh sorry niet goed gerekend en over Stuyven, heb je een punt helemaal gezien hij waarschijnlijk meer vrijheid krijgt bij Soudal

Vergane Glorie
Cheeriomaat
Maar als AK renner maakt die zwarte lijst niet veel uit! Ayuso moet gewoon aanklampen en zwarte lijs...

Nee, maar hij haalt zijn punten door aan te klampen (en dan acht ik Poga, Vin, Del Toro, Seixas, Lipo hoger in), maar als hij er doorheen zakt heeft hij in de Vuelta bewezen het geweer van schouder te kunnen veranderen. Dit soort kenmerken maken renners interessant (denk aan een Carapaz). Echter denk ik dat UAE meer dan bereid is om de vlucht nooit te laten wegrijden als hij meeglipt. Er is dus geen backup. Iets wat er voor Carapaz wel is en wat hem interessant maakt).

Cheeriomaat
Rondejager
Hulde aan Woutomaat, Alleen je maakt het zo ingewikkeld voor jezelf. Toegegeven, je hebt duidelijk j...

Ja klopt! De titel was ter verbeelding! Zeg ook maar tegen je zoons dat Woutomaat een sterke analyse heeft geplaatst waar ze zeker naar moeten luisteren als ze willen winnen! Ik zal nu maar stoppen met ze zoveel wijsheden cadeau doen 

Laatst gewijzigd
floda

Risico van dit forum is wel dat iedereen altijd een kopman voor iedere etappe wil omdat we dat natuurlijk ook gewend zijn van oa klassiekerspel. Dus iedereen kijkt dan naar 4 en 17 en beetje maar 21 (is daar nu overigens al officieel van bekend dat ze inderdaad route van vorig jaar volgen of toch 10km meer). En dan gaan wij met zijn allen in de etappes met goede teams op pad terwijl de minder ervaren Scorito goden gewoon de ak mannen en de sprinters kiezen en daarmee misschien wel meer punten halen. 

Zolderman
McNulpunty
Eerste plekje is voor de kopman van UAE. Daarna klik ik Pogi erin. Dan begint het puzzelen.

Hahaha kon ook niet anders!

Coureurs du Courage
Mooi weer fietser
Heb me even afzijdig gehouden in dit kippenhok. Bij deze mijn visie. Iedereen waarvan je +/- 500 pu...

Ik zou er toch 2 proberen mee te nemen. Vind t wel een risico om er maar 1 te nemen. Zeker als die (tegen)valt. Wel dan uit het rijtje Merlier, Kooij, Philipsen. Pedersen vind ik geen cap voor de vlakke sprints en Girmay te grillig. Door de nieuwe puntentelling voor groen zie ik die strijd ook tussen de eerste 3 gaan. Al is Girmay daar een leuke backup.

Maar absoluut eens: denk dat de sprintploeg dit jaar behoorlijk uitgekleed kan worden. 3 of 4 lijkt zelfs te valideren.

Cheeriomaat
janstof
Buiten je hele discussie omtrent Jonas wel of niet meenemen heb ik een andere vraag, waarom Ayuso? D...

Zo weer even op Woutomaat hoor (edit oh wacht hij staat nog op Cheeriomaat)! Ik geef toe het is een gok maar als je ziet hoe sterk die was in TARA dan verwacht ik misschien zelfs wel wat meer dan een 6e plek

Laatst gewijzigd
Fietsopa

Toch leuk dat ik (onbedoeld) een shoutout kreeg bij Des Proat

Rondejager
Cheeriomaat
Ja klopt! De titel was ter verbeelding! Zeg ook maar tegen je zoons dat Woutomaat een sterke analyse...

Nu loop je wat te hard van stapel!😀

Ik zei dat ik vond dat jij je best had gedaan, niet dat ik het er mee eens was, want dat ben ik niet...😉👍

Coureurs du Courage
Cheeriomaat
Als een wiskunde leraar het zegt, poeh dan moet het wel goed zijn! Echter kan ik verder niet ontkenn...

Nee, geen wiskunde of geschiedenis. Vakgebied er tussen in. ;-)

Wiskundeleraren hadden dit allemaal veel te veel aannames gevonden. Die willen bewijzen 🙈!

Cheeriomaat
martijncr
Interessant artikel op Wielerflits (interview met Bini's ploegleider): " “We geloven dat hij nog alt...

Klopt al denk ik toch wel dat ze voor groen zullen gaan, vorig jaar 3e achter Milan die niet meedoet en achter Pogi voor wie het lastiger wordt vanwege de aangepaste puntentelling! Ik denk niet dat het ze zal lukken maar het moet bijna wel dat het een doel wordt

1 2 ... 68 69 70 71

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.