Bedankt voor het doorrekenen! Ik begrijp je overwegingen en ik begrijp ook goed dat je Pedersen wilt.
Voor mij zou het dan ten koste gaan van Ayuso of een 3e UAE man of van Girmay. Ik moet er nog eens goed over nadenken.
Zelfs een 4e UAE man heb ik nog niet helemaal uitgesloten.
Als je dus de potentiele van je team per verwachte punten per etappe gaat doorrekenen kun je dus zien dat je met die AK mannen en teampunten best wat kunt compenseren in de sprintersritten en aan het einde van de ronde gewoon een zelfde aantal punten haalt. Ik kies er zelf op het moment dan ook voor om sowieso flink in te leveren op de sprint en maar 1 dure sprinter te pakken met wat goedkope opvulling.
Je geeft wel een goede voorzet. Ciccone voor 750k was zonder giro een nobrainer geweest, maar nu negeer ik hem volkomen. Ik betrap me er op dat ik soms denk dat ik de moeheid van de giro te hoog laat wegen. Hij gaat toch geen klassement rijden en hij was in de giro gewoon prima in orde, het zat alleen om verschillende redenen niet echt mee.
Iemand gedachten over cicco?
Dank voor de reacties op mijn worsteling.
ik denk dat ik me iets te veel heb laten verblinden door de in mijn ogen zwakkere sprint van Kooij in de laatste etappe. Het was een relatief kleine groep waar hij toch vast kwam te zitten.
kijkend naar de punten is het misschien wel weer slim om eerder voor Kooij te gaan dan Girmay, maar daar moet ik nog even op broeden. In potentie klimt Girmay weer beter (en zal zijn team er alles aan doen om hem terug te rijden), maar dat komt er ook niet lekker uit.
wel denk ik dat de puzzel gelegd gaat worden door mij met Philipsen en gezien de prachtige post van een collega bij de giroforum..wordt mijn vermoeden bewezen dat ik kneiterslecht ben met het kiezen van de juiste captain...dan maar liever maar 1 keuze!;)
wel is etappe 4 dan een worsteling...als ik geen Pedersen neem dan lijkt me een Matthews best een aardige keuze...klom best goed in Zwitserland en Ackerman zal er ook niet bijzitten..
Lekker Wout!! Ik ben heel benieuwd, je hebt ons er lekker warm voor gemaakt.
Ik ben voornamelijk geïnteresseerd naar de berekening, ik geloof namelijk in je idee vanwege het lage budget in Scorito. Ga zelf niet zonder Vingegaard, maar iedereen moet ergens concessies doen.
Volgens gpt hoort Pidcock niet in het rijtje met onderbouwing olympisch goud mountain bike 2024 Parijs in warme omstandigheden, sterke resultaten in Spanje en zuid europa, lichaamsbouw en achtergrond veldrijden en mountain bike waar thermoregulatie belangrijk zijn om goede resultaten te kunnen bekomen. Hij woont en traint op Andorra.
Ik denk dat het podium Pogacar, Vingegaard, Del toro wordt. Dus dan is het klimgeitje kansloos. Maar ok, Als je gokt dat Del toro te hard moet knechten en laat lopen en Vingegaard te vermoeid is na de Giro. Ja, dan kan het ook Pogacar, Remco en Seixas worden. Maar reken er maar niet op
ja, ik wilde hem zo graag meenemen. Maar toen werd de puntentelling voor vlakke etappes verhoogd naar 70 en zag ik ook dat de meeste tussensprints in de heuvel of berg etappes aan het begin liggen. ALleen in week 3 iets verder. Dat betekent dat Phillipsen en merlier meestal mee kunnen sprinten voor de tussensprints. Er waren steeds geruchten dat er 2 tussensprints zijn in de vlakken etappes maar ik heb niets recent officieels gehoord. Als dat wel zo is kan Petersen nog vol gaan voor beiden tussensprints. Maar eigenlijk moet hij dus de 4 etappes die hem zouden moeten liggen allemaal moeten winnen om groen te halen. Dat is niet realistisch. En het was zo mooie combi met Ayuso. Maar die gaat waarschijnlijk strijden om plek 5 of zo. Het is waarschijnlijk verstandig om beiden te laten gaan en niet mee te nemen. Ayuso had alleen meerwaarde als Petersen snel in groen kwam.
He bah, vreselijk dit! Je daalt gelijk in mn lijstje favoriete forumleden :)! Over de berekening heb aan 1 stuk door gerekend en gestreden en ik ben op de helft zometeen neem ik ff pauze maar het komt wel vandaag!
Deze lezing is genaamd: Laat Jonas thuis bij Trine! Deze lezing bestaat uit meerdere punten 1. Inleiding 2. Berekening 3. Conclusie 4. Toepassing.
- InleidingIk wil vanavond Ayuso en Lipowitz tegenover Vingegaard zetten maar dat komt niet volledig uit qua budget om het wel gelijk te maken zetten we voor het gemak een sprinter erbij bij optie 1 laten we Godon nemen bij optie moeten we dan 2 keer 500k erbij zetten dan nemen we 1 klimmer want anders heb je er teveel dus kies ik degene die door de meeste gekozen zal worden Paret -Peintre. Om het compleet te maken Ayuso, Lipowitz en Godon tegenover Vingegaard, Paret Peintre en Teunissen.
- BerekeningWe gaan nu rekenen pak evt. je rekenmachine erbij ter controle. Ik wil beginnen met Vingegaard, Paret-Peintre en Teunissen.
Vingegaard:
5 keer 2e in AK bergritten= 220 punten
2 keer 4e in vluchtersbergritten= 72
2e in TTT= 32
3e in rit 2= 40
8e ITT= 26
Vanaf Le Lioran 2e in het GC= 88
Vanaf rit 14 3e in BK= 28
Etappepunten overige ritten= 50
2e eindklassement GC= 80
3e eindklassement BK= 40
Totaal= 680 punten
Paret-Peintre:
2 keer 3e= 80
3 keer ritwinst teampunten met Merlier= 30
Vanaf rit 7 groene trui teampunten met Merlier= 84
Eindklassement teampunten PK= 18
7e Eindklassement BK= 8
Totaal= 236 punten
Teunissen:
Heel lastig in te schatten laten we hem voor het gemak 40 punten geven
Totaal= 40 punten
Eindtotaal= 936 punten
=====================================================================
Ayuso:
5 keer 6e in AK bergrit= 150 punten
2 keer 8e in vluchtersbergrit= 52
4e in TTT= 24
9e in ITT= 24
8e in rit 2= 26
Vanaf Le Lioran 3e in JK= 33
6e eindklassement GC= 36
9e eindklassement BK= 4
3e eindklassement JK= 30
Totaal= 421 punten
Lipowitz:
5 keer 4e in AK bergrit= 180 punten
2 keer 6e in vluchtersbergritten= 60
3e in TTT= 28
5e in ITT= 32
6e in rit 2= 30
Vanaf Le Lioran 4e in AK= 44
Eindklassement GC= 50
Totaal= 472 punten
Godon
Erg lastig in te schatten laten we zeggen 130 punten
Totaal= 130 punten
Eindtotaal= 1.023
3. Conclusie
Ook al is het verschil kleiner dan bij andere berekeningen het is nog steeds een aanzienlijk verschil! Oke Lipo en Ayuso nemen 2 plekken in beslag en Vin 1 maar dan moet je ook een deel van VPP's punten niet meetellen omdat die ook een 2e plekje in beslag neemt. En daarbovenop hebben Ayuso en Lipowitz een nog grotere upside, wat Vin niet heeft! Hier is geen speld tussen te krijgen!
4. Toepassing
Erg simpel, klik Vin erin!
Tot slot, wat ik nu van jullie verwacht is of je geeft me gelijk of je onderbouwt krachtig waarom dit niet klopt! Wat ik absoluut niet wil horen is, het is logisch Vin mee te nemen, wie compenseert Vin en ik heb ze alle 3 want dan kan ik je ook de berekening geven met Seixas en Halland (wat misschien nog wel een veel betere optie is voor de Vin nemers alleen denk ik daar nu pas aan) ipv Lipo en Ayuso en voor de mensen die zeggen ja maar die heb ik ook dan geef ik je de berekening met Merlier, Kooij en Girmay ipv Ayuso en Lipo!
Was getekend Woutomaat
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.