Scorito Tour de France 2026

1 2 ... 68 ... 281 282
wessel2105
Woutomaat
Lekker makkelijk! Je weet zelf best dat je dan bv. Lipo en Rev niet kan en dan heb je hetzelfde verh...

Nou dat kan best hoor ik heb nu zelfs een team met bijna alle AK mannen weten te puzzelen. Pogi, Vingegaard, Del Toro, Seixas, Lipowitz en Evenepoel. Dan kan ik daarnaast gewoon nog prima wat renners selecteren. Ja je hebt meer 500K of 750K renners maar hier zitten genoeg renners met kwaliteit en of teampunten in. 

Dus het kan zeker wel echter heb ik zelf een berekening gemaakt voor Ayuso en kom ik daar uit rond de 300 punten en dan wordt hij ook 6e in het AK en 3e voor de witte trui. Hij loopt ook al aardig wat punten mis als je hem niet opstelt in de TTT waar ik denk dat genoeg mensen hem niet perse hoeven op te stellen.

McNulpunty
RedDevil
Na de Ronde van België heb ik eens gekeken hoe de punten van sprinters zich verhouden. Er waren 5 sp...

Als je de punten van de groene trui (per etappe en het eindklassement) erbij telt + kopman punten voor etappe 1, 2, 4, en 5  dan kom je hier op uit:

Philipsen: 386
Merlier: 372
Kanter: 306
Kooij: 300
Waerenskjold: 259
Girmay: 232
Jeanniere: 215

GLo

Wat betreft de top-sprinters nog een gedachtegangetje over de doelen van de ploegen, hoe vol-vol gaan ze voor ereplaatsen in alle (semi-)sprints: Alpecin heeft ook Van der Poel; Decathlon ook Seixas; Lidl: ook (eigenlijk) alle renners. Blijft over: Merlier, maar hoever gaat ie komen in de lastigste sprintetappes. Opvallend is dan Girmay; NSN heeft nog maar 2 renners geselecteerd, waaronder Girmay, hebben waarschijnlijk dan ook geen subdoelen. Girmay als de Scorito-puntenpakker in de sprints?

Woutomaat
Rondejager
Natuurlijk ben ik te verslaan! Ik heb je advies doorgeven, maar ze leunen liever nog even op het gou...

Ik leun liever niet te lang door op mijn 30% in de Giro (al komt dat doordat ik na een rit of 9 inzag dat een gouden beker er niet in zat dus toen heb ik m'n opstellingen niet ingevuld). Wat betreft Vin de berekening komt vanavond kun jij die helemaal ontkrachten en dan zet ik Vin in mn team!

Rad
wessel2105
Nou dat kan best hoor ik heb nu zelfs een team met bijna alle AK mannen weten te puzzelen. Pogi, Vin...

Dat ziet er inderdaad erg netjes uit, maar wie heb je dan voor de sprintritten? Daar zul je er ook minimaal 5 moeten opstellen + cap

Woutomaat
Rad
Dat ziet er inderdaad erg netjes uit, maar wie heb je dan voor de sprintritten? Daar zul je er ook m...

Exact mijn vraag je zult ergens op moeten inleveren 

Zolderman
McNulpunty
Als je de punten van de groene trui (per etappe en het eindklassement) erbij telt + kopman punten vo...

Hoe groot is de kans dat jij McNulty meeneemt?

Klimgeit2

Ik heb nu alle grote ak mannen zonder del torro en vingegaard, de anderr mannrn boven de 3 mil heb ik zonder yates dan. In de sprints heb ik philipsen, merlier, petersen bini en de lie. Ik hierbuiten nog genoeg over voor mannen als healy, tibiri, uitenbroeks, lenny mcnulty. Ik zie vind dit best sterk ogen als ik eerlijk ben. 

Iemand met gegen afgumenten?

SietseVliegen
GLo
Ik heb al eerder een proefballonnetje opgelaten over de verwachte overmacht van UAE. Ik zal mijn ide...

Hoewel ik ook wel in een overmacht geloof staan hier toch een aantal (louter???) bijzondere opmerkingen tussen:

1. Dit is de laatste Tour die Pogacar zeker kan winnen, daarom wil hij er iets speciaals van maken. We weten niet eens of Seixas deze tour een uitdager gaat zijn, laat staan de topfavoriet vanaf volgend jaar. 
  2. Het is voor hem de 1e ronde in het drieluik Tour-Vuelta-Giro die hij achter elkaar wil winnen, daar wil hij ook iets speciaals van maken. Mooi drieluik maar naar mijn weten heeft Tadej dit nooit uitgesproken, zeker de Giro volgend jaar is nog ver weg en tevens vergezocht
  3. Hij gaat daarom voor zoveel mogelijk ritoverwinningen, ik denk dat 10 mogelijk is. Als hij kan winnen dan zal hij er voor gaan maar deze redenering is speculatie
  4. Hij gaat voor alle mogelijke truien. Iedere renner in het peloton gaat voor de voor hem mogelijke truien. Klinkt spectaculair maar we hebben het gewoon over geel en hooguit bollen
  5. De ploeg gaat voor de genoemde 3 rondes voor 3x podium Prachtig verhaal, hoe jij aan je info komt is mij een raadsel. Ik vraag mij ook af met welke renners dan precies. 2 in de tour kan ik nog voorstellen maar Yates gaat Vingegaard/Seixas/Lipo niet van het podium afhouden.
  6. Pogacar gaat voor geel vanaf rit 1 tot Parijs. Nog meer insider-info, wat een voorrecht!
  7. Hij heeft het voordeel dat viningaard al de Giro heeft gereden Nou, we zijn het eens.. wel een open deur
  8. Hij heeft het voordeel dat Seixas deze Tour (nog) niet top zal zijn en dat Seixas nog niet de Vuelta en de Giro zal rijden. De tijd zal het leren maar dit zou goed kunnen
  9. De ploeg zal ook de witte trui willen hebben (Del Toro) Iets willen en iets kunnen zijn nog altijd verschillende dingen, hoewel niet onwaarschijnlijk gaat het te ver om als een afgedane zaak te behandelen
  10. Pogacar gaat de Tour rijden zoals Van der Poel zijn veldritten, waar hij (echt) meedoet wint hij en zal hij (ook aan teamgenoten) weinig weggeven Pogacar rijdt altijd om te winnen, niets nieuws onder de zon?

Wel een heel leuk stukje natuurlijk, bedankt voor je hoopvolle gedachtegang!

Laatst gewijzigd
TourDeFranceUnchained
Zadelpijn
Is het selecteren van zowel Girmay als Pedersen niet gewoon te veel van het goede?

Het selecteren van Pedersen alleen is al te veel van het goede.

Coureurs du Courage
Rad
Dat ziet er inderdaad erg netjes uit, maar wie heb je dan voor de sprintritten? Daar zul je er ook m...

Dit kan best. Als je vol gaat voor 4 man UAE + Vingegaard + Seixas, kun je deze praktisch allemaal elke etappe opstellen. Je hoeft dan niet per se allemaal sprinters op te stellen, maar gewoon maximaliseren op truipunten. Je neemt dan 2-3 kwaliteit sprinters mee + 1 budget sprinter. Je zit dan redelijk safe qua cap punten, levert alleen wat in op renners die plek 6-12 finishen. Maar in een sprintteam van 5-6 zijn er ook altijd een paar die niet tot sprinten komen om wat voor reden dan ook, dus het gemis in punten is minimaal. Dit wordt uiteraard ruimschoots goedgemaakt in alle andere ritten.

Het is een riskante strategie, want je gokt volledig op UAE, Vingegaard en Seixas. Behoudens die laatste zijn dat verre van zekerheidjes... ;-)

Coureurs du Courage
Klimgeit2
Ik heb nu alle grote ak mannen zonder del torro en vingegaard, de anderr mannrn boven de 3 mil heb i...

Gefeliciteerd met je 80% score.

Edit: geintje, maar wel met een serieuze ondertoon. Hoe denk je het gebrek van Vingegaard en Del Toro (in punten) te compenseren? Het is hier al eens vaker gepost en ook in de Scorito podcast roepen ze het: punten kosten munten. Besparen op de toppers om zo al die mooie namen mee te nemen is (meestal) geen goede strategie gebleken in het verleden. Kijk maar eens naar de namen van de Giro: de toppers aangevuld met 500k verrassingen. Vorig jaar Tour idem. 

Laatst gewijzigd
Emootje
Klimgeit2
Ik heb nu alle grote ak mannen zonder del torro en vingegaard, de anderr mannrn boven de 3 mil heb i...

Oei, je moet je hoeven even laten slijpen, Klimgeit. Veel typfoutjes. Gewaagde opstelling hoor, zonder Vingegaard en Del Toro. Succes!

Rad
TourDeFranceUnchained
Het selecteren van Pedersen alleen is al te veel van het goede.

Grappig ik zie hem bijna als musthave, mooi die wisselende gedachten en dan gaat het nog maar over 1 renner ;)

KV
Rad
Grappig ik zie hem bijna als musthave, mooi die wisselende gedachten en dan gaat het nog maar over 1...

Wel vreemd om iemand van 3,5m een musthave te vinden die tem rit 12 maar 1 rit op maat vindt (hij is uiteraard ook opstelbaar in TTT maar daar kan je genoeg goede alternatieven vinden), die om groen te winnen waarschijnlijk zowel 4, 13, 17 en 21 zal moéten winnen en bijgevolg dus ook maar ten vroegste in het groen zal staan in Parijs. 

Ik zou hem ook graag meenemen, maar musthave?

Laatst gewijzigd
TourDeFranceUnchained
Rad
Grappig ik zie hem bijna als musthave, mooi die wisselende gedachten en dan gaat het nog maar over 1...

Er zijn denk ik verschillende factoren die bepalen of je Pedersen wel of niet neemt:

Allereerst hangt de keuze af van de vraag of je Philipsen wel of niet selecteert? De kans lijkt me namelijk klein dat je beide mannen kunt meenemen binnen het budget. Kies je voor een goedkopere topsprinter zoals Kooij of Merlier, dan ontstaat er ruimte voor Pedersen. Waarschijnlijk lever je dan wel iets in op je AK mannen of moet je meer C-sprinters opnemen.

Daarnaast draait het om je verwachtingen van zowel Pedersen als Philipsen. Persoonlijk heb ik het idee dat Philipsen de afgelopen jaren steeds meer inhoud heeft ontwikkeld. Voor etappe 17 zie ik hem als een van de grote favorieten, en afhankelijk van het koersverloop kan hij ook in etappe 21 meedoen voor de winst. Zelfs als mannen als Pogacar of Pedersen in etappe 21 wegrijden, heeft Philipsen nog altijd een goede kans om de sprint van de achtervolgende groep te winnen en bijvoorbeeld als 8e te eindigen. Als Pogacar aangeeft dat hij ervoor gaat is de keuze ook makkelijk, dan cap je hem gewoon.

Etappe 4 wordt vaak genoemd als een kans voor Pedersen, maar daar ben ik minder van overtuigd. Die laatste klim is behoorlijk zwaar; de laatste kilometers lopen richting de 9-10%. Dat voelt voor mij eerder als een etappe waarin betere klimmers en punchers zoals Healy, Simmons of Van Gils om de overwinning strijden, terwijl de klassementsmannen eerder rond plek 12-20 eindigen met misschien daar ook een Pedersen erbij.

Met de nieuwe puntentelling en de ligging van de tussensprints lijken renners als Philipsen en Girmay bovendien de grootste kanshebbers voor het groen. Misschien zelfs Merlier of Kooij als zij besluiten echt voor het puntenklassement te gaan. Pedersen loopt namelijk in de vlakke sprints veel te veel punten mis als hij structureel 7e eindigt bijvoorbeeld.

Tot slot rijdt Pedersen in een ploeg met meerdere potentiële kopmannen. In een etappe die op papier perfect voor hem lijkt, kan het zomaar gebeuren dat Lidl kiest voor een offensieve aanpak met bijvoorbeeld Vacek of Simmons in de vlucht. Dat zorgt voor extra onzekerheid. 

Alles bij elkaar zie ik daarom relatief weinig meerwaarde in Pedersen ten opzichte van Philipsen en/of goedkopere heuvelrenners tot 1 miljoen. Die 3,5 miljoen kan je mooi besparen en gebruiken om elders je team te versterken.

Klimgeit2
Coureurs du Courage
Gefeliciteerd met je 80% score. Edit: geintje, maar wel met een serieuze ondertoon. Hoe denk je het...

Daar heb je gelijk in, je kan wel 20 toppers hebben maar je kan er maar 9 opstellen. 

klaas drr

Heb mezelf even beloond om een teampje te mogen klikken, van Aert eruit., Zwitserland en de sprintritten meegenomen in gedachten.    Fundering staat, 5 sprinters.  12 AK  4 overgang, dat zijn er 21 ja, want MP rijdt 11x top 20.    Dan blijf ik er weer vanaf een week want er verandert nog genoeg. 

Laatst gewijzigd
Pim Todcock
SietseVliegen
Hoewel ik ook wel in een overmacht geloof staan hier toch een aantal (louter???) bijzondere opmerkin...

Er zijn genoeg renners die de leiderstrui op de rustdag liever niet hebben en viningaar afgelopen Giro had liever de ITT in geel willen starten. Zo waren er wel meer dikke favorieten in het verleden die liever iemand anders tijd gaven. Pogi en Del Toro gaan vanaf S1 voor de truien. Pogi eindigt ook al 5 TTs op rij in de top5 van de puntentrui.

Del Toro wordt 1e, 2e en 6e in de puntentruien dit seizoen en wint alle AK's behalve baskerland.

Voor mij geen enkele twijfel om 4x UAE mee te nemen. Die gaan S2 of S1 tot S21 punten pakken.

Rad
TourDeFranceUnchained
Er zijn denk ik verschillende factoren die bepalen of je Pedersen wel of niet neemt: Allereerst hang...

Ik lees dit met interesse, waarvoor dank :) Begrijp ik dan ook goed dat je buiten Philipsen geen Kooij of Merlier erbij neemt? Dus max een Girmay/Meeus? En wie cap je dan in je genoemde etappe 4? 

TourDeFranceUnchained
Rad
Ik lees dit met interesse, waarvoor dank :) Begrijp ik dan ook goed dat je buiten Philipsen geen Koo...

Klopt, in mijn huidige conceptteam staan Girmay en Philipsen erin. Die vul ik nog aan met 3 mannen van 1 - 1,5 miljoen, maar is afhankelijk van wie nog op de startlijst komen te staan en wat de prijzen gaan zijn.

Haha ja dat ga ik natuurlijk niet zeggen wie ik die etappe kopman maak. Dan kan iedereen hier dezelfde strategie hanteren of hetzelfde team maken. Maar dat zal dus ofwel Pogacar zijn ofwel een heuvel/punchy type die ik vanuit de vlucht (of peloton) verwacht. Denk dan aan (soortgelijke) renners uit het rijtje wat ik al eerder noemde.

Laatst gewijzigd
Coureurs du Courage

Hé Wout, heeft jouw school geen tropenrooster deze week? Dat betekent dat je zeeën van tijd hebt. Ik ben inmiddels wel benieuwd naar jouw berekening van Vingegaard.

Iemand al iets gelezen over Seixas hoe het ervoor staat?

Piganzoli erbij voor Visma zou wel leuk zijn, toch iets breder inzetbaar dan Kelderman of Tulett.

En Simmons wordt toch steeds vaster verzekert van een plekje in mijn 20 door dit optreden. Al zijn er in dat segment wel heeeel veeeel leuke namen. Of gaan hij en Vacek alleen maar moeten knechten?

Woutomaat
Coureurs du Courage
Hé Wout, heeft jouw school geen tropenrooster deze week? Dat betekent dat je zeeën van tijd hebt. Ik...

Nee wij mogen lekker in de verzengende hitte leren! Jij wel? Daarbovenop ook nog eens toetsweek tijdens de eerste week van de TDF (heel zielig). Maar ik sta er goed genoeg voor om lekker TDF te kijken en het een beetje te laten lopen! En mn berekening komt vanavond als het afgekoeld is want nu is het te heet voor allemaal berekeningen! (Ik ben wel ff benieuwd welk vak geef jij eigenlijk?)

Laatst gewijzigd
TankinkforPresident

Kozen ze bij Uae maar voor Molano, dan was de UAE-teampunten puzzel een stuk gemakkelijker. Pogacar-del Toro-Molano en dan ipv mcNulty en een c-sprinter een extra klepper inbrengen. Maar helaas haha

KV
Coureurs du Courage
Hé Wout, heeft jouw school geen tropenrooster deze week? Dat betekent dat je zeeën van tijd hebt. Ik...

Hmja Simmons... Juichrenner uiteraard.   Vermaerke is natuurlijk geen slappeling maar de rest vd tegenstand...

En vorig jaar zat hij zonder echte AK man (Skjel had erbarmelijke voorbereiding gehad), was er een zwakke Nys én zat hij met Milan ipv Pedersen. Hij was met andere woorden dé aanvaller. Nu zal hij toch vaak de AK mannen moeten ondersteunen en in zíj́n ritten zal hij heus wel eens mogen, maar wanneer? Wanneer zal de grote baas zeggen dat het voor hem/zijn groene trui is vandaag? En dan heb je nog Vacek die ondertussen een klimmer geworden is, die ook wel eens zijn vingertje zal opsteken. En dan heb ik nog Cicco niet genoemd. 

1 2 ... 68 ... 281 282

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.