Scorito Tour de France 2026

1 2 ... 67 ... 281 282
mirkodek
Lamme Frans
Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik van de vlakke sprinter toppers - Philipsen/Merlier/Kooij - al...

Helemaal mee eens wat betreft Philipsen (en Merlier en Kooij), vandaar dat die er al heel lang vast en zonder twijfel in staat.

Ik volg ook je gedachtengang over Pedersen. Daar heb ik ook wel lichte twijfels. Echter zie ik daar weinig alternatieven. Ik verwacht echt dat Pedersen vol voor groen gaat en dus altijd mee gaat sprinten ook als ie niet meer kan winnen. Dat zie ik dus Kooij en Merlier niet doen, maar ook Meeus en eigenlijk ook Merlier niet. Girmay wel vandaar dat gun er dus ook in staat.

Met dit budget wil ik gewoon dat als een sprinter 1,5M of meer kost, de zekerheid (voor zover dat kan bij sprints) dat ie er gewoon bijna altijd bij zit. Anders geef ik dat geld liever uit aan de zekerheid van de AK mannen. 

Rad
mirkodek
Helemaal mee eens wat betreft Philipsen (en Merlier en Kooij), vandaar dat die er al heel lang vast...

Heb je dan Philipsen én Pedersen? Dan kan ik bijvoorbeeld geen 2 uit de 3M AK mannen meenemen, dat is nog wel een dingetje.

NielsH97

Loop trouwens ook met het idee om 4 UAE'ers mee te nemen. Relatief veel zekerheid maar ook wetende dat Pogacar iets kan overkomen, toch een risico.

In mijn ogen (wetende dat Pogacar echt als een bezetene tekeer gaat en nooit kruimels laat voor andere) wint hij zo 7 etappes. Ik zie UAE etappe 1 winnen, Pogacar wint 2 met grote zekerheid en in week 1 wss ook nog etappe 3 of 6. en dan nog 4 van het rijtje rit 14, 15, 18, 19 en 20. Dan laat ik rit 21 + de tijdrit nog buiten beschouwing.

Op deze manier is 2 'knechten' die zelf amper punten halen te verantwoorden. Het is alleen de grote vraag hoe je de ritten t/m rit 13 gaat opvangen indien hij geen gele trui en bijbehorende punten heeft. De strategie met 4/5 sprinters en opvulling, komt daarmee in het gedrang.

Zadelpijn

Waarom zoveel budget naar sprinters, wat in mijn inziens altijd een grote gok is, als je het aantal AK afzet tegen het potentieel sprint ritten?

Malathion
Zadelpijn
Waarom zoveel budget naar sprinters, wat in mijn inziens altijd een grote gok is, als je het aantal...

Je hoeft alleen maar naar afgelopen giro te kijken. 

mirkodek
Rad
Heb je dan Philipsen én Pedersen? Dan kan ik bijvoorbeeld geen 2 uit de 3M AK mannen meenemen, dat i...

Klopt, ik vind namelijk de zekerheid op punten daar groter dan bij Ayuso. Ik speel ook nog met de gedachte om Evenepoel in te ruilen voor McNulty. Ga dat nog even narekenen maar volgens mij is dat alleen een loss als Pogacar pas heel laat de trui heeft (dat is natuurlijk een mogelijkheid maar acht de kans niet zo groot). Ook hier weer vanwege de zekerheid op punten.

Zadelpijn
Malathion
Je hoeft alleen maar naar afgelopen giro te kijken. 

Dat was toch juist een mooi voorbeeld dat het een grote loterij is?

Lamme Frans
mirkodek
Helemaal mee eens wat betreft Philipsen (en Merlier en Kooij), vandaar dat die er al heel lang vast...

Ik zou het liefst Pedersen meenemen samen met Philipsen, maar als ik dat doe heb ik bijna geen budget over voor mijn sprint team. Hoe los jij dat dan op? Ik wil namelijk wel Pogi-Ving-Toro-Lipo mee en dan eentje van REV/Ayuso + 3e UAE.
Door geen Pedersen te nemen kan ik spreiden over meerdere renners. Doordat ik veel toppers heb gekozen heb ik geen last van een stoeltjes probleem. Net als jij wil ik ook heel graag Girmay mee. 

Laatst gewijzigd
mirkodek
TilburgsTrots
Hoe denkt met hier over de GC in de categorie 2miljoen? Pidcock lijkt, buiten de TT, een parcours op...

Pidcock gaat niet voor een klassement en dat was met zijn (gebrek aan) voorbereiding waarschijnlijk sowieso al lastig geweest. Voor 2M, zeker in (deze) Tour veel te duur. Zal in de 1e week niet mee mogen in een vlucht en vanuit het peloton wordt ie sowieso altijd geklopt door minimaal Pogacar (en waarschijnlijk ook Del Toro en Seixas).

Vauquelin lijkt niet echt in vorm, vindt verder wel een prima parcours op maat. Zal het goed doen in de TTT en de ITT. Maar met het huidige deelnemersveld zie ik hem maximaal als 10e van de groep favorieten. 

En daar komt nog eens bij dat je voor dezelfde prijs McNulty hebt. Als Pogacar vanaf etappe 6 het geel draagt en 3 etappes wint, hijzelf 10e wordt in de ITT en UAE 3e in de TTT, dan heeft hij al 224 punten. Dikke kans dat Pogacar er meer dan 3 wint en ook de bergtrui wint en een aantal dagen draagt. Dan heb je het al over een punt of 50 extra. En de kans dat Del Toro een aantal dagen de witte trui draagt en wint is ook aanwezig. Ik zie Vauquelin met moeite 200 punten halen, McNulty haalt er 'op gemak' al meer dan dat met een upside richting 300-350. Vorig jaar had Pogacar een uitzonderlijke goede editie met 6 etappes (dat haalt ie nu niet denk ik) en toen was ie goed voor 312 teampunten. 

mirkodek
Lamme Frans
Ik zou het liefst Pedersen meenemen samen met Philipsen, maar als ik dat doe heb ik bijna geen budge...

Ik heb dezelfde namen plus nog nog Evenepoel. Geen 3e UAE man vooralsnog. Kom nu uit op 250 punten voor Evenepoel (ervanuitgaande dat ie steeds rond de 5e plek AK/AK-ritten zit en er in etappe 20 tussenuit valt) en ongeveer vergelijkbaar voor McNulty. Misschien dat beiden wel een betere keuze zijn dan Girmay, zal die ook eens even narekenen.

edit: kom voor Girmay ook uit op ongeveer 250 punten (gemiddeld 10e in de vlakke sprints, 5e in etappe 4 en 8e in Parijs & 4e in het puntenklassement en die positie ook vanaf etappe 4). 

Ik verwacht dus dat die drie niet veel voor elkaar gaan onder doen qua punten. Dus dan moet je gaan kijken naar plekjes in je dagselectie (en capbaarheid).

Laatst gewijzigd
CyclingDonkey

Hoi allen!

Even geleden, dus ik gooi er ook maar weer eens iets in. Er wordt veel gepraat over het niet selecteren van Ving

Mijn ervaring hiermee (want ik heb het al vaker geprobeerd). 

Optie 1: Ving haalt Xpnt in opstelling + eindafrekening

Optie 2: twee andere coureurs halen er X +100. De keuze valt dan hierop bij bijv Woutomaat

Terecht wordt gewezen op n extra stoeltje wat genegeerd wordt in optie 1. Tel er dus een 500k renner bij

Optie 3 dus: Ving plus 500k renner is X + 50. Nog steeds niet beter dan optie 2

Maarrrr.. waar ik dus tegenaan liep is dat de realiteit is optie 4. Meestal heb je (lang) een overschot aan klimmers en vaak dus een betere dan die 500k renner. Dit overschot zit op de bank bij optie 2 (behalve in de eindafrekening)

Optie 4 dus: Ving + bijv 2mil renner is X + 200. Beter dus dan optie 2. 

Optie 4 werkt wel enkel zolang je overschot in je team hebt, en met wat pech heb je er uiteindelijk te weinig.

De keren echter dat ik voor optie 2 ging, kwam ik nooit hoger dan 80%. De bekers haalde ik enkel met de top5 in mijn team. 

Ongemerckxt
NetNietNieuw
Ben jij de tweelingbroer van Fietseties, SietseVliegen? 

Ik denk dat jij weleens een familiare band met Woutomaat kan hebben, jullie zijn het erg vaak eens. (ik moest dit even melden na voorheen lurker te zijn geweest)

Zadelpijn

Is het selecteren van zowel Girmay als Pedersen niet gewoon te veel van het goede?

GLo

Ik heb al eerder een proefballonnetje opgelaten over de verwachte overmacht van UAE. Ik zal mijn idee nog wat verduidelijken aan de hand van 10 punten.

1. Dit is de laatste Tour die Pogacar zeker kan winnen, daarom wil hij er iets speciaals van maken.
  2. Het is voor hem de 1e ronde in het drieluik Tour-Vuelta-Giro die hij achter elkaar wil winnen, daar wil hij ook iets speciaals van maken.
  3. Hij gaat daarom voor zoveel mogelijk ritoverwinningen, ik denk dat 10 mogelijk is.
  4. Hij gaat voor alle mogelijke truien.
  5. De ploeg gaat voor de genoemde 3 rondes voor 3x podium
  6. Pogacar gaat voor geel vanaf rit 1 tot Parijs.
  7. Hij heeft het voordeel dat viningaard al de Giro heeft gereden
  8. Hij heeft het voordeel dat Seixas deze Tour (nog) niet top zal zijn en dat Seixas nog niet de Vuelta en de Giro zal rijden.
  9. De ploeg zal ook de witte trui willen hebben (Del Toro)
  10. Pogacar gaat de Tour rijden zoals Van der Poel zijn veldritten, waar hij (echt) meedoet wint hij en zal hij (ook aan teamgenoten) weinig weggeven

Voor diegene die wil winnen betekent dit dat je Pogacar en 3 teamgenoten kiest; voor mezelf betekent het dat ik iets anders wil onderzoeken: Hoever kan ik komen zonder UAE-leden. Mochten jullie belangstelling hebben dan zal ik dagelijks posten hoe ik ervoor (of eigenlijk erachter) sta.

Rondejager
Woutomaat
Als papa zulke domme dingen zegt als je moet Vin meenemen dan zal het vast niet lastig zijn papa te...

Natuurlijk ben ik te verslaan! Ik heb je advies doorgeven, maar ze leunen liever nog even op het gouden girobekertje (sorry 🤮) van laatst, totdat jouw cijfers ook wat meer houvast bieden 😉

Ik lees dat o.a. Zolderman ook met smart zit te wachten, dus ik snap dat je in een lastige situatie zit aangezien je een belofte hebt gedaan. Wat mij betreft hoef je jouw berekening niet per se door te zetten en ben ik alleen benieuwd op welk puntentotaal Vingegaard bij jou uitkomt? Zal ik je daarna misschien uit je droom helpen en kunnen we dit onderwerp afsluiten...👍🚲

Rad
Zadelpijn
Is het selecteren van zowel Girmay als Pedersen niet gewoon te veel van het goede?

Beide wel multi inzetbaar dus ik snap het wel dat mensen hier (waaronder ikzelf) beide graag willen meenemen. 

berggie1987

Even over rit 2. Die montjuic lijkt bijna een kopie van la redoute.

Als je in lbl ziet hoe Pogacar en seixas daar huis hielden en hoeveel tijd ze daar pakten op de rest van het pak, is het dan niet aannemelijk dat Pogacar in etappe 2 gewoon geel pakt, ook als uae pakweg 3e/4e wordt in de ttt?!

Maarten Koning
GLo
Ik heb al eerder een proefballonnetje opgelaten over de verwachte overmacht van UAE. Ik zal mijn ide...

Op welke basis is dit de laatste keer dat pogacar de tour zeker kan winnen?

Dan moet je nu al ergens een uitdager en teken van zwakte hebben gezien. Ik mag hopen dat je dat niet allemaal op LBL baseert.

En hij gaat natuurlijk echt geen 10 etappes winnen, ook de beste renner ooit heeft zijn grenzen.

UAE gaat wel domineren en 4 UAE is een prima idee, dat wel.

Laatst gewijzigd
Zadelpijn
Rad
Beide wel multi inzetbaar dus ik snap het wel dat mensen hier (waaronder ikzelf) beide graag willen...

Is een de Lie dan niet veel interessanter dan bijv. pedersen, als je dan toch minimaal twee allround sprinters mee wilt nemen? Ja, de Lie is erg wisselvallig, maar z'n potentieel is hoog

TilburgsTrots
Zadelpijn
Is een de Lie dan niet veel interessanter dan bijv. pedersen, als je dan toch minimaal twee allround...

De Lie is interessant als je voor de eerste vlakke sprint al een uitvaller wil hebben

Klimgeit2

Ik zie veel voorbij komen over de ak mannen en de sprint mannen, hoe liggrn de verhoudingen volgend julie over de vluchters?? Nemen julie ern mvp mee of een ben healy? Of zoeken julie de vluchters meer in heg segment van 750k en 500k aangezien het toch altijd gokken is. En je nu rjndelijk een goed budget heb om echt te moeten puselen.

ProScoritoManager
berggie1987
Even over rit 2. Die montjuic lijkt bijna een kopie van la redoute. Als je in lbl ziet hoe Pogacar e...

Vingegaard mag dan nooit uitgeblonken hebben in LBL, in grote rondes weet hij ook in dit soort finales vaak dicht bij Pogi te blijven. Dus of Pogi daar al het geel pakt zal mijns inziens afhangen van of en hoeveel achterstand hij op vinigaard heeft na de TTT.

GLo
Maarten Koning
Op welke basis is dit de laatste keer dat pogacar de tour zeker kan winnen? Dan moet je nu al ergens...

Je hebt gelijk dat hij het zeker nog een keer kan winnen, ik bedoel dat hij er niet zeker van is dat hij er na deze nog 1 kan winnen en er dan een spektakel van wil maken. Als Voskuil adept zul je de taalnuance wel herkennen toch?

En ik doel inderdaad op Seixas, maar niet alleen LBL;dat jong kan nog ver komen

mirkodek
berggie1987
Even over rit 2. Die montjuic lijkt bijna een kopie van la redoute. Als je in lbl ziet hoe Pogacar e...

In LBL reden natuurlijk Vingegaard, Del Toro, Lipowitz en Ayuso bijvoorbeeld niet mee. Dikke kans dat Pogacar hem wint en hij zal vast wat seconden pakken op Vingegaard. Het is afhankelijk van de TTT of dat voldoende is voor geel.

Ik ben er inmiddels wel uit dat ik 3x UAE (Pogacar, Del Toro en McNulty) wil. Het is nog even de vraag of ik er nog een 4e (van 2M) bij wil. Dan zou ik Carapaz op moeten offeren (of Johannessen). Dan wordt het met name een kwestie van stoeltjes vullen. Om optimaal gebruik te maken van de teampunten wil je die teamgenoten dan ook vanaf het begin opstellen. Met dan Vingegaard en bijv Lipowitz er nog bij voor de AK ritten, heb je nog maar 3 plekjes over. En als Pogacar 2e staat in het bergklassement en misschien ook wel 2e in AK (Eulalio scenario) en/of een paar AK etappes toch naar de vlucht gaan dan lever je meteen flink in.

Woutomaat
Zolderman
Ik zit te wachten Wout! Ben erg benieuwd want je klinkt erg overtuigd van je cijfers, nu de keiharde...

Vanavond Zoldermannetje vanavond!

1 2 ... 67 ... 281 282

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.