Ik moet mijn bericht over de bergpunten in de TTT even corrigeren. De plattegrondjes op letour zijn allemaal tegelijk op dezelfde kaart ingetekend. De cat.3 en cat.4 die zijn ingetekend op de Montjuic lijken bij nader inzien afkomstig uit etappe 2 en horen dus niet bij de TTT.
Dit zou dan betekenen dat er na de TTT geen bergtrui wordt uitgedeeld en ook nog geen groene trui.
In dat geval een blinde klik voor Evenepoel.
Zit sowieso al sterk aan hem te denken, daar ik denk dat hij de eerste 2 weken serieus veel punten kan pakken, eergevoelig dat hij is. Als ie dan ook nog eens 'relatief' goedkoop is
Omdat het nog niet gedeeld is en er iemand om vroeg.
Het winnende team van vorig jaar:
GC: Pogacar (1638pt) Vingegaard (776pt) Lipowitz (439pt) Onley (439pt) Evenepoel (372pt) Vauquelin (331pt) Johanessen (162pt) en Almeida (160pt)
Sprinters: Milan (521pt) Bauhaus (104pt) Ballerini (76pt) Bittner (68pt) Renard (16pt) en Jeanniere (0pt)
Aanvallers: WVA (306pt) MVDP (311pt) Healy (273pt) en L. Martinez (90pt)
Knechten: Politt (288pt) en Wellens (388pt)
Punten totaal: 6674
Conclusie: sterk GC en Aanval, minder geïnvesteerd in de sprinters.
Het parcours van de slotetappe is gewijzigd sinds de oorspronkelijke routeaankondiging in oktober (en is nu weer hetzelfde als vorig jaar), maar de profielen op PCS zijn niet bijgewerkt sinds oktober. Maw, er zijn helemaal geen 17 kilometer na de laatste keer Montmartre.
Hallo allemaal,
Ik wil mezelf even kort voorstellen. Ik speel sinds een paar dagen Scorito en doe mee aan de WK-poule. Via een vriend hoorde ik over dit forum en leek het me leuk om hier ook eens te kijken en mee te lezen.
Ik wil dit jaar ook wielrennen en tennis gaan spelen. Mijn speelnaam op Scorito is KIPCORN.
mijn kennis van Wielrennen is nihil, maar vindt het leuk om te kijken en ga er dan ook helemaal in op.
Ik kijk ernaar uit om hier wat meningen te lezen, tips op te steken en mee te kletsen over de koers.
Groetjes,
KIPCORN
Hallo allemaal,
Ik wil mezelf even kort voorstellen. Ik speel sinds een paar dagen Scorito en doe mee aan de WK-poule. Via een vriend hoorde ik over dit forum en leek het me leuk om hier ook eens te kijken en mee te lezen.
Ik wil dit jaar ook wielrennen en tennis gaan spelen. Mijn speelnaam op Scorito is KIPCORN.
mijn kennis van Wielrennen is nihil, maar vindt het leuk om te kijken en ga er dan ook helemaal in op.
Ik kijk ernaar uit om hier wat meningen te lezen, tips op te steken en mee te kletsen over de koers.
Groetjes,
KIPCORN
Je hebt ook een knopje 'download the map', daarop kan je zien dat er bij de TTT wel bergpunten worden uitgedeeld maar enkel aan de finish. Dus de bollen worden wel degelijk vergeven. En het groen uiteraard ook, zoals bij alle voorgaande grote rondes die begonnen met een ploegentijdrit.
6 sprinters was op het parcours van de afgelopen Giro een gemiddeld aantal sprinters, niet een beperkt aantal. Idem voor deze Tour trouwens. Met 7 sprinters ben je per definitie aan het inleveren buiten de sprints, in elk geval met het geld dat jouw rijtje + Magnier had gekost.
Ah kijk, dan moet ik mijn correctie weer corrigeren. Ik had de knop download the map nog niet uitgeprobeerd. Slotklimmetje van de TTT is dus cat.4 wat in de praktijk betekent dat het bergklassement straks bestaat uit één renner met 1 bergpuntje. Dit hoeft uiteraard niet per se de winnaar van de etappe te zijn, maar wel grote kans dat die 8 scoritopunten naar een AK topper gaan en niet naar een avonturier die alles op dat klimmetje zet.
Over de groene trui: na de TTT in PN was de ranglijst voor groen exact hetzelfde als de dag ervoor. Er zijn alleen wat onderlinge verschuivingen tussen renners met hetzelfde puntenaantal, op basis van hun cumulatieve klasseringen. Maar de 'winnaar' van de TTT (Vauquelin namens Ineos) heeft in die TTT geen enkel groen punt gescoord. Zou dit dan niet ook in de TdF zo gaan? Of is dat een foute aanname en wijkt PN hierin af van bijv. de Tour?
Ik moet mijn eigen opmerking ook terugtrekken, want in de laatste Vuelta met een ploegentijdrit begon het puntenklassement ook pas in rit 2. Wat ik qua sponsorbelangen bijzonder vind, trouwens.
Van der poel, pedersen, van aert, pogacar, ik mis er nog wel een paar.
Het is een finale die de beste renners van de wereld goed ligt zolang ze het niet laten afhangen van een peloton sprint.
Het kan heel goed een sprint worden en het weer vorig jaar speelde wel mee, en het is nu een stuk verder vanaf de laatste keer montmartre. Dus het is zeker aannemelijker dat het een sprint wordt, maar ik durf mijn hand er niet voor in het vuur te steken.
Persoonlijk vond ik vorig jaar de eerste keer in lange tijd dat de rit de moeite waard was, het was juist een geweldige finale, een van de mooiste momenten uit de ronde. Dus ik hoop vooral dat het weer zoiets wordt.
*ik zie hierboven dat de finish nu toch weer 6km is vanaf montmartre (dank David), dan zie ik het moeilijk een sprint worden. Als ik van der poel zou zijn dan wil ik de heldenmove van van Aert ook proberen.
Dat zou toch wat zijn, ga je speciaal naar deze ploeg vanwege de garantie dat je de Tour mag rijden. Gooit ene Seixas roet in het eten..
Hoe Olav Kooij de bestbetaalde sprinter van het hele peloton werd
In deze vorm niet mee? Vind het merkwaardig. Als Seixas daadwerkelijk er in de derde week doorheen zakt, dan mogen ze zich bij Decathlon zich wel achter de oren krabben...
Ik snap overigens wel dat het een Franse ploeg is met een franse podium kandidaat en dat een sprinter in je ploeg ten koste gaat van de omkadering. Maar geef die jongen ook wat rust en laat Olav met een ritzege de druk van een geslaagde tour wegnemen voor de ploeg. Alle ballen op Seixas in je eerste grote ronde en 19 jaar oud... + de druk van het hele land. Als ik hem was zou ik maanden niet kunnen slapen.
Die jongen moet ook nog heel wat jaartjes mee.
Welke vorm? Hij is net terug en wint sprintjes tegen 3e rij sprinters. En waarom hebben mensen toch zo'n stille hoop dat Seixas erdoorheen zakt? Een talent zoals hem hebben we sinds Pogacar niet meer gezien. Die wil je toch in de grootste wedstrijd van het jaar erbij hebben. Ik ga er ook vanuit dat zijn team ook wel heel goed weet wat hij wel of niet aan zou kunnen en echt wel grondig bedacht heeft of dit wel zo verstandig is.
Doet het dit jaar erg goed maar zie hem in dit veld weinig uitrichten. Al zou hij wel een 750k renner kunnen zijn die nog best wat punten bij elkaar haalt. Alleen heeft hij geloof ik aangegeven voor een klassement te willen gaan en dan heb je dus geen kaulo aan hem.
Weet je dit zeker? Het parcours met de 17km na de laatste klim klopt inderdaad geloof ik niet. Echter is het parcours ook weer niet volledig hetzelfde als vorig jaar naar mijn weten. De rondjes die ze rijden zijn nog altijd anders aangezien ze dit keer boven bij de Arc de Triomph uitkomen. Als ik me niet vergis is het dit jaar 10,3km vanaf de top. Dus ja, iets verder dan vorig jaar (7km uit mijn hoofd) maar ook weer niet die 17km wat je eerder op een kaart kon zien.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.