Wielerflits Ploegleider Tour 2026

1 2 »
Woutomaat
Woutomaat
Ook een Pedersen en Kooij komen er bij mij niet in of Kooij moet in Baloise Tour kunnen aantonen sne...

Ik raad jullie aan niet meer naar mijn mening te luisteren, Kooij en Pedersen beide op het moment in mn selectie :)

Woutomaat

Hoeveel punten zul je in een bergetappe deze TDF moeten scoren om met de top mee te kunnen? 150? 200? 175? Ik denk dat het niet slim is om het met de Giro te vergelijken aangezien je daar iedereen mee kon nemen die maar wilde.

Woutomaat

Ik weet het Barcelona is nog ver maar ik ben toch al flink aan het puzzelen en vraag me af of deze klimploeg sterk genoeg is ik denk namelijk dat hij misschien een beetje zwak is: Pogiboy, Seixas, Lipo, Del Toro, Skjel, Lenny en van Wilder. Dat zullen denk ik in de gemiddelde bergrit de nummers 1, 3, 4, 6 en 10 zijn en Lenny zal vanuit de vlucht resultaat rijden en van Wilder misschien een klassmentje? Ik heb ook nog Pedersen en Kooij misschien dat ik Mads moet inwisselen voor WVA in de hoop dat hij mee gaat sprinten voor een eventuele groene trui aangezien zijn sprint in Roubaix weer op orde leek of voor MVDP maar die zal niet meesprinten en dan die 4 puntjes gebruiken om mn klimploeg nog wat te upgraden bv. Skjel naar Johannessen en van Wilder naar Tejada. Wat denken jullie? Maar goed het is nog een maand en na Auvergne, Suisse en Baloise zal ik er weer anders tegen aan kijken.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Ik zie Skjelmose wel als een kandidaat voor de bergtrui, mits dat zijn doel wordt.

Je kan de puntenaantallen van vorige jaren zien, dat geeft een indicatie hoeveel punten je dit jaar nodig hebt.

Laatst gewijzigd
Woutomaat
Poeksel
Ik zie Skjelmose wel als een kandidaat voor de bergtrui, mits dat zijn doel wordt. Je kan de puntena...

Waar kun je die dan zien?

Poeksel

Eregalerij. Zijn wel behoorlijke verschillen tussen jaren.

Woutomaat
Poeksel
Eregalerij. Zijn wel behoorlijke verschillen tussen jaren.

thx

Woutomaat

WF zouden jullie misschien van elke GT vorig jaar de top 10/20 renners kunnen delen die het meeste scoorde?

Emootje

Voorheen kon je een Excel downloaden met de verschillende koersen van het jaar ervoor. Renner, prijs, gescoorde punten etc. Helaas nu niet meer. Maar goed, we hebben PCS nog om een inschatting te kunnen maken.

Woutomaat
Emootje
Voorheen kon je een Excel downloaden met de verschillende koersen van het jaar ervoor. Renner, prijs...

Ja klopt! Al denk ik niet dat de vorige edities enorm belangrijk zijn voor vergelijking aangezien de klimmers echt een hoog prijskaartje hebben en je wat sprinters en aanvallers voor een redelijke prijs kunt kopen dus het klimteam zal belangrijk zijn maar niet zoals andere spellen! 

1 2 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.