Wielerflits Ploegleider Tour 2026

1 2 ... 13 14 15 16
Woutomaat
Poeksel
Eindelijk Woutomaat ingehaald, onder andere door de drie punten van Evenepoel ;)

Heel gek maar op een of andere manier ben ik echt enorm veel gezakt! Oke, met Bini deed ik een kamikazevoorspelling in de hoop terug te komen in de strijd maar dat scheelt 10 punten daarmee zak je ook geen 800 plekken vlgnsm

Woutomaat

Over een weekje Vuelta spel live, WF?

Emootje
Woutomaat
Heel gek maar op een of andere manier ben ik echt enorm veel gezakt! Oke, met Bini deed ik een kamik...

Die lijst is wel erg volatiel hoor. Je kunt zomaar 2000 plekken stijgen of zakken. Zo dicht zit het op elkaar...

Poeksel

Zucht. In etappe 9 had ik Van Gils ingezet, Baudin op de bank. De laatste werd toen 4e. Vandaag andersom :(

Jackie

15 hele punten vandaag.

Is ook zoooo moeilijk om heuveletappes goed te voorspellen.

In mn team neem ik eigenlijk ook geen vluchters. Te moeilijk, te weinig punten.

Aankomende week moet mijn week wordrn met 8 ak renners en VPP.

Sta nu 465e

Woutomaat
Jackie
15 hele punten vandaag. Is ook zoooo moeilijk om heuveletappes goed te voorspellen. In mn team neem...

Eens het is vaak een loterij wie er wegraakt in vluchtersritten het is veel veiliger om een super heavy AK team en een sprintertje te nemen

Woutomaat

Hm 400 plekjes gestegen als ik dat nou elke bergrit doe :)......

Jackie

Ook tevreden. 230 punten.

Had er meer kunnen zijn maar had VPP ipv Voisard.

Sta 176e , dik tevreden

Laatst gewijzigd
Emootje

Voisard is er wel eentje om in de gaten te houden voor volgende grote rondes. Geen hoogvlieger maar voor 1 punt zeker geen miskoop!

En niet vergeten hem aan het eind van de tour in je team te zetten, hij staat nu 17e AK.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Derde uitvaller alweer, al zat Vingegaard in zo'n 80% van de ploegen. Evenepoel lijkt wel een goede keuze geweest, de berichten dat hij beter zou klimmen dan ooit waren niet verzonnen.

Woutomaat

Tsja het is niet echt mn Tour! Lipo die matig rijdt gekozen boven REV die het onverwacht enorm goed doet, Vin en Cian ipv Ayuso en Seix, Lenny ipv Skjel! Balen helemaal omdat ze vooraf eigenlijk gewoon om het even leken!

Woutomaat

Deze Tour toont denk ik opnieuw aan dat een super heavy AK team enorm belangrijk is! Dat is te zien aan de leidende ploegen allemaal geen dure sprinter! Voor de Vuelta laat dat ook echt zien dat er geen sprinters mee moeten helemaal met zo enorm weinig sprintkansen, dus WVA en de rest AK

michael de ruiter
Woutomaat
Deze Tour toont denk ik opnieuw aan dat een super heavy AK team enorm belangrijk is! Dat is te zien...

5x een sprint dit jaar was maximaal 125 punten dat was heel makkelijk te berekenen, plus geen vluchters etappe blijft weg dus wie vol op het algemeen klassement heeft gespeeld is spekkoper

Woutomaat
michael de ruiter
5x een sprint dit jaar was maximaal 125 punten dat was heel makkelijk te berekenen, plus geen vlucht...

En jij kan het weten als nr. 2! Hoe kijk je tegen je kansen aan voor de eindoverwinning? Veilig spelen op een podium of risico nemen voor de winst?

michael de ruiter
Woutomaat
En jij kan het weten als nr. 2! Hoe kijk je tegen je kansen aan voor de eindoverwinning? Veilig spel...

geen enkele kans wout Nummer 1 heeft Vinegaard niet in de opstelling staan, dus is niet meer bij te halen maximale is nummer 2

dat vindt ik nog een hele prestatie ,dat moet mogelijk zijn !!maar zonder jullie input had ik nooit zo hoog gestaan,Jullie twijfelen alleen te veel =)

90% van de logica komt van jou!!! doe der wat mee in de Vuelta ;)

Goed voorbeeld is Evenepoel, je wist bij voorbaat al dat niemand die zou spelen. dus wil je hoog eindigen Speel contra de Logica :)

Laatst gewijzigd
Woutomaat
michael de ruiter
geen enkele kans wout Nummer 1 heeft Vinegaard niet in de opstelling staan, dus is niet meer bij te...

Dat 90% van de logica van mij komt geeft wel hoop dat ik het wel kan! Plek 2 moet zeker mogelijk zijn want ik zie dat de teams achter je ook Vin hadden! (Een bedankje kan er wel vanaf dus ik zou het op prijs stellen als je je ploeg Jollige Trappers/Thx Wouto noemt :), nee hoor tis maar een grapje)

michael de ruiter

Het is een overweging waard 😊

Woutomaat
michael de ruiter
Het is een overweging waard 😊

😁

Jackie

Neem eigenlijk al jaren maar 1 sprinter vaak aangevuld met een 1 of 2 punten sprinter voor op de bank.

Tenzij er relatief veel sprintetappes zijn.

Vind ook ergens dat de puntentelling op de schop moet.

Merlier voor 11 staat maar op 128 punten.

Win je dus 3 etappes en word je 1x 3e......

Tuurlijk, als ie door was gereden dan wel extra punten maar niet heeeel veel.

michael de ruiter
Jackie
Neem eigenlijk al jaren maar 1 sprinter vaak aangevuld met een 1 of 2 punten sprinter voor op de ban...

ja, 

het is jammer dat het tegenwoordig allemaal om de AK mannen gaat,ipv de Pareltjes eruit te picken Vluchters etc 

Ik vindt , iedereen die 40+ kilometer in de aanval rijdt zou dubbele punten in het dagklassement zou moeten verdienen zodat vluchters het verdienen en dan gaan mensen toch weer meer riching de healy's en Carapazen Frigo's Seagaarts van deze wereld ,dat maakt het leuker als 5 AK + 1 sprinter en veldvulling op te stellen.

Jackie
michael de ruiter
ja,    het is jammer dat het tegenwoordig allemaal om de AK mannen gaat,ipv de Pareltjes eruit te pi...

Goed idee !

verder vind ik :

- helft van de behaalde punten voor renners die wissel staan. Net zoals bij coach van het jaar voetbal

- Mocht een renner tijdens de etappe uitvallen en die rit niet uitrijdt (val, ziekte) dan die dag al je eerste wissel mee laten tellen.

(los van de pijn van de renner die uitvalt doet het jezelf ook minder pijn als je 1e wissel toch wat punten die dag haalt. Ik had vd week bv Voisard als eerste wissel bij de etappe dat Vingegaard viel.)

- Puntentelling misschien toch meer naar elkaar toe.  Bergen, sprint en heuveletappes.

Heuveletappes zijn ontzettend moeilijk te voorspellen. Ik neem dan ook bijna nooit (dure) vluchters.

En zoals ik zei, bij de sprint: Merlier wint 3 etappes, een keer derde en dan maar 128 punten hebben.

Adam Yates rijdt maar 1x top 10 en heeft er al 90.

Speel dit spel zeker 20 jaar. In het begin ging het gewoon per post. Zond ik mijn opstelling op naar het Dagblad van het Noorden :-)

Vind het nog steeds een heel leuk spel. Vooral natuurlijk het puzzelen.

Vind wel dat het wel eens tijd wordt voor wat veranderingen want die zijn er volgens mij niet of nauwelijks geweest in de afgelopen 20/25 jaar.

Met een compleet AK team dit jaar was je heeeeel ver gekomen. Wil ook weleens een vluchter en 2 sprinters in mn team

Woutomaat

Ik heb al meerdere keren gepleit voor een flinke upgrade van teampunten, punten voor 2e staan in een klassement en misschien wat meer wissels of zoals Jackie aangeeft de helft van de punten voor de bankzitters en een wat groter team zodat niet elk schot raak hoeft te zijn bv. 15 renners!

Bertsu

Ik vind de helft van de punten voor bankzitters ook een goed idee. Dan zijn die bankpunten ook wat minder irritant en krijg je meer verschillende teams, meer keuzes. En misschien 2 wissels per etappe zodat je een extra sprinter of vluchter erin kan wisselen.

Jackie

Blij als een klein kind 😊

Vandaag gestegen naar plek 98 ondanks uitvallers de Kleijn en Vingegaard.

Benieuwd waar ik uiteindelijk eindig.

De nummer 1 bijna 100 punten voor op de nummer 2.  Poeh, knap hoor

michael de ruiter
Jackie
Blij als een klein kind 😊 Vandaag gestegen naar plek 98 ondanks uitvallers de Kleijn en Vingegaard....

Netjes hoor 😊 stijgen zit er voor mijn helaas niet meer in. Maar naar onderen kijken hoeft ook niet meer . Vrijwel zeker sta ik waar ik sta 😊 op naar de Vuelta 😊 dat daar weer scenario's bedenken worden 😊 mocht Poga meedoen zal het met het oog op het WK heel energie zuinig gereden gaan worden dus veel vluchters etappes in de maak 

Laatst gewijzigd
1 2 ... 13 14 15 16

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.