Afvalkoers Tour 2026

1 2 3 4 ... 8 9
Maillot à Pois
Limal
Is dit een doorzichtige poging van jou om met drie teams deel te nemen? ;p

@Rabbiej 

Maillot jaune, maillot vert en maillot blanc hebben ook een mail gestuurd met vraag om deelname! 😋

Rabbiej

Ik had het mailadres nog niet geraadpleegd en zie daar inderdaad de nodige aanmeldingen. Bastaix, erveedeee en jappe666 waren op tijd en zullen mee reizen naar Barcelona. Heuvelvreter en Jochem Soons zullen dus nog even in de wachtkamer plaats moeten nemen.

Carbon ros

Net als bij de Giro wil ik nog op de reservelijst!

Rabbiej

De deelnemers zijn er klaar voor, de startlijst druppelt vol. Ik heb het invulbestand online gezet. Succes met puzzelen!

Rabbiej

De startlijst is compleet, de eerste aanmeldingen heb ik ontvangen en mijn eigen team heb ik vanavond ook in elkaar gezet. De Tour kan gaan starten!

ivo001

De puzzel is gelegd, het team verstuurd!

Arviidd

Mijn team is ook verstuurd!

kokkie1975

Team verstuurd.

succes allen.

BrackenRidgeCycling

Team verstuurd, was weer niet makkelijk.

Guido Maltempi

Mijn team is ook op de post.

Limal

Team verstuurd! Een vroegtijdige exit zoals in de Giro is ondenkbaar - de renners zijn zo goed geprepareerd dat ze zelfs de 100m schoolslag op de Enhanced Games zouden winnen.

TI Reppie

Team verstuurd. Succes allemaal!

Fins Els Collons

Team op de post! Succes allen!

Vergane Glorie

Ingestuurd trouwens...succes allemaal

Honger Klop

Op de valreep ook ingestuurd

Rabbiej

Van dekenner, sammysosa en bode heb ik helaas geen team mogen ontvangen voor de deadline. Honger Klop was op de valreep nog net op tijd. Hierdoor heb ik voor 3 reserves een plek vrij kunnen maken in de afvalkoers. Rahim probeerde het nog last-minute maar valt helaas net buiten het spel.

Ik ga de teams verwerken en zo in de openingspost plaatsen en hier een aantal statistieken plaatsen.

Edit: Teams zijn geplaatst. Alleen nog in volgorde van aanmelding en niet op basis van alfabet. Zal dit later nog aanpassen.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Poh, 32e op de CQ ranking. Dat had ik niet verwacht met een kleine 500 punten over. Wordt het weer het loodje leggen in zo'n nare aanvallersetappe. 

Rabbiej

Lijst met renners:

SEIXAS Paul 39
LIPOWITZ Florian 34
PHILIPSEN Jasper 31
VINGEGAARD HANSEN Jonas 30
JOHANNESSEN Tobias Halland 29
GIRMAY HAILU Biniam 27
KANTER Max 21
DE KLEIJN Arvid 20
CARAPAZ MONTENEGRO Richard Antonio 18
GAVIRIA RENDON Fernando 16
BAUDIN Alex 13
PARET PEINTRE Valentin 12
BAUHAUS Phil 12
VAN EETVELT Lennert 11
MERLIER Tim 11
AYUSO PESQUERA Juan 10
ACKERMANN Pascal 10
VAN GILS Maxim 10
EVENEPOEL Remco 10
VERSTRYNGE Emiel 9
KOOIJ Olav 8
UIJTDEBROEKS Cian 8
TIBERI Antonio 6
FOSS Tobias Svendsen 6
CORT NIELSEN Magnus 6
GODON Dorian 5
STUYVEN Jasper 5
POGACAR Tadej 4
TURGIS Anthony 4
VACEK Mathias 4
PEDERSEN Mads 4
DEL TORO ROMERO Isaac 4
HEALY Ben 3
STEINHAUSER Georg 3
FRETIN Milan 3
GREGOIRE Romain 3
TEJADA Canacue Harold Alfonso 3
CASTRILLO ZAPATER Pablo 2
BERWICK Sebastian 2
JEGAT Jordan 2
IZAGIRRE INSAUSTI Ion 2
RUSSO Clément 2
VAN DER POEL Mathieu 2
BIESTERBOS Frits 2
WAERENSKJOLD Søren 1
BALLERINI Davide 1
MOHORIC Matej 1
PLUIMERS Rick 1
FRIGO Marco 1
PIDCOCK Thomas 1
ARENSMAN Thymen 1
BERCKMOES Jenno 1
DHONDT Robbe 1
MATTHEWS Michael 1
VOISARD Yannis 1
KIRSCH Alex 1
GARCIA PIERNA Raul 1
ABRAHAMSEN Jonas 1
CHARMIG Anthon 1
O'CONNOR Ben 1
CRAPS Lars 1
BRAZ AFONSO Clément 1
GANNA Filippo 1
VAN LERBERGHE Bert 1
TARLING Joshua 1
MARTINEZ Lenny 1
SCHMID Mauro 1
NICOLAU BELTRAN Joel 1

Laatst gewijzigd
Rabbiej

Som van aantal keer gekozen renners in de teams:

Team Som van aantal keer gekozen
Poeksel 275
Wielervolger 275
Zwiebeln 269
Nijmos 268
coolietje 263
Bazing 258
ditisdavid 258
ivo001 257
ZwiebelD 254
ArjenProtagonist 245
Fins Els Collons 243
Mithrandir 242
Franco Bitossi 237
TI Reppie 237
danusz1986 236
erveedeee 236
Vergane Glorie 235
Limal 234
BrackenRidgeCycling 232
High Fiv3 231
Guido Maltempi 230
Ab Normaal 228
Jochem Soons 228
Maillot à Pois 228
Malathion 225
JapieJapo 224
Arry1338 222
King Kelly 221
Rabbiej 216
Tiskuuurs 216
Arviidd 205
jappe666 203
kokkie1975 202
Heuvelfreter 197
Timmm1988 193
Sies 187
sporting63 167
bastaix 157
Carbon Ros 151
rimenno 148
Honger Klop 139

Laatst gewijzigd
Limal

Bedankt voor de snelle verwerking, Rabbiej!

Ik sta weer wat lager dan ik hoopte op bovenstaande ranking, maar dat lijkt volledig te verklaren door Evenepoel ipv Vingegaard en Kooij ipv Girmay. Zelfs al geloof ik in Evenepoel (staat erg strak) + pasmunt enerzijds en Kooij (wmb beter dan Girmay) anderzijds, maakt me dat natuurlijk kwetsbaar voor goede prestaties van Vingego en Bini. Grégoire (3x gekozen) moet deze Tour mijn geheime wapen worden.

Ander pijnpunt van mijn team: met Philipsen, Kooij, Kanter en de Kleijn slechts 4 sprinters. In de Giro leek 4 zowat het gouden aantal, maar hier zitten velen op minstens 5 (vanwege o.a. de goedkope Gaviria, Bauhaus en Ackermann). In Parijs gaan het Evenepoel en Grégoire zijn die me de winst kunnen bezorgen, maar de kans dat we dan allang zijn afgevallen in een sprint onderweg is reëel.

Veel succes allen, dat de beste met het meeste geluk moge winnen! :D

JapieJapo

Tja het aantal sprintetappes is niet bijster hoog, zeker niet in de laatste week. Maar als je dan minder sprinters kiest dan de rest haal je de laatste week niet... Ik moet maar hopen dat de tandem Philipsen en Girmay die allebei erg vaak zijn gekozen mij toch door de eerste week gaan helpen samen met wat extra puntjes voor Russo en Biesterbos. 

Als ik de laatste week haal heb ik het laagste CQ + alle veel gekozen klimmers + de in vorm zijnde Izagirre  + Mohoric voor de winst in de laatste etappe :)

Succes allemaal!!

Arry1338

Ab Normaal heeft Girmay en Gaviria waar ik van Eetvelt, Baudin, Ackermann en Steinhauser heb. De rest van het team is hetzelfde en Ab is iets duurder :)

Ab Normaal
Arry1338
Ab Normaal heeft Girmay en Gaviria waar ik van Eetvelt, Baudin, Ackermann en Steinhauser heb. De res...

Mooi, dan zot ik in de sprints wel veilig zolang jij er in zit. En kunnen wij samen wel naar de finale. 

Limal
Ab Normaal
Mooi, dan zot ik in de sprints wel veilig zolang jij er in zit. En kunnen wij samen wel naar de fina...

Eerlijk gezegd is mijn indruk dat je 1 of 2 klimmers tekort komt, Ab. Zoals te verwachten was gaat Seixas waarschijnlijk heel snel uitgespeeld zijn en dan heb je er slechts 3 over. Dat zijn dan wel Vingegaard, Del Toro en Lipowitz, maar als één ervan eens een slechte dag heeft of net buiten de top-20 eindigt in (of na) een groter groepje (vluchters)... Meestal ben jij heel goed in het inschatten van het noodzakelijke 'bare minimum' - koerspetje af als je met deze klimkern weer mijn ongelijk bewijst.

ArjenProtagonist

Aan m'n CQ zal het niet liggen haha! Op één na laagste. Bewust gedaan, kijken hoe ver het me kan brengen. Ik heb vertrouwen in m'n team. Let's go! Succes allemaal!

1 2 3 4 ... 8 9

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.