Live chat gesloten

Redactie WielerFlits
admin

Vanwege aanhoudende ongeregeldheden en off-topic-berichten, die geleid hebben tot de nodige klachten van bezoekers, hebben wij besloten om voorlopig de live chat gesloten te houden in de Tour de France-liveblogs.

We werken aan een (technische) oplossing om de live chat in een andere vorm weer te kunnen openen.

Moneymania

Gewoon modereren en bannen als het nodig is. Waarom gebeurt dat niet?

Wheely

In ieder geval fijn dat er hier een update over geplaatst wordt. Dat modereren lastig is snap ik maar volgens mij niet onmogelijk.

Frans Casagrande

Enige incentive om hier de liveblog te volgen is ook verdwenen. 

Woutomaat
Redactie WielerFlits
Vanwege aanhoudende ongeregeldheden en off-topic-berichten, die geleid hebben tot de nodige klachten...

Is het niet een idee om de livechat voor de anderen te openen en dat ik daar dan de komende tijd wegblijf (en mn alter ego's) want ik voel me toch echt heel schuldig en ik denk dat ik hier een heel groot aandeel in heb

SprintMaster

@Woutomaat: een ezel stoot zich niet twee keer aan dezelfde steen!

Jean Dumas

Ik ga mn oude vader helpen met tuinieren. De beste man had autoriteit als docent, en niemand met spatjes deed hem iets.

Romāns Vainšteins

Chat is al langere tijd ongeschikt gebleken als live-tool, dus goed dat hier naar een nieuwe oplossing gezocht wordt.

Il Leopardo della Primavera

Modereren zou toch mogelijk moeten zijn. Iedereen weet hoe het komt, gewoon aanpakken.

Romāns Vainšteins

'Iedereen weet hoe het komt'

Ik vind dat nog wel moeilijk, is dat bewezen dan? Door wie kwam dit?

SprintMaster

Zo moeilijk is het niet als je de laatste chats gevolg hebt: als het steeds dezelfde figuren zijn waardoor het ontspoort moet je die aanpakken. Nu lijden de goedwillenden onder een paar oproerkraaiers. 

Woutomaat
Romāns Vainšteins
'Iedereen weet hoe het komt' Ik vind dat nog wel moeilijk, is dat bewezen dan? Door wie kwam dit?

Ik ben er zelf niet bij geweest toen de chat werd gesloten, maar ik denk dat het de druppel was. Gezien het bericht van de redactie waren het meerdere gebeurtenissen die de doorslag gaven. Door wie het komt? Ikzelf speel er denk ik een groot aandeel in (waar ik echt spijt van heb, nogmaals: WF als ik het hoofdprobleem ben is het dan een optie de chat te openen en dat ik me er dan niet vertoon) voor de rest wil ik geen namen noemen.

Wheely

Ik zie een aantal problemen:

Blijkbaar is het veel te makkelijk om na een ban per direct met een ander alterego op te duiken.

Onduidelijke regels, geen waarschuwing in beeld waar je het wel en niet over mag hebben, ook geen show respect oid. Grenzen zijn zeer onduidelijk.

Geen mogelijkheid tot direct filteren en modereren, je kunt werkelijk waar de meest extreme dingen neerzetten.

Chat is voor iedereen toegankelijk, van vieze oude mannetjes tot minderjarige pubers. Dat zorgt er voor dat WF een grote verantwoordelijkheid heeft ten opzichte van haar gebruikers. Geen idee of ze zich dat beseffen maar ik zou daar zeker even bij stilstaan.

Woutomaat
Wheely
Ik zie een aantal problemen: Blijkbaar is het veel te makkelijk om na een ban per direct met een and...

Misschien ook waarschuwing krijgen met een reden waarom je die krijgt ipv gelijk 12 uur of niet! Op de manier waarop het nu gaat is het een beetje aftasten waar de grenzen liggen met waarschuwingen weet je wanneer je moet stoppen en waarmee! En dan daar ook consistent mee zijn! Of dat, af en toe als het echt te ver gaat de redactie even in de chat komt en zegt, de chat verdwijnt als je hier over doorgaat.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Goede post wheely, ik zie 'Onduidelijke regels' zelf als de hoofdzaak. Want ik weet ze ook echt niet.

Poeksel

Waar je als moderator in ieder geval geen zin in hebt is dat je ingrijpt (al dan niet terecht) en dat mensen dan daarover in discussie gaan. Props voor Woutomaat dat hij zelfreflectie hebt, maar best wel wat mensen gaan verongelijkt doen als je ingrijpt als moderator. Dat kost energie op een vervelende manier. Dus ik kan me wel voorstellen dat Wielerflits ingrijpt en dat met geen of een eenzijdige boodschap doet.

Heldere regels kunnen wel helpen, maar niet zo makkelijk om te maken denk ik. En je wil ook niet dat mensen dan bewust net niet over de grens gaan.

Laatst gewijzigd
Moneymania
Woutomaat
Misschien ook waarschuwing krijgen met een reden waarom je die krijgt ipv gelijk 12 uur of niet! Op...

Met de huidige DSA hoort Wielerflits ook veel beter te communiceren als het om moderatie gaat. Nu is er nul communicatie of transparantie. Afgezien van deze aankondiging met wat algemeenheden.

Ja, volledig eens met Wheely. 

@RV: waar ik op doelde is deels hetzelfde als wat Wheely zegt. Dubbele accounts, mensen die terugkomen na een ban, geen goede/directe moderatie, geen duidelijke regels.

Ik denk dat een actieve moderator (die ook zelf berichten plaatst indien nodig) veel kan helpen.

SprintMaster

Het is ook een kwestie van nemen en geven. Weten wanneer je ergens mee moet stoppen. Bij sommigen zie je dat ze vooral nemen. Heb je twee van dat soort types dan nemen die de hele chat over. 

De Alpaca van Leiden, The Artist Formerly Known as Wim Kieft
Ja, volledig eens met Wheely. @RV: waar ik op doelde is deels hetzelfde als wat Wheely zegt. Dubbele...

Ik ben één van de schudligen die graag rondom de koers een beetje dom mag leuteren over bijvoorbeeld kano's, maar los van deze off topic lolbroekerij op rustige momenten vinden er toch geen ontoelaatbare zaken plaats?

Laatst gewijzigd
Frans Casagrande
Enige incentive om hier de liveblog te volgen is ook verdwenen. 

Eensch. De live blog zelf is namelijk niet zo heel goed. Los vn de babbelerij was de live chat een snelle en iegenlijk ook de beste manier om bij te blijven als je geen beelden hebt.

Woutomaat

Ik zal in elk geval mijn alter ego Cheeriomaat opbergen in de ijskast! Hopelijk kan dat eerste stap zijn om de chat beter te handhaven

Woutomaat
Ik zal in elk geval mijn alter ego Cheeriomaat opbergen in de ijskast! Hopelijk kan dat eerste stap...

Koelkast, we zijn niet niet bij het corps.

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.