Live chat gesloten
Vanwege aanhoudende ongeregeldheden en off-topic-berichten, die geleid hebben tot de nodige klachten van bezoekers, hebben wij besloten om voorlopig de live chat gesloten te houden in de Tour de France-liveblogs.
We werken aan een (technische) oplossing om de live chat in een andere vorm weer te kunnen openen.
Is het niet een idee om de livechat voor de anderen te openen en dat ik daar dan de komende tijd wegblijf (en mn alter ego's) want ik voel me toch echt heel schuldig en ik denk dat ik hier een heel groot aandeel in heb
Ik ben er zelf niet bij geweest toen de chat werd gesloten, maar ik denk dat het de druppel was. Gezien het bericht van de redactie waren het meerdere gebeurtenissen die de doorslag gaven. Door wie het komt? Ikzelf speel er denk ik een groot aandeel in (waar ik echt spijt van heb, nogmaals: WF als ik het hoofdprobleem ben is het dan een optie de chat te openen en dat ik me er dan niet vertoon) voor de rest wil ik geen namen noemen.
Ik zie een aantal problemen:
Blijkbaar is het veel te makkelijk om na een ban per direct met een ander alterego op te duiken.
Onduidelijke regels, geen waarschuwing in beeld waar je het wel en niet over mag hebben, ook geen show respect oid. Grenzen zijn zeer onduidelijk.
Geen mogelijkheid tot direct filteren en modereren, je kunt werkelijk waar de meest extreme dingen neerzetten.
Chat is voor iedereen toegankelijk, van vieze oude mannetjes tot minderjarige pubers. Dat zorgt er voor dat WF een grote verantwoordelijkheid heeft ten opzichte van haar gebruikers. Geen idee of ze zich dat beseffen maar ik zou daar zeker even bij stilstaan.
Misschien ook waarschuwing krijgen met een reden waarom je die krijgt ipv gelijk 12 uur of niet! Op de manier waarop het nu gaat is het een beetje aftasten waar de grenzen liggen met waarschuwingen weet je wanneer je moet stoppen en waarmee! En dan daar ook consistent mee zijn! Of dat, af en toe als het echt te ver gaat de redactie even in de chat komt en zegt, de chat verdwijnt als je hier over doorgaat.
Waar je als moderator in ieder geval geen zin in hebt is dat je ingrijpt (al dan niet terecht) en dat mensen dan daarover in discussie gaan. Props voor Woutomaat dat hij zelfreflectie hebt, maar best wel wat mensen gaan verongelijkt doen als je ingrijpt als moderator. Dat kost energie op een vervelende manier. Dus ik kan me wel voorstellen dat Wielerflits ingrijpt en dat met geen of een eenzijdige boodschap doet.
Heldere regels kunnen wel helpen, maar niet zo makkelijk om te maken denk ik. En je wil ook niet dat mensen dan bewust net niet over de grens gaan.
Met de huidige DSA hoort Wielerflits ook veel beter te communiceren als het om moderatie gaat. Nu is er nul communicatie of transparantie. Afgezien van deze aankondiging met wat algemeenheden.
Ja, volledig eens met Wheely.
@RV: waar ik op doelde is deels hetzelfde als wat Wheely zegt. Dubbele accounts, mensen die terugkomen na een ban, geen goede/directe moderatie, geen duidelijke regels.
Ik denk dat een actieve moderator (die ook zelf berichten plaatst indien nodig) veel kan helpen.
Ik ben één van de schudligen die graag rondom de koers een beetje dom mag leuteren over bijvoorbeeld kano's, maar los van deze off topic lolbroekerij op rustige momenten vinden er toch geen ontoelaatbare zaken plaats?
Eensch. De live blog zelf is namelijk niet zo heel goed. Los vn de babbelerij was de live chat een snelle en iegenlijk ook de beste manier om bij te blijven als je geen beelden hebt.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.