Inderdaad, geschat dat ik dan ergens tussen de 70 en 80% uit zou kunnen komen. Dat gaat helemaal mis😀 Problemen die ik niet vantevoren ingeschat had:
Pogacar die zo verschrikkelijk huishoudt, met het oog op ook nog een WK en al een heftige Tour gereden verwachte ik hem minder verschroeiend dan dat ie nu is
Wie moet je kopman maken in de AK-races: in de Tour ging ik automatisch voor Vingegaard (tot de val). In de Vuelta schipper ik nogal, met nu Onley als kopman wat niet lekker uitpakt.
Na morgen Pogacar sowieso nog in de puntentrui (of WvA moet snode plannen hebben) en de bergtrui (of Fortunato moet de benen hebben). Daarna zal ie groen waarschijnlijk kwijt zijn maar ik zie hem de bergtrui wel weer terug pakken in rit 9. En dan kan ie hem in rit 12 weer kwijtraken tenzij ie er zin in heeft die dag. Het blijft afzien voor de mensen zonder UAE trein. Overigens pakken Vine en Almeida voorlopig geen eigen punten (na de tijdrit) dus kijken zij vooralsnog hun prijs niet waard te zijn.
Blij met Mas overigens. Hopelijk gaan morgen mijn andere Movistar boys eindelijk eens wat laten zien!
Nu de stofwolken wat zijn neergedaald enkele conclusies van mijn kant. Het valt me namelijk op dat er best vanuit de waan van de dag wordt geredeneerd (maak me daar ook schuldig aan). Dit is wat ik nu zie:
- Een ploeggenoot van Pogacar maakt het halen van een topscore een stuk makkelijker, maar na deze etappe kan je in ieder geval zeggen dat Almeida een te dure knecht is. Vine en Torres moet nog blijken. Wel is een route zonder ploeggenoot mogelijk voor Goud (alleen even wat moeilijker)
- Roglic is natuurlijk een fenomeen, maar doet wel wat hij al 1.5 jaar doet: achteraan een groepje eindigen.
- Widar lijkt de grote vis, maar zoals al aangegeven. Velen niet opgesteld dinsdag en velen nu wel. Netto dus verlies. Ormzel en Debruuyne in de running voor de joker van de vuelta. kortom, op basis van één uitslag moeten we niet te veel concluderen. Al maakt van deze 3 debruyne de beste indruk tot nu toe.
- Wel was 4x movistar geen slimme keuze. Te veel hetzelfde.
- Blijkbaar nu altijd de tweede man van Astana ook nemen (want Tejada ging niet voor het klassement).
- Skjelmose is toch echt minder dan Gall (vaak een keuze tussen die twee geweest)
- Mas is bizar!!!
- Pedersen, Brennan en Wout was (en ik denk dat vele puzzelaars dat gevoel hebben gehad, maar het lef niet om er iets aan te doen) ergens gewoon overkill.
- Pedersen op zijn woord geloven als hij zegt dat hij iets niet of wel tot doel maakt. Die gaat zijn geld nooit waard zijn. En dat had hij al aangegeven, maar wij (lees ik) wilden dat niet geloven.
- Er eindigt altijd een verdwaalde Fransoos hoog in de vuelta. Welkom Berthet.
- Turner nooit meer nemen, daar kan je niet op bouwen.
Verder was vandaag een mooie dag. Tejada, Mas, Gall etc doen het gewoon prima. Er zit wel te weinig diepgang in mijn team, maar dat had alleen gekund als ik Pedersen of Wout had geslachtofferd. Dan had ik een skjelmose/roglic of ploeggenoot van Poga mee kunnen nemen. Kan dus leven met mijn team, behalve dat ik te veel echte aanvallers (movistar) in mijn team heb.
Ten slotte hoop ik dat Tarling tevreden op deze week terugkijkt en nu rust kan nemen voor de veel belangrijkere zaken in het leven (en dat deze deelname daarbij heeft geholpen).
Ja goeie uiteenzetting VG. Jouw nickname is in ieder geval het gevoel wat ik heb bij mijn selectie, of nog iets beter gezegd: het wordt niet glorieus. Er is al zoveel verschil gemaakt, je moet nu domweg de juiste namen hebben die je steevast kan opstellen. En die heb ik niet. Geen Roglic, geen Mas, geen Kuss, geen Tejada, geen ga zo maar door. UAE-ers zijn de puntenkanonnen. Al bijna 120 punten per knecht minimaal en we zijn nog maar 6 etappes onderweg...
Geklaag over die uae'ers. Ze halen vandaag ongeveer wat onley en kuss pakken. En minder dan carapaz en mas. Je hebt er echt geen vier nodig. Per keer opstellen is het gewoon te coveren met de juiste renners
Ik had t gisteren al genoeg over de teampunten gehad. It is what it is maar toch een laatste vraag.
Waarom zijn de teampunten zo hoog gemaakt door Scorito en daarmee zelfs de renners van dat team veel te duur voor de kwaliteiten die ze hebben? Dan maak je een leuk spel er toch minder leuk mee? Of mis ik iets?
Hej,
tijdje hier niet geweest. Mooie uiteenzetting van VG. Wel paar opmerkingen. Over Tejada is wel gezegd dat van hem verwacht werd dat hij voor het AK zou gaan. Hem o.a. daarom wel genomen en geen Fortunato. Vaak is het gaan voor de bergtrui zo energieslurpend dat het niet altijd leidt tot de beste uitslagen. En met Tejada heb je al een mooie manier om daar van te profiteren.
Skjelmose na een zware Tour was voor mij nooit geen optie. Gall daarentegen eigenlijk nooit aan getwijfeld. Mas levert nu ook al 14 punten op, dus zoveel lever je niet in op een UAE knecht.
Zelf nu elke dag een beetje stijgen naar nu 95%+, ondanks het missen van een aantal dikscorende renners (zoals gisteren Laporte, THJ in 2).
Wielrennen lijkt net voetbal, na elke etappe worden renners opgehemeld of 'enigszins aan de kant gezet'.
Denk dat er met een team met oa Big Rom (ook even TP van Tejada), Tejada, Laporte en de meeste AK kleppers nog wel meer in zit. Fijn zou dan wel zijn dat die TP van UAE beetje minder worden.
Ik kan het alleen maar eens zijn met vergane glorie! Wederom in Turner en Cort getrapt hier en te veel angst om pedersen thuis te laten en daarom geen uae-er genomen. Daarnaast te veel gefocust op de tijdritten en daardoor skjel ipv Gall. Kuss, mas, Debruyne en Widar en Laporte redden de meubelen nog enigszins waardoor ik nu op 85% sta. Hopelijk denkt pog nu dat hij een beetje rustig aan moet doen na vandaag en krijgen we nu een vuelta met een boel ontsnappingen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.