Scorito vuelta 2026

1 2 ... 21 22 23 24
DesproatMichiel
KV
Enige waar ik bij Brennan mee zit, is dat hij zich vaak echt wel zeer slecht positioneert in de mass...

Begrijp je gedachte inderdaad, de positionering is nog niet alles. Maar met Wout als leermeester en verwachte leadout zou veel goedgemaakt moeten kunnen worden. Wereldklasse leadouts (Stuyven, vd Poel, in mindere mate v Poppel en eerder types als Morkov) zijn enorm belangrijk. Maar daar zit ook meteen een beetje het risico vrees ik. Waar die mannen zelf niet zomaar zouden doortrekken voor een eigen sprint (op v Poppel na) zal een van Aert dat vermoed ik wel gaan doen, getuige zijn recente sprints.

Mbt UAEs, een Narvarz en Soler zullen inderdaad niet voor hetzelfde bedrag als Oliveira verschijnen. Maar een deelname van hun maakt wel dat ik die gasten liever zou nemen en Oliveira daarmee minder interessant zou vinden.

Ferumbras
CyclingDonkey
De renewi Tour heeft een hoop namen bekend gemaakt. Die gaan alvast niet mee naar de Vuelta 

Daarmee kun je 80% van de betere sprinters dus al definitief doorstrepen. Inderdaad hou je dan Groves over, waarvan de vraag is of die wel een beetje fit is. 90% pick rate van Brennan op deze manier.

Subjective
Bierpokkel
Bijzonder hoe sommigen al compleet aan het puzzelen zijn en complete teams samenstellen terwijl 60%...

Herkenbaar! Meestal kun je wel al een basis neerzetten maar zelfs daar heb ik nu al moeite mee. 

Tuurlijk gaat Pogacar mee, en durf ik renners als Gall en Pedersen ook wel op te schrijven, verder een wensenlijstje met renners als Brennen en van Aert maar in hoeverre dat allemaal haalbaar is durf ik nog weinig over te zeggen. Ook de 500k / 750k bak zitten een hoop leuke namen in, maar bij geen enkele heb ik het idee dat die sowieso echt mee moet. Dat hangt meer af waar ik verwacht de meeste opvulling nodig te hebben, en daar valt nu dus ook nog weinig over te zeggen. Voorlopig vind ik iedereen vooral te duur haha

De komende dagen zal er langzaam wel meer informatie naar binnen sijpelen, dan kunnen we verder puzzelen! :)

PascalT
Jackie
Dat klopt hoor. Hinault en Anquetil wonnen ze ook beiden in hetzelfde jaar alleen toen was de al Vue...

Wie zie je als grote uitdagers van Pogi?

KV
Ferumbras
Christen viel mij flink tegen in de Giro. Maar dat kwam ook doordat Narvaez zo waanzinnig sterk was....

Dan heb je niet zo goed gekeken in Polen want behalve die ene rit die hij won, viel hij echt wel tegen in een toch beperkt deelnemersveld. Ook de TT viel tegen. 
Hij was ook zwak in Oostenrijk en zijn 7de plaats in San Sebastian is verbloemd doordat er nog wat groepjes samenkwamen op het eind. 

Frankd85
DesproatMichiel
Leuk om te horen, heb zelf met name over Gall, UAE en de Movistars ook nog wat langer zitten nadenke...

Met n kleine kanttekening dat christen en narvaez 3,5/4 miljoen gaan kosten waarschijnlijk haha

KV
Frankd85
Met n kleine kanttekening dat christen en narvaez 3,5/4 miljoen gaan kosten waarschijnlijk haha

Zal wel 4 en 5m worden dan. 

Ecco

Is het heel gek om Pedersen níet mee te nemen? Met Brennan als sprintkopman en WVA voor de sprint+ en heuvelritten zit je in principe goed, toch? Zeker met een eventuele Groves als backup.

Pedersen en WVA trappen toch een beetje op elkaars tenen vind ik en je kan er maar één cappen. WVA is ook een miljoentje goedkoper en bovendien frisser. Én Pedersen geeft expliciet aan dat hij niet voor groen gaat. Die 5 millies stop je vervolgens in je AK team.

Kan iemand mij uitleggen waarom dit heel dom is?

Frankd85
KV
Zal wel 4 en 5m worden dan. 

Klopt eigenlijk helemaal😅

Frankd85
Ecco
Is het heel gek om Pedersen níet mee te nemen? Met Brennan als sprintkopman en WVA voor de sprint+ e...

Ergens volg ik je wel maar Pedersen kan je waarschijnlijk wel 13x opstellen 

Zolderman
Ecco
Is het heel gek om Pedersen níet mee te nemen? Met Brennan als sprintkopman en WVA voor de sprint+ e...

Omdat ik dit precies voor de Tour ook dacht zoals veel mensen hier, en ik hem uiteindelijk graag in m'n team had gehad. (Iets met kleppers will be..)

Blijfeensrecht
KV
Vanwaar de zekerheid van Plapp in je team? Weet jij iets wat wij niet weten?

Nee maar in een interview gelezen dat de Vuelta zijn hoofddoel was. De Tour waarschijnlijk gebruikt om zich in conditie te rijden.

Ferumbras
Ecco

Waarom neem je naast Pogacar nog meer klassementsmannen mee?

Ik snap je punt hoor. Die discussie is hier ook al uitgebreid gevoerd. "Is Pedersen 5M waard als hij niet voor puntentrui gaat en je WvA al hebt?". Neem je beide (+Brennan) mee, dan zul je moeten besparen op de rest van je eventuele sprintteam / AK-team. Het is aan jou om te bepalen / berekenen of je dit wil of niet.

Zelf ga ik proberen Pedersen er in te puzzelen en verder te besparen op sprinters (dus geen Groves en zo), en puur inzetten op Pedersen/WvA/Brennan/Ballerini/Laurance/Cort + AK mannen. En dan zien we het wel.

ProScoritoManager
DesproatMichiel
Begrijp je gedachte inderdaad, de positionering is nog niet alles. Maar met Wout als leermeester en...

Hoe bedoel je risico? Ik vind Wout zonder de aanname van top10-15 resultaten in Brennan-sprints al een vrij solide klik, als je die upside  wel verwacht neem je hem toch blind mee?

CyclingDonkey
Frankd85
Ergens volg ik je wel maar Pedersen kan je waarschijnlijk wel 13x opstellen 

13 keer opstellen terwijl die aangeeft niet voor een trui te gaan heeft natuurlijk wel wat risicos.. niet voor een trui gaan betekend dat die af en toe kan laten lopen

Hoewel ik persoonlijk denk dat die uiteindelijk toch voor de trui gaat rijden met het oog op kwaliteit verschil tov renners die wel voor groen gaan rijden.. maar risico op 0 punters blijft er wel 

DesproatMichiel
Ecco

• Mbt fitheid raak je zeker een belangrijk punt en van Aert zal wellicht ook intrinsiek gretiger zijn.

• Daartegenover gesteld heb je in Pedersen een klepper die absolute kopman is binnen zijn ploeg in vrij zeker twee disciplines (sprint+/heuvel en reguliere sprints). Zo is hij voor mij in de basis altijd interessanter dan klepper Wout die zonder fratsen "enkel" absolute kopman zal zijn in de sprint+ / heuvelritten. 

• Natuurlijk kan het in een (onwaarschijnlijk?) geval zo uitvallen dat Brennan echt maar 2-3x tot een goede uitslag komt en Wout zodoende vaker, maar dan mis je met Wout zeer waarschijnlijk in ieder geval die 2-3 sprint uitslagen tov Pedersen. 

• Tenzij Wout weer een Mont Ventoux (of light variant) uit de hoge hoed trekt en op die manier het aantal top 5 noteringen meer gelijk trekt tov Pedersen als het wat meer bergop gaat. Óf wanneer Wout na Brennan alsnog aardige daguitslagen noteert in sprints en niet volledig laat lopen. Maar die kans lijkt mij minder groot.

• Opgesomd lijkt het mij realistisch dat Pedersen 2, wellicht 3 kansen meer krijgt dan Wout. Daarom is het miljoentje verschil perfect geprijst. De vraag is denk ik vooral of je Pedersen in de vlakke sprints consequent in de top 2-4 mag verwachten. Met een verder vrij matig veld geeft dat mij wel de zekerheid om er een miljoentje meer voor neer te leggen als je echt moet kiezen. Het liefst neem je ze beiden natuurlijk. Benieuwd of het budget dat gaat toelaten. Keuzes moeten maken zou mooi zijn.

Laatst gewijzigd
DesproatMichiel
ProScoritoManager
Hoe bedoel je risico? Ik vind Wout zonder de aanname van top10-15 resultaten in Brennan-sprints al e...

Eens, de zin was niet helemaal helder wellicht. Bedoelde inderdaad vooral dat de kans er is dat lead out Wout alsnog noteringen tussen P10-20 noteert in sprints. Maar daar heb je hem niet persé voor nodig.

Laatst gewijzigd
martijncr
Blijfeensrecht
Nee maar in een interview gelezen dat de Vuelta zijn hoofddoel was. De Tour waarschijnlijk gebruikt...

Plapp blijf ik vanaf. Zijn Scorito scores zeggen eigenlijk voor mij overtuigend genoeg. Hij laat het nooit echt in grote rondes zien, en als ie het laat zien, moet je hem maar net opgesteld hebben. Hoofddoel of niet, it ain't a klepper.  

Jackie

Op dit moment eigenlijk niemand.

Denk dat (een fitte) Almeida de sterkste renner na Pogi is maar die zit in zijn team.

Gall, Mas, Roglic alle 3 op gepaste afstand.

Blijfeensrecht
martijncr
Plapp blijf ik vanaf. Zijn Scorito scores zeggen eigenlijk voor mij overtuigend genoeg. Hij laat het...

Goed punt 

KleppiedeKlepper
Zolderman
Omdat ik dit precies voor de Tour ook dacht zoals veel mensen hier, en ik hem uiteindelijk graag in...

U riep?

ProScoritoManager
martijncr
Plapp blijf ik vanaf. Zijn Scorito scores zeggen eigenlijk voor mij overtuigend genoeg. Hij laat het...

Zijn Scorito scores laten toch vooral zien dat in de Tour het niveau wellicht wat te hoog is voor hem? En voor de rest, nee het is geen klepper natuurlijk, maar dat komt dan ook terug in zijn prijskaartje. En uit die budgetbak zul je er toch een paar mee moeten nemen. Staat bij mij gewoon op de longlist iig.

Pim Todcock

Normaal gesproken zijn AK-renners goede puntenpakkers en sprinters te duur. Met het huidige veld, de route en de prijzen lijkt het dit keer een andersom. Er zijn vrijwel geen goedkope AK-zekerheidjes. Nordhagen voor 2 miljoen is nogal hoog ten opzichte van 750k voor Skjelmose in de Tour bijvoorbeeld.

In de Renewi doen bijna alle goede sprinters mee. Blikra staat ook op de lijst van de Noordpool. Er moet toch iemand in de top20 eindigen in de vlakke ritten. Dan is bijna elke halve sprinter raak zou je denken.

martijncr
ProScoritoManager
Zijn Scorito scores laten toch vooral zien dat in de Tour het niveau wellicht wat te hoog is voor he...

Het is een stoeltje hè! 🙂 Dan vind ik Romeo die én jongeren is én zijn zinnen zet op de proloog én Spanjaard én vorm laat zien een zekere pick van 750k met nagenoeg dezelfde aanvallerskwaliteiten. Bisiaux en Ballerini vind ik ook interessanter dan Plapp, en kan me meer vinden in anderen die Tejada of Castrillo uit die bak op dit moment vissen. Er moet iets spectaculairs in de media verschijnen dat Plapp al deze namen achter zich weet te houden over twee weken! 

ProScoritoManager
martijncr
Het is een stoeltje hè! 🙂 Dan vind ik Romeo die én jongeren is én zijn zinnen zet op de proloog én...

Daar is het dan ook een longlist voor hè ;) Alle namen die je noemt staan daar ook op, een groot aantal inderdaad ook boven Plapp in de pikorde. Alleen Bisiaux twijfel ik wat over. Heb bij Plapp dan meer het idee dat ik beter weet wanneer ik hem opstel en dat hij binnen zijn eigen team hoger in de rangorde staat.

1 2 ... 21 22 23 24

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.