Er is toch niemand die verwacht/beweert dat Torres 3-400 eigen punten pakt? Dus waarom vergelijken met Onley of Poole?
Zoals reeds berekend heb je waarschijnlijk een 250tal teampunten met Pogi (en wie weet Vine). Als Torres 100 eigen punten zou halen, is het toch al een goede pick? Is 500k meer dan Novak die niets zelf zal sprokkelen.
Edit: beetje zoals Hidde dus ook uitgewerkt heeft
Als die voor de vlucht gaat is die interessant. Alleen dan hebben ze ook nog Dversnes en Kron mee naar de Vuelta, welke van de drie wordt de beste pick? En Leknessund nog nooit een Vuelta gereden vind ik nog wel een reden tot twijfel.
Wat Hidde zegt zeg ik ook al een beetje, ik zie Torres geen eigen punten pakken dus stuk minder interessant.
Hoezo de vergelijking omdat Onley 400 punten zelf pakt toch, dat zie ik Torres niet eens doen. Torres heeft teampunten van Pogi nodig om überhaupt aan punten te komen. Stel Torres wordt 4 of 5 in jongere klassement en Poole en Onley boven hem zijn ze toch interessanter. Daarnaast is Poole 1 miljoen en reed de punten bij elkaar die Torres ook niet bij elkaar rijd.
En stel Pogi wil niet vroeg de leiderstrui hebben dan is teampunten niet interessant. Daarnaast de blauwe trui is ook niet geheel zeker..
Wat Hidde zegt zeg ik ook al een beetje, ik zie Torres geen eigen punten pakken dus stuk minder interessant.
Hoezo de vergelijking omdat Onley 400 punten zelf pakt toch, dat zie ik Torres niet eens doen. Torres heeft teampunten van Pogi nodig om überhaupt aan punten te komen. Stel Torres wordt 4 of 5 in jongere klassement en Poole en Onley boven hem zijn ze toch interessanter. Daarnaast is Poole 1 miljoen en reed de punten bij elkaar die Torres ook niet bij elkaar rijd.
En stel Pogi wil niet vroeg de leiderstrui hebben dan is teampunten niet interessant. Daarnaast de blauwe trui is ook niet geheel zeker..
Uiteindelijk zoeken we allemaal de vluchters die het kunnen halen en tappen we uit hetzelfde vaatje gok ik.. denk dat iedereen wel 3 heeft van het rijtje bettiol castrillo cort laurance fortunato kron zana en kung.. buiten wout en mads om natuurlijk..ook hier zitten weer 3 man bij die er uiteindelijk geen zin in hebben maar zeg het maar vooraf
Ik heb van UAE voorlopig enkel Pogi er in staan omdat ik de knechten te duur vind in een scenario dat UAE enkel de rode trui draagt. Kom er bergtrui er ook nog bij, kan dat verhaal anders zijn maar met kapers op de kust zoals Ciccone, Carapaz, VPP en wie weet zelfs een Van Aert (als revanche voor het jaar dat hij zeker de bollen ging hebben en toen onderuit ging) vind ik dat geen zekerheid. As de punten- en bergtrui bij VLB en Liddl zitten, dan zijn knechten daar naar mijn gevoel even waardevol als UAE knechten maar een pak goedkoper. Nordhagen bijvoorbeeld, die kost maar 2M, heeft naar mijn gevoel evenveel kans op eigen punten als Torres en raapt punten op als Brennan en Van Aert (of één van beide maar) het goed doen.
Ik steek liever wat geld in een extra VLB of Liddl persoon dan concessies doen op de rest van mijn team en kleppers moet thuis laten omdat ik toch een UAE knecht wil nemen. Vine stond er lang op bij mij maar 5M is maar te verantwoorden als hij een nagenoeg perfect parcours rijdt. Zo denk ik uit te komen bij een toch vrij zwaar kleppers team en teampunten via goedkope(re) VLB en Liddl renners.
Voor 750k durf ik Plapp wel aan en voor 1M zou ik eerder op Cobo gokken dan op Dainese voor de sptint+. Akkoord, Cobo heeft vooral goed gescoord op kleine koersen maar dat ligt naar mijn gevoel eerder aan het feit dat hij voor een klein team rijdt. Met dit deelnemersveld en als gemotiveerde Spanjaard staat hij toch vrij hoog op mijn reservelijst.
Zou een Axel Laurance een interessante pick kunnen zijn, er van uitgaande dat hij een kleine basis punten heeft als Only in het wit rijdt? Mogelijks interessanter dan Coquard die dit jaar toch niet echt overtuigend is?
Oh het is ook helemaal geen klacht!
ik vond del toro heerlijk om erbij te hebben in de Tour. Maar verder was het pure teampunten opvulling met McNulty nog soort van voor de itt (beetje de Oliveira rol).
het is dat het budget zo lekker krap is. Anders zou ik vine wel mee willen nemen. Maar verder is het of te duur, of te onzeker, of gewoon te saai.
ik krijg nu Skjelmose er al niet in. Laat staan een 2de of 3de uae.
Dit ook, Poole is/was ziek daarom burgos niet uitgereden. Zelfde geldt voor Tuckwell. Poole heeft überhaupt een dramatisch jaar, dus ik verwacht er niet al te veel van. Tuckwell staat nog wel op m'n shortlist, al vind ik de ziekte wel reden tot twijfel. Iemand meer informatie omtrent Tuckwell zijn herstel daarvan?
Ik zie in Nordhagen eerder degene die het als AK man kan maken terwijl ik Tulett meer als een heuvelman en puncher zie die in de Tour een mooie speeltuin had gevonden maar deze Vuelta minder op zijn maat is. Daarom staat bij mij Nordhagen er in, ook al is die een stuk jonger dan Tulett. Ik denk dat ze beiden vrijheid krijgen, ik besaar me alleen op hoe ik hen als type renner inschat en hoe deze Vuelta bij hen past.
Voor 750k stond Leknessund er vrij snel in bij mij. Die gaat toch voor niemand moeten werken en als hij het evengoed doet als in de Giro dit jaar zal hij een mooie verschilaker worden. Op dat vlak staat hij bij mij toch een stuk hoger dan Plapp die er voorlopig nog in staat maar zich stilaan zorgen mag maken omdat hij dit jaar nog niet echt overtuigd en andere 750k renners die er nog niet in staan (VPP, C Rodriguez, Romeo of een Liddl of VLB knecht voor team punten) mogelijks hoger op mijn ranglijst gaan eindigen. Bisiaux weet ik niet zo goed. Voorlopig heb ik Riccitello en zolang die meedoet weet ik niet of Bisiaux wel iets gaan mogen doen. Dan toch liever Plapp die van de Vuelta een hoofddoel maakte en ook bovenaan de rangorde van zijn team staat.
dit klinkt nog niet heel veelbelovend vind ik
https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/alive-again-australische-burgos-pechvogels-tuckwell-en-vine-hebben-draad-richting-vuelta-weer-opgepakt
Zet net vine er weer in ipv torres.. vine is op.papier een veel betere pick maar je houd je hart vast.. het voelt als spelen met vuur.. hoe zit dat hier?.. tis toch minder hectisch in Spanje. proloog wordt lastig met draaien en keren.. heb ineens dat beeld van lipowitz voor me in de tour.. mijn gouden beker aan gort.. ga je toch denken.. iets met een ezel en een steen
Het grootste probleem is bij mij de torenhoge prijs. Ter context, ik zie een paar "vaste" picks die voor mij sowieso mee moeten:
Pogacar (8), Gall (4.5), Onley (4) en Carapaz (3.5)
Pedersen (5), WvA (4.5) en Brennen (2)
Dan zit ik al op een whopping 31 miljoen! Dan moet je met 17 miljoen nog 13 plekjes in gaan vullen, op zich te doen maar zodra Vine er ook nog bijkomt moet ik wel heel veel shoppen in de 500k bak en ze vaker opstellen dan ik zou willen. Dus als ik het simpel zou bekijken zou ik voor ieder van deze vergelijkingen kunnen bepalen of het waard is om alsnog voor Vine te kiezen.
- Het uitdunnen van Sprint+ team: Pedersen (of WvA) vs Vine
- Het uitdunnen van je GC kern: Skjelmose (of Gall) vs Vine
- Het skippen van middensegment: Mas + Carapaz vs Vine + (een van Tuckwell, Buitrago, Crod)
En dan ga ik er altijd vanuit dat Vine gewoon op zijn fiets blijft zitten, voorsorteren op "hij valt vaak" vind ik persoonlijk niet leuk :) ondanks dat er wel iets voor te zeggen is. In ieder geval heb ik Vine er vooralsnog niet in staan..
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.