Met 277 een oké score, bankpunten met Onley (maar dat zullen de meesten hebben) en Kruijswijk (last minute switch naar Skjelmose was niet zo slim).
Mensen met extra UAE renners pakken mooi weer wat extra puntjes mee. Benieuwd of ze morgen een groep gaan laten rijden, want anders is het morgen gewoon weer groen en bollen (en rood) voor Pogacar...
Het is morgen mega makkelijk te controleren + eerste aankomst bergop is altijd AK. Dus zou er niet teveel van verwachten. Verwacht eerder dat rit 4 vlucht wordt, en daar verliest Pogi voorlopig ook in ieder geval de bergtrui.
True. Heb sowieso ook al mn AK mannen 6 stuks) Zit voor plekje 7, 8 en 9 even te kijken wie ik na morgen 2/3/4/5 in AK verwacht. Dat zouden zo maar eens Vine/Roglic/Torres/THJ kunnen zijn. Die heb ik allemaal niet, zou Fisher-Black er nog bij kunnen/willen blijven? Andere opties zijn de Movistar boys (Fortunato blijft inderdaad op de bank tot morgen).
Mixed feelings hier, Scorito wise. 260 punten maar toch een paar man in selectie zitten die er vandaag doorheen zakken. Cobo op 12 mins, belooft weinig goeds. Turner, tja... Mulubrhan niet van voren, Tiller idem. Het is hopen dat mijn sprinters het beter gaan doen op de vlakkere aankomsten in de sprint+ ritten.
Blij met THJ en FFB! Gonzalez zat er ook goed bij.
Morgen alle ballen op AK mannen!
Dramatische eerste tijdrit en op 33%, vandaag Onley en thj en Ramses op de bank en niet zo blij met Cort (weer ingepraat na al drama tour) en Turner. Ook widar niet best. Dankzij 4x visma vandaag nog op 260 punten en gestegen naar 60%. Wel blij met onze vriend Ramses. Ga ik denk ik nog wel wat plezier aan beleven. Staat er voor morgen in ieder geval ook in. Komende 2 dagen alle ak mannen.
Ben ik de enige die morgen niet de AK als eersten ziet finishen? Ik verwacht toch wel wat meer vuurwerk dan die gezapige wandeletappe van vandaag. Grote vluchtgroep lijkt me lastiger te controleren en op de niet al te steile klimmen is het lastig veel terug te winnen. Iemand anders die nadenkt om z'n aanvallers te spelen, aangevuld met Pogi, Wout & Mads?
Als ik de voorbeschouwingen van Wielerflits en IDL vergelijk zie ik twee totaal verschillende etappes. Wielerflits geeft rasklimmers als Kuss en Vine veel sterren terwijl IDL verwacht dat sprinters als van Aert, Pedersen en wellicht zelfs Brennan er nog bij zitten op het eind. Maar het gaat toch gewoon een etappe worden voor de serieus klimmende puncheurs en serieus punchende ak-mannen?
Normaal wel fan van IDL, maar dit lijkt me wel erg optimistisch aangaande de sprint+ mannen.
Pedersen en WvA hebben in het verleden natuurlijk wel bizarre dingen laten zien, maar Pedersen oogt niet in peak vorm tot nu toe moet ik zeggen.
Verwacht veel van Laurance, FFB en Bisieaux morgen achter de ongenaakbare natuurlijk, en hoop dat we iets van de klasse van Widar gaan zien. Met iets minder gedoe rond positioneren zou dit 'm beter moeten liggen.
Ik moet echt wel schakelen door deze voorbeschouwingen.
Ze gaan 27km klimmen a 5% gemiddeld......het meest veilige hierbij is toch gewoon om je AK te spelen en dan aan te vullen met bv een FFB/Tejada/Castrillo/Widar dat soort renners...Voor Pedersen en Wout is dit toch niet te doen vanuit het Peloton? dan moeten ze in de vlucht. Dat kan natuurlijk succesvol zijn, maar kan ook gewoon niets worden....Dat laatste acht ik groter.
Dat is een teampje om je vingers bij af te likken voor de etappe van morgen! Heb ook een paar van die namen, maar lang niet allemaal. Toch hoop ik dat je goed scoort. Dat zou een mooie finale inhouden
Het leek trouwens of Pedersen liet lopen toen hij niet meer kon winnen..was dit mijn interpretatie of delen jullie dat?
Zou voor rest van de Vuelta nogal wat uitmaken die trend. Ik heb lang met best veel tevredenheid gepuzzeld zonder Pedersen, maar op het laatste moment toch lafjes hem weer in mn team gepuzzeld.
Ja die liet 100% lopen, vond het heel opzichtig.
Zijn goed recht natuurlijk en hij had het min of meer wel aangekondigd door niet voor de punten te gaan, maar toch vervelend om te zien gebeuren. Hij had 'gewoon' 2e kunnen worden, ben ik van overtuigd.
Ik vind dat toch altijd een beetje raar. Het is niet dat die 10 seconde extra sprint dusdanig veel energie spaart dat je in de komende etappes beter voor de dag komt.
Niet mee doen aan tussensprints, of er in ieder geval niet voor in de vlucht gaan vind ik een ander verhaal, dat snap ik goed dat je dat niet doet.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.