Vandaag prima gescoord. Turner valt inderdaad opnieuw tegen maar zijn teamgenoten zaten er dan weer prima bij in de top-10.
Morgen houd ik de strijkijzers onder de AK-mannen op de bank en dat creëert op zich genoeg ruimte voor de redelijk klimmende puncheurs: Pog (c), Onley, Carapaz, THJ, Laurance, FFB, Widar, Tejada. Laatste plekje gaat dan tussen Gall (kan tegenwoordig ook wel een beetje punchen) en WvA. Staat volgens IDL tegenwind op de klim, wat op zich voor WvA zou pleiten, maar ik wacht de andere voorbeschouwingen nog even af. Geen ruimte voor aanvallers als Romeo, al zouden de puncheurs en wellicht ook Tejada natuurlijk best in een verdwaalde vlucht kunnen belanden. Nog een nachtje over slapen denk ik.
De bankpuntenteller van Bisiaux begint inmiddels aardig op te lopen. Die ga ik morgen maar eens opstellen.
Wie was trouwens de Astana die naar Wout en Pogi toe sprong? Volgens de pcs liveblog was het Romele, als dat klopt dan was hij vandaag toch sterker dan zijn 93ste plek doet vermoeden. Volgens Eurosport was het Tejada en op basis van zijn uiteindelijke klassering klinkt dat dan wel weer wat logischer.
Degene die morgen goed kan voorspellen, deelt een tik uit. Het zijn dit soort aanstaande etappes waar je later van baalt als je naast het podium dondert. Hangt veel van af voor m'n gevoel!
Ik denk dat ik op AK ga mikken om twee redenen.
Pogi is crazy. Die gast is weer aan het huishouden en zal dus niet lafjes zijn rode trui weggeven. Die wil verschil maken, de boel direct verder in een plooi leggen en mentale dreun uitdelen. Dan moet de rest mee als hij wegfietst. Of Naja, er achteraan harken...
Reden twee is: als de vlucht vooruitblijft, is het een bescheiden groep denk ik. Dan zal bovenstaand scenario zich alsnog afspelen maar dan om zeg plek 10-20.
Dat AK helemaal niet voorkomt in top 20 vind ik niet aannemelijk in beide scenario's. Want de sprintersploegen kunnen het denk ik omhoog niet of onvoldoende controleren, laat staan dat Brennan of Wout zin heeft om door te zwoegen. Die energie stoppen ze dan liever in ET5
Zijn er morgen begin van de middag startinterviews?
Een extra "bewijs" voor een ak dag is dat Pogacar vandaag echt wilde winnen, dat is niet gelukt, dus laat ie niet nog een keer gebeuren. Verder is die tegenwind killing. Hoe gaat VPP dit uberhaupt overleven?
Dus hier misschien toch maar Wout mee, maar ergens geloof ik er niet in
Wout gaat inderdaad wel mee. In de Tour had ik Pedersen ook wel mee genomen maar morgen gaat hij niet winnen, dat weet hij zelf ook en dan gaat hij in deze Vuelta niet meesprinten. Denk ook dat het een AK dag wordt (en dan kan WvA denk ik wel aanhaken voor een top 10 notering). Daarom gaan Mas en Gall gewoon mee ook al punchen die als mijn overleden oma. Als Pogi gaat, moeten zij mee en dan eindigen ze ergens in de top 20. FBB oogt sterk dus die krijgt ook een plekje en als laatste een klein gokje met Mulubrhan.
Het wordt morgen zeer waarschijnlijk "ik sla me voor mn kopdag"
Had ik die maar genomen.......
Klinkt heel aannemelijk een AK dag.
Klinkt ook heel aannemelijk een vluchtdag.
Denk ook dat Pogi wil winnen. AK moet dan wel mee.
Denk ook dat de vluchters weg willen. Om de zege, om de eerste bergpunten.
Bookies weten het ook niet. Pogi, FBB,Onley, WvA,Vine, Tullet,VPP, Bisiaux,Carapaz en Tejada bij de eerste 10 favorieten.
Van elke smaak wat.
Wat zegt die Bobbie eigenlijk ook weer in de scorito voorbeschouwing "zowel Pedersen als Pogacar hadden niet de benen van uit de Tour". Die Pogacar wint een technisch tijdrit tegen de zwaargewichten en dag later sprint die naar een 3e plek na een gat op Wout te hebben moeten dichten ervoor, effe serieus....
Maargoed toch weer mooi plekkie gestegen met 277 punten en morgen maar gewoon saai Pogacar cappen met een mix aan AK mannen, vluchters (Romeo en Pierna) en Madsie, Visserman en Woet.
En toch snap ik ergens wat ie bedoelt. Pogacar gaf na de etappe aan dat ie niet de benen had om over te nemen bij Van Aert. We zijn inmiddels gewend dat Pogi altijd de benen heeft. Dus dan is de conclusie al snel dat ie niet 100% is. Zeker als er een klein beetje wensdenken bij zit.
Hmm jaa hij had wel de benen om nog te sprinten. Ik bedoel op de Champs-Elysee heeft die Mathieu en Wout ook moeten laten gaan. Een etappe als vandaag is totaal niet in zijn voordeel als licht gewicht met die stroken aan 3/4%. Hij is echt wel op Tour niveau gewoon en ik denk dat hij nog beter gaat zijn zelfs. Als die wil, neemt die 3-4 minuten voorsprong in rit 4.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.