WielerFlits Community

1 2 ... 10 11 12 13
Romāns Vainšteins

Ik hou van terughoudendheid op anonieme fora, de 'inhoud', grappemakerij en het wielrennen 'an sich' dienen centraal te staan.

Daan°

Haha leuk gedaan @zoetepap.

Jong veulen haha, ik ben idd niet de oudste hier! Maar aan mijn taalgebruik kun je niet zien dat ik 15 ben, aangezien er heel wat tieners van mijn leeftijd met van alles en nog wat schelden..

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Wow, als je in de politiek niet genoemd wordt door de cabaretier tijdens de oudejaarsconference dan was dat een slecht teken, dus wat moet ik hier dan van denken... ;)

Ik denk dat ik oa met 8.6 tot de senioren behoren hier, al is het af en toe lastig te peilen wat de leeftijden zijn. Daan ik niet eens dat je de jongste bent, maar toch haal je het er wel uit ;)

Laatst gewijzigd
Daan°

'@rahimns,

Zou best eens kunnen dat jullie dat allemaal doorhadden vanwege mijn profiel op Wielerflits. Daar staat namelijk mijn leeftijd :p

billi

je hebt het al vaak laten doorschemeren in je reacties :p

LutsenkoFan

Ik behoor ook tot de jonge veulens, 16 jaar maar keek al naar het wielrennen toen ik 6 jaar oud was.
De cross is niet mijn favoriete onderdeel, ik haak vaak af na een half uur. In de winter kijk ik naar Ski sporten. Je zult me hier niet vaak zien tijdens mijn winterslaap.

Daan°

'@Lutsenko,
Nice, ik kijk pas sinds mijn 13de/14de. Ik wordt over 3 maanden 16.

@billi,
je hebt gelijk haha ;)

kartje

Ah ik herken de jonge veulens, was namelijk net zo oud toen ik hier belandde. Ik was ook zo koleriek, ondertussen ben ik al wat kalmer geworden met mijn overvloedige reacties.

Daan°

'@kartje.

Inderdaad heb ik best vaak te veel reacties wat misschien storend is, ik zal erop gaan letten!

billi

wees gewoon jezelf ;)

Daboytommy

Volgens mij behoor ik ook tot de oudere. Volgend jaar alweer 30.

Per dag kijk ik meerdere keren of er al nieuws is. Reageren doe ik voor mijn gevoel te weinig. Tijdens werktijd is het lastig en 's avonds is het tijd voor de vrouw.

Stelvio-fan

Geen idee hoe oud ik was toen ik lid werd. Ik denk rond de Giro van '10, en nu ben ik 23. Overigens druk met een nieuwe baan, dus voorlopig ben ik hier niet zo veel te zien..

kartje

'@Daboytommy, geweldige nickname heb jij! Ik heb hem gezien op één van zijn laatste optredens bij mij in de buurt...

Daboytommy

Thanks Kartje. Ooit gekregen op school ten tijden van zijn single Candyman. Waar komt die van jou vandaan?

kartje

Candyman was een bom vroeger op de dansvloer (jammer dat ik hem nu niet vaak meer hoor, uitgezonderd als ik hem in de laatste uurtjes opleg op een fuif). Ik zag hem in Wevelgem op één van de grootste fuiven in de buurt. Exact 3 jaar geleden zag ik hem.

Laatst gewijzigd
LinusGerdemann

Hoe het allemaal begon!

Het was de zomer van 2000, slecht weer en dus eigenlijk niet wat deze jongeman (toen bijna 11) aanstond. Ik was buiten schooltijd namelijk zoveel mogelijk buiten. Mn ouders keken altijd de Tour al en meerdere wielerwedstrijden. Mij kon het niet bekoren. Totdat ik Erik Dekker drie keer zag winnen. En Lance Armstrong indruk op mij maakte. Wat een kampioen was dat. Ik had een nieuwe bezigheid gevonden en ging buiten ook maar eens wielrennertje spelen. Uiteraard met het trommelgeroffel van Dekker toen hij Botero versloeg.

Na die Tour ben ik nog meer koersen gaan volgen. Eerst klassiekers en dat werd langzaam uitgebreid met Parijs-Nice e.d. de renners uit die periode stonden op een voetstuk. En eigenlijk zijn het nog steeds mijn helden. Armstrong, Ullrich, Dekker, Boogerd, Ullrich noem ze maar op.

En ja k heb ook gelezen wat voor middelen ze gebruikten. Maar mijn mooie herinneringen pakken ze niet af erdoor.

zoetepap

Zijn er ook mensen van rond de 40? Die de periode 80&90 meemaakten? Ik moet wel zeggen dat ze de extremen er uit gehaald hebben. Ik vind het allemaal minder spectaculair. Er steekt geen groot idool meer uit zoals Indurain,Bugno,Pantani,Ullrich,Rominger,Virenque...dominante heren. Veel wannabes en van deze generatie kwam Contador voor zijn schorsing nog niet in de buurt. Weinig tot geen raids meer in de bergen. Nog meer artificiele robotten die focussen op 1ronde uitzonderingen daar gelaten. Het moet ook allemaal zo 'clean' mogelijk zijn...de heksenjacht heeft toch een groot deel Sportiviteid en heroiek uit de wielersport doen verdwijnen. Althans zo zie ik het. Spectaculaire fraudeurs en Raids zijn in mijn ogen nog altijd het uitgangspunt. Dat hoorde erbij. Nu is het meer een product geworden afgelijnd tot in het Midden-Oosten/China/USA/Afrika en Oostblok. De mondialisering is een groot feit. De nivellering ook. Er is geen ruimte meer voor cowboys of enige vorm van persoonlijke improvisatie. Waar moeten ze het trouwens voor doen? Om op een besmeurd lijstje te staan? De fout van de UCI...niet krachtdadig genoeg en niet snel genoeg. Maar goed properere sport kan ook mooi zijn en het is tijd definitief afscheid te nemen van het oude wielrennen.Nooit vergeet ik de Raid van Virenque/Dufaux,Rominger,Indurain,Riis,Ulrich,Pantani,Tonkov,Escartin,Poli,Guerini(cameraman)Jalaberts monstervuelta,VDB flying high,De riccos,Dilucas,chiappucci,ene Armstrong,Landis,Once,Kelme,Festina,Tvm...

achtpuntzes

'@ zoetepap:
ik ben precies 40, en het was een geweldige periode waarover je praat. jammer was wel dat ik er door een zeer drukke baan weinig van heb gezien.

Romāns Vainšteins

Ricco heeft iig een dappere poging gedaan, die hebben ze jammerlijk vroeg gegrepen maar dat was er wel degelijk eentje.

achtpuntzes

'@ RV:
jammerlijk? ik kan me zijn demarages uit de tour nog herinneren, en ik wist meteen dat het fout zat.

ja, vroeger was het spectaculairder, maar ik denk niet dat de nivellering alleen maar door de doping komt.

Laatst gewijzigd
Purito

Kom op. Ik ben een liefhebber van aanvallende coureurs.

Maar ordinaire, levensgevaarlijke, arrogante, knettergekke psychopaten als Ricco en Di Luca verdienen geen plek binnen de wielrennerij. Hoe spectaculair ze soms ook koersten.

Aan Pantani en Jimenez zaten ook wel wat steekjes los, maar dat waren wel enorm gevoelige, zachte jongens die de druk niet konden dragen en misbruikt werden door hun omgeving.

Er is overigens meer dan hoop, met mannen als Landa, Chaves, gebroeders Yates en Wellens.

Laatst gewijzigd
Spruch

Beetje onzin dat er nu geen grote idolen zijn. Contador, Valverde, Boonen, Wiggins, Froome, Quintana, Nibali, Sagan. Stuk voor stuk idolen waar we over een aantal jaar ook met veel plezier op zullen terugblikken. En dan zullen de conservatieven onder ons wel weer verzuchten dat het nooit meer zo mooi wordt als in de jaren '10, de prachtige Tours met de big four/five. De geweldige aanvallen in de bergen van Thibot/Quintana/Nibali/Rodriguez/Bardet/Aru. Iemand als Sagan.De overheersing van Tom Dumoulin à la Indurain en eerder Anquetil. Het prachtige ploegenspel van Sky á la US Postal. Want vroeger was alles natuurlijk beter... Je kan volgens mij beter leven in het hier en nu en er nu van genieten dan over tien jaar te lopen mijmeren over de fantastische tijd die het toen was.

simplex

'@Spruch. Je laatste zin. Kunnen en zullen we het dus gewoon niet beide doen?
Maar als oudere en nostalgisch met historisch besef ingesteld liefhebber koester ik niet alleen de wielerhistorie , maar gezien de tijd en omstandigheden destijds nog meer de prestaties daarin en hoe en met welke middelen behaald.
Dit was (of is nog deels) juist de prachtige aantrekkingskracht van deze mieterse en mytische zware sport!
Het gebrek aan media vastlegging maakt het nog mooier!
Tegenwoordig balen we als Telenet niet "fieldworldwide" uitzendt met aan elke crossfiets een camera met aut. ruitenwissertje.

Spruch

'@simplex
Helemaal mee eens hoor. Ik volg het wielrennen ook al aardig lang en vind het leuk om de wielergeschiedenis terug te lezen of er aan terug te denken (of er spellen over te spelen ;)). Maar ik vind het flauwekul om te stellen dat het wielrennen in het verleden leuker of beter was. Het was anders, maar het wielrennen verandert elke vijf tot tien jaar behoorlijk. Dat maakt het wat mij betreft ook een boeiende sport om naar te kijken.

Romāns Vainšteins

Ach ja, DiLuca, dat was er ook eentje ja. Hier en daar een psychopaat vind ik niet zo hinderlijk maar het paspoort lijkt dermate goed op weg dat de nieuwe psychopaten dienen te teren op totale onderwerping en opoffering.

Voorts behoorlijk eens met Spruch en zijn relativering omtrent nostalgie, dat heeft wat tijd nodig, komt vanzelf.

1 2 ... 10 11 12 13

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.