WielerFlits Community

1 2 3 4 ... 12 13
xistnc

Nog iets: ik mis Slayer772004 hier ook wel. Ik had stiekem wel gehoopt dat hij terug zou keren

Die is vorige zomer kortstondig teruggekeerd, met een tweede account. Na zijn démasqué heeft hij zich niet een derde keer gemeld, of het moet bijzonder marginaal zijn.

Noppes


Nog iets: ik mis Slayer772004 hier ook wel. Ik had stiekem wel gehoopt dat hij terug zou keren

Die is vorige zomer kortstondig teruggekeerd, met een tweede account. Na zijn démasqué heeft hij zich niet een derde keer gemeld, of het moet bijzonder marginaal zijn.

kiekeboe

fietskoen1

Ben eerst nooit actief geweest op wielerflits maar na een tijd toch een account aangemaakt. Wel altijd veel gelezen. Hakkie2 vond ik altijd goede bijdragen leveren, ook al was ik het lang niet altijd met hem eens. Jammer dat hij is vertrokken.

ti-raleigh

Ik ben hier nu ruim een jaar, maar ken Hakkie niet en ook Slayer niet. Ik vraag me dan wel af waar 'vlek' is gebleven. Veel gediscussieerd met hem de eerste maanden van dit jaar, vooral over TLJ. Vond die discussies wel mooi, vooral omdat we lijnrecht tegenover elkaar stonden.

Tutu888

Mooi dat er een topic aan Hakkie besteed wordt. Ik kan me vooral de megaspannende strijd met hem in Trivia Monday herinneren, seizoen 2013/1014. Naast de discussies mistte ik hem daar het afgelopen seizoen.

Maar de combi gezin en actief zijn op diverse fora is een lastige, daar weet ik zelf ook alles van. In het weekend zie je mij ook niet zoveel op WF.

Hakkie: als je dit leest, het ga je goed!

PS: waarom was Slayer772004 destijds geband? Toch een lid dat altijd keurig in discussie ging.

Klootje Kriekeljon

Vlek heb ik dan weer maand geleden gesproken en die is druk met een project, daarom heel weinig tijd.

Spruch

Hakkie en ik waren het heel erg vaak eens, zeker over doping.

Volgens mij ben jij behoorlijk tegen doping. Hakkie2 heeft meerdere keren aangegeven dat hij de jaren 90 (en de doping) mist, omdat renners toen met doping veel spectaculairder zouden rijden. Hakkie2 hield er qua doping altijd een vrij liberale mening op na, daar zie ik wel degelijk een parallel met RV. Hij schreef wel wat 'beschaafder' dan RV. Maar hij hield net als van RV er ook wel van om met humor te reageren. En zoals hiervoor al aangegeven ze zijn allebei wel bij ad hominems betrokken. Hakkie2 wellicht wat onbedoelder dan RV. Paralellen zijn er dus wel. Maar ik ben het wel eens dat er ook aardig wat verschillen zitten tussen beide profielen.

123poetertjes

Snap hem niet, leg uit!

Wim houdt er dezelfde politieke/religieuze standpunten op na als Hakkie. Tevens is hij erg actief in het hiphoptopic op Wielerflits en kent hij werkelijk elke rapper.

@Noppes
Slayer helaas alleen voor Peloton op de site dus. Wel fijn dat hij dus toch niet zonder WF kan.

Waarom was Slayer772004 destijds geband? Toch een lid dat altijd keurig in discussie ging.
Een ietwat foute opmerking op nero na één van zijn kenmerkende tirades op Quick Step. Daarna werd hij meteen gekickt zonder waarschuwing, en daarna wilde hij niet meer terugkeren. Heb een tijdje terug nog contact gehad en hij zei dat hij waarschijnlijk nooit meer zou reageren op WF. Wel blijft hij de site volgen.

Laatst gewijzigd
Spruch

'@Tutu888
In een discussie over Boonen met volgens mij Nero, ging hij te ver volgens de redactie. Daarna wilde hij zijn excuses niet aanbieden aan de redactie. Dat leverde dan weer een discussie op tussen een aantal leden en El Bosco, omdat Nero het ook wel enigszins zou hebben uitgelokt, etc.

Laatst gewijzigd
LyndaLid

'@ spruch

Oh ik kan me vooral nog de Giro met Santambrogio herinneren. Daar waren Hakkie en ik tijdens de ronde al heel erg uitgesproken over, wat andere leden nog al eens (onterecht) totaal over de rooie(?) joeg. Vandaar dat ik in mijn hoofd had dat we op één lijn zitten. Ook toen we in het topic over Ulissi zaten, waar we allebei juist wat kanttekeningen plaatsten bij de generalisatie van veel lieden die shit riepen als "ja hèhè was ie verdacht, het is een Italiaan".

Die andere kant kan ik me niet meer herinneren. Selectief geheugen wellicht, of omdat ik die discussie al zovaak met anderen gevoerd heb dat ik ze niet meer uit elkaar houd ;).

Trouwens, wat dat aangaat: ze rijden weer zoals in de jaren '90, zowel in de Giro als hier vooralsnog. Oude tijden herleven, ook op basis van sommige geluiden die je uit het peloton hoort. En fin, ander topic!

Oh ja, zo zat het met Slayer. Ik denk dat Nero en Sooike meer mensen een ban hebben opgeleverd dan de rest van wielerflits bij elkaar.. Mij is in ieder geval ooit door "The Phantom" of "ThePhenom" ofzoiets verteld "op te kankeren". Die heb ik ooit nooit meer terug gezien. Wel een tijdje terug een privé facebook bericht van iemand gekregen die me blijkbaar had opgezocht om me te vertellen hoe arrogant vervelend kut mannetje ik wel niet ben. Wat voor leven je dan hebt...

Laatst gewijzigd
simplex

Je kan inderdaad overal wel een forumtopic voor starten maar net als zovele andere voegt dit weinig toe. Ergo we gaan nu al publiekelijk mensen bespreken maar gelukkig wel meest in positieve zin.
Het is en blijft gissen maar is het nodig om diverse denigrerende "feiten" of zoals men in alle wijsheid meent te weten hier domweg onzin te plaatsen zonder onderbouwing.
Mijn ervaring is dat Hakkie2 erg actief en ook op diverse forumtopics wel eens wat anders maar altijd wel erg open en eerlijk reageerde. Of dat nu vanuit een religie of een ziektewet (?) of huisvaderschap gevoed wordt, is uiteraard totaal onbelangrijk in een eerlijke open discussie. Hakkie2 was ook een kenner.
Als ik meerdere veelposters hier vooral overdag en ook in weekends op dat soort zaken moet gaan beoordelen en dus minder vanuit de feiten/argumenten dan daalt het respect ook vaak tegelijk?

En inderdaad Slayer is pas sinds kort terug op een enkel forum, maar als deelnemer nieuwstopics is hij nooit teruggekeerd voor zover ik weet.
Ik mis hem nog steeds; hij was een allround actieve en vooral sympathieke poster.
Er zijn nog vele meer bekende (veel)posters of mensen van het eerste uur "weggevallen". De sitewijziging en cultuurverandering heeft hier geen positieve bijdrage aan geleverd.

Spruch

'@simplex
Ik vind het juist wel leuk dat Hakkie2 huisvader is en er trots op is. Ik bedoelde dat hoe dan ook niet denigrerend. En dat hij in de ziektewet zou zitten, was ik eerlijk gezegd allang weer vergeten en inderdaad totaal niet relevant. En hij discusieert altijd open en eerlijk, dat is zeker waar. Ik was het lang niet altijd met hem eens, maar hij wist zijn punten over het algemeen goed te brengen.

Klootje Kriekeljon

Simplex, ik heb het topic geopend puur omdat ik heel veel mensen een tijd geleden zich had zien vragen waar hij was gebleven, en opeens kwam ik hem zeer actief tegen op dat Belgische forum. Wist geeneens waarom mensen hem zochten ook.

En idd. ik lees niks negatiefs.

Laatst gewijzigd
simplex

Sorry Spruch en klootje kriekeljon pak het zeker in jullie geval niet negatief op.
En ik lees dus wel wat negatiefs (en helaas weer van xistnc) die ik destijds in een respectloze discussie met Hakkie2 dit ook al heb verteld.
Vanavond met nog zo'n post vraagt dit weer om mijn kanttekening.
Ben ik nou één van de weinigen die deze aparte kerel met z'n mooie shirtje door heeft en hem vraagt zich af en toe te gedragen en meer vanuit respect als ego uit te willen gaan en te posten?

Laatst gewijzigd
LyndaLid

Nee hoor, genoeg leden die er af en toe wat van zeggen. Op een normale manier, althans een paar. Snap trouwens ook totaal niet waar deze omschrijving van Hakkie2 voor nodig was. Maar Xistnc post ook weleens (edit: vaak) inhoudelijke dingen, in tegenstelling tot sommigen die zitten te wachten in de bosjes totdat er iets respectloos gezegd zou zijn om dan vervolgens als helden eruit te springen en dat als bijdrage op deze site te zien. Bedoel ik overigens niet jou mee, simplex!

Ik kan de cynische noot van Xistnc wel eens waarderen, soms komt het alleen vanuit het niets en begrijp ik hem niet.

Laatst gewijzigd
ti-raleigh

'@ klootje
Wat vlek betreft: o.k. er zijn ook belangrijke dingen in het leven ;-)

@ simplex
Eens wat xistnc betreft. En daarom mis ik vlek ook een beetje. Met vlek kon je pagina's lang discussiëren, maar met xistnc is het na één zin alweer afgelopen want dan haalt hij wel de één of andere denigrerende opmerking van stal en vooral als blijkt dat hij ongelijk heeft. Ik snap dat niet.

Spruch

'@simplex
De stijl van xistnc is ook mijn stijl niet. Maar dat heb ik met meer leden die in discussies een wat superieure stijl aan nemen. Al vind ik dat xistnc vaak ook nuttige bijdragen heeft.

Volgens mij zijn de leden die hier veel posten allemaal liefhebbers van de sport en hebben ze ook allemaal kennis van de sport. Het gaat er dan volgens mij niet om om zoveel mogelijk 'feitjes' te weten en de ander daarmee in een discussie 'onder uit te halen', maar gewoon met plezier te discussiëren. open en eerlijk zoals jij aangeeft . Met name in de nieuwstopics zijn er leden die schreeuwerig, cynisch of met een superieure toon de discussie voeren, dat komt dan wat mij betreft de discussie niet ten goede en ik merk dat ik daardoor zelf ook minder post. Ook andere leden geven dat aan. De enige die daar op kan ingrijpen is de redactie en de leden zelf door dit soort leden erop te wijzen.

Laatst gewijzigd
Onbekende gebruiker

'@simplex: je doelt nu op xistnc?
Ik vind het juist wel aardig dat dit topic er is, Hakkie is natuurlijk maar een enkel voorbeeld van meerdere, in kwaliteit verschillende, veulpoepers die in meer of mindere mate worden gemist. Ik op mijn beurt, als onregelmatig poster, heb grote sympathie voor enkelen op deze community, want dat is het voor mij, meer dan een nieuwssite. Hakkie was daar zeker een van, maar jijzelf zeker ook. Uiteindelijk heb ik trouwens respect voor de meesten, zolang ze maar niet gaan schelden of als een godvergeten puber (wat een aanzienlijk gedeelte van de posters natuurlijk is) reageren.

In ieder geval, ik wilde maar zeggen dat ik het topic waardeer.

Oh en @de anderen, laten we dit mooie in memoriam voor Hakkie nou niet veranderen in een zeurtopic over xistnc. Hij schiet wel eens uit de bocht maar is een goede vent met de beste intenties.

Laatst gewijzigd
kartje

Het is leuk om dit allemaal te lezen, een ode aan de beginuren van deze site, en er zelfs op de nieuwe site plaats is voor de trouwe WF Fans, mooi erebetoon vind ik het.

LyndaLid

Haha "een eerbetoon aan Hakkie". Ik waardeerde de man enorm op dit forum, maar dit gaat een beetje richting sekte-achtige taferelen haha! Ik zei het al maar we moeten niet doen alsof er een Godfather overleden is :D

Laatst gewijzigd
iLLan

LyndaLid, geen kritiek op Hakkie of we laten je verwijderen van de site!

Kristoffan

Niet overdrijven allen.

Scotty

Weet je wie een toffe peer is; Scotty.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik ben eigenlijk wel benieuwd (gaat niet specifiek over Hakkie, maar wel over het verleden van deze site) hoe de volgers van het eerste uur de ontwikkeling vinden van wielerflits. Ik ben hier pas eigenlijk komen buurten toen Wielerland ten gronde ging en met mij zijn veel vaste posters vandaar overgestapt hier naar toe. Maar vinden jullie dat Wielerflits inhoudelijk veranderd is, zeg de laatste 3/4 jaar. Is de sfeer anders, zijn er meer bashers bijgekomen... zijn de discussies harder geworden. Of is er eigenlijk niet veel verschil dan alleen maar de hoeveelheid aan posters. En zijn er veel verschuivingen te zien, posters van het eerste uur die je bijna niet meer ziet en nieuwe posters die er bij zijn gekomen. Ben benieuwd hoe de oude garde hier naar kijkt.

Tutu888

'@rahimns
Ben zelf niet echt van de "oude garde" (begin 2012 een account aangemaakt) maar ook toen waren er trollen, was er soms irritatie en liepen soms discussies uit de hand.
Verschil is dat de redactie tegenwoordig wat harder ingrijpt. Daardoor zijn er wel wat zeer actieve leden (zoals Slayer, maar ik kan me ook Hampsten nog herinneren) gesneuveld.
In zoverre vind ik de site nu wat meer gecontroleerd. Sinds de vernieuwing zie ik veel nieuwe posters waarvan een aantal zeer zinvolle bijdragen leveren maar er ook weer (zeker rond de Tour) trollen zijn bijgekomen.

Neemt niet weg dat je met sommige posters meer contact hebt dan met veel mensen in de vriendenkring en je een aantal (zoals Hakkie en Slayer) mist zodra ze van dit forum verdwijnen.

1 2 3 4 ... 12 13

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.