WielerFlits Community

1 2 3 4 ... 12 13
achtpuntzes

hey, een topic waar je gezellig kan roddelen over andere flitsers.
ikzelf heb Hakkie2 niet zo lang meegemaakt (ik kwam hier pas toen wielerland ter ziele ging) maar ik herinner me hem als een veelposter met verstand van zaken die nooit uit de bocht vloog. ik zie (door de link) dat hij zijn ei nog steeds kwijt kan, nu dus op een Belgische site. het valt me daar op dat het er wat gemoedelijker aan toe gaat, net zoals vroeger op WL.
aan de verhitheid der discussies hier heb ik toch even moeten wennen in het begin, eveneens aan het feit dat ik als nieuwe veelposter meteen Xistnc op mijn dak had, zoals wel bij meer het geval is geweest. maar goed, zelfs hem heb ik leren waarderen, en ik heb het hier goed naar mijn zin, zeker de laatste tijd.
zelf heb ik het meest met Klootje, ook ex-wielerlander. daarnaast vind ik het jammer dat andere ex-wielerlanders hier wel meelezen maar nauwelijks posten (ik noem Karper en Urbansteel)
ook andere ex-wielerlanders als Rahimns en Sooike (die elkaars tegenpolen zijn) kan ik zeer waarderen.
een lijstje met flitsers die ik hoog heb zitten doe ik toch maar niet, veruit de meesten plaatsen nuttige reacties en ik kan met iedereen wel opschieten. stokers, antisupporters, en andersoortige trollen worden over het algemeen snel verwijderd dus echt veel last heb je er niet van.

Laatst gewijzigd
Scotty

Ik weet eigenlijk niet meer wanneer ik precies lid ben geworden (2011 of 2012), maar ik kan me herinneren dat er toen meer trollen waren. Vooral tijdens de TdF. Er werd ook regelmatig veel onzin gepost. Tegenwoordig is het meeste wel redelijk inhoudelijk (niet altijd genuanceerd).

Wat mij betreft zijn de Giro en Vuelta het leukste om te volgen hier. Tijdens de TdF heb ik niet altijd zin om door 12 pagina's heen te bladeren.

Ik denk dat er meer jonge vaste leden, met inhoudelijke inbreng, de weg naar dit forum hebben gevonden. In den beginne waren het volgens mij vooral oudere wielervolgers die inhoudelijk posten.

edit. nu ik er over nadenk was het eerder 2010 dan 2011.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Even voor de duidelijkheid, het is absoluut niet mijn bedoeling om dit topic een andere wending te geven, dus als mijn vraag hier als ongepast wordt gezien door de TS of andere, dan verwijder ik hem hier en plaats ik hem in een eigen topic.

Lamme Frans

Ik kom hier al vijf jaar. Ik vind het eigenlijk veel te druk geworden hier.
De kwaliteit van de artikelen en de professionaliteit van de website is er hard op vooruit gegaan, maar het niveau van de discussies is eerder naar beneden gegaan. Vooral tijdens de tour komen er veel trolls. Maar ook in het reguliere seizoen zijn er een aantal mensen die heel erg de sfeer op WF bepalen door veel te posten. Ze lijden aan een soort verbale diarree en zijn constant bezig zichzelf te herhalen en anderen te overschreeuwen. En dan heb je er ook nog een paar tussen die erg veel hechten aan het eigen gelijk. Dat zijn de ergsten. Die 'zie je wel posts' kunnen me echt gestolen worden. Gelukkig zijn er ook veel leden waarvan ik de bijdragen wel zeer waardeer, maar je zult me niet meer veel zien posten onder de artikelen en in de volgtopics.

slice

'@rahimns

Ik ben zelf geen veelposter, maar volg alles op WF nu een jaar of 3. Ik merk wel dat de discussies steeds minder inhoudelijk worden, en dat het veel vliegen afvangen is. Vroeger werden nieuwe posters vaak verwelkomt, tegenwoordig komen er steeds meer leden die alleen maar bezig zijn met trollen of irriteren, waardoor de 'welkoms-traditie' niet meer bestaat. Dat zegt wmb wel wat over het community gevoel.

Daarnaast heb ik het idee dat veel mensen uit zijn op gelijk halen, daar waar eerder meer 'gezellig geluld' werd over de koers. Maar dit zou heel goed inherent kunnen zijn aan de groeiende populariteit van WF en de vele nieuwe leden waardoor de sfeer enigszins verandert.

Zo zie ik het, ben benieuwd wat anderen vinden!

Edit: Lamme Frans was me net voor ;)

Laatst gewijzigd
StonedCamel

'@rahimns:
Aan het begin was Wielerflits veel kleinschaliger en dus in principe wat gezelliger. Ik ben zelf echt actief geworden toen wielersite.nl overgenomen werd door wielerupdate, geen idee hoe lang geleden dat was maar ik denk toch zeker een jaar of 6.
Was volgens mij weinig modwerk nodig toen. Dat was ook de tijd bijv dat bij de WF Toertochten echt een groot deel van de fanatieke posters aanwezig was (nu zou dat een aardig drukke toertocht worden ;)) Op een gegeven moment werd het groter en kwam de hierboven genoemde periode (met name tijdens de Tour) waar trollen de boventoon voerden. Deze Tour valt het me mee, ik denk dat er door de mods goed werk wordt gedaan en dat de grens duidelijker is geworden. Daarnaast kan het zo zijn dat minder mensen tijdens de Tour een account aanmaken omdat ze de reacties niet kunnen lezen. Dat zal ook een stel trollen schelen. Ik vind WF de laatste tijd echt weer leuker om te lezen, en mijn aantal reacties gaat ook weer wat omhoog (vindt de baas leuk ;)). Het is niet zo gezellig als vroeger maar er zitten een heel aantal verschillende posters met verschillende opvattingen die zinnige dingen posten. En ja, het is een internetforum, dus er zitten altijd een paar galbakken, trollen en mensen die op de man spelen tussen. Daar moet je dan tussendoor lezen.

Laatst gewijzigd
LyndaLid

Ik zit hier denk ik al sinds 2009, toen als 19-jarig broekie. Ik vind niet dat er heel erg veel veranderd is eerlijk gezegd. Het enige is dat er doordat er veel meer leden zijn gekomen het soms wat minder leuk is om in een volgtopic te zitten omdat een beetje gesprek al niet meer te doen is.

Wat wel "nieuw" is is het feit dat er steeds meer mensen bijkomen die een topic openen en direct een reactie plaatsen omdat ze iets kwijt willen, in plaats van dat eerst de reacties van anderen gelezen worden om daadwerkelijk iets toe te voegen of mee te doen aan een gesprek. De hoeveelheid statements zonder daadwerkelijke toevoeging aan een "discussie" is wel ernstig gegroeid, maar of dat iets ergs is? Nee dat dan ook weer niet.

Wat nog steeds hetzelfde is dat je een soort tweedeling hebt binnen de leden, ook als ik naar mezelf kijk. Volgens mij heeft dat ook deels met leeftijd te maken (no offense meant!), maar er is een deel dat denkt dat ik hier zit om mensen te denigreren vanwege mijn manier van schrijven. Die vatten inhoudelijke "aanvallen" op als iets persoonlijks. De andere helft(?) focust zich wat meer op de inhoud, en leest door het enthousiasme of opwinding heen. Voor allebei valt vast wat te zeggen, maar mijn insteek is altijd wel geweest om hier te zitten om gepassioneerd over wielrennen te praten en niet per se om online vrienden te maken. Ik heb trouwens wel het idee dat de redactie de mensen die alles persoonlijk opvatten en zodanig reageren er beter uit filtert tegenwoordig. Dat zou Hakkie vast ook fijn gevonden hebben (zo, toch iets "on topic";))

Noud89

'@LL

Persoonlijk kan ik me wel voorstellen dat er een aantal mensen zijn dat zo naar je kijkt. Eerlijk gezegd was er een nickname die gelijk door mijn hoofd heen schoot bij het stuk van LammeFrans en dat was de jouwe. Zoals gisteren ook in die discussie over die sterren met duplex ofzoiets, daar moet je dan in het overwinningstopic van Tony Martin toch zelf nog even op terug komen. Het punt is eigenlijk dat je dat helemaal niet nodig hebt, die grote hoeveelheid posts als iemand je een keer aanvalt, laat het van je afglijden, zonder je gelijk te moeten blijven halen. We hebben denk ik allemaal echt wel door dat je behoorlijk wat van wielrennen weet, en dat je voorspellingen veel vaker kloppen dan er naast zitten.

Maar goed, dat gezegd hebbende, ben ik van mening dat je wel een absolute meerwaarde bent voor dit forum, en lees ik je reacties (Buiten die waarin je net te ver gaat in een discussie) graag.

Hakkie2, is me ondanks dat ik hier ook al wat jaren ben nooit heel erg opgevallen. Zag natuurlijk regelmatig zijn nickname langskomen, maar nooit echt mee in een discussie geweest. Al met al vind ik dit een leuke site, waar behoorlijk wat wielerkennis aanwezig is, maar waar je soms wel een beetje naar de Nicknames moet kijken om te besluiten welke reacties je wel/niet gaat lezen. Op het forum ben ik zelf wat minder actief dan op de artikelen.

Scotty

Wat wel “nieuw” is is het feit dat er steeds meer mensen bijkomen die een topic openen en direct een reactie plaatsen omdat ze iets kwijt willen, in plaats van dat eerst de reacties van anderen gelezen worden om daadwerkelijk iets toe te voegen of mee te doen aan een gesprek. De hoeveelheid statements zonder daadwerkelijke toevoeging aan een “discussie” is wel ernstig gegroeid, maar of dat iets ergs is? Nee dat dan ook weer niet.

Ja dat vind ik ook erg storend af en toe.

Soms lees je een artikel en staan daaronder 20 reacties met allemaal dezelfde strekking. Reageren om te reageren. Dat voegt echt helemaal niks toe. Ergens zit er bij veel mensen toch deze vreemde behoefte.

Klootje Kriekeljon

Welnee Rahimns, prima hoor.

Persoonlijk vind ik de community van WF eigenlijk best 'volwassen'. Het botst regelmatig maar heb wel het idee dat de meeste mensen respectvol met elkaar omgaan. Zelf houd ik er nooit zo van gemodereerd te worden, wie wel. Maar toch doet WF dat wel goed. Ze vallen niet over elk wissewasje, maar als je te ver doorslaat corrigeren ze je af en toe. Prima.

Er zijn eigenlijk maar weinig reageerders zoals Rahimns en Vlek die altijd rustig blijven en nooit emotioneel reageren. De meeste fanaten zijn gewoon bevlogen emotionele fans. En daar moet je ook begrip voor hebben.
Verder, het overgrote deel van de bezoekers op een forum zijn 'haantjes' die een discussie nog wel eens met een monoloog verwarren. We hebben allemaal meningen en horen onszelf graag praten, maar luisteren zijn een hoop wat minder goed in. Daar lijken ze hier niet voor te komen, voor de mening van de ander.
Wat je ook ziet is dat er op een forum een soort vaste kern-mentaliteit ontstaat onder mensen die lang of vaak reageren. Dat die groep vaak een beetje de toon maar ook de heersende mening gaat controleren. Een welbekend fenomeen. Eigenlijk ook wat 8.6 omschrijft, mensen die kennelijk vinden dat ze de toetsingscommissie van een website zijn. Zo van.. als je hier wilt komen, moet je eerst langs de bekendste stamgast van het dorpscafé.

Zelf heb ik altijd zoiets van: bij de mensen met wie je het makkelijkst botst of van mening verschilt moet je het meest je best doen om het gezellig te houden, ten behoeve van de sfeer voor anderen. Je moet jezelf gewoon niet te serieus gaan nemen, en al helemaal niet omdat je hier 5 jaar reageert ofzo. Sommige mensen, die moeten zichzelf eens goed in de spiegel bekijken. Want daar gaat werkelijk geen greintje zelfreflectie vanuit.

LyndaLid

'@ Noud

Ik dacht ook aan mezelf hoor haha, toen ik dat stukje van Lamme Frans las. Ook doordat ik weleens (iets te vaak naar mijn idee) dat verwijt heb gekregen. Ik doe dat alleen in zo'n topic als gisteren, waar iemand naar wielerflits.nl gaat, nog nooit iets gepost heeft en dan met zo'n reactie als eerste post komt. Die voegde dan ook nog toe "ik kom na de wedstrijd bij je terug". Ja, dan vraag je er toch om? Was overigens wel met een knipoog, want echt gelijk halen met voorspellingen boeit me alleen voor de spelletjes die ik speel. Ik plaats ook bijna altijd een voorspelling, maar post zelden na afloop die voorspelling nog eens om te laten zien dat ik dat al had gezegd. Dat heb ik namelijk 4 jaar terug ofzo eens gedaan in de Ronde van Californië en toen kreeg ik me toch een partij stront van Scotty over me heen dat ik dat liever niet meer uit mezelf doe ;). Maar zelfs al zou dat wel zo zijn, dat is toch moeilijk het vervelendste dat er op wielerflits is deze dagen?

Waar ik trouwens wel altijd door blijf discussiëren zijn in discussies met lui als Schipperaar, die doen alsof ze het fietsen hebben uitgevonden en je constant met statements om de oren slaan als "je hebt duidelijk nooit op een fiets gezeten". Dat je dan (bijna altijd) gelijk krijgt na zo'n discussie is wel lekker, en daar mag wat mij betreft juist vaker wat van gezegd worden om zo iemand erop te wijzen dat er weldegelijk meer mensen zijn die iets van fietsen snappen, ookal hebben ze zelf nooit in een peloton gereden. Maar ik kan me voorstellen dat mensen die niet zelf aan zo'n discussie meedoen dat vervelend vinden om te lezen. Misschien dat er in de toekomst vaker gebruik wordt gemaakt van die persoonlijke berichten daarvoor.

Scotty

Ik merk wel dat een boel mensen hier een uitmuntend geheugen hebben ;).

@klootje, ik ben stiekem wel benieuwd wie je dan bedoelt, mensen zonder zelfreflectie. Altijd gevaarlijk om zoiets te zeggen.

Als ik iets algemeens mag zeggen;

Ik vind dit trouwens een fantastisch forum, waar voor 90% normaal (inhoudelijk) gereageerd wordt, goed gemodereerd wordt, en de toon over het algemeen fatsoenlijk is. Vooral als je kijkt naar de populariteit van Wielerflits.

Ik ken geen ander drukbezocht forum op internet waar het er zo aan toe gaat.

Laatst gewijzigd
LyndaLid

'@ scotty

You remember? ;) Je hebt het me ook niet laten vergeten, elke keer als ik weer in de buurt kom van zoiets sta je al weer klaar met de vlakke hand, mocht ik dat randje weer opzoeken haha

@ klootje

Ik vind ook dat je dan wel een naam mag noemen, als je zo'n statement doet. In ieder geval als het iemand binnen dit toch wel bijna incestueuze gesprek is ;)

Laatst gewijzigd
Tutu888

'@klootje kriekeljon
Ik heb zelf het idee dat het respect soms weg is. Scheldpartijen laat men wel achterwege vanwege de strengheid van de moderator maar er zijn zat leden die al gauw een andere mening aan domheid of gebrek aan kennis toedelen. Of zich te snel persoonlijk aangevallen voelen.
Ik heb daarom zelf het meeste met posters die over het algemeen genuanceerd blijven zoals Simplex of Verweggistan. Dus toch een beetje de leden van de oude stempel.

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

Scotty, ze zullen het vast hebben. Maar die het hier nog nooit getoond hebben bedoel ik dan.

Mensen die nooit eens reageren zoals LL hierboven bijv. wel doet.
Ik kan zo 5 onhebbelijkheden van mezelf opnoemen, zaken waarop ik ook let als ik hier reageer. Maar ik blijf een mens en daarom inconsequent helaas. En als iemand mij daar op wijst, dan schaam ik me in eerste instantie omdat ik me wat heb laten gaan. Juist als iemand het tegen me zegt.

Maar ik kan je zo 2 mensen noemen die zichzelf nog nooit op de korrel hebben genomen. Of nog nooit een handreiking hebben gedaan in de vorm van: dat had ik ook anders kunnen zeggen of moeten doen.

Namen noemen doe ik liever niet. Zoals ik al zei: ik houd van goede sfeer en weinig vijanden.

Edit: Tutu, ik heb zeker het meest respect voor dat soort reageerders, maar eigenlijk vooral omdat ze eigenschappen hebben die ik minder heb. Er zijn andere leden met wie ik heel veel bots, maar misschien ook wel veel gemeen heb! Om iets te herkennen en je eraan te irriteren moet je het soms zelf ook hebben.

Laatst gewijzigd
Scotty

Ik zal eerlijk zeggen dat ik dit specifieke ding niet herinner, uiteraard wel dat we regelmatig in de clinch liggen. Het is ook prettig om op jou te reageren, omdat het vaak wat ongenuanceerd is (niet vervelend bedoelt). Daardoor krijg ik wel de behoefte eerder op jou te reageren, dan op andere mensen (sommige mensen reageren ook vaak niet meer, jij hebt vaak wel een weerwoord).

Ik bespeur bij jou trouwens ook wel een meer open en relativerende houding t.o.v. paar jaar geleden.

Laatst gewijzigd
Tutu888

'@klootje kriekeljon
Grappig dat je het zegt: volgens mij had ik een paar weken geleden nog een mini-botsing met jou omdat ik een post iets te scherp vond.
Maar dat is dan weer mijn valkuil: soms iets te veel wijsneus. Ik kan me nog herinneren dat er een lid was dat op me begon te schelden nadat ik hem er op wees dat hij de naam Wiggins verkeerd had gespeld.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik heb persoonlijk niet zo heel veel negatieve ervaringen op wielerflits. Het feit dat ik een TLJ - junkie ben is ondertussen wel gevallen bij de meeste en ik merk dat de meeste daar aardig goed mee om kunnen gaan.

Waar ik me het meest aan irriteer is het taalgebruik van sommige leden en dan vooral naar elkaar toe. Er is soms weinig respect voor elkaars mening en ipv de inhoudelijke discussie aan te gaan gaat men op de man spelen. Daarnaast diegene die hier alleen komen om negatief te zijn om het negatief zijn En dan niet alleen richting mijn ploegie maar ook op andere renners of ploegen.

Verder bevalt het mij hier prima en doet de redactie steeds beter zijn best om te modereren. Al zou het aanstellen van vaste mods denk ik nog beter helpen om dingen te verbeteren.

LyndaLid

Ja het zou triest zijn als je zelf niet kan inzien dat bepaalde eigenschappen hier niet de lievelingstrekjes van anderen zijn. Dat geldt niet alleen hier, ik heb in het dagelijks leven ook weleens hevige discussies omdat ik uitgesproken ben en vooral nooit iets opkrop. Dat vertaalt zich ook naar zo'n forum, waar je gewoon zegt wat je denkt (ik althans). Dat probeer ik meestal wel op een scherpe manier te doen, altijd zo gesproken ook, en soms gaat dat erover. Ligt uiteraard ook aan de passie die ik voor de sport heb, dat maakt het soms lastiger ijskoud te blijven. Ook ik heb respect voor die lieden die altijd rustig reageren, maar zou juist soms weleens wat meer vuur willen zien. Het blijft sport, toch iets waar emoties hoog bij op dienen te lopen!

Wat ik overigens wel een probleem blijf vinden is dat als je een normale discussie (ookal is ie wat verhit) hebt, er altijd mensen zijn die het onderscheid gewoon niet kunnen maken tussen een persoonlijke aanval en een inhoudelijke aanval op de persoon. Die lui had vroeger ook iedereen wel in de klas denk ik. Je had een discussie, gewoon over een onderwerp waar je met een goede argumentatie over kon praten, maar dan voelden sommigen zich persoonlijk gekleineerd en gingen ze keihard in een persoonlijke tegenaanval. Dat is voor mij waarom het vaak fout gaat, zelden probeer ik iemand écht als inidivu keihard aan te pakken. Soms wel, ook dat geef ik toe, maar dan is er ook echt iets in het verkeerde keelgat geschoten. Zoals een tijd terug, toen er iemand meende te moeten posten dat ik "met mijn zogenaamde vak" toch beter zou moeten weten. Ik had nog nooit iets verteld over wat ik precies studeer, en dat iemand dan zo arrogant en persoonlijk moet worden dat ie je (nog niet eens echte) professie moet aanvallen... ja dan krijg je het hard terug. Dat was dan ook nog in waardeloos Nederlands geschreven, ja dan ben je bij mij echt verkeerd op zo'n moment.. :)

Laatst gewijzigd
Avatar of
Martin van den Bosch
admin

Interessant topic. Ik lees het met veel interesse.

Mooi om te zien hoe hier de afgelopen jaren een echte community is ontstaan.
Niet alleen online, want ik weet dat sommige leden ook off-line er leuke vriendschappen aan over houden. Dat is voor mij als site-maker iets wat het extra leuk maakt.

Wat betreft het ordentelijk laten verlopen van de topics, iedereen bedankt voor zijn hulp hierin. Het introduceren van het uitroepteken (en jullie oplettendheid) heeft ons hier enorm in geholpen.

De tip van Rahim (vaste moderatoren) is iets waar we zeker naar gaan kijken. Wellicht in de toekomst.

iLLan

Ha, wat vind ik dit een heerlijk topic. Gewoon weer eens lekker keuvelen over andere dingen.
Ik wil hier ook graag wat over zeggen, maar ja zoals al gezegd, dat is ook omdat het gewoon leuk is om zelf te vertellen wat je vindt, niet omdat het wat toevoegt. :)
1. @rahimns, ik heb niet het idee dat er veel veranderd is.
2. Geen idee hoe lang ik ondertussen lid ben. Niet dat mensen me al lang kennen, in het begin las ik lekker alleen maar, ik was absoluut een wielerleek en mede door deze site is mijn liefde voor het wielrennen gegroeid. Daarnaast vond ik het toen ook grappig dat ik @StonedCamel kende, we zaten ooit in dezelfde klas (hoi, lang geleden!).
3. Het prettige aan deze site is simpelweg dat er goed ABN getypt wordt en er stevig gediscussieerd kan worden.

4. Dit is het enige zinnige dat ik toe te voegen heb: Ik ben vooral de laatste tijd steeds meer de verschillende personen gaan waarderen op deze site. Vroeger vond ik xistnc bijvoorbeeld irritant en soms veel te direct, maar nu zie ik dat gewoon als zijn karakter en zie ik daar door heen. Zelfde geldt voor LyndaLid, soms vond je manier van reageren vervelend, maar eigenlijk is het gewoon erg leuk en allemaal goed bedoeld. Vooral klootjes posts ben ik erg gaan waarderen, nu ik zijn stijl van schrijven en denken elke keer terug zie komen.
Ook in real-life geniet ik altijd van bijzondere karaktertrekken van mensen, maar ik merk dat ik dat nu ook op deze site heb. Dat is heerlijk en ik geniet daarom tegenwoordig nog meer van hier dingen lezen. Keep it coming!
-edit: de dingentjes waar ik me eerst aan ergerde zijn juist de dingen geworden die ik nu heel grappig vind. Dit is leuk, deze post van xistnc, hier gaan weer mensen over vallen. ;)

Laatst gewijzigd
Tutu888

Het grappige is dat toen ik net begon op deze site er een aantal leden waren die even aan het testen waren om te kijken wie er bij was gekomen. Posters als xistnc, tendam en mapsv (waar is die trouwens gebleven). Na een tijdje wordt je geaccepteerd en ben je (om met el bosco te spreken) lid van de community.
De vaste leden ben ik dan ook enorm gaan waarderen, en ze gaan missen zodra ze hier van de site verdwijnen.

Het huidige strenge beleid van de redactie ben ik zeker voorstander van. Al vind ik in een aantal gevallen (Slayer, Hampsten) dat er te weinig gekeken is naar de geschiedenis van het lid. Het kan gebeuren dat iemand (al dan niet aangezet door een troll) uit de bocht vliegt. Hierdoor zijn toch een paar gewaardeerde leden gesneuveld.

Klootje Kriekeljon

Illan dat is precies zoals ik het zie. Als je iemand toch al langer kent dan prik je daar ook een beetje doorheen. En ik hoop dat jullie dat bij mij namelijk ook doen.

Misschien moet WF een functie in het leven roepen waarbij je andere leden uit je overzicht van de reacties kunt halen. Dus niet blokkeren, maar gewoon de mogelijgheid om een gebruiker aan te vinken en zo niet meer in je reacties te zien.

Scotty

'@kk, of gewoon een ballotagecommissie. Voorstelrondje op een kratje pils, niet langer dan 3 minuten, filmpje op youtube en stemmen maar.

LyndaLid

Haha, dat is een mooi idee zeg. Dan kunnen de lui die mij niet kunnen uitstaan hele topics halveren door mijn naam te blokkeren :D

1 2 3 4 ... 12 13

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.