Combi Tour-Vuelta voor klassementsrenners

1 2 3 4 5 »
Poeksel

Het is met de kennis van nu ook wel interessant om de uitspraken van 10 september van vorig jaar terug te lezen ;)

AndriesW

Nog even een verkorte analyse: waren Quintana en Froome deze Vuelta zo sterk of de concurrentie zo zwak? Dat laatste is altijd gemakkelijk om te roepen omdat er altijd sterke renners ontbreken. Nee, volgens mij deden het deelnemersveld en de top van het eindklassement ook los van de top 2 niet onder voor de meeste voorgaande jaren.
Contador en Chaves hebben de meeste concurrenten overtuigend achter zich gelaten en schijnbaar een hoog niveau gehaald, al is Contador niet meer zijn beste zelf. Het lijkt er toch op Quintana en Froome hun beste vorm hebben kunnen benaderen en dat de hele ronde lang. Van Quintana had ik daar iets meer rekening mee gehouden. Froome was in de Tour al zo goed en ging tussendoor nog naar Rio. Ik had dit jaar een meer breekbare Froome verwacht en het tegendeel is waar.

Als wordt gesproken over een schonere wielersport en nivellering dan lijkt dit opvallend. Maar kijk ook naar Valverde, en naar de klassieke renners als Sagan en Van Avermaet. Het lijkt wel alsof de meest getalenteerde en best getrainde atleten momenteel gemakkelijker een heel seizoen komen bovendrijven.

Froome en Quintana hebben zich bewezen als de beste klimmers van deze jaren met het nodige overschot ten opzichte van de concurrentie.

Wheely

De beste renners zijn gewoon het best en competitie houdt ze in vorm. Pech, blessure en ziekte zijn de grootste spelbrekers. De echte toppers steken blijkbaar met hun constant basisniveau al boven de rest uit en hebben enkel hun topvorm nodig om elkaar te verslaan.

Poeksel

Wat in ieder geval scheelt is dat Froome en Quintana geen grote tegenslagen tegenkwamen. Geen valpartijen (of niets ernstigs) en geen ziektes. Contador wel helaas, al is het moeilijk te zeggen hoe groot de invloed daarvan was. Maar sowieso waren Froome en Quintana beter dan de frissere Chaves.

Borsje

Mooi dat de discussie over combi's weer oplaait. Zie het nieuwsberichtje vandaag dat Martinelli waarschuwt dat de dubbel Giro-Tour voor Quintana " heel lastig" wordt.

pirazzi

Mocht Chaves van plan zijn om de combi Tour-Vuelta te doen dan zal hij waarschijnlijk de Giro overslaan.

1 2 3 4 5 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.