Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 342 ... 405 406
Wielerfan1987

Zoals het er nu naar uitziet zullen overigens de plekjes voor de Vuelta volgend jaar zwaar bevochten worden.

Met zoveel jong klimtalent wat de leefijd heeft om een debuut te maken in een grote ronde wordt het dringen.

Olivier, Tolhoek, Vermeulen, De Tier.

Bouwman zou na dit jaar Vuelta wellicht volgend jaar de Giro kunnen rijden in dienst van Kruijswijk.
Maar als het echt alle ballen op Kruijswijk word zie ik die andere jonge mannen niet zo gauw hun debuut maken in de Giro, en ook niet zo gauw in de Tour.

Tenzij een jongen als Vermeulen in het voorjaar opeens aantoont dat hij de benodigde stappen heeft gemaakt om een start in de Giro of Tour af te dwingen....

tendam

De Tier zou nog kunnen, die is immers al 2 jaar prof en is eigenlijk wel toe aan een grote ronde.

Niklas

Over Poels werd op 11 juni in diverse media gemeld dat hij in onderhandeling was met Sky. Hij hoopte dat hij nog voor de Tour zijn handtekening onder een nieuwe overeenkomst kon zetten. Dat is toch al weer een poosje geleden... Is er een kink in de kabel gekomen? Misschien mag Poels toch niet zo vaak voor eigen kans gaan als hij wil! Dan zou hij prima passen bij TLJ naast Gesink en Kruijswijk en met de compensatie van de Vuelta voor de valpartij van Kruijswijk is hij misschien betaalbaar... ;-)

Timocycling

De winnaar van LBL gaat echt niet voor LTJ rijden.

Wielerfan1987

'@Timocycling

Ik zou niet weten waarom niet.

Ik schets een scenario:

Kruijswijk gaat volgend jaar voor de Giro
Gesink gaat mee naar diezelfde Giro als meesterknecht en aanvaller, en kan eventueel eenzelfde rol vertolken in de Tour of de Vuelta voor eigen klassement.

Kelderman, Hofland en Tankink vertrekken waardoor er een aanzienlijk budget vrijkomt.

En de weg is vrij voor Poels voor kopmanschap in de Tour!

Hoezeer hij ook gewaardeerd wordt bij Sky, hij wordt nog altijd niet op waarde geschat of juist wel zoveel dat ze een nieuwe Tour overwinning zonder zijn knechtenwerk twee keer zo moeilijk achten.
Landa gaat gewoon weer voor de Giro en Froome heeft zich ingeprent dat hij Armstrong met 7 Tour zeges wil evenaren maar dan schoon (volgens eigen zeggen)

Laatst gewijzigd
Scotty

'@Wielerfan, en waarom zou Poels weg willen bij Sky?

Ik heb het idee dat hij het behoorlijk goed naar z'n zin heeft daar.

Timocycling

Salaristechnisch niet te doen en waarschijnlijk zijn er tig veel betere ploegen waar hij heen kan en kan blijven eventueel.
Hoe mooi het ook zou zijn, gaat niet gebeuren.

Wielerfan1987

'@Scotty en Timo

Punt 1.
Vertel mij maar eens welke ploegen een poging hebben gedaan hem te halen.

Punt 2.
Musschien is Poels wel helemaal niet zo'n goudzoeker als Boom, Vanmarcke e.d.

Punt 3.
Ik denk dat jullie onderschatten wat voor salaris
Tankink, Kelderman en Hofland vertegenwoordigen.

Punt 4.
Dat hij het bij Sky naar zijn zin heeft betekent niet dat hij het elders niet naar zijn zin zou kunnen hebben.

Punt 5.
In tegenstelling tot bij Sky, BMC of elders kan Poels bij TLJ absoluut kopmanschap opeisen in de waalse klassiekers en een grote ronde per jaar.

Yeez

Ik denk dat mensen het salaris van vd broeck ook onderschatten.

Timocycling

Ik weet niet of er ploegen een poging gedaan hebben, maar er zijn genoeg ploegen die een renner van het kaliber van Poels willen hebben.

Goudzoeker of niet, als je ergens anders het dubbele kunt verdienen doe je het gewoon normaliter.

Net wat jesse zegt, Boom, Lobato en vdB zijn ook dure renners denk ik.

Punt 5 klopt, maar dat kan hij denk ik ook ergens anders. Ik hoop in ieder geval dat hij komt, maar ik acht het onmogelijk.

Niklas

Kijkend naar het budget moeten we ook niet vergeten dat tegenover de komst van Boom, Lobato en Vandenbroeck het vertrek staat van Hofland, Kelderman, Tjallingii, Vanmarcke en mogelijk Tankink. Hofland stond er qua onderhandelingspositie destijds goed voor na zijn winst in Parijs-Nice...

Fanny

'@ Niklas
Quote Cyclingnews: And Wout Poels, who won Liege-Bastogne-Liege and helped set up Chris Froome for a third Tour de France win, has re-signed. Cyclingnews understands that the team will make the announcement imminently.
Ook bij PCS geeft men aan dat Poels een contract heeft t/m 2017.
Dus zal hij eventueel pas voor 2018 en verdere jaren uit kunnen komen voor TLJ.
Het is wel vreemd dat hij maar voor 1 jaar verlengd heeft.
Dus of Poels wil dat niet of SKY wil dat niet.
Misschien heeft Poels hiervoor gekozen omdat hij in 2018, een absolute kopman, in een grote ronde wil worden.
Zou mooi zijn als dat voor TLJ is.
Daarbij denk ik ook nog dat de sponsors van TLJ nog wel te paaien zijn voor een groter budget als Poels naar TLJ komt.
Zeker als hij dan de TdF gaat rijden.

Wielerfan1987

'@Fanny

Nu begint mij inderdaad weer iets te dagen.

Ten tijde van dat nieuws vonden wij het vreemd dat de verlenging slechts 1 jaar betrof...

Niklas

Dank @fanny!

Toch vreemd dat er nauwelijks aandacht aan die contractverlenging is gegeven. Ook op de website van Sky en Wout Poels zelf is er niks over terug te vinden.

kelderfan

Allen Koenig is volgens cyclingfever en pcs nog een optie voor 't kopmanschap, maar na zijn goede werk van vandaag voor kopman Froome, Froome lijkt hij mij niet meer haalbaar en zal Sky wel over de brug komen.
Bennet is binnengekomen als 24e. en Gesink heeft 't laten lopen. Nog niet hersteld denk ik van zijn geweldige inspanning in rit 10.

S. Morgenstern

Bennett zou het in het vervolg in dit soort ritten eigenlijk ook gewoon moeten laten lopen. Hij laat een goed niveau zien, waarmee er in de ontsnappingen best wat te halen valt, terwijl het voor het klassement toch niet veel meer is dan een plek achter in de top twintig. Vanaf nu meezitten of rustig binnen bollen lijkt me ook voor hem het devies geworden.

kelderfan

'@vlek
Je hebt wel een punt, want ik zie Bennett niet veel opschuiven binnen 't peloton. Dus maar in de Gesinkrol kruipen lijkt mij wel wat. Alleen begrijp ik, dat Gesink niet blij is met die rol.
Jeroen Meijers heeft zich in de 1e. rit in de Tour des Fjords weer goed van voren laten zien. Hij kwam als 9e. na Bert van Lerberghe {een sprinter van TSV} over de streep. Als TLJ nu weer op zoek is naar een sprinter, dan is Amaury Capiot een optie of Leigh Howard van IAM die ook goed kan aankomen.

Laatst gewijzigd
Chrys

Wie durft de top 10 in de Tour de Fjords te bekijken? ;)

Edit: al te laat...

Laatst gewijzigd
xistnc

Bij Bennett moet je sowieso nog 3 minuten bij zijn achterstand in het AK optellen vanwege de tijdrit. Dus in principe heeft hij alle ruimte om mee te zitten in een vlucht. Maar etappes met 150km vlak en dan 6km recht omhoog zijn daar niet echt geschikt voor.

kelderfan

'@xistnc
Maar je zag Ben Hermans in de kopgroep, die wel het langst in de aanval reed; dat zou ook voor Bennett mogelijk moeten zijn.
Morgen en overmorgen wordt er weer aardig geklommen. Misschien dat Gesink zijn duivels weer kan onderbinden.;)

Wielerfan1987

Bouwman en Campenaerts in de groep van Van Emden binnengekomen, ik had ze iets hoger ingeschat...

Laten we hopen dat zij zich vandaag extra gespaard hebben voor een knallend slot aan deze ronde.

robertowilco

Bennett is een renner die het niet in zich heeft om het te laten lopen, dat zit niet in hem, hij blijft er voor gaan omdat hij zich nog altijd goed voelt, komt elke keer met meintjes binnen, staat nou 19de, maar dit zijn ook geen etappes voor hem. misschien de weekend etappes en dan zien we Gesink ook weer.

jerteg

'+100 @Chrys. Heb de koers niet gevolgd maar dankzij Kelderfan weet ik dat Capiot of Howard heeft gewonnen ;)

defietser

Bryan Coquard ? voor TLJ

Edjahh

Is er een overzicht hoe het team voor 2017 er uit komt te zien?

Misschien een idee om dat aan de eerste post van dit topic toe te voegen...

1 2 ... 342 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.