Team LottoNL-Jumbo 2016

« 1 2 3 4 ... 405 406
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Volg dit topic voor nieuws, twitter en overige berichten over TeamLottoJumboNL in 2016.... praat, discussieer en deel je mening over de ploeg...(hou het wel netjes en respecteer elkaar)

[B]Team 2016:[/B]

01. BATTAGLIN, Enrico (2018)
02. BENNETT, George (2018)
03. BOUWMAN, Koen (2017)
04. CAMPENAERTS, Victor (2017)
05. CASTELIJNS, Twan (2017)
06. GESINK, Robert (2018)
07. GOOS, Marc (2016)
08. GROENEWEGEN, Dylan (2018)
09. HOFLAND, Moreno (2016)
10. KEIZER, Martijn (2017)
11. KELDERMAN, Wilco (2016)
12. KRUIJSWIJK, Steven (2018)
13. LAMMERTINK, Steven (2017)
14. LEEZER, Tom (2017)
15. LINDEMAN, Bert-Jan (2017)
16. MARTENS, Paul (2017)
17. ROGLIč Primož (2017)
18. ROOSEN, Timo (2018)
19. TANKINK, Bram (2016)
20. TEUNISSEN, Mike (2016)
21. TJALLINGII, Maarten (2016)
22. VAN EMDEN, Jos (2016)
23. VAN ASBROECK, Tom(2016)
24. VANMARCKE, Sep (2016)
25. VAN WINDEN, Dennis (2016)
26. VERMEULEN Alexey (2017)
27. WAGNER, Robert (2018)
28. WYNANTS, Maarten (2018)

[B]Website[/B]

Teamlottojumbo.com

[B]twitterfeed:[/B]

Twitter/JumboLotto_road (Wieler account)
Twitter/LottoNLJumbo (Algemeen account)

[B]recente nieuwsberichten:[/B]

(video) Combinatie Tour-spelen is mogelijk volgens Robert Gesink
(video) Kennismaking met Koen Bouwman

[B]Programma LottoJumbo [/B]

—-Datum ————-Koers ———
01.10 - 01.10 Il Lombardia
19.09 - 25.09 Eneco Tour
11.09 - 11.09 Grand Prix Cycliste de Montreal
09.09 - 09.09 Grand Prix Cycliste de Quebec
28.08 - 28.08 Bretagne Classic - Ouest-France
21.08 - 21.08 Cyclassics Hamburg
20.08 - 11.09 Vuelta a Espana
30.07 - 30.07 Clasica Ciclista San Sebastian
12.07 - 18.07 Tour de Pologne
02.07 - 24.07 Tour de France
11.06 - 19.06 Tour de Suisse
05.06 - 12.06 Criterium du Dauphiné
06.05 - 29.05 Giro d'Italia
26.04 - 01.05 Tour de Romandie
24.04 - 24.04 Liège - Bastogne - Liège
20.04 - 20.04 La Flèche Wallonne
17.04 - 17.04 Amstel Gold Race
10.04 - 10.04 Paris - Roubaix
04.04 - 09.04 Vuelta Ciclista al Pais Vasco
03.04 - 03.04 Ronde van Vlaanderen / Tour des Flandres
27.03 - 27.03 Gent - Wevelgem in Flanders Fields
25.03 - 25.03 E3 Harelbeke
21.03 - 27.03 Volta Ciclista a Catalunya
19.03 - 19.03 Milano - Sanremo
09.03 - 15.03 Tirreno - Adriatico
06.03 - 13.03 Paris - Nice
19.01 - 24.01 Santos Tour Down Under

[B] Team 2017:[/B]

01. BATTAGLIN Enrico
02. BENNETT George
03. BOOM Lars
04. BOUWMAN Koen
05. CAMPENAERTS Victor
06. CASTELIJNS Twan
07. CLEMENT, Stef
08. DE TIER, Floris
09. GESINK Robert
10. GROENEWEGEN Dylan
11. KEIZER Martijn
12. KRUIJSWIJK Steven
13. LAMMERTINK Steven
14. LEEZER Tom
15. LINDEMAN Bert-Jan
16. LOBATO Juan José
17. MARTENS Paul
18. OLIVIER, Daan
19. ROGLIČ Primož
20. ROOSEN Timo
21. TOLHOEK Antwan
22. VAN DEN BROECK Jurgen
23. VAN EMDEN Jos
24. VERMEULEN Alexey
25. WAGNER Robert
26. WYNANTS Maarten

[B]Uitslagen[/B]
Tour Down Under - George Bennett (19e)
Cadel Evans Great Ocean Road Race - Enrico Battalglin (9e)
Volta Valenciana - Victor Campenaerts (50) + st.3 [B]Dylan Groenewegen (1)[/B]
Tour of Qatar - Jos van Emden (16e)
Ruta Del Sol - Wilco Kelderman (4e)
Tour of Oman - George Bennett (17e)
Volta Algarve - Primoz Roglic (5e)
Omloop het Nieuwsbad - Tom van Asbroeck (14e)
Kuurne-Brussel-Kuurne - Dylan Groenewegen (4e)
Le Samyn - Dylan Groenewegen (6e)
3daagse West-Vlaanderen - Martijn Keizer (11e) + st.2 [B]Dylan Groenewegen (2)[/b]
Strade Bianche - Robert Gesink (22e)
Parijs-Nice - Wilco Kelderman (13e)
Tirreno-Adriatico - Primoz Roglis (52e)
Ronde van Drenthe - Dylan Groenewegen (3e)
Nokere Koerse - Dylan Groenewegen (3e)
Handzame Classic - Dylan Groenewegen (2e)
Milaan-Sanremo - Sep Vanmarcke (24e)
Ronde van Catalonie - Robert Gesink (26e)
Dwars door Vlaanderen - Mike Teunissen (9e)
E3 Harelbeke - Sep Vanmarcke (8e)
Gent-Wevelgem - Sep Vanmarcke (2e)
Volta Limburg Classic - Moreno Hofland (12e)
Ronde van Vlaanderen - Sep Vanmarcke (3e)
Scheldeprijs - Dylan Groenewegen (9e)
Ronde van Baskenland - Wilco Kelderman (10e)
Parijs-Roubaix - Sep Vanmarcke (4e)

Netraam

Rijdt Teunissen dit jaar eigenlijk veldritten? Heb er nog niks over kunnen vinden totnogtoe.

billi

Ik wens Team LottoNL-Jumbo een mooi en succesvol 2016 toe, en heb daar alle vertrouwen in met het team voor 2016. :)

ghostwriter

Ik kijk vooral uit naar de ontwikkeling van Van Asbroeck, Hofland, Teunissen en Groenewegen aangezien ik denk dat de overwinningen in de toekomst vooral van die vier moeten komen. Hopelijk kunnen ze alle vier een grote stap in hun ontwikkeling zetten en samen LottoNL ten minste 10 overwinningen bezorgen in het komende jaar.

xistnc

Kijkend naar wat deze renners aan zeges zouden moeten kunnen boeken, ongeacht het niveau van die zeges:

GESINK, Robert 1-2
GROENEWEGEN, Dylan 2-3
HOFLAND, Moreno 3-4
KELDERMAN, Wilco 2-3
LINDEMAN, Bert-Jan 1-2
MARTENS, Paul 0-1
ROGLIč Primož 0-1
TEUNISSEN, Mike 1-2
VAN EMDEN, Jos 0-1
VAN ASBROECK, Tom 2-3
VANMARCKE, Sep 1-2
Alle anderen samen 2-3

Totaal in 2016 TLJ: 15-27

10 zeges is wat mij betreft een absolute ondergrens, ook al hebben ze zelfs die dit jaar niet gehaald. Als de griepgolf ze bespaard blijft en ze gaan niet opeens weer een driedubbel programma rijden, dan moeten ze nu vooral in .1-wedstrijden beter voor de dag kunnen komen. Dat zou zich (iig kwantitatief ) in meer zeges moeten kunnen vertalen.

Laatst gewijzigd
tendam

Van Asbroeck boekte 2 zeges in 4 jaar als prof. Een zege zou al heel mooi zijn. Voor Kelderman geldt eigenlijk hetzelfde. Verder lijkt je overzicht me wel redelijk realistisch.

Het hangt inderdaad vooral af van het programma, misschien moeten ze ook eens beginnen in de Tropicale Amissa Bongo ;)

Hakkie2

Als ze weer top 10 trijden in het liefst alle drie de grote rondes op de manier zoals Kruijswijk en Gesink dat dit jaar reden,maakt het aantal zeges natuurlijk niet veel uit. Maar voor het aantal zeges is inderdaad vooral de vraag belangrijk in hoe veel kleinere koersen Hofland, Groenewegen en Van Asbroeck worden ingezet. Een serie zoals toen in Hainan kan het aantal zeges flink opkrikken.

De vraag is dan meer hoe veel zeges ze in de WT kunnen halen. En dan het liefst door daadwerkelijk de beste in koers te zijn (dus niet uit een kopgroep). Dan zie ik alleen kansen voor Gesink en eventueel Vanmarcke als hij eens op cursus tactiek gaat en zijn materiaal eens heel gaat houden. En daarnaast nog voor Kelderman en Van Emden in tijdritten in de WT, als Martin en Dumoulin afwezig zijn.

jvh93

Denk wel dat vanmarcke veel geleerd moet hebben van dit jaar als hij zijn races analyseert. Verwacht toch wel 1 overwinning van hem opzien minst

kelderfan

Volgens mij kan 't team beter de aftrap doen in de TDU, maar dan wel met Kelderman en Hofland erbij. Met Hofland heb je dan kans op sprintzeges en met Kelderman heb je een man voor 't klassement. Dan hebben Bennett, Roosen en Keizer ook een kopman, waarvoor zij kunnen rijden. Want het goede gevoel moet daar beginnen.

Jacco van Stierop

Hopelijk stappen ze komend jaar wat meer af van het top10 denken want natuurlijk gaat het uiteindelijk om winnen. Als het kan gewoon lekker mee in een kopgroepje en proberen de leepste te zijn. En als je niet de sterkste bent moet je maar uitgekookt zijn. Het spel van eerst vrienden maken en vervolgens elkaar een loer proberen te draaien maakt de wielersport zo aantrekkelijk.
Ik wens ze veel succes.

xistnc

Targets qua overwinningen zijn wat mij betreft exclusief exotische koersen, die steevast te hoog worden gecategoriseerd. Winnen is winnen, dat is waar, maar tegelijkertijd heb je winnen en winnen.

Gezien het nu beëindigde seizoen en de omstandigheden is het niet voor alle renners terecht om hun verwachtingen hierop te baseren. Je zou dan ook naar Gesink kunnen kijken, wiens laatste overwinning dateert van september 2013.

Bij Gesink, Hofland, Kelderman, Van Asbroeck en Vanmarcke heb ik de 'target' mede gebaseerd op de rol die ze binnen de ploeg hebben. Daar horen zeges bij.

Dat het aantal zeges 'natuurlijk' niet uitmaakt, is een nogal eenzijdige benadering. Voor Max Verstappen lijkt het me een prima insteek en ook de knechten hoeven niet te winnen. Uiteindelijk zal het verschil tussen 19 zeges en 21 zeges ook niet bepalend zijn voor de beoordeling van een seizoen. Maar een verschil tussen 6 en 16 vind ik toch wel uitmaken.

Kijkend naar de grote ronden kun je voor dit jaar de prestaties ook droog slaan naar statistieken. er zijn 3x 21 ritzeges, dus de score is 1 uit 63. Van de 3x 10 top-10 plekken scoren ze er 2, dus die score is 2 uit 30. Er zijn 3x 4 nevenklassementen zonder resultaat, dus die score is 0 uit 12.

Edit: En van de 6x 10 top-10 plekken in de 6 belangrijkste klassiekers was de score eveneens 0 (uit 60). Als je deze 4 categorieën gemakshalve als maatstaf neemt, dan is de score overall 3 uit 165.

Allemaal heel droog, maar dat zijn in een WT-peloton van 17 ploegen geen cijfers die het ontbreken van overwinningen 'natuurlijk' kunnen compenseren.

Ook als ze volgend jaar opnieuw slagen in top-10 klasseringen in meerdere rondes en eventueel een ritzege, mag de ondergrens voor een acceptabel aantal overwinningen best op 15 gelegd worden.

Laatst gewijzigd
Daboytommy

'@rahimns, heb jij nog iets vernomen over contracten die Lotto-Jumbo wil verlengen?

Hakkie2

'@Jacco: je kan het ook anders zeggen: in een ronde draait het om een klassement en zijn ritzeges bijzaak. Zoals bij schaatsen in het allroundschaatsen. Ik hoop dat ze komend jaar in elke WT ronde met een klassementskopman kunnen starten. En wie weet, kunnen ze dan nog een eindklassement winnen ook. Daar hebben ze misschien wel het meeste kans op succes in de WT.

Als ze komend jaar 25 keer winnen in rondes als de Tour de Yorkshire (ondanks dat dat een geweldige wedstrijd is, trouwens) en in alle drie de grote rondes niet mee spelen in het klassement, is wat mij betreft hun seizoen mislukt.

xistnc

Waarom zou scoren en winnen in .HC en .1 koersen ten koste moeten gaan van prestaties in grote ronden? Er wordt nu net gedaan of dit de twee opties zijn. Volgens mij zijn er veel meer opties en bovendien lijkt het oorzakelijk verband, direct of indirect, niet aanwezig.

Tenzij je natuurlijk de renners die voor de topklasseringen in de grote rondes moeten zorgen, gaat oproken om in kleinere koersen te scoren. Maar dat lijkt me met de samenstelling van het team nergens voor nodig, wat dit jaar overigens ook al zo was.

Laten we niet vergeten dat het dit jaar ook in de voorjaarsklassiekers aan de zeer matige kant was.

Hakkie2

'@xistnc: ik zeg niet dat het niet samen kan, ik vind alleen het afwegen van het seizoen aan 'aantal zeges' nogal vreemd. Als je puur naar aantal zeges kijkt, vind je eigenlijk winnen in de Tour of China II dus belangrijker dan tweede worden in het klassement van de Tour. Het eerste levert namelijk een zege op, het tweede niet.

Ik heb eigenlijk uit mijn hoofd ook geen enkel idee hoe veel zeges Lotto-Jumbo dit jaar had of welk team er dit jaar het meeste won.

tendam

'@jacco van stierop
Fantastische tip die je ze daar geeft. Proberen de leepste te zijn, dat ze daar niet eerder aan hebben gedacht.

@xisntc
Maar waarom zou je bij voorbaat meer zeges verwachten van Kelderman dan van Battaglin? Beiden waren veelwinnaars bij de beloften, bij de profs niet zozeer, maar Battaglin wint wel 2 Giroritten.

xistnc

'@tendam
Battaglin heb ik eigenlijk wat over het hoofd gezien qua target. Los daarvan, hij heeft 2 zeges in de Giro maar verder alleen maar halve ereplaatsen. Dan vind ik het portfolio van Kelderman wat logischer opgebouwd. Dat vertaal ik naar zijn target.

@hakkie2
Waarom kom jij steeds aanzetten met stellingen als 'alleen aantal zeges' of 'puur aantal zeges' en met voorbeeldkoersen als Hainan en Yorkshire? Daar gaat het toch helemaal niet om? Het is echt jouw eigen inbreng om de discussie tot de uitersten en tot een oorzakelijk verband tussen die uitersten te beperken.

Hakkie2

'@xistnc: met name omdat er steeds geroepen wordt dat het team 'te weinig overwinningen heeft' en ook de zogenaamde enorme opluchting na de zege in Yorkshire. Blijkbaar zijn er mensen die zulke zeges hoog aan slaan. Zeges tellen vind ik voor het wielrennen echt een hele rare manier van kijken naar het seizoen. Dan kun je nog beter cq punten gaan tellen, dat komt dichter in de buurt van wat belangrijk is. Voor elke renner inschatten hoeveel cqpunten ze komend seizoen kunnen halen kun je dan bijvoorbeeld ook doen.

Laatst gewijzigd
lotto-jumbo fan

Het ligt ook aan waar je je zeges haal want parijs roubaix telt veel meer dan tour of hainan

xistnc

'@Hakkie2
Jij vindt 6 zeges niet te weinig voor een WT-team? En jij vindt het niet logisch dat er opluchting is, nadat een eerste seizoenszege heel lang op zich heeft laten wachten?

Zeges tellen vind ik voor het wielrennen echt een hele rare manier van kijken naar het seizoen.

Ja, dat heb je onderhand wel duidelijk gemaakt. Maar niemand buiten Hakkie2 heeft het over alléén maar naar zeges kijken bij het beoordelen van het seizoen.

Jacco van Stierop

@tendam
En de tip is nog gratis ook, wat wil je nog meer.

@hakkie
Een 2e stek in het AK van de Tour schat ik ook wel hoger in dan een zege in zo’n suf ritje ergens in China, je trekt het nu wel heel erg in uitersten. Iedereen zal zijn voorkeuren hebben maar persoonlijk raak ik meer opgewonden van een door knokken en leepheid behaalde dagzege dan een door een met voornamelijk aanklampen veroverde 6e plaats in het AK (König/ Giro versus Lindeman/ Vuelta).

Hakkie2

'@xistnc: ik vind 6 zeges niet per sé weinig. Lotto Jumbo heeft wat mij betreft ook gewoon een prima seizoen gedraaid. Een 7, of zoiets. Maar goed, laten we hopen dat ze inderdaad meer winnen (vooral Groenewegen en Hofland, goed voor hun ontwikkeling), maar ook veel zichtbaar zijn en goed kunnen koersen voor mooie klassementen.

@Jacco: en als König nou de Nederlander van Lotto-Jumbo was en Lindeman de Tsjech van Sky, wat was je dan het meeste bij gebleven? Zelf schat ik de prestatie van König in elk geval veel hoger in dan de prestatie van Lindeman. En vind ik een prestatie zoals die van König ook vele malen leuker om te volgen.

Jacco van Stierop

'@Hakkie2

Natuurlijk volg ik als Nederlander mijn landgenoten iets nadrukkelijker maar voor de rest maakt het niet zoveel uit. In de loop der jaren zijn er talloze buitenlandse renners geweest die mijn hart sneller hebben doen slaan, ik wed bij jou ook wel. De manier waarop Cummings de twee Fransen verschalkte in de afgelopen Tour zal me langer bijblijven dan een top 10 plaats van Ten Dam. Ik spreek hier verder geen waarde-oordeel uit, ik zeg alleen maar hoe het bij mij werkt. Prima als het bij jou anders werkt, het zou hier maar een saaie boel worden.

Niks is absoluut, zo zal de 7e plaats in de Giro van Kruijswijk mij dan weer langer heugen dan menig etappewinnaar. Dat komt vooral door de manier waarop hij dat heeft bewerkstelligd.

Maar het is voor een ploeg ook wel lekker zo nu en dan een overwinning bij te laten schrijven op PCS, ook al is het er één in Yorkshire of Hainan.
Tuurlijk, het liefst in Luik, Como of Roubaix.

ghostwriter

Voor een ploeg als LottoNL is een goed klassement in de grote rondes in veel opzichten belangrijker dan welke overwinning dan ook. Zelfs een zege in Parijs-Roubaix of Luik-Bastenaken-Luik zou minder publiciteit opleveren dan wat de prestatie van Gesink in de afgelopen Tour of Kruijswijk in de afgelopen Giro. Een goede prestatie in een algemeen klassement van de grote rondes levert drie weken lang veel publiciteit op terwijn het winnen van een monument maar enkele dagen aan publiciteit oplevert.

Ik vraag me af of jongens als Castelijns, Roglič, Campenaerts, Groenewegen, Bouwman, Lammertink en Vermeulen volgend jaar al in aanmerking zullen komen voor het rijden van een grote ronde. Bij Bouwman, Lammertink en Vermeulen betwijfel ik dat maar de andere aanwinsten misschien wel. Ik hoop vooral dat Roglič direct een grote ronde zal rijden aangezien ik niet kan wachten om te zien wat hij op dat niveau kan. Vooral omdat ik totaal geen beeld heb van hoe groot zijn potentieel nou eigenlijk is.

Laatst gewijzigd
tendam

'@jacco van stierop
Dus als ik het goed begrijp moeten ze af van het top-10 denken in koersen als Hainan?

« 1 2 3 4 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.