Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 3 4 ... 405 406
Loek de Rooij

Juist om wat meer te winnen lijkt het me handig om goed te worden afgezet als 'net niet sprinter'. De namen die jij noemt zijn inderdaad toppers.

Laatst gewijzigd
tendam

'@hakkie
Debusschere is volgens mij niet beter dan een Hofland of Groenewegen. Maar juist omdat hij kan profiteren van een goede trein hoeft hij het alleen maar af te maken.

Van mij hoeven ze die trein ook niet weer op te pakken, in de WT lukte het ze vrijwel nooit om een treintje op te zetten. Maar als je het goed doet levert het zeker wat op, ook met een B-sprinter als Hofland.

De suggestie van Wielerflits, om Rick Zabel te halen als leadout, is niet eens zo gek. Maar nog beter zou zijn een meer ervaren man a la Tom Veelers.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

Met o.a. Wagner, Van Emden, Leezer en Van Winden moet het kunnen om een prima sprinttrein op te zetten. In de zwaar bezette wedstrijden zullen ze dan alsnog niet winnen en moeten ze dan ook niet de hele ploeg zich op de sprint laten richten maar in de minder bezette wedstrijden - degene die iemand als Debusschere nu af en toe wint - zou zo'n sprinttrein heel goed kunnen uitpakken.

xistnc

Grotendeels eens met ghostwriter, hoewel ik meen dat types als Debusschere intrinsiek beter zijn als pure massaspurter op vlakke aanlopen dan Hofland en Van Asbroek.

Hofland en Van Asbroeck hebben dit jaar beide laten zien dat een trein aan hen niet besteed is op vlakke aankomsten in een volwaardig veld met intrinsiek betere sprinters. Goed afzetten werkt dan nog het beste, daar is geen trein voor nodig. In wedstrijden waar ze wel tot de beste sprinters behoren, kan een trein natuurlijk wel uitkomst bieden.

In topvorm kunnen beide natuurlijk weer net wat meer. De etappe in de ZLM Toer daags voor de ritzege op La Gileppe is daarvan een goed voorbeeld voor Hofland. Met andere woorden, het nut van een trein is geen absolute grootheid.

horsm

Leuk team voor volgend jaar. Ik hoop dat Kruijswijk mede-kopman in de Tour wordt, ipv schaduwkopman naast Gesink in de Giro. Alle klassementsballen op Wilco in Juli lijkt me wat te gewaagd.

En Teunissen laten pieken tijdens het Vlaamse openingsweekend? Sep nog een keer vol voor Vlaanderen & Roubaix?

kelderfan

'@tendam
Een jongen als Rick Zabel is ook renner uit de stal van RDT. Hij kent een aantal jongens van TLJ goed en kan prima in kleine sprinttrein renderen. Bovendien kan Zabel ook zelf ingezet worden als sprinter. Dus is in mijn ogen een betere optie als Veelers.
@ghostwriter
Ik denk dat Leezer beter rendeert bij de ondersteuning van Vanmarcke. Want Lammertink is ook een snelle man, die je prima in zo'n treintje zou kunnen plaatsen. Zoiets als Van Emden, Lammertink, Van Winden en Wagner met als sprinter Groenewegen. Hofland kan dan bij Kelderman blijven als sprinter. Van Asbroeck kan Vanmarcke ondersteunen in Vlaanderen. Er zijn nog genoeg wedstrijden waar Van Asbroeck met ondersteuning van Teunissen als sprinter kan worden uitgespeeld.

Laatst gewijzigd
Hakkie2

Natuurlijk kunnen ze met jongens als Van Winden, Teunissen, Van Emden en Leezer (en ook Lammertink, Campenaerts, Vanmarcke, Tjallingii) een prima trein opbouwen. Maar een echt goede trein moet heel veel samen rijden. Niet die paar keer dat er nu een kleine vlakke wedstrijd wordt gereden. En voor een grote wedstrijd lijkt de trein me niet goed genoeg, maar vooral de sprinters niet. Investeren in een trein voor de grotere wedstrijden lijkt me niet rendabel.

En laat ze dan dus vooral goed gaan oefenen in het afzetten van de sprinter in het goede wiel. Dan moet de sprinter leren om het verder zelf te doen. Zeker Hofland moet dat gewoon echt kunnen.

tendam

'@hakkie
Het hangt ervan af wat je beschouwt als grote wedstrijd. In de TDU of Eneco kan er best gewonnen worden met Hofland of Groenewegen, mits je ze het niet zelf laat uitzoeken in de laatste km zoals je nu suggereert. En Hofland won natuurlijk ook al bijna een Giro-etappe. Het is maar wat je goed genoeg vindt.

xistnc

De Giro-etappe was met een oplopende finish. Van een trein was geen sprake. Hofland werd daar prima in het wiel van Greipel afgezet.

Hakkie2

'@tendam: precies wat xistnc zegt, Hofland zijn beste resultaten komt hij uit het wiel. In de Tour Down Under zou het misschien nog wel kunnen (maar koopt de sponsor daar wat voor, dan is de NL media nog in wollen trui naar het schaatsen aan het kijken), maar in de Eneco heb je vaak toch zowel de QuickStep trein als de Lotto-Soudal trein. Treintjes waar Lotto-Jumbo niet echt tegen kan concurreren, omdat die het hele jaar aan die treinen werken. Ik zou het trouwens erg zonde vinden als iemand als Teunissen alleen daar voor zou worden gebruikt. Net als dat ik dat erg jammer vind bij Koen de Kort. En Leezer moet vooral veel met Gesink blijven rijden, daar voelen ze zich beide prettig bij.

Laatst gewijzigd
tendam

'@hakkie
Over die band tussen Leezer en Gesink weet ik niks, waar haal je dat vandaan? De TDU krijgt evenveel aandacht als de meeste andere koersen in de NL media. Zeker als er Nederlands succes is.

De grootste overwinning uit z'n carriere boekte Hofland overigens door een leadout van Van Emden in Parijs-Nice. Dat het zonde is dat renners in een sprinttrein zitten vind ik ook, maar ik heb dan ook niks met sprintploegen ;)

Hakkie2

'@tendam: hij is regelmatig kamergenoot van Gesink (zo ook afgelopen Tour) en rijdt dan ook vaak rond met Gesink in zijn wiel in de vlakke etappes. Hij is het meestal die Gesink naar de laatste 3 km loodst. Wat mij betreft blijft hij dat doen, dan is hij waardevoller dan als sprintaantrekker.

Qua sprintersploegen zijn we het trouwens eens.

Laatst gewijzigd
tendam

'@hakkie
Leezer is wel een van de weinigen bij LottoNL met echt ervaring als leadout. Hij kan het ook goed, weet zich goed te positioneren.

Persoonlijke begeleider spelen van Gesink kunnen er wel meer, vermoed ik.

Hakkie2

'@tendam: wat denk je dat de reden is dat Gesink vrij fris door de vlakke etappes kwam met steeds top 30 klasseringen? Ik denk dat Leezer afgelopen Tour Gesinks belangrijkste knecht was. In het gebergte kan Gesink het wel alleen aan, dan komt hij op klasse en vechtlust wel boven drijven. Als het wringen is, dan wordt het lastiger.

tendam

Tsja, of dat nou aan Leezer ligt... de laatste Tour dat Gesink voor een klassement ging (2012) fietste hij ook keurig de 1e week door. Totdat het halve peloton onderuit ging natuurlijk.

jvh93

leezer wordt door de meeste mensen enorm onderschat maar ik ben ook van mening dat hij een van de belangrijkste knechten in het team is.

Kelderman Rules

Thomas Sprengers heeft volgens PCS verlengd bij Topsport Vlaanderen, dus die optie ter versterking lijkt ook voorbij.

Hakkie2

'@tendam: voor Gesink is volgens mij die zekerheid in de eerste week (en andere vlakke etappes) heel belangrijk. En van Leezer weet je dat hij precies weet waar hij moet rijden in de laatste 20km. Tjallingii heeft het ook wel eens gedaan, maar die gaf toen aan dat het behoorlijk lastig is. Ik zou het niet onderschatten.

kelderfan

'@Kelderman Rules
Ja TSV blijft niet wachten. Dat wordt echt een verrassing.

Dutch Cycling Fan

Tja Moreno geen optie meer (alsof hij dat ooit serieus was), Sprengers geen optie meer, ben dan toch benieuwd op welk buitenkansje Plugge doelde.... Zal ook geen Anton zijn dus opvallend dat TLJ wel het lijstje van Wielerflits retweette maar een deel is inmiddels al elders onder de panne....

Niballie

Blijven hopen op Van Avermaet dan maar! Volgens mij heeft die nog steeds geen contract getekend, noch bij BMCn noch elders. Of Toms Skujins, lijkt me ook mooi. Rick Zabel kan ook nog dus, prima voor de sprintafdeling van de ploeg.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@allieballie Greg had nog een doorlopend contract bij BMC, en ook Toms Skuijns heeft al getekend bij een andere WT-ploeg.

Dutch Cycling Fan

Ik heb nog nergens gelezen dat Daniel Oss al langer bij BMC blijft en de naam van Anton stond ook op het lijstje van Wielerflits. Verder zou in theorie ook Maurits Lammertink kunnen die ik als Nederlander eigenlijk nog liever zie komen dan Sprengers.

kelderfan

Als TLJ nu nog Maurits Lammertink zou halen, lijkt mij dat een beetje not done t.o.v. Roompot; die moeten dan nu nog versterking halen.
Maar ik vind 't op zich wel een versterking voor TLJ. Hij is goed in 't heuvelwerk.
Die jongens van BMC kun je volgens mij ook vergeten, want BMC is kennelijk nog bezig met de contracten.
Ik dacht, dat Plugge had aangegeven, dat het middensegment/2e. lijn moest worden versterkt.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@rahimns
Bij welke WT-ploeg heeft Toms Skuijns dan getekend. Hij volgt wel rijders van Cannondale.

1 2 3 4 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.