Ik denk dat als we eerlijk zijn het aantal overwinningen onder de maat was. Die 10 die Xistnc noemt lijkt me een aardige ondergrens. Natuurlijk weegt de zwaarte van een wedstrijd ook mee. Haal je 6 grote WT overwinningen en bijvoorbeeld een pdiumplek in een grote ronde zal dat ook niet verkeerd staan Maar eerlijk is eerlijk dit jaar was gewoon mager.
'@kelderfan
Hebben we al een samenstelling voor Down Under? Er staat al wat koersinfo op jouw favoriete site.
Okee, die vullen we alvast in. En op dit soort aankomsten mogen we Battaglin toch ook wel wat kansen toedichten. En dan Roosen, Hofland en Martens, zoiets? Vanwege het voorafgaande criterium zal wellicht ook één van de twee 'echte' spurters meegaan, plus het Amerikaantje die zijn seizoen wat vroeg heeft beëindigd.
'@xistnc
Bennett is kennelijk geen verrassing voor de TDU. Battaglin en Roglic kunnen daar ook goed uit de voeten met Hofland, Roosen, Keizer en misschien Wagner als sprintvoorbereider of Toms Skujinš, die heeft zijn seizoen ook vroeg afgesloten. Oh sorry! Het team is compleet.
Qua resultaten was 2015 gewoon erg matig. Ik denk dat gezien het budget de verwachtingen wellicht ook wat te hoog waren, maar toch. Naar mate het jaar vorderde werd het allemaal wel wat hoopgevender: kruiswijk reed na een slecht begin een puike giro, en gesink klom eindelijk weer op zijn fiets en liet zijn klasse zien in de Tour. Lindeman had een gave uitschieter. Vanmarcke en kelderman vielen me wat tegen dit jaar. Wat dit alles betreft biedt 2016 wel perspectief: stel dat kruiswijk de vorm eindelijk kan doortrekken na die liesoperatie en gesink een compleet jaar draait... Kelderman en van marcke zullen het toch ook wel beter gaan doen en de jonkies (theunisse) zijn een jaartje ouder... Bovendien wat geinige nieuwe gasten die best eens kunnen verrassen... Ja, 2016 wordt denk ik beter. Hup (en hallo) jumbo!
Hofland geeft toch mooi aan waar het probleem ligt, dat er zo weinig is gewonnen afgelopen seizoen. Door maar door te rijden met een blessure gaat 't soms niet goed. Door de te kleine selectie werden soms de verkeerde keuzes gemaakt.
Bovendien kun je met 1 lead-out niet scoren in 't huidige wielrennen. Maar als zij een treintje gaan maken, dan lijkt mij Groenewegen de sprinter van dienst.
Plugge geeft nu ook prima aan, dat het gebrek aan een 2e. lijn een groot probleem was {v.b. Kruijswijk zonder steun in de Giro}; derhalve het aantrekken van o.a. Battaglin en Roglič.
Die griepepidemie heeft de ploeg inderdaad bovenmatig getroffen. De blessures maakten het er niet beter op. Als dat allemaal 'gewoon' gemiddeld was geweest, had het aantal renners prima volstaan. Al reden ze wat mij betreft enkele keren onnodig een driedubbel programma.
Los daarvan, je weet nooit hoe een koe een haas vangt. Hofland werd opgeroepen voor LBL na een maand inactiviteit, moest daar opgeven maar boekte een paar dagen later wel de eerste seizoenzege in Engeland. Misschien wel vanwege net dat kleine beetje extra door een zware koers als LBL.
'@kelderfan: er valt prima te winnen zonder trein. Vraag maar aan Bouhanni, Kristoff en Sagan die het prima zonder trein doen. Er valt met sprinters als Hofland (en ik ben bang ook Groenewegen) gewoon niet zo veel te winnen in een WT seizoen. De kleinere wedstrijden waar Lotto-Jumbo zal rijden, staan vaak ook teams als QuickStep (met Gaviria komend seizoen?) en Lotto-Soudal (met naast Greipel ook sprinters als Debusschere en Roelandts) aan de start. De Lotto-Jumbo sprinters zijn dan nog steeds niet per sé de beste sprinter. Dat is gewoon het 'probleem'. Helemaal een sprinttrein op gaan bouwen voor die jongens heeft volgens mij dan ook geen zin. Ze kunnen prima uit het wiel komen en hopen een keer te verrassen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.