Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 3 4 ... 405 406
xistnc

Ik vind het bijzonder dat er mensen zijn die de behaalde 6 zeges genoeg vinden en ik mag toch hopen dat ze dat bij de ploeg in ieder geval niet vinden.

tendam

Als ze volgend jaar de Tour, Vlaanderen, Luik, het WK, de Spelen en Parijs-Nice winnen zijn ze wel tevreden denk ik ;)

xistnc

Haha, ja, jij doet aardig mee met het denken in alleen uitersten. Voor die 6 zal iedereen meteen tekenen (ook al zijn er dan 2 in het oranje), maar om die 6 ging het dit jaar natuurlijk allerminst.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik denk dat als we eerlijk zijn het aantal overwinningen onder de maat was. Die 10 die Xistnc noemt lijkt me een aardige ondergrens. Natuurlijk weegt de zwaarte van een wedstrijd ook mee. Haal je 6 grote WT overwinningen en bijvoorbeeld een pdiumplek in een grote ronde zal dat ook niet verkeerd staan Maar eerlijk is eerlijk dit jaar was gewoon mager.

Hermannmg

Thx @rahimns voor het aanmaken voor nieuwe topic, gaan we weer veel plezier aan beleven dit jaar!
Verwacht dit seizoen een sterker team wat beter lijkt samengesteld. Kijk al uit naar tdu!

xistnc

'@kelderfan
Hebben we al een samenstelling voor Down Under? Er staat al wat koersinfo op jouw favoriete site.

gesink3101

'@rahimns, heb jij nog iets vernomen over contracten die Lotto-Jumbo wil verlengen

tendam

Die Corkscrew Hill zit weer in de TDU, steil ding waar George Bennett zich al eens in de kijker reed. De kopman is dus bekend ;)

xistnc

Okee, die vullen we alvast in. En op dit soort aankomsten mogen we Battaglin toch ook wel wat kansen toedichten. En dan Roosen, Hofland en Martens, zoiets? Vanwege het voorafgaande criterium zal wellicht ook één van de twee 'echte' spurters meegaan, plus het Amerikaantje die zijn seizoen wat vroeg heeft beëindigd.

kelderfan

'@xistnc
Bennett is kennelijk geen verrassing voor de TDU. Battaglin en Roglic kunnen daar ook goed uit de voeten met Hofland, Roosen, Keizer en misschien Wagner als sprintvoorbereider of Toms Skujinš, die heeft zijn seizoen ook vroeg afgesloten. Oh sorry! Het team is compleet.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Kreeg van Bennett zelf gisteren al de bevestiging dat hij TDU gaat rijden.

kelderfan

'@rahimns
Het zou ook apart zijn, als Bennett niet zou worden opgesteld in de TDU. Ik denk om een goede start te maken kunnen zij ook Kelderman inzetten.

Dutch Cycling Fan

Rahimns, begreep ik nou op twitter dat er toch discussie was of de ploeg nu wel of toch nog niet compleet is??

Manuel Beltran

Qua resultaten was 2015 gewoon erg matig. Ik denk dat gezien het budget de verwachtingen wellicht ook wat te hoog waren, maar toch. Naar mate het jaar vorderde werd het allemaal wel wat hoopgevender: kruiswijk reed na een slecht begin een puike giro, en gesink klom eindelijk weer op zijn fiets en liet zijn klasse zien in de Tour. Lindeman had een gave uitschieter. Vanmarcke en kelderman vielen me wat tegen dit jaar. Wat dit alles betreft biedt 2016 wel perspectief: stel dat kruiswijk de vorm eindelijk kan doortrekken na die liesoperatie en gesink een compleet jaar draait... Kelderman en van marcke zullen het toch ook wel beter gaan doen en de jonkies (theunisse) zijn een jaartje ouder... Bovendien wat geinige nieuwe gasten die best eens kunnen verrassen... Ja, 2016 wordt denk ik beter. Hup (en hallo) jumbo!

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@DutchCyclingFan Ja, gisteren zei Richard Plugge nog tegen me dat de ploeg klaar was voor 2016, vanavond werd op WFlive gezegd dat er misschien nog wat aankomt. Dus toch nog maar even afwachten.

Timocycling

Je wordt gewoon voor de gek gehouden Rahim!!😜😜😜

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Timocycling dat zou best kunnen, het blijft sport en als er 1 plek is waar nogal met de waarheid een loopje wordt genomen dat is het wel binnen de sport ;)

kelderfan

Hofland geeft toch mooi aan waar het probleem ligt, dat er zo weinig is gewonnen afgelopen seizoen. Door maar door te rijden met een blessure gaat 't soms niet goed. Door de te kleine selectie werden soms de verkeerde keuzes gemaakt.
Bovendien kun je met 1 lead-out niet scoren in 't huidige wielrennen. Maar als zij een treintje gaan maken, dan lijkt mij Groenewegen de sprinter van dienst.
Plugge geeft nu ook prima aan, dat het gebrek aan een 2e. lijn een groot probleem was {v.b. Kruijswijk zonder steun in de Giro}; derhalve het aantrekken van o.a. Battaglin en Roglič.

xistnc

Die griepepidemie heeft de ploeg inderdaad bovenmatig getroffen. De blessures maakten het er niet beter op. Als dat allemaal 'gewoon' gemiddeld was geweest, had het aantal renners prima volstaan. Al reden ze wat mij betreft enkele keren onnodig een driedubbel programma.

Los daarvan, je weet nooit hoe een koe een haas vangt. Hofland werd opgeroepen voor LBL na een maand inactiviteit, moest daar opgeven maar boekte een paar dagen later wel de eerste seizoenzege in Engeland. Misschien wel vanwege net dat kleine beetje extra door een zware koers als LBL.

Yeez

Lotto retweeted het bericht van wf over wie een goede aanwinst zou kunnen zijn.... Hint hint.

veld

Waarom nemen wielrenners ( en andere topsporters) eigenlijk geen antigriep-prik?
En er zou inderdaad nog een halve renner bij moeten komen .Dat zou een goede klimmer moeten zijn, die in de tweede seizoenhelft zijn ding kan doen. In de eerste helft is Tjallingii er nog voor zijn koersen.

Hakkie2

'@veld: ze kunnen vanaf augustus natuurlijk weer stagiairs aan nemen. Die vullen dan het 'gat' van Tjallingii mooi op.

Verweggistan

Tusveld reed een goed najaar, wellicht kan hij vanaf het NK (hij is komend seizoen geen belofte meer) een contract krijgen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Ik vermoed, dat per 1 augustus 2016 wederom 2 stagiaires worden ingepast. SEG heeft al weer 2 kandidaten klaar staan.
@verweggistan
Waarom Tusveld niet nu al een contract geven, dan heeft hij tijd om stappen te maken en kan hij de Vuelta al rijden.

Laatst gewijzigd
Hakkie2

'@kelderfan: er valt prima te winnen zonder trein. Vraag maar aan Bouhanni, Kristoff en Sagan die het prima zonder trein doen. Er valt met sprinters als Hofland (en ik ben bang ook Groenewegen) gewoon niet zo veel te winnen in een WT seizoen. De kleinere wedstrijden waar Lotto-Jumbo zal rijden, staan vaak ook teams als QuickStep (met Gaviria komend seizoen?) en Lotto-Soudal (met naast Greipel ook sprinters als Debusschere en Roelandts) aan de start. De Lotto-Jumbo sprinters zijn dan nog steeds niet per sé de beste sprinter. Dat is gewoon het 'probleem'. Helemaal een sprinttrein op gaan bouwen voor die jongens heeft volgens mij dan ook geen zin. Ze kunnen prima uit het wiel komen en hopen een keer te verrassen.

Laatst gewijzigd
1 2 3 4 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.