Wielerflits-toertocht #8

« 1 2 3 4 5
lnnrt

Beste WielerFlitsers,

Het is alweer zes jaar geleden dat WielerFlitser Pannenkoek met het idee kwam om een keer als WielerFlitsers samen een tocht te gaan rijden om elkaar beter te leren kennen. Zodoende zijn we begonnen met het organiseren van de eerste WielerFlits-toertocht tijdens toerklassieker Veenendaal-Veenendaal. Inmiddels is dit evenement een begrip geworden onder veel (fanatieke) WielerFlitsers en staan we aan de vooravond van alweer de zevende editie van deze toertocht (en de achtste WielerFlits-toertocht in totaal)!

WielerFlits-toertocht #1: Veenendaal-Veenendaal, 10 april 2010 (135km)
WielerFlits-toertocht #2: Germania Klimtocht, 28 augustus 2010 (110km)
WielerFlits-toertocht #3: Veenendaal-Veenendaal, 9 april 2011 (135km)
WielerFlits-toertocht #4: Veenendaal-Veenendaal, 7 april 2012 (135km)
WielerFlits-toertocht #5: Veenendaal-Veenendaal, 6 april 2013 (135km)
WielerFlits-toertocht #6: Veenendaal-Veenendaal, 12 april 2014 (135km)
WielerFlits-toertocht #7: Veenendaal-Veenendaal, 11 april 2015 (135km)
WielerFlits-toertocht #8: Veenendaal-Veenendaal, 9 april 2016 (135km)

Veenendaal-Veenendaal 2016
Op zaterdag 9 april a.s. organiseren de AXA Valleirenners voor de 12e keer de toerklassieker Veenendaal – Veenendaal. Deze schitterende voorjaarsklassieker is gebaseerd op het parcours van de Wielerklassieker ‘Arnhem-Veenendaal Classic (voorheen Dutch Food Vally Classic en Veenendaal – Veenendaal) en biedt een grote uitdaging voor sportieve en prestatiegerichte fietsers. Deze voorjaarsklassieker is een goede voorbereiding op bijvoorbeeld de Amstel Gold Race, cyclo’s en andere (toerfiets)evenementen.

Deelname
Iedereen die lid is van WielerFlits is van harte uitgenodigd om op 9 april gezamenlijk deze tocht (135km) te gaan rijden! Je leert de gezichten achter de ‘nicknames’ kennen en je maakt wellicht ook waardevolle contacten. Dankzij de voorgaande WielerFlits-toertochten zijn er al verschillende WielerFlitsers geweest die met elkaar fietstochtjes, -weekends en vakanties hebben georganiseerd.

Locatie: Clubhuis AXA-Valleirenners, gelegen aan de Waardgelder 3 in Veenendaal.
Starttijd: 07:00 tot 10:00. Als WielerFlitser verwachten we je om 08:45 bij de verzamelplaats, zodat we, rekening houdend met eventuele vertragingen, in elk geval om 09:15 kunnen vertrekken. Vanaf dit jaar is enkel inschrijven doormiddel van voorinschrijving mogelijk! Met een deelnemerslimiet van 3000, zorg dus dat je je op tijd inschrijft.
Verzamelplaats: Er wordt afgesproken bij het [URL=http://afbeeldinguploaden.nl/image/JVjKnuBA]elektriciteitskastje[/URL]. Op deze [URL=http://afbeeldinguploaden.nl/image/JjdIxZV]kaart[/URL] bevindt zich dit kastje bij de rode pijl rechts. Links op de kaart zie je de startlocatie, het clubhuis aan de Waardgelder 3.
Inschrijven: De inschrijving kost €7,- (NTFU-leden betalen €5,-). Nogmaals, enkel inschrijving mogelijk via de website van de organisatie.

Parcours
Het parcours van Veenendaal-Veenendaal is heuvelachtig en overbrugt ongeveer 1000 hoogtemeters. Het parcours gaat met 2 afstanden (105 en 135 KM) over onder andere de Amerongse Berg, Defensieweg, Autoweg, Wageningse Berg, Italiaanseweg, Zypenberg, Emma Pyramide, Posbank, Holleweg, Grebbeberg, Koerheuvel en diverse andere beklimmingen rondom Oosterbeek, Doorwerth en Arnhem. De Grebbeberg was in de Eneco Tour van 2010 nog aankomstplaats.
[URL=http://www.gpsies.com/map.do?fileId=myqnmcqkfcncjbob&authkey=3F4A2F45BEA7055D3C8EFA699D01F599461FCD6F9CEA4FE4]Parcours[/URL]
[URL=http://heuvelsfietsen.nl/Veenendaal-Veenendaal.php]Profielen van alle heuvels[/URL]

Koers
Uiteraard zijn er ook veel deelnemers die hun krachten willen meten met hun forumgenoten. Dit is toegestaan, maar het is de bedoeling dat we tot het eerste rustpunt zoveel mogelijk bij elkaar blijven. Daarna laten we het wat meer op zijn beloop en zoeken de mensen met een gelijkwaardig niveau elkaar vanzelf op. Voorheen werden de krachten gemeten tot de top van de Grebbeberg waar ‘de streep’ lag bij hectometerpaaltje 40,6 (Onderaan de berg staat hectometerpaaltje 41,2). Vervolgens werd er gewacht op de eerste binnenkomers en reed men gezamenlijk terug naar Veenendaal. Afgelopen twee jaar hebben we vanwege een niet al te grote groep deelnemers op de verschillende heuvels gesprint voor “bergpunten”. Om zo als groep de tocht te voltooien maar onderweg wel de krachten te meten.
Maar let op: je bent deelnemer in het verkeer en het respecteren van de verkeersregels gaat ALTIJD voor het wedstrijdelement. Mochten er zich gevaarlijke situaties voordoen, anticipeer hier op en laat alsjeblieft je drang om de ander af te troeven gaan. Het sociale aspect is het belangrijkste op deze dag.

Links:
[URL=http://www.axavalleirenners.nl/veenendaal-veenendaal]Website organisatie[/URL]
[URL=https://twitter.com/valleirenners]Twitter organisatie [/URL]
[URL=http://www.wielerflits.nl/wielerforum/topic/training-toertochten-en-wedstrijden]Trainingstopic voor WielerFlitsers[/URL]
[URL=http://www.wielerflits.nl/wielerforum/topic/wielerflits-toertocht-7]Forumtopic editie 2015[/URL]

Ben jij er ook bij op 9 april?
Laat dat dan hieronder weten middels een reactie. Bevestig dit alsjeblieft nog één of twee dagen voor de tocht, zodat we zeker weten op wie we moeten wachten.

Hopelijk tot dan!

Hieronder kun je aan elkaar kenbaar maken of je meedoet, hoe het met je voorbereiding gaat en eventueel overleggen hoe je (gezamenlijk) naar Veenendaal reist etc.

lnnrt

Ik dacht, ik plaats het topic vroeg dit jaar, zodat we potentiele nieuwe gezichten wat langer de kans geven zich aan te melden. Ik ben er zelf dit jaar weer bij, insjallah.

Daan°

Moet nog even kijken, 135 km is voor mij best wel veel aangezien ik nog wat jong ben ;).
Maar ik vind het wel een mooi initiatief, ik laat het nog weten.

lnnrt

Er is ook een 105 km variant, het eerste deel, tot de pauze, rijden we dan samen. Je kan altijd op de dag zelf dus nog beslissen of je voor de volledige 135 km gaat of na de pauze voor de 105 km kiest.

xistnc

Go lnnrt!

Regel je ook het weer? ;)

LutsenkoFan

Ik ga misschien met een vriend van mij, anders waarschijnlijk niet. Maar mooi om te zien dit, misschien volgend jaar!

Onie

Onder voorbehoud aanwezig. Als ik komende weken nog wat kilometers kan maken, ben ik er wel bij.

lnnrt

Ik ga ervan uit dat je erbij bent Onie! Anders regel je Greenride toch gewoon weer als meesterknecht ;)

En geen zorgen xistnc, er zal weer zijn 9 april, dat ga ik regelen.

Greenride

6 graden, windkracht 6 en hagel graag. Feest op de Grebbedijk!

Spartacus

Ik ben er traditiegetrouw bij!

Bulcke

Mijn weersvoorkeur is duidelijk een andere dan greenride, maar ik zal er ook bij zijn.

lnnrt

Dat gaat al lekker, als ik de reacties goed interpreteer kom ik op dit voorlopige deelnemersveld:

Aanwezig:
- xistnc
- Greenride
- Spartacus
- Bulcke
- lnnrt

Enige twijfel:
- Onie
- Daan

Nog over te halen:
- Lutsenkofan (je kan gewoon met (of zonder) je vriend bij ons aansluiten natuurlijk, ik ben wel benieuwd waarom je fan van Lutsenko bent geworden namelijk)

Meld je aan mensen. Als je twijfelt, lees de topics van voorgaande jaren eens terug, dan zie je hoeveel plezier iedereen heeft gehad!

Scotty

Ik ga hem ook rijden, maar al met een groepje vrienden.
Mooie tocht, 135 km, mooie afstand!

Laatst gewijzigd
StonedCamel

Ik doe misschien ook wel mee, altijd gezellig. Blijft wel tot de week vooraf een misschien omdat ik vage plannen had om dat weekend in Belgie te gaan koersen.

Grand Nagus

Ik laat hem dit jaar lopen; heb zondag 10 april spinning marathon van 4 uur. Veel plezier alvast!

Bulcke

Wordt al een mooi clubje zo. Mijn zwager koffiepotje rijdt waarschijnlijk ook weer mee.

Pizzi

Kan helaas niet (moet koers rijden). Jammer, want mooi initiatief! Veel plezier alvast! :-)

Grand Nagus

Ik heb alle plussen en minnen nog even de revue laten passeren; ik laat de spinning marathon voor wat het is (zondag 10 april PR!!) en heb me zojuist ingeschreven voor de 105 km. Ik fiets dus tot het eerste rustpunt met jullie op.

Bulcke

Leuk dat je toch meegaat GN. en goed dat je het inschrijven nog even benoemd. Dat moet ik ook nig even doen

janwillem92

Ik ben normaal gesproken van de partij...

lnnrt

Tussenstand:

Aanwezig:
– xistnc
– Greenride
– Spartacus
– Bulcke
- janwillem92
- Grand Nagus
– lnnrt

Enige twijfel:
– Onie
– Daan
- StonedCamel

Dat begint er goed uit te zien! Maar waar blijven de nieuwe gezichten??

Doen we dit jaar weer een bergprijs?

stoemper

Ooit, ooit, zal ik alle moed bijeen rapen om hier terug te keren. Maar 't zal nog niet voor dit jaar zijn ;)

AndriesW

Lijkt me best eens leuk voor de verandering want ik fiets altijd alleen rond in het noorden van het land (wat me op zich prima bevalt). Echter de combinatie van locatie en tijdstip en voortijdige inschrijving werpen nogal een drempel op. Mijn reislust is niet meer zo groot als een paar jaar geleden (met bijv. deelname aan de Ronde van Vlaanderen). Ik houd dit topic wel in de gaten en wie weet...

Laatst gewijzigd
LutsenkoFan

Hmm, mijn vriend heeft net afgezegd. Ik ga niet meer want zie nu dat ik 9 April de zuiderzeeronde moet rijden, waarschijnlijk.

edit: afgehaakt wordt afgezegd.

Laatst gewijzigd
lnnrt

'@ Andries: Het zou heel leuk zijn als je erbij bent! En drempels, daar moet je gewoon heel hard overheen fietsen ;)

@Lutsenko: jammer!

« 1 2 3 4 5

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.