Wielerflits-toertocht #8

1 2 3 4 5
Timocycling

Lijkt me harstikke leuk om een keer mee te doen, maar heb dit jaar nog nauwelijks gereden en heb niet genoeg conditie :(.

lnnrt

Ik zie dat de Zijpenberg uit het parcours is gehaald, erg zonde! De mooiste klim die er tussen zat wat mij betreft...

AndriesW

Goede kans dat ik er dan toch bij gaan zijn, met dank aan Bulcke!
Het voorbehoud zit hem vooral in het weer. Het plan is namelijk om vrijdag al af te reizen richting grote rivieren en dan deels met de trein en deels op de fiets en dan moet ik de bagage kunnen beperken.

Marszzz

Leuk initiatief! Jammer dat ik de 9de al ergens een sponsorloop ga rennen. Volgend jaar dan maar :-)

Daan°

'@Innrt, goed onthouden wie er allemaal zeggen dat ze volgend jaar erbij zijn ;).

Onie

Ik wacht al vijf jaar op Verweggistan...

Geplaatst door Verweggistan op zondag 24 januari 2010 om 20:28
Quote:
Geplaatst door Onie op zondag 24 januari 2010 om 18:34: Leuk idee. Aan de 2011 editie zal ik meedoen. Heb nu een kleine conditionele achterstand
Daar sluit ik mij bij aan.

Bewijs[/url]

Laatst gewijzigd
lnnrt

Leuk dat je er dan toch bij bent AndriesW! Ga ik in jouw wiel hangen, met de kilometers die jij maakt krijg je wat mij betreft direct de meeste sterren achter je naam voor het bergklassement ;) Hulde aan Bulcke voor het initiatief!

edit: En Verweggistan moet van heel ver komen denk ik ;)

Laatst gewijzigd
AndriesW

'@lnnrt
Dank je wel. Op naar een geslaagde dag! :)

Ter voorbereiding zal ik de route goed bestuderen. De Grebbeberg en de Posbank ben ik ooit wel eens opgereden. Ik ben er helemaal op getraind om in mijn eentje een strak tempo te rijden en de gemiddelde snelheid komt meestal rond 27 km/u uit. Het zal even wennen zijn in een groep te rijden. De krachtigste of meest explosieve renner zal ik wel niet zijn maar met mijn huidige conditie en relatief lage gewicht verwacht ik wel goed omhoog te rijden.

xistnc

Veel is het niet, Lnnrt!

Zoiets?

Amerongseberg Noord
Defensieweg West
Paardenveld/Koerheuvel
Italiaanse Weg

Beekhuizenseweg 3-2-1
Posbank (Sch'b'weg) 5-3-2-1
Emmapyramide 3-2-1
Holleweg 5-3-2-1

Wageningseberg Oost 3-2-1
Grebbeberg (fietspad!) 6-4-2-1

Spartacus

Volgens de routekaart gaan we de Koerheuvel niet op.
Tevens deden we tot de pauze geen competitie, maar daar hoeven we natuurlijk niet perse aan vast te houden ;)

janwillem92

Zin in mannen!! Het begint te leven.

Klopt Spartacus maar daarom staan er daar ook geen punten denk ik.

Spartacus

Het gaat opschieten! De voorspelling is tot nu toe een voorzichtig zonnetje, regen mogelijk en max 13 graden. Kortom: nog niks zinnigs over te zeggen.
Heb er al wel zin in; de moraal is er, nu de benen nog!
Mijn favoriet is janwillem92, ik zag daar een stravafile van... dat zit wel goed!

lnnrt

Mooie puntenverdeling denk ik xistnc. Het lijkt inderdaad minder dan vorige keren, maar volgens mij is alleen de Zijpenberg eruit. En waar ligt de streep van die Beekhuizenseweg, als we rechtsaf slaan, of al eerder? En als je over de weg fietst op de Grebbenberg, geen punten?

Mijn sterrenverdeling voor de bergprijs:
*** janwillem92
** AndriesW, Spartacus
* xistnc, Greenride, Onie, Bulcke

lnnrt

Even over de starttijd, met zo'n klein groepje hoeven we geen half uur te nemen om te verzamelen lijkt me. Allen eens? Zullen we 9.00 uur verzamelen, en uiterlijk 9.15 uur vertrekken?

xistnc

Weersverwachting gaat idd de goede kant op, vergeleken met enkele dagen terug! Maar vergeet niet dat het 's ochtends om 9u nog altijd bar koud is, zoals elk jaar...

@lnnrt
De streep voor de Beekhuizenseweg ligt idd bij de afslag naar rechts, dat lijkt me het handigst. Over de weg fietsen op de Grebbeberg moeten we niet willen qua veiligheid voor onszelf en de medeweggebruikers. Geen punten is wat zwaar, want je kan ook ongewild van het fietspad worden geduwd. Terugzetting naar de laatste plaats van het groepje waar je op dat moment in zit lijkt me voldoende, al is dat natuurlijk wat rekbaar...

En verder tellen de punten natuurlijk alleen als we na de eerste pauze ook gezamenlijk vertrekken, maar dat lijkt me zo logisch dat het haast overbodig is om te noemen.

AndriesW

Tot mijn spijt en teleurstelling moet ik de toertocht aan me voorbij laten gaan. De laatste weken ben ik wat aan het kwakkelen met mijn gezondheid, schommelend tussen 80% en 95%. Omdat ik nooit echt ziek ben heb ik waarschijnlijk na de eerste signalen te weinig aandacht besteed aan verstandige trainingskeuzes (herstel en wederopbouw). Vorige week dinsdag ben ik nog flink onderkoeld geraakt toen het, in combinatie met harde wind, tijdens een rit begon te regenen. Donderdag werd ik dan flink verkouden, vrijdag ging het wel weer maar na een iets te laat en te koud ritje was er weer een terugval.
Nu dringt het besef door dat het anders moet en even pas op de plaats, anders blijf ik achter de feiten aanfietsen.
Ik voel me op dit moment een stommeling dat ik het zover heb laten komen.

Voor een eventuele gezamenlijke fietstocht iets later in het jaar en liefst meer halverwege de dag houd ik me aanbevolen.

janwillem92

Dat word dan dringen naar de voet van de Grebbeberg om vooraan te zitten :p, inhalen valt niet mee daar.

Leuk die pronostiek, voor wat het waard is. Heb wel weer zin om een stuk met jullie te fietsen.

@lnnrt, wat mij betreft prima. Verblijf in de buurt.

@andries, jammer, hoe meer zielen hoe meer vreugd.

lnnrt

Jammer Andries, niet te hard zijn voor jezelf en even goed rust nemen lijkt mij inderdaad het beste.

De rest ook akkoord met 9.00 uur verzamelen, uiterlijk 9.15 vertrekken?

Grand Nagus

Moet lukken, trein arriveert 8:41 op Veenendaal-De Klomp, ijs en weder dienende. En dan nog even inchecken.

Laatst gewijzigd
Grand Nagus

kans op neerslag neemt overigens toe en wind draaiend naar Zuid 4

Laatst gewijzigd
xistnc

Het ziet er boven verwachting goed uit voor morgen, klik. Zes graden met een puik zonnetje bij de start, dan kan het lekker snel wat warmer worden. Als we terug zijn is het zo'n 14 graden, met wat meer bewolking. Wel een pittig windje, maar al met al veel beter dan in het Baskenland momenteel...

9u15 wegrijden is prima. Een tijdstip voor verzamelen afspreken schiet niet echt op, zo leert de praktijk. Zeker als je om 9u00 op het verzamelpunt bent en dan moet nog gaan scannen en eventueel pissen, zou je alsnog te laat kunnen zijn.

janwillem92

Schoppie omhoog.

Weer lijkt toch mee te gaan vallen. Wel 'n groot temperatuur verschil over de dag maar neerslagkans schijnt laag te zijn...

Onie

Ben er definitief bij, past (net) in de planning en het weer is boven verwachting. Zal (proberen om) er om 9:00 te zijn.

LutsenkoFan

Veel plezier morgen mannen! (en vrouwen?)

Hit me up next year...

lnnrt

Ik sta in de rij bij inschrijven...

1 2 3 4 5

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.