Pfoe, mijn benen denken daar anders over. Vorige week eerste weg kilometers en vandaag eerste toertochtje. Eerste 35/40 km lekker achter in een groepje kunnen hangen. Groep stopte vanwege lekke band en ik ben toen doorgereden. Daarna 30/35 km solo gereden en wel redelijk tempo kunnen aanhouden, toen dezelfde groep weer achterop kwam weer proberen aan te haken, maar dat viel nog niet mee.
Uiteindelijk 83,2 km aan 29,7 km/h gemiddeld. Het feit dat V-V 50 kilometer langer is en minder vlak baart me nog wel wat zorgen. Komende weken nog maar proberen bij te trainen.
Het doet pijn als ik jullie teksten lees.Zelf heb ik een verleden van 43 jaar wielertoerist achter de rug.Toen werd ik overhoop gereden terwijl ik stil stond.Liep nogal goed af,maar ik heb nog driemaal tijdens de slaap,dat voorwiel op twintig centimeter van m'n aangezicht gezien.Na zeven weken ging ik terug rijden,maar een man op een elektrische fiets stak me voorbij en duwde me bijna in een haag...Het was genoeg voor mij,en thuisgekomen liet ik m'n banden af.Zelf aan het rijden op de rollen was een einde gekomen.Ik wandel wel nog dagelijks en behoud m'n gewicht.
Wanneer jullie een meerdaagse tocht door de Ardennen zou plannen mag je mij gerust hier- over raadplegen voor veilig verkeer,hotels of BB's,enz.Ik voel er me alsof ik thuis ben,en heb destijds heel wat wegwijzers gemaakt voor vrienden.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.