Peloton Seizoen 14

1 2 ... 22 23 24 25
Ab Normaal

Volgens mij doen tijdritten het nooit bij de funraces. Is al jaren zo 😃

Naspa

Ab Normaal, bij een gewone rit met aanvalspunten doet de tijdritoptie het in ieder geval niet... Maar bij eentje zonder aanvalspunten (een echte tijdrit zeg maar) heb ik al eerder wel succesvol georganiseerd. Maar er was er ook eentje waar je geen aanvalspunten zag en die er uiteindelijk wel waren oid, zo zoiets zal het hier ook wel zijn :-(

BrokenChain

of komt het omdat ik al mijn renners als attackers heb ingesteld?

Naspa

'@BrokenChain... Oeps. Tja, het spul is niet bepaald poka- yoke.
https://en.wikipedia.org/wiki/Poka-yoke

schizm

Heb net de kalender voor het nieuwe seizoen klaargezet voor Helder , dus in theorie kan het nieuwe seizoen zondag starten,
een hoop nieuwe profielen en ook wat ongebruikelijke races/tours, hope you enjoy it.

Naspa

'@Schizm; spannend. Is de kalender ook al ergens zichtbaar voor ons Peloton-fanaten?

@Lamme Frans, e.a., de Funrace is gerepareerd!
http://www.peloton-game.com/funraces_results.aspx?id=1046

Pagano van Tossboom is de glansrijke winnaar, en met 5 renners bij de top 8 is het wel duidelijk dat wij lagere divisionisten ons niet te veel illusies hoeven te maken.
Toch, die dekselse Boivin van Lamme Frans eindigt niet ver achter Pagano; een renner van buitencategorie voor een 3e-4e divisionist, lijkt me zo :-)
Durant van Hennerie de beste uit de 5e divisie.

Voor de teammanagers die zich zorgen gaan maken, maar geld over hebben... R.P. Boavista heeft een paar aardige renners te koop morgenavond...

Milanos Kateros

Die Boivin is een klasbak hoor. Heeft me vorig seizoen keer op keer naar huis gereden!

Naspa

Tja, nog even in mijn aantekeningen zitten kijken. Het was er eentje uit de uitverkoop van Lions of Avelon uit November 2015 eerste divisierijder met hele goed climb skills en fijne TT skills. Mijn beste klassementsrenner blijft toch wat skill points achter.

Ab Normaal

Zo goed zijn die renners van Boavista niet hoor!

Naspa

'@Ab Normaal, voor de eerste en tweede divisies niet... Maar een paar zouden wel een breedte versterking kunnen zijn voor mijn team. Ik vind ze wel te duur. Voor Bourel had ik nochtans wel tot een ton of 8 willen bieden.

Laatst gewijzigd
Tossboom

Bourel lijkt me ook een prima versterking voor elke 3e divisie team. Boivin is inderdaad topdivisie materiaal. Zal iets van 7-7-15-2-7-12 zijn denk ik Lamme?

Naspa

'@Tossboom, ik heb genoteerd hoe hij er in November voorstond... Maar ik vind het niet aan mij om dat hier prijs te geven ;-) Hoe dan ook, ondertussen heeft hij een humeurtje opgebouwd die zijn kwaliteiten nog eens versterkt.

Laatst gewijzigd
Tossboom

Ja dat moet lamme ook zelf weten, maar lijkt mij niet zo geheim aangezien hij toen te koop stond. De stats van mijn renners zijn ook geen geheim.

Lamme Frans

Jullie houden het allemaal goed bij ;-) Stats zijn 7-7-15-2-7-13 inmiddels.

Heb hem een skill punt op TT getraind. En nu train ik hem op SP. En zijn mood staat al ongeveer het hele seizoen op delighted ;-)

Laatst gewijzigd
Naspa

'@Lamme... Wat een beest! En als hij nu 35 zou zijn... Maar met zijn 31 (bijna 32) gaat hij ook nog een hele tijd mee!

Laatst gewijzigd
Lamme Frans

Ja zeker mooie renner. Ik zie trouwens dat zijn SP niet 7 maar 5 is. Dus hij zit aan 49 skillpunten ipv 51. Een absolute topper, maar jouw team is in de breedte weer veel sterker.

schizm

'@naspa : de kalender staat voorlopig in preview op de peloton site (via de announcements)

@toss : de planningsheet staat op zijn gebruikelijke plaats maar ik ben er nog aan het werken (nog geen tour totals en de opmaak is nog niet in orde)

edit : planningsheet is ook klaar -> https://dl.dropboxusercontent.com/u/57827681/Peloton_Template_S15.xlsx

Laatst gewijzigd
Slayer772004

Ben nog even door de Wiki aan het gaan, en zag dit:

•Gewicht: telt alleen voor heuvels, bergen en afdaling: iedere kilogram minder dan het maximum (100 kg) voegt 0.2% in bovenvernoemde vaardigheden toe. (maximum 10%) ACHTERHAALD
•Lengte: Telt alleen voor vlak, sprint en tijdrit: elke centimeter groter dan het minimum (160cm) voegt 0.2% toe aan deze vaardigheden (maximum 10%) ACHTERHAALD

Betekent dit dat lengte en gewicht geen rol (meer) speelt ? Iemand enig idee ?

Laatst gewijzigd
Naspa

'@Slayer Ik weet alleen dat Ab Normaal wel degelijk kijkt naar ratio lengte en gewicht. Ik heb te weinig ervaring om zelf enige significante invloed bemerkt te hebben.

Naspa

De Engelse wiki zegt dit... kennelijk maken lengte en gewicht op zich dus niet veel uit, maar gaat het om het ratio, waarbij vermoedelijk een kleinere uitkomst klimcapaciteiten bevordert en hogere tijdrit/vlak.

Other things that will impact the race performance
...
Weight / Height

Laatst gewijzigd
Poeksel

Dat achterhaald had ik toegevoegd, omdat de info niet meer klopt. Hoe het wel zit weet ik ook niet precies, maar het schijnt dat een lichtgewicht met 7 berg sneller klimt dan een zwaargewicht met berg 9.

Slayer772004

En mag ik weten hoe jij weet dat die info achterhaald is ?
Dit is namelijk echt wel belangrijke informatie, zowel voor nieuwe leden als gevorderden.

Poeksel

Of van hier, of van het pelotonforum, en als ik me goed herinner door verschillende mensen gepost.

Ab Normaal

Zou me verbazen als dit achterhaald is. Ervaringen die ik met dit spel heb (en zijn er nogal wat) is dat het absoluut verschil maakt.
Niet alleen bergop, maar een vlakke renner van 2.08 is ook wezenlijk beter daar dan een van 1.60.

Poeksel

Ab, wie is volgens jou sneller bergop 50 kg met berg 7, of 100kg met berg 9?

Edit: bron is IP trouwens: "Just so you know, weight will have a different influence with the new RE. Depending on the slope, weight will have a bigger influence. Meaning: small hills -> low impact, steep mountain -> high impact. And the inverse for downhill."

Dat schreef ie in 2011...

http://peloton.proboards.com/thread/723/peloton-wiki?page=7

Laatst gewijzigd
1 2 ... 22 23 24 25

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.