Peloton Seizoen 14

1 2 3 4 ... 24 25
Tossboom

104 lijkt me redelijk voor jouw divisie. Aan het eind van de tour krijg je ook bonussen, dus die winst ga je echt wel maken. Ook met je merchandise maak je standaard wekelijks winst (je hebt elke week genoeg merchandise toch?).

Je kunt maximaal 25 renners trainen als je op 100% wilt trainen. Renners boven de 30 zou ik in jouw divisie zeker niet meer trainen. Je krijgt een mail met trainingsupdates als je premium hebt. Als je dat niet hebt moet je het zelf even bijhouden in een excel bijvoorbeeld. Het kan ook zijn dat nog niemand gestegen is. Met een trainer 15 op TT kost het een 25 jarige ongeveer 7 weken om 1 level te stijgen.

Ab Normaal

104k is niet veel. Na de laatste etappes worden er ook bonussen uitgereikt voor truien en top 10 noteringen in de truien.
En je supporters stijgen behoorlijk als je succesvol bent.

Met een 15 trainer duurt het ongeveer 5 weken voordat je renner een punt stijgt. Tot de 7. Daarna duurt het langer.
Een bericht krijg je alleen als je premium lid bent.
Dat ben je de eerste maand automatisch. Daarna kost het een paar euro per jaar, puur om de hostingskosten te financieren.

Ab Normaal

Lekker Toss. Jij was sneller

BrokenChain

Ah okay, ja ik kreeg gisteren mails van Tielemans ( Leadership van 7 -> 8 ) en Borges XP+1. (nog in de eerste maand)

Op advies van Ab had ik een TT trainer gehuurd. Dus die is nu aan het trainen bij mijn getrainde renners. De jonge renners heeft dat weinig nut denk ik, maar aan de andere kant het kan vast geen kwaad.

Voor deze renner kreeg ik de tip de trainer te kopen:
http://www.peloton-game.com/cyclistdetails.aspx?id=14838

Voor deze kan ik hem dan ook gebruiken ook al zijn ze mediocre:
http://www.peloton-game.com/cyclistdetails.aspx?id=109880

of oud:
http://www.peloton-game.com/cyclistdetails.aspx?id=272
http://www.peloton-game.com/cyclistdetails.aspx?id=1131

En ik kan nu goede jonge renners kopen met wat lager TT neem ik aan. En die dan trainen..

Poeksel

Jonge renners ook trainen BC, ze moeten tenslotte u21-wedstrijden kunnen winnen. En je trainer ook trainen (naar TT 19). En dan lekker twee of drie seizoenen op TT bijven trainen.

Wij kunnen overigens de stats van jouw renners niet zien.

BrokenChain

ah okay, dat laatste was ik even vergeten. Dat eerste is een goede tip, thanks!
de renner om te trainen, 31 jaar nu:
Primary skills
Flat8
Hill 2
Mountain 9
Downhill2
Sprint 9
Time trial 1

Tossboom

Mijns inziens te oud om je training op af te stemmen, maar voorlopig prima. Probeer 20 jonge renners te krijgen met degelijke hoofdstats die je 3 seizoenen op TT traint en dan nog 10 30+ers waarvan je de beste/jongste 5 ook nog op TT kunt trainen en de rest alleen voor de punten/geld houdt.

Poeksel

BC, let er ook op dat hoewel zijn berg hoger dan vlak is, je hem beter op vlakke etappes kan opstellen in verband met zijn lengte en gewicht. Dat schijnt althans meer invloed te hebben dan de wiki suggereert.

Naspa

'@Brokenchain. Prima kostenprofiel, kun je desgewenst nog wat opvoeren. In jouw divisie moet je per week gemiddeld toch tamelijk probleemloos 3 a 4 ton bij elkaar kunnen harken.

En in het algemeen; ja als je een trainer hebt op TT, kun je voor de toekomst het beste wat jongere renners kopen die bijvoorbeeld op de andere skills en let dan vooral op sprint en berg al wat progressie hebben geboekt. Oudjes trainen is meestal een investering die zich niet terug verdient.

Laatst gewijzigd
BrokenChain

ah okay. moet je nog per getraind punt betalen dan? Of alleen het salaris van de trainer?

Ja met twee actieve teams zal ik wel winst kunnen maken. Dat is op zich ook wel weer jammer, want je weet niet zo snel of je tactieken ook goed zijn en dus zullen werken in de hogere divisies. Qua renners kopen probeer ik met hoog SP en TT te kopen zodat ze als aanvallers kunnen dienen en 25+ in de andere stats waarbij Mountain en Flat het belangrijkst zijn voor mij. Ik heb wel een paar renners met minder TT of sprint, die gebruik ik dan als Helpers.

Ik zag net een renner van 18 voor 400,000 ? Kan je met een youth scout zien of die jongens zoveel potential hebben?

Poeksel

Nee, je betaalt niet per getraind punt. Dus als je trainingsplekken over hebt kun je die gerust voor oudere renners gebruiken.

18-jarigen gaan in het begin van het seizoen vaak voor (te?) veel geld weg. Hoe eerder je ze koopt, hoe langer je ze kan trainen. Ik zie nu dat er 779,486 is geboden voor een 18-jarige. Dat lijkt me echt veel te veel: ik had vorig seizoen voor een renner met vergelijkbare stats 4,171 betaald....

Laatst gewijzigd
Tossboom

Je betaalt alleen het salaris. Omdat jij TT traint, kan je beter renners kopen met lagere TT zodat je ze daarmee snel beter kunt maken.

In het begin van het seizoen zijn de 18 jarigen altijd erg duur, zeker met goede secundaire skills. De scout promoveert zo'n renner, de potential (future ability) valt pas te zoeken nadat ze 7 hebben bereikt op 1 van de hoofdskills (vlak, heuvel en berg)

Tossboom

en wat Poeksel zegt

BrokenChain

Poeksel, je leider stond wel op de shortlist. Maar ik heb zojuist deze gekocht voor 11k:
Voornamelijk door zijn betere leeftijd en salaris.

Belgium
32
healthy
100%
1m65
53k

Flat6
Hill 7
Mountain 5 Downhill2
Sprint 12
Time trial 2

Secondary skills
Steering8
Experience 7
Balance16
Leadership 6

Naspa

'@BrokenChain. Ondertussen blijven zoeken naar een betere leider met meer skillpoints. 6 is toch wat mager en beperkt de mogelijkheden. Toch, voor 11k heb je geen verkeerde koop gedaan. Vooral die 12 sprint kan nog wel eens nuttig zijn.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Voor die prijs best ok ja. Wel is het zo dat LS 7 een extra aanvalspunt oplevert ten opzichte van LS 6 (maar dat is alleen relevant als je twee renners laat aanvallen).

BrokenChain

vandaag weer mijn race gewonnen, en 3e, 5e , 6e en 19e

met 5 ongetrainde jongeren en Masi. 1 van die jongeren had 4 LS dus masi kon 2 keer aanvallen. De rest helpers. Toch 8 minuten voorsprong.

Nu heb ik 3 "leiders" met 8, 6 en 4 punten. Dat is voor mijn divisie wel genoeg hehe.

BrokenChain

'- dubbel -

Laatst gewijzigd
Naspa

'@Brokenchain. Voor mij loopt het tot nu toe ook best aardig. Ik sleep weliswaar minder top-klasseringen in de wacht dan vorig jaar, maar met 3 overwinningen uit 3 ritten is de seizoensopening best geslaagd. Hopelijk compenseert het grotere aantal supporters voor het mislopen van de inkomsten alhier; we wachten de weekend update af.

Morgen mogen de anderen weer even... Maar na mijn felicitaties, kan ik wel een paar truien aan mijn palmares toevoegen.

Laatst gewijzigd
mus van de maasstad

Joh.... bij mij nog steeds geen uitslag voor vandaag. Er staat wel 'view' achter.

Zou het komen omdat ik mijn beste renner 4x heb laten aanvallen en de rest vh peloton gewoon nog niet binnen is?

BrokenChain

druk je op view of op result ? Bij view zie je alleen de tactics toch ?

BrokenChain

mhmm ik ben nu overall #2 team in punten dit seizoen ( 430 ) De Teddy's heeft er 435 hehe. nais

Naspa

'@Mussen, ik zag het. Even melden op het forum. Het gebeurt helaas -gelukkig zelden- maar wel eens dat een race niet goed wordt gegenereerd.

Update: MelresU is al bezig. Schijnt een renner de boel te blokkeren.
http://peloton.proboards.com/thread/9089/race-simulated?page=1&scrollTo=107338

Laatst gewijzigd
Naspa

Nog even een vraagje voor de oude rotten; als je een renner koopt, start hij met een nieuw contract met een salaris berekend op basis van zijn skill points. Klopt? En zo ja, wat is globaal gezien de formule om in te schatten hoeveel zo'n renner je kost?

BrokenChain

Oh mijn renner is ~9 tot 10k omlaag gegaan Naspa, dus er verandert wel wat .

1 2 3 4 ... 24 25

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.