Peloton Seizoen 14

1 2 3 4 ... 24 25
BrokenChain

je hebt tenminste nog wat tegenstand ;)

Lamme Frans

Prijzengeld is wel hoger :-)

BrokenChain

hehe klopt, ik zit nu op 321k deze week (races en bonus). Ook wel blij mee :)

Laatst gewijzigd
schizm

'@toss : ik doet die 19 jarige met 3 leiderschap weg, omdat ik voor ik m kocht nagelaten heb zijn slechte injury-geschiedenis te bekijken. Ik zie net dat je ook een bod deed maar volgens mij kan je hem beter aan anderen laten. (heb m gekocht omdat mijn huidige U21 leider een vrij lage 3 heeft en hoopte om een hoge 3 te vinden , deze is wel hoger dan mijn andere maar niet super hoog).

BrokenChain

Mhmm vandaag voor de 3e keer een complete top 5 ?

http://www.peloton-game.com/cyclistdetails.aspx?id=446 is deze het geld nog waard? Ook in divisie vier ? Ik win nu vrij gemakkelijk dus wil niet teveel betalen voor renners...

Laatst gewijzigd
Tossboom

'@ Schizm: heb ook geen trainplannen met m, maar puur n U20 leider voor dit seizoen.
@BC: ik zou er geen 50k voor betalen.

BrokenChain

oh heb me verkeken, rustdag vandaag.

Tossboom

Elke maandag is het rustdag!

davyduck

Elke maandag is een zwart gat zo even voorbij de middag :-)

ps: iemand een idee waarom een rustdag?
Enige reden die ik kan bedenken, is een dag back-up als er iets misgaat bij de simulatie van een race, zoals bij de ronde van oostenrijk vorig seizoen. Maar enkel daarvoor hoef je geen 16 dagen back up te hebben denk ik dan ...

BrokenChain

of omdat er op zondag veel gedaan wordt, kan het / kon het op maandag nog gemaakt worden als dat mis gaat?

schizm

De reden dat het op maandag is, is vooral omdat we zo de mensen minstens 24 uur de tijd geven na een update om hun tactieken aan te passen (vooral handig als bvb. één van je renners zich blesseert tijdens de training). Ik geloof ook dat er daarover een poll geweest is (op het forum).
Vroeger waren er meer (willekeurige) dagen zonder races, ElGringo heeft er voor kunnen zorgen dat dat aantal werd teruggebracht, maar er moest voor worden gezorgd dat er minimum 1 dag per week zonder races zou worden voorzien.

Eventueel zouden we kunnen overwegen om op zondag (ipv maandag) geen races te plannen en de updates te vervroegen naar 13u, zodat er elke dag op hetzelfde tijdstip wat te doen valt. Maar als het ooit fout loopt moet een uitgestelde race dan weer op een ander tijdstip dan gewoonlijk, dus lijkt het me beter om het zo te houden.

Naspa

Tja... Ik denk dat de echte reden gezocht moet worden in het gegeven dat er soms iets mis gaat en in dat geval een niet/slecht gesimuleerde race nog op maandag kan plaatsvinden.

Hoe dan ook... Het is waar. Soms kun je renners beter niet trainen. Hoog risico dat ze iets oplopen.
Aan de andere kant, twee weken om te herstellen van een gebroken schouderblad valt ook wel weer mee.

Het mooiste is echter als je een renner tegen de 0% fitness hebt die iets vervelends oploopt voor 1 week. Daar kan geen fitness-trainer tegen op.

davyduck

'@ Schizm, mijn mening, een van de zovele is ...

Dat alles zou kunnen blijven en de rustdag verplaatsen van maandag naar zondag.
Ook de update mag behouden blijven, of zelfs verplaatsen naar 14h om een zo groot mogelijk gat te krijgen tussen de update en de eerstvolgende wedstrijd, en zo behoud je het slot van 13.00u om een wedstrijd te simuleren mocht dat nodig zijn.
De dag vandaag heeft de meerderheid toch toegang tot internet. Of ben ik nu iets te narrow-minded?

Maar goed veel maakt het niet uit, behalve een saaie maandag :-)

Wat misschien wel een kleine stap zou kunnen zijn, is om eventueel de funraces op maandag te laten doorgaan. Dat zou dan misschien meer deelnemers lokken ...

Poeksel

Funraces op maandag ben ik wel voor (maar daar is wellicht de hulp van IP voor nodig).

schizm

de funrace simulatie op maandag zetten vind ik een prima idee, de simulatie zelf op maandag doen is ook geen groot probleem , dat lukt me wel. Maar ik vermoed dat het tonen van maandagen ipv woensdagen in de kalender wel is in de code kan zitten. Ga het zeker is nakijken en dan met EG overleggen.

Milanos Kateros

Ik heb 2 jonkies op de TL gezet, wellicht wat voor hoger geklasseerde heren hiero?
Heb het geld hard nodig namelijk. =]

Ab Normaal

'@Milanos
Ik ga je wat ongevraagd advies geven als je in geldnood zit.
Je trainer terugzetten naar 18 als het te lang duurt voordat ie terugzakt naar 15. Het verschil tussen 20 en 18 maakt qua snelheid van poppen niet heel veel uit en het loon verschil is enorm. Daarna zou ik 'm voorzichtig gaan optrainen in een tweede skill, die je daarna wilt gaan trainen.
Jeugdscout is alleen de eerste 6 weken interessant, daarna kost ie alleen maar geld. Ik zou de jouwe over een week of 5 á 6 ontslaan.
Wil je 'm toch houden, train 'm dan op sturen/durf.
De reden dat ik niet op jouw renners ga bieden is het sturen/durf gehalte. Misschien ga ik daar wat ver in, maar als sturen/durf laag is koop ik nooit een renner. Vragen om problemen.
Verder heb je (veel) te veel renners. Aan de stand in je divisie te zien ga je echt wel bij de eerste 2 eindigen met je huidige renners. Ik zou afscheid nemen van zeker 13 renners zodat je op max 28 komt. Scheelt je per seizoen een smak aan salaris.
Van welke je afscheid moet nemen kan ik zo niet zeggen, wil ik je best bij helpen.
Dit seizoen zou je juist moeten cashen, dat kan ook makkelijk, maar je moet wel ballast kwijt.

Milanos Kateros

Thanks Ab Normaal!

Zit nu wel met een aantal vragen:
Is het optrainen naar een 2e skill rendabel als die op dit moment allemaal 0 zijn?
Waarom is de jeugdscout alleen de eerste 6 weken interessant? Dit zijn de stats van mijn scout op dit moment:
Current ability10
Steering/Balance 6
Perception 12

En wat betreft mijn renners heb ik er op dit moment ongeveer 40. Met een duidelijke scheiding tussen oudere capabele renners die voor het geld en de punten zorgen en goedkope jonge renners voor opvulling en de toekomst. Deze verhouding is ongeveer 50/50. Wat is een normaal salarishuis in divisie 5? Ik geef nu 200k uit..

Ab Normaal

De jeugdscout is alleen interessant in het begin van het seizoen omdat dan hoge bedragen betaald worden. Aan het eind van het seizoen vang je er helemaal niks voor, daarom. En als je hem toch houdt vind ik persoonlijk die 6 voor sturen/durf veel te laag.

Het optrainen naar een tweede skill kost 10.000 per week, dus 150.000 totdat ie op 15 staat.
Je kunt ook op het moment dat je klaar bent met trainen op berg je huidige trainer ontslaan en een nieuwe aanschaffen. Tot kost je 200.000 tekengeld en dan staat ie op 10, moet je nog 50.000 uitgeven aan optrainen tot 15. Scheelt dus een ton.
Als je een trainer hebt op 1 skill, en je hebt renners met een slechte FA op die skill kun je die dus eigenlijk niet meer trainen.

Je kunt verder maar 25 renners trainen. Diegene die je niet traint worden uiteindelijk waardeloos, dus is het zonde om die in dienst te houden en dat salaris te betalen. Als je 12 renners met een salaris van 4.000 uitspaart kun je daar 4 goeie voor 12.000 voor inhuren.

Maar laat anderen vooral aangeven wat zij er van vinden. Dit is slechts mijn mening.

BrokenChain

helaas pindakaas, geen 3 op een rij. Wel de top 3 en plaats 5 en 6.

Tossboom

Ab heeft er wel een klein beetje verstand van Milanos. Ik zou maar naar m luisteren ;)

Poeksel

Ja, maar met het trainerverhaal ben ik het niet helemaal eens: naast tekengeld en trainingskosten is er ook nog de variabele salaris. Als je eerst skill A wilt trainen, en dan skill B, dan lijkt me een nieuwe trainer nemen goedkoper dan skill B optrainen.

Ab Normaal

'@Poeksel
Het salaris vanaf een trainer gaat pas echt hoger worden boven de 10. Dan heb je het over 5 weken, want als ie 15 heeft stap je over.
Als die 5 weken extra de 100.000 al compenseert, wat ik niet geloof, dan heb je een extra skill waarop je terug kunt vallen in een later stadium.
Anders kan Milanos pas weer berg trainen als hij weer een nieuwe trainer aanstelt.
De skill die ik voorlopig niet train verlaag ik altijd naar 13, dat scheelt in de kosten.

Poeksel

Ja, maar voor die 13 betaal je toch 31k per week. Ik denk dat het efficienter is eerst een aantal seizoenen een single-skill trainer te hebben en pas daarna een multiskill.

Ab Normaal

Ik denk het niet op de lange termijn. Daarna ben je weer veel meer tijd en geld kwijt om die verloren gegane skill weer terug te krijgen.

1 2 3 4 ... 24 25

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.