Peloton Seizoen 14

1 2 ... 5 ... 24 25
Naspa

Duidelijk dat de discussie gaat over twee strategieën.
Even rekenen op basis van twee scenario's die allebei ervan uitgaan dat je een half jaar op skill a wil trainen en na een half jaar wilt overstappen op skill b.

1. Poeksel koopt een single skill trainer en vervangt hem later als hij op iets anders wilt trainen.Een half jaar skill a op 15 en daarna een andere trainer met skill b op 15 (voor nog een half jaar). Poeksel betaalt zijn trainer altijd iets meer dan 48k aan salaris en werft twee keer voor 3 ton. Dat kost Poeksel over het hele jaar ongeveer 3,1 miljoen.

2. Ab Koopt een trainer op skill a leidt deze na een tijdje op zodat hij na een half jaar de tweede skill b op 15 heeft, daarna bouwt hij skill a af tot 13. Hij spaart 3 ton aan wervingskosten uit, maar hij betaalt na 16 weken al iets meer salaris en na een half jaar en twee weken komt hij uit op een salaris van 79k. Daarnaast is hij nog iets van 150k aan trainingskosten kwijt. Voor het complete jaar legt hij pakweg 3,7 miljoen op tafel .

Doortrainen richting 20 kan in beide scenario's en zal de verschillen misschien relatief doen afnemen, maar zal ze zeker niet wegnemen.
Poeksel lijkt dus op basis van het berekende scenario het bij het rechte einde te hebben; hij is minimaal een half miljoen goedkoper uit. Toch, zoals Ab al zegt: "Daarna ben je weer veel meer tijd en geld kwijt om die verloren gegane skill weer terug te krijgen." De strategie van Ab biedt natuurlijk meer flexibiliteit en gaat natuurlijk in je voordeel werken als je de tweede skill eigenlijk toch of niet veel later weer nodig hebt. Ook kan de situatie natuurlijk anders uitpakken als je niet na een half jaar, maar na een paar maanden al van trainer wilt wisselen.

De enigszins open deur conclusie: het is kostbaar om trainingskills aan te houden die je niet meer gebruikt en die je ook op redelijk korte termijn niet meer wil inzetten. Of de strategie van Ab of van Poeksel beter bij je team past, hangt af van samenstelling en doelen.

Laatst gewijzigd
Justin Case

Ik kies voor een strategie die tussen die van Ab en Poeksel in hangt. Mijn trainer heeft 15 sprint en TT, want dat zijn de skills die elke renner nodig heeft. Is een renner onder 21 dan train ik eerst die twee op naar 5. Is een renner ouder van 21 dan naar ten minste 7. Daarnaast train ik op nog 1 linkerijtjeskill. Op dit moment berg. Mijn trainer heeft 0 in alle overige skills.
Als ik iets anders wil gaan trainen, dan zal ik eerst die skill moeten optrainen bij mijn trainer (kost 15 weken) en daarna berg afbouwen. Maar ik kies er voorlopig voor niet te wisselen van training. Vlak en heuvel moet ik dus inkopen.

@Milanos 200k is erg duur in jouw divisie. Ik betaal dat ook. Nou ben ik geen hoogvlieger in divisie 3, maar zeker ook geen degradatiekandidaat. In jouw divisie kun je, denk ik, genoeg winnen met 25 renners die je allemaal traint (max 28 jaar). Je hebt precies 1 concurrent op dit moment, dus daar hoef je geen 40 renners tegenover te stellen. Kies wedstrijden uit bij je beste renners en ga daarvoor, grote kans dat je bij de overige wedstrijden alsnog met 3 man in de top 10 terechtkomt. Zo win je het meeste prijzengeld en promoveer je vermoedelijk dit seizoen ook nog.

BrokenChain

ik zit op +- 160k in div5. dus 200k valt nog mee. Mijn salaris is wel inclusief de trainer die ik heb.
Wel ga ik denk ik nog wat nutteloze beginrenners verkopen/wegdoen die ik toch niet gebruik op dit moment.

Naspa

'@Justin. Ik hang er ook een beetje tussenin. Ik train nu nog flink op TT. Maar wil op niet te lange termijn voor een aantal renners overschakelen op Sprint. Omdat ik denk dat ik ze beiden nog een tijdje nodig heb (net zoals jij doet), train ik nu sprint op. Maar er komt een moment dat ik de trainer eruit flikker, en dat is vermoedelijk als ik iets in het linkerrijtje ga trainen. Zoals ik het nu zie: ik heb liever twee skills heel hoog, dan een superdure trainer, of 3-4 skills wat minder.

Laatst gewijzigd
BrokenChain

Het sparen gaat lekker zo:
1. Hennerie 8 2 2 2 1887

dadelijk maar eens kijken of ik genoeg renners heb om zo een seizoen vol te maken.

Milanos Kateros

Ok, youthscout hou ik aan en ga ik bijtrainen op steering/balance.
Mijn gewone trainer heeft op dit moment berg op 20, terwijl ik begrijp dat je hem beter op 15 kan hebben vanwege de kosten (als je die skill traint) en hem het beste kan verlagen naar 13 als je deze niet meer traint? Verder begrijp ik dat het in mijn situatie nu verstandig is om deze trainer te verkopen vanwege de kosten (en indien klaar met berg trainen) en een nieuwe aanschaffen met 2x 10 skills (op TT en sprint?) en deze beide optrainen naar 15 als je deze wilt gaan trainen bij je renners? Ik neig zelf ook naar een trainen met meerdere skills namelijk..

Verder ga ik ook eens kijken naar mijn renners, welke ik nog kan verkopen om mijn salarishuis wat te verlagen.

Waarom TT belangrijk is weet ik inmiddels, dat is mij al een keer goed uitgelegd. Maar waarom is sprint ook belangrijk t.o.v. bijv. berg of heuvel? Met sprint kan je toch alleen je voordeel doen als 2 of meer renners samen ergens aan de meet komen?

Bedankt voor alle tips mensen, echt heel chill!

BrokenChain

sprint is belangrijk voor de aanvallen en aan het eind van de race komt er nog een stuk sprint kilometers bij.

Naspa

Waarom sprint belangrijk is? Dat geeft je renner een boost als je hem laat aanvallen.
Vandaag weer pijnlijk ervaren. Mijn renner begon met een halve minuut voorsprong aan de laatste klim, maar werd ingehaald door twee renners die hij in directe duels op elke eerdere tussen-klim en -tussensprint de baas was geweest. Het laatste attack point had ik deze keer niet ingesteld, mijn concurrenten klaarblijkelijk wel.

@Broken Chain.. van die laatste km's (25% vlak) op sprint capaciteit, vraag ik me af of dat nog steeds geldt... En voor alle etappes of alleen voor de sprint. Iemand die dat weet?

Laatst gewijzigd
BrokenChain

volgens mij alle etappes, zodat twee even goede klimmers op het eind nog moeten sprinten ( neem ik aan ). In de wiki staat in ieder geval dat het zo gemaakt is zodat hoe vlakker de etappe hoe belangrijker de sprint is.

of het nog geldt weet ik niet, ik win alles met twee vingers in de neus. Vandaag 4 helpers op 70%, 1 aanvaller op 80% en allemaal top 5 en de aanvaller op 8 minuten voorsprong, de anderen nog 1 minuut voorsprong op nr. 6.

Laatst gewijzigd
Poeksel

'@milan: ik heb zelf mijn trainer op 19, het verschil tussen 20 en 19 is best groot in salaris. Ik zou hem niet verkopen, je kan ook 'ontrainen' om 'm 19 (of lager) te maken.

Milanos Kateros

Aaah zo, klinkt heel aannemelijk =]
Ik ga mijn trainer eerst eens ff untrainen idd. Ben benieuwd hoeveel het scheelt. Ben nu 164k kwijt aan mijn trainer. Volgens mij is dat echt waaaay to much? haha

Justin Case

Ik kwam er laatst ook achter hoe belangrijk sprint is in de Marseillaise. Mijn renner reed de hele dag bij de beste 3 renners, viel 5 keer aan en kwam aan in een groepje van 3 dat sprintte om de 2e plek. Hij werd laatste van de drie... Zijn sprint is 7. Prompt maar besloten hem wat sprint bij te trainen ipv TT.

Poeksel

Ik betaal voor trainer 19 126,566 Milanos. 18 was geloof ik rond de 100k. 15 is 48,062 en 14 38,456. Dubbel 15 is 98,940 (en dus in de buurt van enkel 18).

BrokenChain

Investments zijn eigenlijk gewoon je geld vastzetten voor 10% rente?

Poeksel

Ja, 10% rente over een seizoen.

Lamme Frans

Ik heb over een paar weken een trainer met 15 berg, 15 sprint en 15 TT.

Die investments gebruik ik wel. Ik probeer altijd twee miljoen cash te hebben. De rest van mijn geld heb ik uitstaan.

schizm

heb het over mijn hart gekregen om Picault op de transferlijst te zetten , doordat hij net een week te vroeg 35 is geworden is hij blijven steken op 11.9 vlak
Lixandroiu (8-5-9-1-4-14... ) mag hem vergezellen, ik ga definitief voor verjonging (alles boven de 32 gaat er al zeker uit) en dus wsl ook voor de degradatie want vooral voor de klimmers mankeer ik alternatieven.

BrokenChain

last van karma hier. Etappe verloren, had alles op 70% en de aanvaller op 75%, maar die kreeg een lekke band hehe.

Tossboom

Schizm, dat mag niet want ik wil degraderen. Heb hier niks te zoeken joh. Ga binnenkort ook wat jongens te koop zetten. Verjongen ga ik nog niet, want het gaat helemaal nergens over wat er voor renners tussen 23 en 28 betaald wordt. Dan is de beste route die van Ab en Slayer, maar dan ben je pas over 8 seizoenen weer competitief.

Ab Normaal

Nou, ik heb een paar jongens die langzaam competetief aan het worden zijn, in divisie twee wel te verstaan.

Naspa

Pfft... Gaat hier ook wat minder, wordt een beetje de Sagan van 4:2. Veel tweede plekken.
En tot overmaat van ramp; steekt een van mijn mannen weer zijn vinger tussen de spaken van het voorwiel.
(Geinig trouwens. Op zijn profielplaatje gelijk zijn hele hoofd in het verband. Zal wel komen omdat z'n coach na afloop het er bij hem probeerde in te slaan: blijf tijdens het rijden van je voorwiel af!)

Tossboom

'@DavyDuck het transfer forum is niet bedoeld om elke willekeurige (matige) renner op te adverteren. Over het algemeen plaats je daar alleen hele goede renners/talenten of een uitverkoop.

Milanos Kateros

'@poeksel, damn die verschillen zijn wel erg groot! Zo loop je echt tonnen mis zeg. Trainen je renners zoveel langzamer met een 15 skill trainer als met een 20 skill trainer dan?
En hoe zit het eigenlijk met leeftijd en trainen. Een renner van 20 traint vele malen sneller dan een renner van 30 toch, neem ik aan? En 30+ is uberhaupt de moeite niet meer je trainer op in te zetten?

schizm

een 20 trainer is natuurlijk beter dan een 15 trainer maar volgens mij niet zoveel om het verschil in loon te rechtvaardigen , zelf probeer ik de skills van mijn trainer op te trainen naar 18 (dat lijkt me het beste compromis tussen loonkost en vaardigheid)

een renner van 20 traint sneller dan een van 30+ maar zo enorm is dat verschil ook niet , pas bij 35 daalt het trainen spectaculair. Renners met een goede FA raad ik zeker aan om door te trainen tot en met hun 34e. (zie bijvoorbeeld mijn bijlage bij de transferpost van Picault op het peloton forum, die gaat op zijn 34e ongeveer in hetzelfde aantal weken van skill 10 naar skill 12 als pakweg een 24 jarige met een goede FA (scheelt hooguit één week))

Laatst gewijzigd
Poeksel

Trainen op 15 of op 20 zal, schat ik, een punt schelen over ongeveer anderhalf seizoen (met maximale FA). Maar ik zou er een halve seizoen naast kunnen zitten.

De wiki suggereert dat jongere renners inderdaad sneller trainen, maar mogelijk betekent alleen dat ze maximale FA hebben, niet dat ze uberhaupt sneller trainen. Tot 7 en bij sprint en tt is de FA ook maximaal.
Je kan best iemand van 30+ trainen, alleen heb je minder lang plezier van die investering. Boven de 35 verliezen ze zelfs (af en toe) punten!

Laatst gewijzigd
1 2 ... 5 ... 24 25

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.