Peloton Seizoen 14

1 2 ... 6 ... 24 25
Milanos Kateros

Het is inderdaad wel een gigantisch verschil in loon. Ik ga een voorbeeld nemen aan jullie in elk geval.
Wat is FA? En waar zie je dat terug?

Op dit moment train ik de 30+ers eigenlijk niet, leek mij vrij nutteloos. Maar dat hoeft dus blijkbaar niet per se..

Poeksel

Zie de Wiki: http://peloton.wikidot.com/training

De FA van een renner op een skill is geheim, maar door te kijken hoeveel hij in transferwaarde omhoog gaat bij een update kun je het wel een beetje inschatten.

schizm

Picault is weg, vond het uiteindelijk jammer dat er toch nog op geboden werd, had me al voorbereid om m te houden tot zn pensioen. @ab : je had dus wsl. wel ongelijk dat je bij een bod van 1M wel zou overboden worden (enkel PAN wou hem).

Ab Normaal

'@Schizm
Nou, dat komt denk ik omdat je 'm niet aan het eind van het vorige seizoen te koop hebt gezet, maar na 2 volle weken in het nieuwe seizoen op een fitness van 26%. Dat betekent dat ie halverwege seizoen 14, als ie 35 jaar, weer bruikbaar is. Dan vind ik zelfs een miljoen teveel.
Als ik 'm in de eerste 2 weken van het seizoen had kunnen gebruiken, waar ie twee races had gewonnen in 2:2, was ie het waard geweest en was ie denk ik overboden geweest.

schizm

Zoals toen al gezegd wou ik m eerst op 12 vlak krijgen maar omdat ik helaas verkeerd geteld had kwam hij daar niet toe.
Ook die 26% was nu ook niet echt gepland , hij stond op save fitness en 61% in de laatste rit van de Tirreno maar omdat ik kans zag om die ronde te winnen besloot ik mijn plannen te wijzigen (met succes trouwens).
BTW : Hij staat nu al terug op 61% omdat PAN fitness traint, tegen de Amstel Gold Race kan hij wsl. weer mee doen voor de winst.

Naspa

'@Schizm... Noem mij een ambetante nieuwkomer. Toch vind ik dat Ab een punt heeft. Als je een renner te koop zet, zorg ervoor dat hij gelijk punten kan pakken, of in andere woorden, lever hem rijklaar op, dat ie de volgende race gelijk al goed bruikbaar is. Een GC-renner over, zet hem te koop net voor een grote tour, maar wel op 100% fitness. Een klassieken-rijder, vlak voor een van de grote ritten. Maak van de nood- een hoofdzaak; verkoop je renners topfit om de volgende wedstrijd te winnen en men biedt sneller en meer.

schizm

als dat je beste renner is en je (bijna) zeker bent dat hij naar een concurrent gaat is dat echter niet zo slim,
maar ik zou zeggen ik zal er de volgende keer aan denken, helaas zal ik bij de renners die ik deze week verkoop ook geen rekening gehouden hebben met de planning.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Hahaha, geen enkel probleem, ik geef alleen aan waarom denk ik niemand overboden heeft. Niet iedereen heeft een fitness trainer.

schizm

De resultaten van de TTT funrace die ik georganiseerd had op het parcours van de ITT van de Olympische spelen zijn gewoon lachwekkend. Het eerste team haalt een gemiddelde snelheid van 80 km/u (op een geaccidenteerd parcours !) Het achtste en laatste team doet er trouwens bijna dubbel zo lang over (en haalt 43,5 km/u).
Mijn tip : aan iedereen die een renner die 80 km/u kan halen wil binnenhalen, houd de komende dagen best de transferljist in de gaten ;-)

Laatst gewijzigd
Tossboom

Jeetje Schizm, bijna alles op de lijst gezet. Net nu ik bedacht had dat ik ook uitverkoop ga houden. Dat heeft misschien niet zoveel zin meer want niemand heeft nog geld straks.
Helder stopt er ook al half mee. Wat blijft er over?

Slayer772004

En nu staat Torroni te koop :p

Inderdaad veel managers die willen verjongen. Beetje beu ... vissen we met z'n allen straks in dezelfde 18 - 19-jarige vijver. Wat de prijzen omhoog zal duwen ... Niet goed, niet goed.

Tossboom

Torroni wel n held trouwens..

schizm

'@Slayer : Over mij moet je je geen zorgen maken , ik ben niet uit op de markt voor 18-19 jarigen anders zou ik de U21 s die al in mijn team zitten ook niet verkopen.
Was niet makkelijk, om Torroni op de lijst te zetten en straks ook Guala, Gius, Trifu enz... Iedereen er uit ... alleen mijn allerslechtste renner blijft (mijn U21 teamleader). Dus ik stop niet, maar ben beginnen beseffen dat het ethisch niet verantwoord is dat ik met mijn (database)rechten ook nog eens een top-team run. Dat is zoiets als ASO of de UCI dat zijn eigen world tour team zou hebben.

Voor wie interesse hier vind je mijn renners spreadsheet (met Transferwaaarde opvolging) op het peloton forum

Laatst gewijzigd
Tossboom

Ach niemand die daar mee zit Schizm. En als je geen team hebt, wat is dan nog je betrokkenheid bij het spel?
Wordt wel lastig degraderen zo trouwens.. Wanneer gaat Rats beginnen punten pakken?

Slayer772004

Ja, ik zie er ook geen graten in. Beleef je dan nog plezier aan het spel zonder eigen team ?
Enkel het klagen moeten aanhoren ...

schizm

ik neem wel een jeugdscout of zo, en verkoop wat hij vind tegen dat ze 21 worden. IP en Nike ook (toen hij meer betrokken raakte bij het design) speelden het spel ook niet competitief.

Ab Normaal

Zal ook ff reageren, momenteel extreem druk met werk, al blij dat ik snel tactieken in kan voeren. OCM lijdt er ook al onder. Zag een press release van Toss voorbij komen die net zo'n dram seizoen doormaakt daar als ik. Killing voor de motivatie.

Schizm, het beangstigt mij wel een beetje dat Helder en jij grote uitverkoop houden. We hebben al niet veel spelers en zo worden het er niet meer.
Wat zijn jullie plannen? En waarom hebben jullie dit dan besloten? Zoals Toss zegt, denk niet dat er iemand is die aan jullie integriteit twijfelt, er is nog nooit een kalender door jullie samengesteld die past bij jullie eigen renners. Ik vind het knap dat jullie altijd eerlijk gebleven zijn.
Ik ben heel benieuwd wat jullie van plan zijn. Kun je daar iets over vertellen?

We staan natuurlijk wel op het een kantelpunt in het spel dat er een hoop renners skills gaan verliezen. Er komt een enorm overschot aan oude, onbruikbare renners. Ik hoop echt dat die uit het spel gehaald gaan worden of met pensioen gaan.
Ik ben blij dat ik op tijd ben gaan verjongen, nu wil iedereen en ik ben al op weg. Heb een aantal enorm interessante renners al die over 3 seizoenen misschien het stokje over kunnen nemen.
Vandaag gaat er een nieuwe generatie renner aanvallen. Ben benieuwd hoever hij komt tussen de oude garde, of er al een top 15 plaats inzit.

Feit dat Helder ook renners verkoopt betekent dat ik nog op moet gaan letten ook.
Low Budget zal willen promoveren en ik hoop P&P ook, anders kan ik straks niks meer. Wordt het nog armoe troef omdat echt niemand meer wil winnen.

schizm

'@ Ab : Wat er gebeurt is blijft interne keuken (en hoewel net jij (onbewust/onvrijwillig ?) één van de meest betrokken partijen bent zeg ik er verder niks over). Maar ik ben vast van plan om mijn taken achter de schermen te blijven uitvoeren en ik denk (en hoop van harte) Helder ook.
Wat Helder met (de rest van) zijn renners doet is trouwens helemaal zijn zaak. Ik heb mijn mening gegeven en gewoon een moeilijke knoop doorgehakt.

Laatst gewijzigd
schizm

Het eerste pakket renners is bijna weg, echt verbaast over sommige prijzen :
- Nooit gedacht dat Chiodo onderwerp zou zijn van een bid-war , hij is tenslotte "al" 33 (Franconia en PAN zoeken blijkbaar versterking op het vlakke)
- Toppers3 bied echt gekke bedragen voor renners die ik bezie als doorsnee helpers terwijl Wielock (ook maar een helper maar beter als Cozijnsen en Salcido) nog steeds onder de 10k staat !
- Ook een bidwar voor Vanbesien, waarom ??? +330k ??? (voor Slayer is 19 het maximum precies ? maar het prijsverschil tussen 19 en 20 jarigen is ondertussen ridicuul)
- Weinig liefde voor Guala, OK hij is al 34 maar won net wel in 1.1 een rit en het eindklassement in de Catalunya, verwacht er ook niet bepaald een miljoen voor maar die 121k verdien je met hem zo terug,

Laatst gewijzigd
Lamme Frans

Zit te weifelen of ik op Torroni zal bieden...

Lamme Frans

Toch maar gedaan, mede op advies van Tossboom. 2.3 miljoen is een prima prijs.

Slayer772004

Proficiat Lamme ! Dat wordt je goudklomp de komende 5 seizoenen.
En 2.3M is een koopje inderdaad. Had er eerder 3M voor over, maar verkeerde moment. Balen.

Zelf zo'n 400K voor Vanbesien. Het zit in m'n hoofd, maar krijg het niet uitgelegd: Ik ga voor 18-jarigen, maar Vanbesien is met 14 skillpunten een meer dan volgetrainde 18-jarige, zoiets. Mijn 19-jarigen nu zijn tijdverdrijf. En 20-jarigen zijn al te ver getraind, die kan ik niet kneden zoals ik het wil. Voor elke renner een plan en een plan voor elke renner. Probeer het vooral niet te begrijpen, het zijn zo van die kronkels.

Laatst gewijzigd
Lamme Frans

Thanks! Samen met Boivin. Die heeft twee skillpunten minder, maar wel 15 op mountain en inmiddels 13 op TT.

Ik zie al een hele tijd dat je op alle jonge talenten loopt te bieden, Slayer. Een mooi project. Zodra ik een beetje verveeld raak ga ik ook een jongeren project starten.

Ab Normaal

Ja, daar ben ik l een tijdje mee bezig, volgend seizoen verwacht ik dat de mijne af en toe een top 10 plaats kunnen binnen harken en het jaar er op een keer voor de overwinning gaan.

@Schizm
Dat komt omdat Wielock en Guala pas morgen deadline hebben.
Dales stond 5 minuten voor de deadline ook nog gewoon op 2 ton.
Ik ga op beiden nog wel bieden denk ik.

@Lamme
Echt een topper heb je nu binnen geharkt. Gendreau is ook goed, je begint al echt een prima team te krijgen.

schizm

Proficiat met de aankoop van Torroni, Frans. Zoals Slayer, Ab en Toss al zeiden die is die prijs echt waard, als je die doordacht blijft trainen heb je echt de toekomstige top op zijn terrein(en) in de handen. Met die Boivin voor de bergritten/tours ben je trouwens prima aan het diversifiëren.

@Ab : je hebt ongetwijfeld gelijk , besef nog maar pas voor hoeveel geld Dales wegging en Guala staat plots ook al zo hoog. Valt wel op dat buiten Chiodo niemand naar een eersteklasser ging (tel Vanbesien en Slayer nu even (al) niet (meer) mee) Leuk dat teams in lagere klasses zich ook versterken maar de kans dat ik mijn lievelingsrenners eenvoudig zal kunnen blijven volgen wordt zo wel kleiner.
En zoals steeds bij een uitverkoop wordt er te veel betaald (buiten Torroni en misschien D'Ambrosio) zijn de vanavond verkocht renners hun verkoopprijs waard. Naspa haalt Jourand bijvoorbeeld binnen, maar betaald volgens mij de helft teveel, hij bleef bij mij tenminste altijd flink onder de verwachtingen. (heb er zelf indertijd ook teveel voor betaald)

Laatst gewijzigd
1 2 ... 6 ... 24 25

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.