WF Grand Tour Spel: Giro 2016

1 2 3 4 ... 8 9
Luuuuuuukk

Had sowieso al geen Cancellara gelukkig. Alsof ik het aanvoelde

Goozbabs

Heeft iedereen het kunnen invullen?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Alles is bijgewerkt en ingevuld dus we kunnen beginnen. Eerst maar eens een paar statistieken. Ten eerste spelen we voor het eerst echt met 25 deelnemers, ik heb er zelfs een paar moeten teleurstellen en dat is iets wat ik natuurlijk jammer vind. Maar toch ook wel een goed teken is en dat dit spel leuk gevonden word.

Dan het spel zelf. De Giro is een grote ronde die lastig te voorspellen is en dat blijkt wel uit de ingeleverde lijstjes. Als eerste is er geen een renner de maximale 25x gekozen. De meest gekozen renners zijn:

Landa 24x
Valverde 23x
Nibali 21x
Majka 19x

en dan een aantal renners 16x zoals Dumoulin, Uran en Nizzolo.

We hebben een grote groep van unieke renners 30x

1 deelnemer heeft 5 unieke renners en 2 deelnemers hebben er 4. Maar ook de renners die maar 2, 3 of 4x zijn gekozen is groot. Ook in tactiek zie je een groot diversiteit. Een aantal deelnemers kiest heel bewust voor de niet voor de hand liggende renner. Zie hierboven. Een aantal kiezen voor de tijdrijders. Sommige hebben er wel 3 of 4 in hun lijstje staan. Een paar gokken echt op de aanvallers en weer andere pakken het wat traditioneler aan met klassementsmannen en sprinters.

In totaal zijn er 6 Nederlanders gekozen, waarvan Dumoulin en Kruijswijk de populairste. De overige 4 zijn allemaal uniek gekozen renners. In de Belgische renners in minder vertrouwen. De enige gekozen zuiderbuur is Wellens (5x)

In de komende weken gaan we zien wie het meest ideale rijtje gecreëerd heeft, ik denk dat het wel eens heel spannend kan gaan worden. Veel succes.

Laatst gewijzigd
Luuuuuuukk

De gok genomen om Küng te kiezen ipv Cancellara, benieuwd hoe dat uitpakt

pirazzi

Mijn team bestaat uit klassementsmannen, tijdrijders en sprinters/aanvallers.

Onbekende gebruiker

Is het niet een idee om de teams gewoon te publiceren? Ik ben wel benieuwd, volgens mij geeft dat ook heel veel extra spanning en dynamiek gedurende de ronde!

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Sammysosa ik vind het prima, maar dan doe ik dat vanavond. Ben nu onderweg naar Apeldoorn

Luuuuuuukk

Weinig eensgezindheid qua sprinters dan, als Nizzolo met 16x het meest gekozen is

Luuuuuuukk

Ik zal mijn team trouwens gewoon posten:

1. LANDA Mikel
2. ZAKARIN Ilnur
3. VALVERDE Alejandro
4. NIBALI Vincenzo
5. CHAVES Johan Esteban
6. MAJKA Rafal
7. KÜNG Stefan
8. DUMOULIN Tom
9. KITTEL Marcel
10. NIZZOLO Giacomo
11. VIVIANI Elia
12. DÉMARE Arnaud
13. KRUIJSWIJK Steven
14. MODOLO Sacha
15. ARNDT Nikias

Overigens nu al spijt dat ik Kittel heb ipv Greipel. Denk dat de Gorilla wel uit gaat rijden

Laatst gewijzigd
waggie

LANDA, Mikel
VALVERDE, Alejandro
KRUIJSWIJK, Steven
DUMOULIN, Tom
MAJKA, Rafał
ZAKARIN, Ilnur
BETANCUR, Carlos
URAN, Rigoberto
KANGERT, Tanel
NIBALI, Vincenzo
COLBRELLI, Sonny
CANCELLARA, Fabian
VIVIANI, Elia
KITTEL, Marcel
MOSER, Moreno

Luuuuuuukk

Küng gevallen :(

pirazzi

Van Emden ook, d8 die neemt niemand dus kans op bonuspunten, had dus gewoon Kittel of Jungels moeten kiezen, schaam me dood.

Luuuuuuukk

Ach das een risico wat je neemt,maakt het ook weer leuk toch

waggie

Eindelijk een keer een mooi begin in dit spel. Tenminste, ik denk dat ik met Moser goede zaken doe.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Het is begonnen en de eerste etappe zit erop. De tijdrit had best wel een verrassende uitslag. Veel van de renners die je misschien in de top 10 zou verwachten stonden er niet. Maar toch was het Dumoulin die terecht door veel deelnemers in hun rijtje was opgenomen die met de overwinning terug naar het hotel ging. Maar het was vooral de verrassende Roglic en in iets mindere mate Amador die de doorslag gaf. Daardoor gaat Hofsje na vandaag aan de leiding met in zijn kielzog Rolei. Het podium word volgemaakt door Waggie die met Moser de beslissende punten pakt.

Daguitslag en klassement na dag 1

1 Hofsje 129.75
2 Rolei 125.29
3 Waggie 73.75
4 Rosencrantz 64.75
5 Zwartebroekengeletrui 54.46
6 Ismail2000 54.04
7 Luuuuuuukk 54.04
8 Rahimns 54.04
9 Reyn 54.04
10 Rimenno 54.04
11 Senioralex 54.04
12 Tiesw 54.04
13 Coolietje 49.75
14 Goozbabs 49.75
15 Noud89 49.75
16 Pirazzi 48.46
17 Wilco Kelderman 48.46
18 Jorik112 15.00
19 Laatste man 15.00
20 Silent Hill 15.00
21 Davidavid 10.29
22 PeterPostForever 10.29
23 Vic213 10.00
24 Ezequiel 6.00
25 Sammysosa 6.00

Silent Hill

Wow ... best veel mensen met Moser ? Die levert me maar 10 bonuspunten op, als ik het goed heb. Verrassend.

Edit: a nee, ik zie het al, slechts 20 bonuspunten voor een 6de plaats, zat met 100 in mijn hoofd, silly me
Een start om snel te vergeten.

Laatst gewijzigd
hofsje

voor het eerst een keer 1ste bij een spel ,gelijk maar foto van nemen ;)
ik had Dumoulin en Amador en Jungels in me team
totale team
KRUISWIJK
DUMOULIN
MAJKA
LANDA
NIBALI
CICCONE
JUNGELS
FUGLSANG
MODOLO
BATTAGLIN (adoptierenner)
VALVERDE
AMADOR (ook zeer verassend 3de in de tijdrit )
MARECZKO
ZAKARIN
DEMARE

TiesW

Mijn renners zijn:

NIBALI Vincenzo
MAJKA Rafal
ZAKARIN Ilnur
LANDA Mikel
VALVERDE Alejandro
KRUIJSWIJK Steven
HENAO Sergio Luis
WELLENS Tim
BRAMBILLA Gianluca
DUMOULIN Tom
BATTAGLIN Enrico
MODOLO Sacha
GREIPEL André
KITTEL Marcel
NIZZOLO Giacomo

Baal bij nader inzien eigenlijk alleen een beetje van Henao, had daar graag Roglic of een aanvallende renner als Formolo voor in de plek gezet.

rosencrantz

'@Ties je hebt ook de verkeerde Henao, alleen het neefje rijdt hier.

TiesW

'@Rosencrantz. Ha, dat is helemaal dom ja, zie het nu ook... Ach ja, maakt het allemaal wat spannender toch? ;)

pirazzi

Beter de verkeerde Henao dan de verkeerde Dumoulin!

Senioralex

Wanneer je de vijf bonuspunten hier bekijkt,zie je dat ik het heel goed begrepen heb en vijf bescheiden renners hiervoor nam.Maar de deelnemerslijsten
die ik hierboven zie zijn 15 bommen ...Ik nam Ruffoni - Capiot - Lopez - Polanski en Ovechkin en weet al dat ik achteraan zal eindigen,want ik volgde het
reglement dat schreef:" De basispunten zijn vier keer zo weinig waard als de bonuspunten (wat daarna komt wijst volgens mij eveneens op een nadeel.)

Ik volgde :"je zult dus een afweging moeten maken tussen bekende namen ..... en onbekende namen.DUS EEN VERPLICHTING! Waar niemand naar gekeken heeft...

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Senoiralex absoluut geen verplichting, maar een afweging die jezelf moet maken. Met alleen de bekende namen ga je het waarschijnlijk niet redden. Het is een tip.

Onbekende gebruiker

Renner 1 VALVERDE, Alejandro
Renner 2 LANDA, Mikel
Renner 3 NIBALI, Vincenzo
Renner 4 FUGLSANG, Jakob
Renner 5 DE MARCHI, Alessandro
Renner 6 JUNGELS, Bob
Renner 7 URAN, Rigoberto
Renner 8 WELLENS, Tim
Renner 9 ULISSI, Diego
Renner 10 CHAVES, Johan Esteban
Renner 11 KRUIJSWIJK, Steven
Renner 12 HESJEDAL, Ryder
Renner 13 MAJKA, Rafał
Renner 14 BRAMBILLA, Gianluca
Renner 15 POZZOVIVO, Domenico

Ik heb mijn voorlopige team opgestuurd. Toen ik mijn fout wilde herstellen heb ik geen formulier meegestuurd met mijn domme kop.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

In de 1e reactie post op pagina 1 staan alvast de eerste 13 teams, de overige 12 volgen later.

edit: alle 25 ploegen staan er.

Laatst gewijzigd
1 2 3 4 ... 8 9

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.