Wat betreft de etappe van morgen, wie van deze drie voor mijn laatste plekje?
--> Fuglsang (staat 10e AK + evt. top 20 dag-uitslag + evt. teampunten Nibali)
--> Kangert (evt. etappezege + evt. teampunten Nibali)
--> Verona (2e witte trui + teampunten Brambilla / Jungels + evt. etappezege)
'@WCEendT
Persoonlijk vind ik het geen makkelijke keuze, anders vroeg ik het niet :) Ik denk namelijk dat zowel Kangert als Verona hun ritten uit gaan kiezen, dus wellicht allebei zullen strijden voor de dagzege. En Fuglsang staat nog het hoogst in het AK, dus als het een etappe voor de grote mannen wordt, is Fuglsang waarschijnlijk de beste keuze.
'@Harry De Bakker
Moeilijke keuze. Persoonlijk zou ik gaan voor Fuglsang of Verona (Kangert in ieder geval niet). Tot nu toe lijkt Kangert toch vooral Nibali te moeten ondersteunen, terwijl Fuglsang nog enigzins een beschermde rol heeft. Fuglsang heeft al laten zien goed van voren te zitten met o.a. een 2e plaats. Qua potentiële punten is Fuglsang dan ook de beste keuze voor morgen denk ik. Als je voor de zekere punten wil gaan, is Verona de beste keuze natuurlijk. Al zou het ook zomaar kunnen zijn dat Brambilla en Jungels beide veel tijd verliezen, gezien de zwaarte van de etappe (in etappe 8 kon Jungels bijv. ook niet mee met de echte toppers, en Brambilla heeft al 2x oprij een zeer zware inspanning moeten leveren). In dit scenario haalt Verona geen teampunten.
Jammer dat Tsatevich vandaag uit koers is gehaald, deed het deze giro best wel goed met 2x 16e, 1x 10e en 1x 8e plaats in de uitslag.
Toch mooi 48 punten voor mij opgeleverd met Scorito, hadden er nog meer kunnen worden met de komende heuvel/sprintetappe's.
Maar ik tref het nog met de uitvallers op dit moment alleen Viviani en Tsatevich. En dan in de 12e etappe stapt waarschijnlijk Ewan af.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.