Scorito Giro 2016 Poule

1 2 ... 102 ... 127 128
Geurtje

'@Once

Ja het is echt zo. Ik wil het je laten zien maar weet niet hoe ik een printscreen moet plakken hier in

nasibal

jongens, waar zal ik het vandaag eens over hebben in mijn stukkie? Ik vrees dat ik even een flinke joint moet gaan roken, na die saaie natte bedoeling van vandaag.

WCEendT

'@Geurtje
Ik zou zeggen stuur ze een mailtje ;).

WCEendT

'@Nasi
Kruijswijk die de giro gaat winnen, Ludvigsson die de bingo verloren had en Tsatevich op zijn rug moest dragen.

nasibal

dat was inderdaad een prima koppeltijdrit.

droomteam

vansd maar nu heb je niks meer aan Cancalara heeft de strijd gestaakt

nickdt

Niet alleen Tsatevich (Waarom is die niet gediskwalificeerd eigenlijk), maar ook Agnoli kwam erbij later.

Geurtje

'@WCEendt

Ja dat ga ik ook doen. Ik zie meer mensen die daarvoor punten hebben gekregen.

Kijk op Scorito in de WielerFlits Giro-poule:
De nummer 86 van Davidenco. Die krijgt 11 punten voor Kittel die niet is gestart.

Laatst gewijzigd
heuvelcolombia

'@nickdt, omdat dit te veel voorkwam denk ik. Ik heb genoeg mensen samen binnen zien komen (sterker nog, er kwam buiten de top 15 bijna niemand solo aan) en bij het inhalen heb ik niemand aan de andere kant van de weg zijn rijden. Ik zie trouwens door het jaar heen in alle tijdrijden dat mensen die worden ingehaald nog even proberen aan te haken. En er gebeurt nog veel meer wat niet op tv te zien is.

nickdt

Ja dat zal de reden zijn geweest. En uiteraard, als ze Tsatevich eruit halen, moeten ze dat bij iedereen doen die er zo aan bleef hangen en dan houd je een peloton over van vijftig man.

Poeksel

Kwam het echt veel voor dat iemand zeker een kwartier bleef stayeren?

Starlynk

Wat betreft de punten voor Kittel: Als je bijvoorbeeld bij die Davidenco kijkt zie je inderdaad 11 punten voor Kittel (123 punten totaal). Als je echter in de poule van Wielerflits kijkt dan zie je dat hij vandaag maar 112 punten heeft gekregen (dus die 11 punten voor Kittel niet). Lijkt er dus op dat het onterecht wordt weergegeven in het teamoverzicht en dat de punten niet echt toegekend zijn in de stand.

WCEendT

'@Poeksel
Redelijk vaak, ja.

ivo001

'@WCeendt Roglic zat er niet eens in. DIt had ik van hem nooit verwacht.

nasibal

De balans van dag 9:

Wanneer mensen mij vragen wat ik zo mooi vind aan het wielrennen antwoord ik steevast met: Lizzy Armitstead, Pauline Ferrand Prevot ,Chantal Blaak, Sophie de Boer, Lucy Garner, Nikki Harris en natuurlijk Rode Laura.

Soms kom ik helemaal los en dan vertel ik over renners met holle ogen en zweed in de naad. Renners die als Dokter Bibber hun longen uit hun lijf fietsen. Renners die zichzelf dwars door hun frame vouwen om net die ene bidon nog bij hun kopman te krijgen, toch weer aan te haken wanneer het groepje achtervolgers even naar elkaar kijkt, of om, tegen alle odds in die laatste gevaarlijke bocht te overleven en op 1 seconde het roze te behouden. Niet voor niets zijn de lange tijdritten mijn favoriete onderdeel. Bij lange tijdritten kan je je niet verstoppen. Je hebt geen teamgenoten om je uit de wind te houden. Je hebt geen peloton waar je rustig in mee kan peddelen. Bij een tijdrit moet je met het hol open. Of je het nou wil of niet. Voor lichte springveren is het een hel, voor anderen een droom. Zo ook voor onze Tom. Vandaag was zijn droom. Vandaag was, net als op die mooie lentedag in Apeldoorn, de droom van wielerminnend Nederland. Helaas werd het een hele natte.

Sommigen zeggen dat doping het wielrennen verpest. Anderen wijzen op de invloed van rijke oliesjeiks uit kleine zandbakstaatjes. Ook de corrupte UCI, de NOS en het gekakel van José Been staan hoog op het lijstje. Voor mij is de boosdoener regen, tijdens tijdritten. Doping maakt het spelletje niet oneerlijk, regen doet dat. Geld zorgt niet voor de disbalans van een dronken rus op een stuk koord, regen doet dat. De NOS en José been zorgen niet voor het libido van een panda, regen doet dat. Door de regen rijden de stoere boys op hun stalen ros in één keer als vrouwen in een parkeergarage. Heel langzaam en heel voorzichtig. Toch weetje dat er ergens één zijn concentratie gaat verliezen, de verkeerde versnelling kiest, vergeet te remmen, en brokken maakt. Het is even onvermijdelijk als een kater na een bruiloft. Het is zonde als rode wijn over je nieuwe overhemd. Hoewel, bij nader inzien, bij regen tijdens een tijdrit helpt zelfs een lading witte wijn niet om de problemen te verlichten. Een tijdrit in de regen is als het gemiddelde lingeriemodel. Het had zo mooi kunnen zijn, maar er is geen reet meer aan.

Misschien wel de mooiste prestatie tijdens het debacle van vandaag was die van Max Verstappen. Zijn tussentijden waren fenomenaal. Kop over kop met Raikonen was hij verwikkeld in een weergaloze eindsprint. Het ging om honderdsten, zou hij het halen? De spanning was te snijden maar Max deed het. Een piepjonge jongen, barstend van het talent maar vooralsnog zonder écht aansprekende resultaten. Voor het eerst in een écht snelle bolide. Ogenschijnlijk eenvoudig legde hij vandaag de gevestigde orde over de knie. Hij deed iets wat nog lang herinnerd zal worden. Maar vooral deed hij ook iets wat niemand nú al verwacht had.

Max was niet de enige verassing vandaag. In een ander zonnig land aan de middellandse zee nam een relatief onbekende renner revanche op de vervelende honderdsten, wat zeg ik, duizendsten die hem ruim een week geleden zijn roze droom ontnamen. Een 25-jarige Sloveen, voorheen slechts bekend als middelmatige schansspringer reed vandaag, net als vorige week, erkende hardrijders op een hoop. Hardrijders die onder dezelfde droge omstandigheden mochten starten maar zich allemaal stukbeten op de razendsnelle tijd van de uiteindelijke primos. Die jongen die zo weggelopen had kunnen zijn uit een boyband. De jongen die gewoon hard fietst omdat hij dat nou eenmaal leuk vind. Een jongen die, net als vele van zijn generatie, het niet meer leuk vind als hij zijn computer niet heeft. De jongen die slechts een paar jaar geleden op de fiets stapte bij wijze van revalidatie. Diezelfde jongen won vandaag een giro-rit.

Roglic werd vanmiddag door vele fans als held onthaald. Een fantastische aanschaf van ons aller Team Lotto Jumbo. Een leuke, spontane jongen, barstend van het talent. Van hem zullen we nog veel moois gaan zien. Vanwege zijn ervaring met het schansspringen is hij de meester van de aerodynamica. Roglic is het nieuwe goudhaantje.

Sommigen zullen zegen dat Max mazzel had dat hij mocht o-verstappen naar een snellere bolide. Dat hij mazzel had dat Mercedes besloot het gras te maaien. Zo zullen anderen ook zeggen dat Roglic mazzel had dat het katten en honden regende toen de favorieten op het startpodium verschenen. Wat mij betreft heeft de hele wielerwereld mazzel. Mazzel dat Roglic in een geel zwart tenue rondrijdt. Zo weten we tenminste zeker dat Zakarin vandaag de enige was die met zijn tijdrit de herinneringen aan Rasmussen naar boven haalde.

Laatst gewijzigd
WCEendT

TLJ met een trein om U tegen te zeggen.

Goede stukje weer! Jij ook altijd met je Laura.

WCEendT

Waarom Sagan!!! WAAROM!?!

Papa Bart

Nasibal, gaat zo door en gij zult spinazie eten :-)

Morgen heb ik de keuze tussen Wellens, Roglic en Zoidl, en wellicht twee van hen. Dan moet er een klassements renner afvallen. Wie o wie dan? Dumoulin niet opstellen? Chávez niet? Zakarin niet, en gewoon echt op aanvallers gokken? Kweet ut niet, kweet ut niet....

Jelle van der Linden

Is morgen de rit meer als kopman voor Nibali of Valverde?
Wat denken jullie, de laatste klim is niet al te zwaar, dus ik denk toch dat Valverde voor Nibali kan eindigen.

Zou Kangert morgen in de aanval mogen? of zou Astana weer het initatief nemen op de bergen. En dat kangert in dienst van Nibali moet gaan rijden op kop van het peloton.

Laatst gewijzigd
Benzardi

'@nasi
Was weer heel erg leuk leesvoer.

Koentador

'@bartje Ik twijfel ook om Zoidl op te stellen. Maar ik vraag me af of hij mag gaan i.v.m het klassement van Hesjedal.

pirazzi

Aanvallers , klimmers en klassementsrenners opstellen morgen, geen sprinters!

WCEendT

'@pirazzi
Zeker? Ik heb Demare Modolo en Nizzolo geselecteerd voor morgen, verwacht veel van hun.

pirazzi

Nou ja Greipel opstellen kan nog voor de truipunten.

WCEendT

Hahah :D

1 2 ... 102 ... 127 128

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.