Scorito Giro 2016 Poule

1 2 ... 13 ... 127 128
nasibal

Nibali gaat goed zijn. Waar ik mijn grootste vraagteken bij zet is het prijsverschil met Landa. Is Landa goedkoop, of Nibali duur?

Jelle van der Linden

Voor welke renners zijn de etappes 4, 5, 7 en 11 geschikt?
Sprinters (ewan, nizzolo, modolo, demare), heuvelsprinters (Gilbert, Colbrelli, Tsatsevich, Rojas, Naverdauskas, trentin, bole) of heuvelrijders (Valverde, Battaglin, Ulissi, Dumoulin)
of natuurlijk de aanvallers
etappe 4: http://www.procyclingstats.com/race.php?id=163673
etappe 5: http://www.procyclingstats.com/race.php?id=163674
etappe 7: http://www.procyclingstats.com/race.php?id=163676
etappe 11: http://www.procyclingstats.com/race.php?id=163681

Laatst gewijzigd
Poeksel

"Giant-Alpecin heeft bekendgemaakt Tom Dumoulin niet te ondersteunen"

Nee, dat Dumoulin niet voor het klassement gaat (maar dat was al bekend). Het is evengoed best mogelijk dat hij roze gaat pakken in het begin, en ook dat hij naast de tijdritten ook in de iets zwaardere etappes een rol gaat spelen. Alleen zijn hij normaalgesproken in het hooggebergte geen moeite doen om bij te blijven, wat hij in Spanje wel deed.

3 miljoen is wel veel, maar hij zou het waard kunnen zijn.

Wat betreft Cancellara, goed mogelijk dat ie meer punten gaat pakken dan alleen in de tijdritten. Maar is het goed te voorspellen in welke ritten dat dan zal zijn?

Laatst gewijzigd
Jori

'@Sunrider: Ja, Henao ben ik tegengekomen, is jong, kan goed de bergen aan, maar ik dacht dat hij zich toch waarschijnlijk teveel moet opofferen en dat Roche als laatste knecht dan blijft zitten voor Landa. Maar kan op truipunten (witte. rode en eventueel roze) erg ver komen. Thanks!

Moser is een andere interessant vanwege zijn tijdrit, maar zijn team zorgt voor weinig truipunten, terwijl hij zelf 7 dagen te vroeg geboren is om voor de witte trui in aanmerking te komen. Daarnaast is er de mogeijkheid dat hij en zijn teamgenoten moeten knechten voor Uran.

Battaglin vind ik nog niet echt in vorm, al spreken zijn vorige giro prestaties voor zich.

@Jelle: Waarom zou je voor Bole gaan? ik zie hem nog niet echt punten binnen fietsen
voor 1.5 miljoen: Gilbert (maar is hij fit? 1.5 miljoen voor een goede gilbert is goedkoop)
Sbaragli (ik vind 1.5 miljoen voor hem niet duur)
Kruiswijk sla ik hoger aan dan Hesjedal, al weet je het met beiden natuurlijk niet.
Rojas is een joker die zelfs ontsnappingen doet, is een praktische jongen om in je team te hebben.
Ulissi scoort toch vaak goed, maar heb het idee dat in veel van deze etappes er toch genoeg sprinters bij blijven zitten en dat eerder dan een Modolo wordt uitgespeeld. Echter wint hij gemiddeld per giro wel gewoon een etappe en zal hij paar keer dichtbij zijn.

Wie je wilt hebben, hangt natuurlijk puur van je team af

@Nasibal, Landa is goedkoop, omdat hij geen tijdrit heeft, Nibali duur omdat hij al meer heeft gewonnen en een goede tijdrit heeft, denk ik

@Poeksel, het betekent in eerste instantie hij geen knechten om zich heen zal hebben, ze gaan immers voor de ritzeges, en dat Tom Dumoulin niet wordt ondersteund. Echter weet ik niet wat er gebeurd als Tom Dumoulin het roze heeft na 7 etappes (wat niet geheel ondenkbaar is)

Laatst gewijzigd
nasibal

Het unieke aan Cancellara is dat het praktisch een steengoede tijdrijder voor 1 miljoen + een 'gokje' van 500k samengevoegd in één is.

@Jori

Exact wat ik denk, de tijdrit. Vervolgens denk ik dan verder: Stel je neemt in plaats van Nibali Uran. Uran heeft ook een meer dan redelijke tijdrit. Nibali zal zowel bergop en in de tijdrit nog wel wat sneller zijn, maar je hebt nog anderhalf miljoen over om dat verschil te compenseren (en overtreffen). Voor beide keuzes zijn er veel argumenten vóór en tegen. Dat maakt voor mij de prijs van Nibali zo interessant, óók als hij zekerweten in vorm is.

Trouwens, in exact hetzelfde licht: Nibali of Dumoulin + Kruiswijk?

Sunrider

'@Nasibal, Gezien de algehele malaise van de Jumbo Lotto ploeg (zo kun je het toch noemen momenteel) kies ik helemaal niet voor Kruijswijk. Zijn uitstekende rijden in het 2e deel van de Giro vorig jaar geeft mij geen garantie voor dit jaar. Dumoulin + Hesjedal lijkt mij dan een betere optie temeer daar Hesjedal zich weer gewoon op de van hem bekende manier in vorm heeft gereden.

sprintgeit

'@Nasibal. Om je echt van advies te kunnen voorzien moet ik ervan uitgaan dat je al 20 renners hebt. Dan zul je nog iemand moeten opofferen om de ruil Nibali + x voor Uran + x te doen. Nibali vs Uran + x is geen geisoleerde keuze.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Ojee, nu doen de jongens van Southeast het opeens wel goed!

Jori

'@Nasibal: Ja, dit maakt het niet makkelijk. Ik verwacht dat Dumoulin en Kruiswijk dan toch meer punten halen dan Nibali.
Maar Nibali is alles in 1, wat hem juist ook extra aantrekkelijk maakt als kopman en je hierbij nog een extra plekje over houdt in je team.

En Turkije is inderdaad geen peil op te trekken. Nu 1. Mareczko 2. Greipel 3. Belletti 8.Modolo

Jelle van der Linden

'@jori,
Als je naar de resultaten kijkt van vorig jaar in de Giro van Bole, heeft hij 6 keer top 15 gereden.
Hij is dit jaar nog niet super in vorm en ze hebben in de ploeg ook de andere sprinter grosu.
Maar omdat er dit jaar toch redelijk wat heuveletappes zijn die eindigen in een sprint kan hij toch ook dit jaar weer een aantal keer top 10 rijden. Maar er zijn wel beter renners in die categorie, maar hij kan zeker verrassen.

heuvelcolombia

Ik had zowel Marezco als Belletti in mijn ploeg, maar als Hofland toch mee gaat doen, moet ik miss een van die twee vervangen.

Verder weet ik niet wat ik van Chaves moet verwachten.
Wat is beter: Chaves + Formolo of Cancellara + Fuglsang?

rubenvvs1999

Wie verwachten jullie als meesterknecht van Majka?

pirazzi

Dat is nog even wachten op de definitieve selectie maar hij zal het vooral alleen moeten doen.

ConINGtador

'@Poeksel @Jori @heuvelcolombia @nasibal

Mareczko heeft vandaag de vijfde etappe in de Ronde van Turkije op zijn naam geschreven. Belletti is vandaag 3e geworden, en die combinatie (Mareczko 1e & Belletti 3e) baart mij zorgen. Net als gisteren (Mareczko 5e & Belletti 4e) is het volkomen onduidelijk wie Southeast uitspeelt in de sprints. Het lijkt er zelfs op dat ze beide heren uitspelen. De 'sprinttrein' van Southeast leek wederom zeer slecht georganiseerd en het lijkt wel of Mareczko en Belletti niet voor elkaar willen rijden o.i.d.

Ik denk dat je zowel Mareczko als Belletti onder de 'onzekere punten' kunt scharen, omdat het onduidelijk is wie er uitgespeeld wordt. Daarnaast kan het zomaar zijn dat de ene dag Mareczko hoog eindigt, en de andere dag Belletti. Ik verwacht dat één van beide renners kiezen voor je Giropoule géén goede keus is. Wanneer je echter beide renners kiest, is de kans groot dat minimaal een van beide hoog eindigt. Je moet dan echter wel beide renners opstellen in een sprintetappe en dit gaat ten koste van twee kostbare plaatsen in je etappeselectie. Al met al denk ik dat ik Mareczko en Belletti links laat liggen. In dezelfde prijsklasse kun je bijvoorbeeld ook kiezen voor Arndt, en van hem is het tenminste zeker dat hij dé enige man is voor de sprints.
---
Modolo viel overigens ook behoorlijk tegen vandaag met slechts een 8e plaats na zijn overwinning van gisteren. Zeker als je bedenkt dat het sprintersveld in de Ronde van Turkije ondanks de deelname van Greipel toch behoorlijk matig is. In de Giro moet Modolo naast Greipel en de mannen van Southeast ook nog opboksen tegen Kittel, Demare, Ewan, Viviani, etc. Denk dat 2 miljoen voor hem behoorlijk aan de prijzige kant is.

Laatst gewijzigd
Jelle van der Linden

Kan Arndt een heuveltje overkomen?
of klimt hij net zo slecht als Pelluchi en Ruffoni bv.

rubenvvs1999

Het is trouwens wel weer mooi om te zien dat alle namen die ik vorig jaar tegen kwam op dit forum gewoon weer aanwezig zijn! Ik heb wel het idee dat ik wat aan de late kant ben...

ConINGtador

'@Jelle van der Linden

Volgens mij wel. Hij heeft (uit mijn hoofd) 2 jaar geleden tijdens de Vuelta ook een aantal mooie klasseringen neergezet in etappes die wat meer op en neer gaan, zeg maar de zogenaamde 'heuvelsprints'.

heuvelcolombia

'@Jelle van der Linden,
Arndt wordt ook wel eens een snelle allrounder genoemd. Niet dat hij graag bergop sprint, maar een helling overleven kan hij wel.

@ruben, Poljanski gaat de belangrijkste zijn. Petrov en Hernandez lijkt me verleden tijd, McCarthy lijkt ook wel stappen te hebben gezet, maar dat is niet echt een pure klimmer, en ik neem aan dat je het over klimmers hebt.

@Coningtador, in de Giro hebben ze toch geen trein ter beschikking. Dan kunnen ze best ieder hun eigen weg proberen te vinden. Ik denk dat dat ik Belletti er sws in laat vanwege lage prijs, kan heuveltje overleven en heeft minder behoefte aan een sprinttrein dan Belletti.

Maar wat verwachten jullie van Chaves?

Laatst gewijzigd
ConINGtador

'@heuvelcolombia

"Ik denk dat dat ik Belletti er sws in laat vanwege lage prijs, kan heuveltje overleven en heeft minder behoefte aan een sprinttrein dan Belletti."

In die zin staat 2x Belletti, iets klopt er niet helemaal :)

1. Laat je Mareczko erin, omdat hij een heuveltje kan overleven en minder behoefte heeft aan een sprinttrein dan Belletti?
2. Of laat je Belletti erin, omdat hij een heuveltje kan overleven en minder behoefte heeft aan een sprinttrein dan Mareczko?

Aangezien Belletti, voor zover ik weet, bekend staat als heuvelsprinter, ga ik ervan uit dat je doelt op optie 2?!
---
Wat betreft Chaves: ondanks zijn zeer goede Vuelta van vorig jaar verwacht ik niet heel veel van hem. Dat baseer ik voornamelijk op zijn slechte voorjaar. Zowel in de Tirreno - Adriatico als in de Ronde van Catalonië reed hij zeer slecht (met een 30e en 48e plek in het AK). Er lijkt ook nog niet echt verbetering in te zitten. Zelfs Nibali, waarvan iedereen zegt dat hij zo slecht in vorm is, werd in Tirreno - Adriatico gewoon 6e. Moet je nagaan hoe slecht Chaves dan wel niet in vorm is. Ondanks dit alles overweeg ik hem nog wel voor mijn Scorito team, maar dat heeft meer te maken met het feit dat ik fan van hem geworden ben tijdens de afgelopen Vuelta. De manier waarop hij de media iedere keer weer glunderend te woord stond na weer een etappezege, schitterend ...

Laatst gewijzigd
Jelle van der Linden

'@ConINGtador,
Ik zie het dat was in 2013, hij had toen 2 goede klasseringen 3de (vlakke etappe) en 4de (heuvelsprint).
Maar verder heeft hij nauwelijks laten zien dat hij heuvels over komt, maar dat komt ook omdat hij bijna nooit voor zichzelf mag sprinten. Maar altijd moet knechten voor Kittel of Degenkolb. Dus dat is nog afwachten.

Jelle van der Linden

'@heuvelcolombia,
Als je naar de resultaten van dit jaar kijkt van Chaves is het nog niet veelbelovend.
Maar hij heeft vorig jaar in de Vuelta laten zien dat hij een goede klassement en etappes kan rijden,
maar of zijn vorm goed zal zijn in de Giro is een gok (net als bij renners als Uran, Nibali, Hesjedal en Kruijswijk).
Ik durf het niet aan om hem te nemen, maar als hij net zo presteert als in de Vuelta vorig jaar dan is hij zeker zijn geld wel waard!

heuvelcolombia

Oei sorry, ja de tweede keer Belletti hoort Marezco te zijn. Optie 2 dus.

Bedankt beiden wat betreft Chaves. Probleem is alleen dat ik nu alleen weet dat jullie het ook niet weten ;)
Trouwen @Coningtador, de Tirreno werd beslist door een TTT en een ITT, dus daarop zou ik het niet baseren.
Ik had eerst een mooi team, maar toen heb ik iets veranderd en vanaf toen is het eeuwige getwijfel en geschuif begonnen. Gaan renners als Amador, Betancur, Fuglsang (in zijn eerste Giro) of Kangert punten halen?

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Sprintgeit

Om je echt van advies te kunnen voorzien moet ik ervan uitgaan dat je al 20 renners hebt. Dan zul je nog iemand moeten opofferen om de ruil Nibali + x voor Uran + x te doen. Nibali vs Uran + x is geen geisoleerde keuze.

Exact. De geisoleerde keuze is naturlijk Nibali + X vs Uran + Y . Waarbij een gedeelte van Y eventueel geïnvesteerd kan worden in de huidige renners in je selectie. Y moet wat punten betreft in ieder geval minstens gelijk staan aan (Nibali - Uran)+X. Omdat je de waardes van X en Y nagenoeg oneindig kan variëren in relevante voorbeelden liet ik deze echter in eerste instantie weg. Maar je slaat de spijker natuurlijk recht op de bakkes.

Dat is precies wat voor mij dit spelletje zo interessant maakt. 9 van je 10 keuzes hangen van de rest van je team af. De enige echte geisoleerde keuzes betreft een keuzes tussen 2 renners van exact dezelfde prijs die je in exact dezelfde etappes op zou stellen. Die keuzes zijn er nauwelijks, of liggen verschrikkelijk voor de hand. De enige twee die écht in me opkomen zijn Gilbert VS Ulissi en Hesjedal VS Kruiswijk VS Peraud.

@Coningtador

Ik deel je mening wat betreft de Southeast sprinters. Als je 1 van de twee meeneemt zie ik voor dezelfde prijs betere opties. Als je ze allebei meeneemt heb je in het beste geval twee sprinters die allebei ergens tussen plek 5 en 15 sprinten. Ook daar zie ik weer betere opties voor hetzelfde bedrag.

Wat Modolo betreft, daar heb je ook een punt. Echter, als je op zoek gaat naar goedkopere sprinters kom je uit bij Sbragli of de 750k italiaantjes. Tenzij je renners als Nizzolo, Ewan of de iets duurdere mate Demare en Viviani nog niet in je team hebt. Als je geen Kittel of Greipel mee hebt kan je daarbij door Modolo weg te laten Nizzolo of Ewan upgraden naar één van deze twee (of beiden natuurlijk). Je hebt dan alleen geen budget over voor de vrijgekomen plek en zult dus nog ergens in moeten snijden. Je kan het geld van Modolo ook investeren in renners voor andere etappes. Maar ook daar heb je uiteindelijk toch maar 9 plekken. Legio mogelijkheden, maar ik kom toch elke keer weer bij Modolo uit persoonlijk. Ook al vind ik hem te duur.

@Heuvelcolombia

Met Chaves heb je voor 'maar' 2 miljoen een renner die in bergetappes een hele stevige top 10 zou kunnen rijden.

Als ik in de prijsklasse van Chaves kijk naar andere renners die top 10 kunnen rijden in dezelfde etappes kom ik uit bij Kruijswijk en Hesjedal (iets goedkoper) en Pozzovivo (iets duurder). De kans schat ik voor alle renners hetzelfde in. Kruijswijk en Hesjedal hebben in principe een betere tijdrit. Hesjedal en Chaves hebben allebei een kans op teampunten mocht Ewan of Nizzolo in het groen rijden. Chaves hád altijd de witte trui als voordeel, maar is nu te oud. Pozza lijkt misschien bergop dan weer net een tikkeltje beter, maar haalt sowieso geen teampunten is duurder. Chaves lijkt in deze vergelijking het onderspit te delven. Echter, als ze alle drie elke in hetzelfde groepje aankomen zie ik Chaves vanwege zijn rijstijl toch elke keer vóór de andere twee eindigen. Dat zou op meerdere etappes toch best wat punten kunnen schelen.

De eerste vraag is natuurlijk de vorm en intentie van de renners. Is die onduidelijk, dan den ik dat het allerbelangrijkste wat je je af moet vragen is: Stel ik kies een andere renner voor de plek van Chaves, hoe besteed ik dan het bedrag wat ik over houd (in geval van een goedkopere renner) of waar knabbel ik het bedrag wat ik extra investeer (in het geval van een duurdere renner) van af? Daar het hier waarschijnlijk om bedragen van 0.5 tot 1 miljoen zal gaan is daar nou ook niet weer bijster veel in mogelijk.

Laatst gewijzigd
Jori

'@Jelle: Dat wist ik niet, dat zet Bole toch wel in een ander daglicht.
Arndt kan redelijk gemakkelijk een heuvel opkomen.

@HeuvelColombia:
Chaves heeft zich in mijn ogen echt bewezen met die vuelta en gezien zijn punchkwaliteit stel ik hem zeker op. Het feit dat in zijn ploeg Ewan zit, vind ik ook nog zeker een pluspunt. Rijdt hij niet voor het klassement, dan zitten er zeker ritzeges in met dit parcour.
Formolo is veelbelovend, maar wat als Uran dit jaar toch goed rijdt? Wat zijn Formolo's taken dan?
Cancellara is zoals Nasibal al betoogde een must-have.
Fuglsang heeft zijn vorm dit seizoen al bewezen, al gaat mijn voorkeur toch uit naar Kangert, ook vanwege de tijdritten.

@Coningtador: Compleet met je eens.

nasibal

Interessant overigens voor al die voorliefde voor Kangert.

Kangert kán inderdaad een goede tijdrit rijden, maar doet dat niet structureel. Daarbij denk ik persoonlijk dat Kangert juist tijdens Trentino de vrijheid heeft gekregen om vervolgens in de Giro weer netjes in het gareel te moeten. Net zo als Landa vorig jaar. Alleen liet die toen gelijk bij de eerste aankomst bergop even heel duidelijk zien hoe ongelooflijk sterk hij was.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 13 ... 127 128

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.