Scorito Giro 2016 Poule

1 2 ... 18 ... 127 128
gesink-menchov

Mijn team is compleet . Wie zou er hoger eindigen in het groene (uiteraard rood bedankt voor het verbeteren) trui klassement Modolo of Nizzolo dat is nog de enige vraag die mij bezig houdt.

Laatst gewijzigd
Nanco

Nizzolo

GiroTourVuelta

Wat denken jullie? Zakarin en Modolo of Kangert en Demare. Ik zie Demare meer punten halen dan Modolo. Maar hoe verhouden Zakarin en Kangert zich tot elkaar?

Gids05

nu weet ik t niet meer met belleti en marescko wie gaat er nu sprinten ?

Il Mostro

In etappes waarin meer wordt geklommen dan bruggen en viaducten zullen ze Belletti uitspelen, is het volledig vlak dan kan Mareczko mogelijk mee. Ik zou wel in je achterhoofd houden dat de Ronde van Turkije qua (overgebleven) sprinters een vrij matig deelnemersveld heeft. Als je pakweg Erik Zabel weer op een fiets zou zetten, kan hij hier meteen met de besten mee in de sprint.

WoutervitesseNL

Mooi om al deze tactieken te lezen hierzo, hierdoor draait mijn brein nu ook op volle toeren op zoek naar de beste selectie.

ik heb hier denk ik wel een interessante vergelijking:
Kittel + Henao + Grosu VS Zakarin + Demare + formolo?

daarnaast vraag ik me ook af wat ik van Majka moet gaan verwachten?

Edit:
ben benieuwd naar jullie meningen!

Laatst gewijzigd
pirazzi

Boven wordt gesproken over de groene trui maar in de Giro is rood de kleur van de trui voor het puntenklassement.

gesink-menchov

Haha oepss dat is wel heel slordig inderdaad ...

elstupidoloco

Nog maar een of/of vraagje!

Pozzovivo en modolo of Uran en sbaragli?

Eigenlijk vind ik beide Sprinters te duur 😂

Gekkegerrit1

uran vandaag zeer sterk tegenover majka.. lijkt nu dus weer een betere keuze?

nasibal

Wat is je eigen analyse? Of bouw je je team op basis van het 'meeste stemmen gelden'-principe?

Laatst gewijzigd
ConINGtador

De 'interessante' renners van 1 miljoen hebben vandaag wederom zeer slecht gepresteerd in de Ronde van Romandie.

- Jungels op 4 minuten
- Formolo op 12 minuten
- Geniez op 15 minuten

Ik begin me steeds meer af te vragen of ze eigenlijk nog wel zo interessant zijn. Ik kan er 2 van de 3 meenemen en ben er nog niet uit wie. Jungels en Formolo zijn interessant met het oog op de jongerentrui. Jungels en Geniez zijn interessant met het oog op de tijdritten. Van alle drie verwacht ik niet veel in het AK, al heb ik ergens gelezen dat Geniez als doel heeft gesteld om 5e te worden; zie hem ook als de beste klimmer van de genoemde namen.
---
In de ietwat hogere prijscategorie valt Majka enorm tegen, terwijl Uran enorm lijkt mee te vallen. Misschien moet ik die twee toch omruilen?

elstupidoloco

Uran lijkt op basis van deze week steeds meer in vorm te komen en lijkt een zekerheid voor plek 5 tot en met plek 10 met kans op plek 3 tm 5. Pozzovivo schat ik minder in. Zowel qua tijdrit als qua bergetappes. Plek 7 tot en met 12.

Modolo en sbaragli acht ik beiden in staat om plek 5 tot en met 10 te rijden in sprintetappes. Modolo wint nu wel, maar dat is ook tegen de lamme en de blinde. Sbaragli is binnen zijn ploeg in ieder geval een zekerheid voor de sprint en lijkt me de giro in ieder geval uit te rijden.

nasibal

Coningtador jij hebt duidelijk alleen de uitslag bekeken? ;) Jungels heeft de hele dag in de aanval gereden, Formolo waarschijnlijk gewoon gewerkt voor Uran en daarna laten lopen toen hij er eenmaal af moest. Die heeft hier ook nog niets te bewijzen. Vergeet ook niet dat het beestenweer was vandaag in Romandië.

Laatst gewijzigd
pirazzi

In de Giro kan het af en toe ook slecht weer zijn natuurlijk.

elstupidoloco

Jungels vind ik juist heel veelbelovend! Ipv in de groep hangen wachten tot hij er af gereden wordt, kiest hij de aanval. Ik hoop dat hij in de giro ook zo rijdt!

Tommytom

'@ContINGdor....

Alleen naar de uitslag gekeken lijkt me. Jungels in de kopgroep in deze zware rit. Bleef als laatste over, en verliest op de slotklim uiteindelijk maar 4 minuten. Ik was juist positief verrast. Maar neem hem vooral niet, pak ik meer punten... ;)

Geniez weet ik ook niet zo goed. Ben altijd al fan van hem geweest, maar toch erg wisselvallig. Voor de proloog en klimtijdrit verwacht ik top 20, maar of hij zijn geld waard zal zijn hangt denk ik af van zijn proloog.....

BertieC

Majka/Verona(of een andere renner van 500k) of Pozzo/Geniez

elstupidoloco

Verona ivm teampunten kittel? Of vanwege de kans dat hij een keer of 2 top 10 rijdt als er een groep aanvallers vooruit blijft?

Majka in topvorm lijkt me sterker dan pozzo in topvorm. Maar ik vind de vorm van beiden vrij onzeker. Ik heb nergens terug gelezen of hij iets aan de val in lbl heeft overgehouden?

Geniez heeft normaal gesproken een behoorlijk tijdrit en eindigt in het klassement normaal tussen plek 10 en 15 denk ik.

ConINGtador

'@nasibal @Tommytom

Heb inderdaad de rit niet live kunnen zien. Naast wielerliefhebber is voetbal mijn andere grote passie en dan is je vrije zaterdag meestal al behoorlijk gevuld :)

Heb wel meegekregen dat Jungels in de aanval reed en dan is 4 minuten verliezen inderdaad niet veel. Mijn gevoel zegt dat Jungels vol voor de tijdritten gaat (eergisteren leek hij zich ook te willen sparen voor de tijdrit van gisteren) en verder vooral aanvallend wil koersen. Op zich kun je dan nog steeds veel punten met hem halen, alleen is het dan wel lastiger om in te schatten wanneer je hem moet inzetten (buiten de tijdritten om). Dat maakt hem toch wat minder interessant. Aan de andere kant: wannneer hij een keer veel tijd pakt door in de aanval te rijden, blijft de jongerentrui een reële mogelijkheid.

Wat betreft Formolo: hij heeft vandaag ongetwijfeld moeten knechten voor Uran. Maar had hem ondanks dat toch verder vooraan verwacht. 12 minuten is dan nog steeds erg veel naar mijn mening. Als hij het in de Giro ook gewoon laat lopen als hij zijn werk voor Uran erop heeft zitten, komt de jongerentrui op z'n minst in gevaar.

Voor Geniez geldt hetzelfde verhaal. Ook hij heeft moeten knechten voor Pinot. Maar om dan 15 minuten te verliezen? Een meesterknecht moet toch nog steeds top 30 kunnen rijden en de schade beperkt weten te houden?

Benzardi

Ik heb mijn team klaar, op een geven moment moet je de knoop toch door hakken.
Kom maar op met die fiets, vliegtickets enz. ;o)

Chris85

Misschien laten die jongens het daar wel lopen met het oog op de Giro! Waarom nu op je tandvlees als een gek naar boven als je je werk al hebt gedaan voor je kopman (Pinot, Uran) als je ook gewoon op het gemak die etappe uit kan rijden zonder zwaar in het rood te gaan? Teveel blind staren op dit soort rondes heeft totaal geen zin, zeker niet als je alleen op uitslagen af gaat zonder de etappe gezien te hebben. Is niet verkeerd bedoeld ofzo hoor maar ik heb door de jaren heen wel geleerd om bij je gevoel te blijven en je niet door dit soort uitslagen weer gigantisch aan het schuiven te laten brengen.

@WouterVitesseNL

Ik zou voor die laatste optie gaan, maar puur omdat ik Kittel veel te duur vind en Grosu ben ik helemaal niet kapot van, heeft aan het begin van het seizoen 2x top 10 gesprint in Tour de San Luis maar verder ook weinig laten zien.. Formolo en Henao om het even, alleen heeft Henao misschien meer kans op teampunten met Landa en Viviani. Demare is ook duur maar die zal wel met Nizzolo, Viviani en Ewan meedoen achter Kittel en Greipel. Zonder gekke dingen sprokkelt hij ongetwijfeld zn puntjes wel bij elkaar. Zakarin is met 2 miljoen een koopje! Maar koopjes kunnen ook verschrikkelijk tegenvallen 😉

Cochapolla

Kudus, Busato of Pozzato? Wie o wie moet ik kiezen met de 500$ die me nog rest?

Twaburov

Kung is 500k. Schijnt een goede tijdrijder te zijn en kanshebber voor stage 1 volgens de bookies. Is die echt zo goed?
@Cochapolla: Heb je Colbrelli al? Was erg sterk in de Amstel Gold Race!

HF2013

Zo..... eindelijk alle 18 pagina's gelezen... toch wel wat handige tips.... heb al een op-gevoel-teampje in elkaar gedraaid, maar toch nog maar eens goed naar kijken.

Weet iemand of er ook poules zijn met dagprijzen? Of zelfs prijzen voor de beste 10 van een dag. Is toch eerder haalbaar dan 1e te worden van duizenden deelnemers.... zou het dus net iets spannender maken.

1 2 ... 18 ... 127 128

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.