Scorito Giro 2016 Poule

1 2 ... 20 ... 127 128
HF2013

Gilbert hoeft niet meer over getwijfeld te worden. Blijft lekker thuis.

ConINGtador

'@Chris85

Het kan aan mijn telefoon of browser liggen hoor, maar volgens mij heb je je laatste bericht 10x gepost. Wordt het niet overzichtelijker van :)

Chris85

'@ConINGtador

Ligt helaas niet aan jou, geen idee hoe het komt en ik krijg het ook niet weg. Mijn excuses!

Thomaschevski

wat met clarke?

pirazzi

Clarke kun je er wel bij hebben.

Jelle van der Linden

Verwachten jullie dat Ewan de ronde uitrijdt?

Jelle van der Linden

En krijg je ook teampunten bij een tijdrit?
Dus als je in een tijdrit Nizzolo en Arndt selecteert en Dumoulin of Cancellara wint de etappe.
Krijg je dan teampunten voor Nizzolo of Arndt?

Laatst gewijzigd
Twaburov

'@Jelle
1. Ben toch niet zo onder de indruk van Ewan de laatste tijd.
2.Jazeker. Bij de proloog komen daar ook nog teampunten van de roze trui bij, 18 in het totaal. Dus stel dat Dumoulin of Cancellara de proloog wint. Dan heb je 18 punten door ze beide op te stellen, wat overeenkomt met een 16de en 17de plek (10+8). Dus dan zou je kunnen zeggen dat Arndt en Nizzolo qua tijdrit bij de proloog rond een 17de plek zitten.

Niballie

Nee, je krijgt in een ITT geen 10 etappeoverwinningteampunten. Die van de truien misschien wel, maar dat weet ik zo niet.

pirazzi

O ja,

TEAMPUNTEN

Wanneer verdien je teampunten?
Als een ploeggenoot van een renner uit jouw team:
Een etappe wint;
Aan kop staat in een klassement na een etappe;
Een eindklassement weet te winnen.
Wanneer verdien je geen teampunten?
Na een individuele tijdrit ontvang je geen teampunten voor een etappewinst.
Na een ploegentijdrit, verdien je geen teampunten voor een etappewinst (dit zit al in de punten verrekend).

Nu heb ik T. Dumoulin kopman gemaakt vanwege mogelijke winst in de tijdrit, dat moet ik nu heroverwegen dus.

parravliss

halo iedereen ben nieuw op het forum en dit spel is ook nieuw voor me dus dit word mijn eerste ronde.
zag het gister op de wielerflits site staan denk ooh leuk doe ik ff maar man o man wat een dillema's wat een gepuzzel .
uren heb ik er aan gewerkt gister helemaal tevreden toen ben ik gaan lezen op het forum en gaf weer zoveel andere ideeen dat ik niet uit gepuzzeld raak .
zal wat later mijn voorlopige selectie posten wilde me even voorstellen en vragen of jullie meer wielrengames/poules spelen en zo ja welke natuurlijk....

pirazzi

Hallo parravliss, onderaan dit forum staat het forumoverzicht en daar staan de wielerspellen in een apart hoofdstuk.

dnizzz

Ik zit nog met 2 keuzes (denk ik, als ik de boel niet voor vrijdag nogmaals helemaal omgooi)

Dumoulin vs. Uran - gaat Dumoulin door de goede tijdritten meedoen om een top 10 plek algemeen of is Uran die redelijk in vorm lijkt goed genoeg om zowel in de tijdritten top 20 te halen en structureel top 5 in de bergen?)

Ewan vs Modolo

graag jullie mening..

parravliss

ooh ok bedankt!

Wollage

'@pirazzi: Waarom heroverweeg je dan de keuze om Dumoulin kopman te maken? Je zal toch door die regel juist geen punten krijgen als je een ploegmaat van Dumoulin opstelt. (wel voor de leiderstrui maar niet de 10 punten voor etappewinst)

Tommytom

'@dnizzz

Ik zou dan voor Dumoulin gaan. Stel namelijk dat Uran in de bergetappes iedere keer rond plek 5-10 eindigt. Dan verdien je volgens mij minder punten aan hem, dan wanneer Dumoulin in de eerste etappe het roze pakt en daar een paar dagen in blijft rijden, plus de tijdrit in Toscane wint. Tenzij Uran natuurlijk voor het klassement echt mee gaat spelen....

pirazzi

'@Wollage Omdat er buiten de tijdritten weinig kansen zijn voor Dumoulin om etappes te winnen, dus misschien is het beter om bijvoorbeeld Viviani kopman te maken ipv Dumoulin. Hetzelfde geldt voor Cancellara eigenlijk. Het heroverwegen betekent Dumoulin geen kopman meer maar wie dan wel, bijvoorbeeld Kittel en Landa en dan nog een sprinter of klimmer.

Bedenk nu opeens dat de kopman wel dubbele punten krijgt voor een etappe overwinning dus ook voor eventuele winst in de tijdrit. :)

Laatst gewijzigd
arviidd

'@ Pirazzi en Wollage: Jullie begrijpen elkaar vekeerd even goed lezen.

Laatst gewijzigd
pirazzi

Dus bij deze regel:

Dubbele punten kopman:
De kopman levert dubbele punten voor je op.
Dit geldt voor alle punten na een etappe:
Top 20 etappe
Top 5 klassementen
Teampunten

zou eigenlijk moeten staan: behalve bij etappes die een tijdrit zijn.

Tomprocycling

Mijn team is tot nu toe:

Mareczko
Greipel
Modolo
Nizzolo
Hofland
Viviani
Demare
Ulissi
Battaglin
Wellens
Jungels
Dumoulin
Verona
Formolo
Valverde
Zakarin
Hesjedal
Uran
Nibali
Kruiswijk

Wat denken jullie?

arviidd

'@Pirazzi: Alleen achter teampunten zou dat moeten staan.

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Pirazzi

Dat staat daar gewoon goed hoor. Bij teampunten verdient de kopman altijd dubbele punten, alleen zijn er na een ITT simpelweg gewoon geen teampunten ;)

pirazzi

'@ arvidd Ja, dus als ik bijvoorbeeld Arndt en Dumoulin beide heb hoef ik Arndt niet op te stellen in de tijdrit want hij krijgt dan toch geen teampunten als Dumoulin wint. Dan is de vraag of de dubbele punten die je misloopt door Dumoulin geen kopman te maken gecompenseerd kunnen worden door andere kanshebbers op etappewinst.

Il Mostro

'@Tomprocycling:

Je mist de snelste sprinter en de beste klimmer, geen goede selectie dus. Ik ben heel benieuwd naar je overwegingen om Landa thuis te laten, dat is in mijn ogen een zekerheidje voor de top 3. Daarnaast doet Hofland waarschijnlijk niet mee, daar zou ik ook een ander voor zoeken.

sprintgeit

Waarom heeft iedereen in zn hoofd dat Hofland niet meedoet?

1 2 ... 20 ... 127 128

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.