Dus als Dumoulin de tijdrit wint, krijg je geen teampunten voor als je Arndt opstelt, maar krijg je dan wel teampunten voor de klassementspunten van Dumoulin?
Dus krijg je dan wel teampunten voor de trui van algemeen klassement en de puntentrui?
Teampunten na etappe:
Positie Etappe Alg. Punt Berg Jong
1 10 8 6 3 3
Wanneer verdien je teampunten?
Als een ploeggenoot van een renner uit jouw team:
•Aan kop staat in een klassement na een etappe;
Wanneer verdien je geen teampunten?
•Na een individuele tijdrit ontvang je geen teampunten voor een etappewinst.
Maar er staat niet dat je geen teampunten krijg voor de klassementstruien
Hoe zit dat dan?
'@pirazzi, mijn vraag gaat ook niet over dumoulin als kopman, want ik heb hem niet in mijn team.
Maar als ik Arndt opstel en Dumoulin wint de tijdrit.
Krijg ik dan wel voor Arndt 8+6 punten voor de klassementspunten van Dumoulin?
klassementstrui Dumoulin (8 teampunten)
Puntentrui Dumoulin (6 teampunten)
'@Pirazzi: Weet niet of ik je goed begrijp hoor, maar ik lijk in je verhaal te lezen dat je denkt dat de knecht dubbele teampunten zou krijgen als de kopman wint? Dat is namelijk niet zo. De dubbele punten zijn enkel de punten die de renner zelf krijgt. Dus stel je maakt Dumoulin kopman en stelt hem op in de tweede etappe als kopman en Arndt wint dan krijgt Dumoulin niet 10 maar 20 teampunten.
Als Kittel je kopman is en wint, dan krijgen Jungels en co dus gewoon 10 teampunten en niet 20.
Hier mijn team, heb toch Hofland in de hoop dat hij mee doet.
M. Landa
A. Valverde
V. Nibali
T. Kangert
J. Fuglsang
J. Peraud
D. Pozzovivo
I. Zakarin
S. Kruijswijk
E. Viviani
A. Demare
G. Nizzolo
S. Modolo
R. Navardauskas
N. Arndt
M. Hofland
J. Mareczko
T. Dumoulin
B. Jungels
D. Formolo
Kan zijn dat ik nog wat verander maar denk dat ik nu toch wel een mooi team heb.
Ja het is wel duidelijk dat de dubbele punten voor een kopman bij etappe winst persoonlijk zijn en alleen voor de kopman verdubbeld worden bij etappewinst teamgenoot mits opgesteld als kopman.
Nu moet je dus kiezen in de tweede etappe wie je kopman maakt, Kittel of Dumoulin en dan ook nog Arndt opstellen maar de kans dat Kittel die etappe wint is groter dus voor die etappe zou ik Kittel als kopman opstellen.
De enige reden om Dumoulin kopman te maken is voor de proloog. In de sprintritten gaat een goed gekozen sprint-kopman sowieso meer punten pakken, ook al rijdt Dumoulin in het roze. In de tijdrit kunnen bijvoorbeeld Nibali of Valverde zomaar direct achter Dumoulin eindigen, waardoor het verschil in punten nou ook weer niet immens is.
Het voorbeeld hierboven ging over de combinatie Dumoulin - Arndt waarbij Arndt etappe 2 wint en Dumoulin opgesteld is als kopman. Dan de combinatie Jungels - Kittel waarbij Jungels opgesteld wordt als kopman, dat levert volgens mij meer punten op ook vanwege de jongerentrui punten voor Jungels als Kittel de etappe wint.
Nemen julli nog in overweging mee dat de klassementsmannen pas in week 3 boven komen drijven? Tot die tijd zijn er veel punten te verdienen en lijkt het mij dus raadzaam wat meer het zwaartepunt in je selectie te zoeken bij sprinters, tijdrijders en explosieve klassementsrijders.
Een Nibali moet zijn 4,5m verdienen in ongeveer 1 week. Lastig lijkt me. Ook al is hij in de vorm van zijn leven.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.