Scorito Giro 2016 Poule

1 2 ... 28 ... 127 128
ConINGtador

'@Patrijs

Welkom! In ieder geval heb je een origineel team met zeer verrassende namen. De kans dat deze keuzes allemaal goed uitpakken is zeer klein, maar de kans dat Leicester City kampioen van Engeland zou worden werd ook geschat op 1 op 5000. Mochten er een aantal grote namen uitvallen, wie weet hoe ver je dan kan komen ...

Laatst gewijzigd
ivo001

Heeft iemand een link naar de bron waar vermeld zou zijn dat Ewan na etappe 12 naar huis gaat?

elstupidoloco

'@MME: hoe groot acht je de kans op teampunten met Hofland? De kans op teampunten met Kruijswijk lijkt me ook niet zo groot. Ik vermoed dat Van Emden je 18e, 19e of 20e naam op het lijstje is. Zou je Van Emden dan in een bergetappe opstellen, waarin Kruijswijk kans heeft op etappewinst of de bergtrui? En dan moet je ook nog overwegen hoe groot die kans is. Van Emden zul je in de praktijk dus alleen in de eerste etappe opstellen voor circa plek 3 tot en met 15.

BertieC

Is Rojas eigenlijk niet gewoon een goedkopere, maar niet per se mindere variant van Demare die ook nog eens kans op teampunten heeft?

Jelle van der Linden

'@ivo001,
Dat Ewan na de 12 etappe gaat afstappen staat in het interview van het blad Procycling.

Jori

Je krijgt alleen teampunten als er een renner van dat team 1ste is in wat voor categorie dan ook (jongeren, punten, algemeen, berg en etappe).
De kans dat Kruiswijk en Hofland zulke punten halen, lijkt mij zeer klein net als Chaves.

@Ivo: Dat stond in een tijdschrift met uitgebreid interview van Ewan en White

ivo001

De kwestie van Ewan zijn vroegtijdige aftocht doet mij twijfelen om hem te vervangen voor Modolo.

Patrijs

'@ConINGtador Bedankt! De kans is inderdaad behoorlijk klein dat je (veel) punten gaat pakken met de renners die ik noem. Ik wilde ze alleen even uitlichten voor de eeuwige twijfelaars. Grote kans dat ik ze niet in mijn selectie opneem, in ieder geval niet allemaal.

raymankapeens

Zit nog steeds te dubben tussen uran of maijka....

Lastig lastig

elstupidoloco

'@BertieC: Rojas heeft denk ik enkel kans op teampunten wanneer Valverde een rit wint. ik zie zelf Valverde niet zo snel in het roze rijden. Rojas lijkt me echter in de sprintetappes niet om plek 1 tot en met 5 te rijden, terwijl ik Demare hier wel toe in staat acht.

De lastigste overweging in mijn team is: Uran, Majka of Pozzovivo. Ik heb nog 1 plekje over. Nachtenlang wakker liggen en Pro cycling stats bieden weinig aanknopingspunten. Hoe kijken jullie aan tegen deze keuze?

ONCE

Ik zit ook met of Pozzo en Chaves, of Uran/Majka en Kangert

daarna dus nog de keuze Uran/Majka :D

sprintgeit

'@elstupido

Op basis van vorm en parcours zou ik bij een keuze van 1 uit 3 op dit moment zeggen Uran. Maar goed dit soort dingen kun je het beste gewoon zelf beslissen. Majka is nu 1 rondje uit vorm, maar is gewoon een hele straffe coureur die het zeker niet slecht gaat doen. Pozzovivo is al jaren consistent, heeft een verrassend sterke tijdrit en is vooral ook een hele leuke aanvallende coureur die een thuiswedstrijd rijdt. Uran is al 2x 2e geworden, heeft een degelijke tijdrit en is taai in de bergen. Wat ik wil zeggen is..er zit niet zo heel veel tussen.

Ik heb op dit moment zowaar 500k over :D. Ik heb wel een aantal mogelijkheden qua direct ruilen (niet zo'n zin meer om erg veel om te gooien). Wellicht gooi ik Majka er nog even in ipv Pozzo oid

Laatst gewijzigd
fabioaru

Ik lees graag de berichtgeving op Wielerflits en doe zelf ook mee met Scorito.

Ik verbaas me echter nogal over alle posts in dit forumtopic... Het leuke van zo'n poule is toch dat je zelf wat research doet en op basis daarvan een leuk team samenstelt waarmee je goed (of slecht) scoort?

Ik kom hier echter veel posts tegen met de vraag: moet ik die/die of toch die kiezen? Ik vind het erg apart dat je op zo'n manier een poule wil spelen...

Als je dan hoog scoort, haal je er dan voldoening uit en zie je dat dan ook als je eigen prestatie?

Ik wens iedereen veel succes met de poule. Zelf heb ik me er lekker in verdiept op basis van mijn wielerkennis en de uitslagen op procyclingstats.
Als ik lekker scoor, heb ik dat dus geheel zelf gedaan (en ook wat geluk gehad :P).

parravliss

M. Kittel c

S. Modolo

G. Nizzolo

E. Viviani

M. Hofland

J. Mareczko

N. Arndt

V. Nibali

A. Valverde c

M. Landa

I. Zakarin

S. Kruijswijk

R. Uran

A. Geniez

B. Jungels

T. Dumoulin c

S. Kung

D. Formolo

A. De Marchi

C. Betancur

de onderste vier zijn niet zeker de rest laat ik staan hoogstwaarschijnlijk

Laatst gewijzigd
Jelle van der Linden

'@parravliss,
Goed team!

sprintgeit

'@fabioaru
Eens en het blijft toch een gok. Majka of Uran, Kangert of Fuglsang..zeg het maar.

De posts met taktische keuzes vind ik overigens wel interessant. Zo had ik er zonder dit forum nooit aan gedacht om een Pieter Serry te overwegen obv teampunten en volgorderlijkheid van het parcours. De keuze tussen verschillende stijlen renners (Dumoulin vs Majka) vind ik ook wel interessant, net als taktische ideeen als neem ik 1 topsprinter mee of alle subtoppers etc.

Ergens zijn zelfs die twijfelvragen die nu opkomen bij iedereen wel leuk. Als je van pagina 1 naar de laatste pagina scrolled, krijg je nu namelijk wel een hele grappige indruk van hoe het selectieproces bij veel mensen gaat. Initiele idee ("ik verander hier waarschijnlijk nog 1 a 2 dingen aan") --> Taktische beslommeringen --> Zoeken naar geld --> Vragen over wijzigingen die lood om oud ijzer zijn.

We zitten nu duidelijk in die laatste fase, van mijn part kunnen we dus niet snel genoeg beginnen!

Bazing

Ik moet er alleen nog 2 kiezen uit: Formolo, Betancur en Geniez

parravliss

'@ jelle bedankt

@fabiouru

ben het wel met je eens .

Jelle van der Linden

'@fabioaru,
Klopt,
Maar de mensen in de poule werken daar ook aan mee.
Want als iemand hier zijn team plaatst, reageren er meteen verschillende mensen over de keuze's die diegene beter kunnen vervangen of dat het niet slim is om een bepaalde renners te kiezen/als kopman te selecteren.
En zo helpt uiteindelijk iedereen elkaar met een aantal dommere/opvallendere keuze,
maar omdat er dan iemand iets van zegt, gaat diegenen twijfelen en die bepaalde renner vervangen.

Dus als iemand eigenlijk zijn team hier publiceert (wat ik zelf ook niet echt een slimme keuze vind, want daardoor verander je je eigen team door de meningen van andere, wat het niet echt meer eigen maakt) kun je beter niet reageren welke renners jij anders zou doen (achteraf publiceren, als de giro is gestart kan natuurlijk wel, met reacties). En het leuke is toch dat je met je eigen wielerkennis/wielernieuws lezen/ statistieken kijken, kan zien hoe hoog je eindigt.

Want als je eigenlijk bekijkt wat iedereen vraagt (kom ik zelf ook achter), weet niemand van te voren wie er tussen die renners het beter gaat doen, want bij de meeste keuze's zit er nauwelijks verschil tussen bepaalde renners. Dus dan kan je beter toch zelf de knoop doorhaken en gewoon een van de renners kiezen.

bijv. de keuze's tussen Formolo/Geniez, tussen de sprinters Ewan/ Modolo/ Demare/ Viviani/ Nizzolo, tussen Uran/Majka/Dumoulin, Tussen Marezcko/Belleti/Arndt/Ruffoni/Pelluchi, tussen Kangert/Fuglsang/Kruijswijk/Hesjedal, tussen Kittel en Greipel enz.
bij al deze keuze's is er nauwelijks een verschil, dus je moet dan toch gewoon zelf de keuze uit maken.

Succes iedereen nog met de laatste moelijke keuze's (zoals bovenstaande en dergelijke) en probeer zelf de knoop door te haken!

Laatst gewijzigd
Twaburov

Volgens mij is er nog steeds onduidelijkheid.
Maar bij een individuele tijdrit krijg je wel teampunten wat betreft de klassementen toch?
Voor mij is ook nog onduidelijk wanneer de eerste puntentrui vergeven wordt.

Gids05

laatste en dan laat ik m staan want blijf wisselen haha waar eindigt valverde denken jullie de 1e etappe ???.

en optie 1
cap landa
cap valverde
cap kittel

of optie 2
cap valverde
cap dumolin
cap kittel
????

jort101

Jelle
Wat is jouw scorito naam, ben wel benieuwd naar je team zodra de poule begint.

Jelle van der Linden

'@twaburov,
De vraag over die individuele tijdrit had ik ook, Ik denk ook dat je wel teampunten krijgt voor de klassementstruien, maar niet voor de etappeuitslag.
En van de puntentrui weet ik niet, ik denk gewoon de winnaar van de tijdrit, dat was vorig jaar ook zo tijdens de tour toen had dennis de puntentrui, maar ik weet niet zeker hoe het in de Giro/Scorito is geregeld.

Jelle van der Linden

'@jort101,
Ik ben hier nog niet heel goed in(doe nog maar een paar jaar mee, mag eigenlijk pas dit jaar mee doen, want ik ben 18 jaar), maar ik ben nog nooit echt hoog geëindigd (vorig jaar 304 in de Vuelta en 2.589 in de Tour de France)
Maar ik post mijn team vrijdag als de Giro is begonnen.

Laatst gewijzigd
Jelle van der Linden

'@Gids05,
Ik verwacht Valverde niet in de top 20 in de Tijdrit, denk rond plaats 30.

1 2 ... 28 ... 127 128

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.