'@Gids05
Je kopman verdient dubbele punten na de etappe. Je ontvangt geen dubbele punten voor je kopmannen over de eindklassementen.
@Jelle van der Linden
Wanneer je een renner hebt opgesteld in een etappe en een ploeggenoot wint deze etappe, dan ontvang met deze opgestelde renner teampunten voor etappewinst. Je ontvangt geen teampunten voor de etappewinst na individuele tijdritten.
@sprintgeit
Ik geloof nooit dat Sbaragli de 1,5 miljoen waard is. Werd in Romandie ook uit het wiel gesprint
Ik denk dat Nibali het wel waad is, ik vraag me af waar mensen zich juist op baseren op wielerflits dat Landa de uitgesproken favoriet is. In de tijdritten gaat hij normaal gesproken minuten verliezen op mannen als Nibali en Valverde.
Andere vraag: hoe verdelen jullie het in klassementsrenners, sprinters en aanvallers? Bijvoorbeeld 8 klimmers, 6 sprinters en 4 aanvallers en 1 tijdrijder of?
'@sprintgeit:
– Arndt en Ruffoni vs Hofland en Verona.
Arndt had een goede voorbereiding en met Tom Dumoulin krijgt hij ws de eerste etappes nog een mooie roze trui punten boost, dus zou ik in principe al Arndt boven Hofland verkiezen. Voor Ruffoni en Verona moet je kijken wat je team nodig heeft.
Sbaragli en Firsanov vs Ruffoni en Kruijswijk. Via Procyclingstats heb ik ze al eerder vergeleken en kwam tot de conclusie dat Sbaragli vooraf geen 1.5 miljoen waard is en dat zijn prestaties vergelijkbaar en zelfs minder zijn als je de Vuelta buiten beschouwing laat. Kruiswijk verwacht ik dan wel beter te zijn als Firsanov en dus zou ik zelf voor Ruffoni en Kruiswijk hebben gekozen
Zelf vind ik nu trouwens Trentin wel erg interessant. Voor pure sprintetappes toch teampunten via Kittel en hopelijk via Jungels. Een etappe als 4, 8 en 11 kan hij misschien wel kapen of in ieder geval hoog eindigen en na etappe 12 is Kittel weg
'@Jelle: dat is dus idd je gok.. 14 punten of 0 punten.. als je denkt dat er 70% kans is dat Cancellara die etappe wint, dan reken je met 70% van die 14 punten (dus circa 10 punten). Vervolgens kijk je hoeveelste Nibali moet worden om die 10 punten te halen (16e), dus als je denkt dat Nibali 16e of hoger wordt, dan is het slimmer om Nibali op te stellen en anders neem je Nizzolo.. simpel toch ;-)
'@sunrider: Haha, ben zelf nu op zich wel redelijk overtuigd van Trentin omdat ik verwacht dat die meer teampunten eruit sleept dan bijv Mezgec en hij iets meer verschilt van Kittel dan Mezgec van Ewan in mijn optiek.
Probleem is dat ik eigenlijk Colbrelli eruit wou halen, omdat hij in elke etappe dat je hem opstelt een gokje is. Trentin is ook een gokje, maar heeft tenminste een basiswaarde van de truipunten op dat moment waarop je sneller kan inschatten hoeveel je hem waard vindt.
Maar Trentin is 500.000 duurder en ik zie niet meer in hoe ik dat ergens anders weg kan halen zonder mijn team dusdanig te verzwakken.
En gister dacht ik echt dat mijn team er definitief stond, al zullen deze woorden wel bij velen bekend klinken.
'@Starlynk bedankt,
Dan ga ik toch niet de gok wagen op Nizzolo als kopman, want is schat de winst van Cancellara op 50%.
En als ik naar het deelnemersveld kijk van de tijdrijders, doen er ook niet zoveel goede tijdrijders mee. Dus denk dat Nibali zeker wel (indien hij in in vorm is) top 20 kan rijden. Dus dan heb ik zekere punten.
Ik twijfel zelf ook sterk over Ewan/Demare, maar dan in combinatie Demare/Tsatevich of Ewan/Navardauskas. Demare heeft sinds Vlaanderen natuurlijk niks gereden, maar was in het voorseizoen heel behoorlijk bezig. Ewan zich voorbereid in yorkshire. Maar bij wie achten jullie de kans het hoogste dat hij uitrijdt?
Hoi! Nieuw hier. Leuk om al jullie afwegingen/strategieën te lezen.
Ik heb me nog nooit zo goed voorbereid op het samenstellen van een wielerteam voor Scorito als deze keer. Tegelijkertijd meer getwijfeld dan ooit. Ben er nu wel aardig uit, maar dat dacht ik een aantal dagen geleden met een toch behoorlijk ander team ook. Nu maar hopen dat ik de goede keuzes heb gemaakt en m'n renners op de fiets blijven zitten. Voor de leut wat interessante renners waar nog weinig over is gepraat:
Ludvigsson - meer dan behoorlijke tijdrit en evt. teampunten met Dumoulin (slechts 500.000)
Howard - de man om brekebeen Pelucchi te vervangen. Sprintte in de Tirreno bovendien al sneller dan heren als Nizzolo, Modolo, Hofland en Arndt (750.000)
Howson - jonge allrounder. Werd 16e in Romandië, 2e in het jongerenklassement. Prima opvulling. (slechts 500.000)
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.