Scorito Giro 2016 Poule

1 2 ... 27 ... 127 128
bart1e

Goedenmiddag,

Mijn grote vraag waar ik mee zit is of Nibali zijn 4,5 waard is tegenover de punten die hij gaat halen.
De andere optie is een Uran/Majka + Kangert te nemen.

Gr,

Bart

Jorik112

'@Gids05

Je kopman verdient dubbele punten na de etappe. Je ontvangt geen dubbele punten voor je kopmannen over de eindklassementen.

@Jelle van der Linden

Wanneer je een renner hebt opgesteld in een etappe en een ploeggenoot wint deze etappe, dan ontvang met deze opgestelde renner teampunten voor etappewinst. Je ontvangt geen teampunten voor de etappewinst na individuele tijdritten.

@sprintgeit

Ik geloof nooit dat Sbaragli de 1,5 miljoen waard is. Werd in Romandie ook uit het wiel gesprint

Laatst gewijzigd
Johnny7

Ik denk dat Nibali het wel waad is, ik vraag me af waar mensen zich juist op baseren op wielerflits dat Landa de uitgesproken favoriet is. In de tijdritten gaat hij normaal gesproken minuten verliezen op mannen als Nibali en Valverde.

Andere vraag: hoe verdelen jullie het in klassementsrenners, sprinters en aanvallers? Bijvoorbeeld 8 klimmers, 6 sprinters en 4 aanvallers en 1 tijdrijder of?

siht

Je krijgt geen teampunten voor ritwinst tijdritten (wel voor de truien).

Teampunten ontvang je als bijvoorbeeld een renner van Sky een etappe wint en jij hebt ook een renner van sky opgesteld.
Je hoeft dus niet per se de etappe winnaar zelf opgesteld te hebben. Of zelf de trui houder te hebben.

escapados

siht > Ok, bedankt. Ik kon het niet helemaal uit de spelregels opmaken.

Jori

'@sprintgeit:
– Arndt en Ruffoni vs Hofland en Verona.
Arndt had een goede voorbereiding en met Tom Dumoulin krijgt hij ws de eerste etappes nog een mooie roze trui punten boost, dus zou ik in principe al Arndt boven Hofland verkiezen. Voor Ruffoni en Verona moet je kijken wat je team nodig heeft.

Sbaragli en Firsanov vs Ruffoni en Kruijswijk. Via Procyclingstats heb ik ze al eerder vergeleken en kwam tot de conclusie dat Sbaragli vooraf geen 1.5 miljoen waard is en dat zijn prestaties vergelijkbaar en zelfs minder zijn als je de Vuelta buiten beschouwing laat. Kruiswijk verwacht ik dan wel beter te zijn als Firsanov en dus zou ik zelf voor Ruffoni en Kruiswijk hebben gekozen

Zelf vind ik nu trouwens Trentin wel erg interessant. Voor pure sprintetappes toch teampunten via Kittel en hopelijk via Jungels. Een etappe als 4, 8 en 11 kan hij misschien wel kapen of in ieder geval hoog eindigen en na etappe 12 is Kittel weg

pirazzi

Dus als bijvoorbeeld Viviani de rode trui heeft kun je in bergetappes de knechten van Sky opstellen want dan krijg je daar teampunten voor als Viviani na afloop van de etappe nog bij de beste 5 van het puntenklassement is. Edit: Nee hij moet dan nog wel 1ste staan.

Laatst gewijzigd
Sunrider

'@johnny7, Mijn verdeling is 8-7-3-2. 7 sprinters is een must voor mij. Een tijdrijder kan in een andere etappe puncher zijn.

MME

Ik zit zelf nog heel erg te twijfelen als ik Zakarin moet meenemen.

Zakarin vs Cancellara en Hofland

Wat denken jullie?

pirazzi

Zakarin heeft het voordeel van eindklassement punten + eventueel de beste 5 van het bergklassement.

Sunrider

'@Jori, ik had die Trentin redenatie met Mezgec, dat zijn van die dilemma's ;)
@MME, Pirazzi heeft gelijk, maar ik stel ze alle 3 op. :D

Laatst gewijzigd
Jelle van der Linden

'@siht,
Dat bedoel ik dus,

Dus als ik Nizzolo als kopman selecteer voor de tijdrit en cancellara wint dan krijgt nizzolo door de truien 14 punten x2 28 punten. En als Cancellara 2de wordt dan krijg Nizzolo nul punten.
Zo is het toch?

Starlynk

'@Jelle: dat is dus idd je gok.. 14 punten of 0 punten.. als je denkt dat er 70% kans is dat Cancellara die etappe wint, dan reken je met 70% van die 14 punten (dus circa 10 punten). Vervolgens kijk je hoeveelste Nibali moet worden om die 10 punten te halen (16e), dus als je denkt dat Nibali 16e of hoger wordt, dan is het slimmer om Nibali op te stellen en anders neem je Nizzolo.. simpel toch ;-)

ConINGtador

'@Jelle van der Linden

(8+6)*2 = 28 en NIET 36

(zie: pagina 26)

Laatst gewijzigd
Jori

'@sunrider: Haha, ben zelf nu op zich wel redelijk overtuigd van Trentin omdat ik verwacht dat die meer teampunten eruit sleept dan bijv Mezgec en hij iets meer verschilt van Kittel dan Mezgec van Ewan in mijn optiek.
Probleem is dat ik eigenlijk Colbrelli eruit wou halen, omdat hij in elke etappe dat je hem opstelt een gokje is. Trentin is ook een gokje, maar heeft tenminste een basiswaarde van de truipunten op dat moment waarop je sneller kan inschatten hoeveel je hem waard vindt.
Maar Trentin is 500.000 duurder en ik zie niet meer in hoe ik dat ergens anders weg kan halen zonder mijn team dusdanig te verzwakken.
En gister dacht ik echt dat mijn team er definitief stond, al zullen deze woorden wel bij velen bekend klinken.

Gids05

viviani ook teampunte landa of ) of demare?

en twijfel wie er meer punten zou pakken
kruiswijk of kangert

tussen deze 2 twijfel ik dus wat kan ik het beste doen iemand sugesties ????

Jelle van der Linden

'@Starlynk bedankt,
Dan ga ik toch niet de gok wagen op Nizzolo als kopman, want is schat de winst van Cancellara op 50%.
En als ik naar het deelnemersveld kijk van de tijdrijders, doen er ook niet zoveel goede tijdrijders mee. Dus denk dat Nibali zeker wel (indien hij in in vorm is) top 20 kan rijden. Dus dan heb ik zekere punten.

BertieC

Cancellara/Ewan of Trentin/Demare

elstupidoloco

Ik twijfel zelf ook sterk over Ewan/Demare, maar dan in combinatie Demare/Tsatevich of Ewan/Navardauskas. Demare heeft sinds Vlaanderen natuurlijk niks gereden, maar was in het voorseizoen heel behoorlijk bezig. Ewan zich voorbereid in yorkshire. Maar bij wie achten jullie de kans het hoogste dat hij uitrijdt?

ConINGtador

'@elstupidoloco

De kans dat Demare de Giro uitrijdt is aanzienlijk groter dan dat Ewan Milaan haalt.

Tomprocycling

'@elstupidoloc Ewan heeft al aangegeven dat hij na etappe 12 afstapt, van Demare weet ik het niet zeker maar ik denk dat hij hem wel uitrijd.

Zelf twijfel ik nog tussen Battaglin en Brambilla, wie denken jullie die de meeste punten kan halen?

Gids05

ik denk brambilla ook teampunten kittel.

Sunrider

'@Jori, mijn dilemma ziet er toch iets anders uit. Ik speel nl Chaves met Ewan maar die stapt eruit na etappe 12. De vraag is uiteraard of Mezgec meer punten kan halen. Wat dan ook vervelend is is dat ik dan weer 1.000.000 moet besteden. Enfin, nog 2 dagen te gaan.

Patrijs

Hoi! Nieuw hier. Leuk om al jullie afwegingen/strategieën te lezen.

Ik heb me nog nooit zo goed voorbereid op het samenstellen van een wielerteam voor Scorito als deze keer. Tegelijkertijd meer getwijfeld dan ooit. Ben er nu wel aardig uit, maar dat dacht ik een aantal dagen geleden met een toch behoorlijk ander team ook. Nu maar hopen dat ik de goede keuzes heb gemaakt en m'n renners op de fiets blijven zitten. Voor de leut wat interessante renners waar nog weinig over is gepraat:

Ludvigsson - meer dan behoorlijke tijdrit en evt. teampunten met Dumoulin (slechts 500.000)
Howard - de man om brekebeen Pelucchi te vervangen. Sprintte in de Tirreno bovendien al sneller dan heren als Nizzolo, Modolo, Hofland en Arndt (750.000)
Howson - jonge allrounder. Werd 16e in Romandië, 2e in het jongerenklassement. Prima opvulling. (slechts 500.000)

MME

Jos van Emden is ook nogal interessant, proloog en teampunten met Hofland en Kruiswijk

1 2 ... 27 ... 127 128

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.