Scorito Giro 2016 Poule

1 2 3 4 ... 127 128
ivo001

Wat voor type renner is Simon Clarke eigenlijk? Aanvaller of meer voor een sprintje bergop?
Toch een bekende naam, en kost maar 500k

Senioralex

Ab Normaal:
weet echt niet hoe ik me moet inschrijven.Kan U mij helpen (ik lees overal over miljoenen,maar heb zo veel niet in huis...).
(Ik moest me tot U wenden)

MVG van Seniralex

pirazzi

En wat betreft Esteban Chaves. Hij is geboren op 17 januari 1990. Doet hij dan nog mee voor het jongerenklassement?
Als je bij de icoontjes waar boven staat "kwaliteiten renner" op het pijltje naar rechts klikt kom je de jongeren vanzelf tegen, tussen punchen en knecht in. Chaves staat niet op de lijst. De grens is getrokken bij 1 januari 1991, dat is ook wel logisch want als alleen maar gekeken werd naar jonger dan 25 jaar zou bijvoorbeeld iemand die op 15 mei a.s. 25 wordt opeens niet meer in aanmerking komen voor de jongerentrui.

ConINGtador

'@Jori

"Zakarin wordt beschouwd als een outsider vanwege zijn tijdrit"

Bedoel je daarmee te zeggen dat hij een goede tijdrit in de benen heeft? Of juist niet?
Kun je namelijk op 2 manieren opvatten:

1. Zakarin is een goede AK-renner, maar vanwege zijn slechte tijdrit 'slechts' een outsider.
2. Zakarin is een redelijke AK-renner, maar vanwege zijn goede tijdrit behoort hij zelfs tot de outsiders.

Research op het internet heeft mij niet heel indrukwekkende prestaties van Zakarin qua tijdrijden opgeleverd. Dus ik neem aan dat je optie 1 bedoelt? Denk dat hij sowieso een goed AK gaat rijden, ongeacht zijn tijdrit. Maar een goede tijdrit kan hem net dat beetje extra geven om misschien wel top 10 AK te eindigen.

Laatst gewijzigd
ConINGtador

'@pirazzi

Daarom vond ik het al vreemd dat Chaves als topfavoriet voor het jongerenklassement wordt beschouwd in de voorbeschouwing van Scorito.

Ik denk overigens dat ik mijn team al aardig rond heb, tenzij de startlijst opeens compleet verandert natuurlijk. Ik zit alleen nog te twijfelen waar ik mijn laatste 2 miljoen aan moet uitgeven en ik twijfel wie de beste keus is als 1 miljoen renner:

1. Ulissi (1,5 miljoen) + Colbrelli (500.000)
2. Formolo (1 miljoen) + Wellens (1 miljoen)

Indien optie 1 de beste keuze blijkt (gelieve in volgorde van goed naar slecht te zetten):
Jungels - Formolo - Wellens (allen 1 miljoen)

Laatst gewijzigd
Jeje

Is er ook nog een prijs voor de dagzege?

Jori

'@ConINGtador, Ik bedoelde eigenlijk optie 2, hij zou een redelijk goede tijdrit hebben, (oa Tour v Romandië vorig jaar), wat hem een boost zou geven versus andere top 10 kandidaten zoals Chaves, Kruiswijk etc.

pirazzi

Zakarin heeft in het verleden toch al een paar keer top 10 gereden in tijdritten en was in 2013 nationaal kampioen van Rusland. Bijvoorbeeld 8ste in de Ronde van Polen in de afsluitende tijdrit.

ConINGtador

'@Jori @pirazzi
Misschien hebben jullie inderdaad gelijk dat Zakarin een goede tijdrit in de benen heeft. Vooral die 3e plaats in Romandië vind ik wel indrukwekkend. Echter is hij dit seizoen nog niet geweldig qua tijdrijden (20e in tijdrit van 18 km en 30e in proloog van Paris-Nice). Dus voor 'dagpunten' hoef je het niet te doen. Maar het helpt hem misschien wel om een goed AK te rijden.

- Zouden jullie wellicht Jungels, Formolo en Wellens in volgorde van GOED naar SLECHT kunnen zetten?
- En optie 1 (Ulissi + Colbrelli) of optie 2 (Formolo + Wellens)?

Laatst gewijzigd
pirazzi

Tja dat ze Chaves 5 sterren geven in de voorbeschouwing voor de witte trui is een domme fout van Scorito. Hij is al 26.

Jori

'@ConINGtador

Laat ik voorop stellen dat ik geen van ben van Ulissi, dus bij voorbaat voor optie 2 zou kiezen.
Daarnaast hangt het er ook vanaf wat je zoekt.
Jungels is in mijn ogen ideaal, omdat mijn team erg weinig tijdrit kwaliteiten had, omdat ik bijv. al Kiriyenka en Cancellara links laat liggen.
Van Wellens verwacht ik persoonlijk veel, terwijl Formolo ook een beetje geluk moet hebben van dat zijn kopman Uran tegenvalt en hij dus vrij voor eigen kansen mag gaan.

Dus ik zou kiezen optie 2
Jungels-Wellens-Formolo

BertieC

Als we het dan toch over renners van 1 miljoen hebben, wat denken jullie van Geniez. Toch vorig jaar in het AK 9e geworden en in totaal 7x in de top 20 gereden.

pirazzi

Als je de rankings van dit moment bekijkt staat Wellens in de top 50, Jungels in de top 100 en Formolo buiten de top 100. Maar dat zegt niks over hun presteren in de komende Giro natuurlijk.

ConINGtador

'@pirazzi

Aan je naam en profielfoto te zien ben jij fan van Bardiani. Ik neem aan dat je ook Pirazzi in je team opneemt? :)
Zou jij me misschien meer over Colbrelli en/of Ruffoni kunnen vertellen? Wie zal Bardiani uitspelen in de sprints? En kan Colbrelli misschien ook in de heuveletappes top 10 rijden?

pirazzi

Bardiani heeft ook een website, in het verleden was ik wel fan van Pirazzi inderdaad toen hij het bergklassement in de Tirreno - Adriatico won. Maar als gebruikersnaam had ik eigenlijk hjonge1 willen kiezen bij Wielerflits maar die was al in gebruik, daarom pirazzi gekozen. Wat betreft Colbrelli, als je derde kunt worden in de Amstel Gold race zegt dat wel iets over heuveletappes natuurlijk, Ruffoni voor de vlakke massasprints maar valt vaak uit tijdens een ronde.

Laatst gewijzigd
Johnny7

'@BertieC bedankt voor de tip van Geniez, dat is inderdaad een koopje van 1 miljoen.

ConINGtador

'@Johnny7

Ik ben er nog niet zo zeker van of Geniez wel zo'n koopje is. Zie onderstaande recente prestaties:
- Tirreno - Adriatico 2016: 51e AK
- Tour de France 2015: 112e AK (oké, Pinot was de kopman van FDJ, maar ook geen enkele keer in de buurt van een ritzege)
- Tour de Romandië 2015: 57e AK

Al met al lijkt die 9e plek in de Giro een positieve uitschieter. Het zou me verbazen als hij dit kunstje opnieuw kan flikken.
Voor 1 miljoen zijn er naar mijn mening betere opties, kijk anders ook eens naar de 750.000 en 500.000 renners.

Poeksel

Het hangt er ook erg vanaf of een renner zich focust op presteren in een koers, of niet. Vergelijk de prestaties van Chaves vorig jaar in de Giro en in de Vuelta maar eens...

Laatst gewijzigd
Jori

Geniez lijkt me inderdaad niet praktisch.

Interessante koopjes (<1 miljoen) lijken mij:
Wellens, Jungels, Formolo, Hofland, Navardauskas en misschien nog dowsett vanwege goede tijdrit (1miljoen)

750.000
Firsanov (erg goed in Giro Trentino, oa voor pozzovivo, Bardet etc. Lijkt wel erg slecht in tijdritten)
Pirazzi (Valt veel aan, maar verbruikt daar soms wel te veel kracht bij, wel gegarandeerd in de ontsnappingen)
Ruffoni (Niet de snelste sprinter, maar is er vaak toch wel bij als er gesprint wordt)
Brambilla (Erg wisselende vorm, maar 13e in vuelta vorig jaar en 29e vorig jaar met 2x top tien lijkt wel belovend)

500.000
Colbrelli (3e Amstel gold race)
Kung (wordt in de tijdrit veel van verwacht, niet natuurlijk zo goed als Dumoulin, Kiriyenka en Cancellara)
Carlos Verona (Slechts 23 jaar, vorig jaar 29e, 2x top 10 en liet eerder dit seizoen al goede ontsnappingen zien)
Tsatevich (goede sprinter, al weet ik niet of Katusha hem uitspeelt, maar heeft het al wel laten zien in Ronde v Catalonië er elke keer bij te zitten)
M. Busato (Een slimme rijder, lijkt mij de klassementsman van Southeast en wist bijvoorbeld 2e te worden in de kopgroep sprint van Kangert, Landa, Firsanov in de Giro Trentinoetc.)

over Arndt en Pelucchi ben ik minder te spreken, zijn toch moeilijker vooraan te vinden als er gesprint moet worden. Als ze er zijn, sprinten ze goed, maar positioneren valt toch vaak tegen. En zeker Pelucchi stapt snel af...
Bij Cunejo lijkt mij toch het beste eraf, maar toch een oude vos..
Waeytens is een sprinter van Giant Alpecin, maar waarschijnlijk moet hij Arndt naar het front leiden als lead-out.

Voeg er gerust iets aan toe of kraak het helemaal af ;)

pirazzi

Cunejo moet zijn Cunego denk ik en Waeytens deed het niet slecht als vervanger van Degenkolb in Oman maar viel tegen in de klassiekers.

Jori

Je hebt helemaal gelijk

hofsje

ik heb nu als sprinters
ewan
modolo
Nizzolo
Arndt
Marecko
Kittel
Pelucchi
Colbrelli

EPOmeister

Ik probeer in te schatten aan de hand van het etappe profiel wat voor type rit het wordt. Aangezien ik dit voor het eerst doe wil ik jullie vragen of jullie het met me eens zijn dat etappe 5 en 7 hoogstwaarschijnlijk in een massasprint eindigen (waarbij in 7 misschien een aantal echt vlakke boys niet mee gaan doen?)?
En zijn 8,11 en 18 puncheur etappes?
Wat moet ik van etappe 4 maken?

bvb dank!

Jelle van der Linden

Van wie verwachten jullie meer Kangert (1,5 miljoen) of Fuglsang (1,5 miljoen)?
En verwachten jullie iets van Chaves (1,5 miljoen), want hij heeft dit jaar nog niks laten zien. Maar we weten dat hij een goed klassement kan rijden.

Laatst gewijzigd
BertieC

Van Kangert verwacht ik veel, die rijd eigenlijk altijd goed in dienst van Nibali en ga er ook zeker vanuit dat ie toch wel top 20 rijd in het AK en een keer of 2 top 10 in een etappe.

Fuglsang en Chaves vind ik lastiger inschatten

1 2 3 4 ... 127 128

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.