Scorito Giro 2016 Poule

1 2 3 4 ... 127 128
Jelle van der Linden

Nog iets denken jullie dat brambilla (750k) mee gaat sprinten bij heuveletappe's of een beetje voor het klassement gaat.
Of kan ik dan beter voor bole (750k) gaan voor de heuveletappe's of kan hij zelfs ook nog mee doen in de gewone massasprints (of gaan ze dan voor Grosu)

heuvelcolombia

Wat dingen langs zien komen hier: Ik verwacht wel wat van Formolo. Hofland en hij zijn wel koopjes. en die 9e plek in de Giro van Geniez lijkt me geen uitschieter. Hij was het jaar daarvoor ook al goed in de Giro en reed dit jaar sterk in bijna alle wedstrijden. Had zonder Pinot miss wel Criterium international kunnen winnen.

Verder zou ik chaves wel nemen, Fuglsang zou ik niet nemen, maar die zal wel zo zijn etappez uitkiezen en kan er zonaar een winnen.

Aanvallers als Wellens, Brambilla, Pirazzi, Busato, Battaglin, Cunego, Firsanov (tenzij die zo goed is dat ie klassement gaat rijden) ga ik niey kiezen, dat is te riskant en als ik er een kies stel ik die altijd in de verkeerde etappes op :p
Ulissi zal wel een ritje of 2 winnen, maar ik denk dat het te riskant is om hem te kiezen
Zakarin zie ik top 3 rijden.
Wat Colvrelli gaat presteren is voor mij de vraag.
Moeilijk idd die keuzes tussen Belletti/Marezco Bole/Grosu Arndt/Waytens Ruffioni/Colbrelli en nog belangrijker: gaan we Greipel betalen?

Edit: ah Hofland doet niet mee?

Laatst gewijzigd
ivo001

Iemand had het hier over Tsatevich, maar zouden ze bij Katusha niet Porsev uitspelen als sprinter?

Jori

'@EPOmeister
Er komen later uitgebreide voorbeschouwingen per etappe en daar geven ze ook hun favorieten aan, zowel op scorito als op http://www.touretappe.nl/giro-2016-favoriet/, daaruit lees je hun verwachtingen en is het ook makkelijker een beeld voor jezelf te vormen.
Voor nu is het vooral belangrijk dat je een gebalanceerd team vindt (team wat zowel op sprints als in de bergen wat kan, terwijl je ook niet teveel wilt verliezen of juist goedmaken in de 3 tijdritten)

@Jelle van der Linden
Veel hangt in mijn ogen af van de eerste tijdrit. Als hij de schade beperkt kan houden, zit er een goed klassement in. Voor de heuvels verwacht ik vaak ook nog wel dat Trentin erbij zit, dus Brambilla is een echt dark horse. Goed klassement vs paar aanvallen vs lead-out zijn (al verwacht ik eerder dat Sabatini dan lead out is)

@heuvelcolombia
Firsanov verwacht ik eigenlijk wel dat hij voor het klassement gaat, maar ja, die tijdrit. Als je met mannen als Landa, Fuglsang, Kangert, Pozzovivo en Bardet mee kan klimmen, zou het zonde zijn om dit niet te etaleren.
Wellens mag zich wel een keer echt profileren tijdens een grote ronde en gezien zijn kwaliteiten zou de giro uitstekend ervoor zijn.

Belletti/Marezco moet duidelijk worden in de ronde van Turkije waar ook Grosu meerijdt
Ruffoni lijkt mij de kaart die gespeeld wordt, zolang het plat is. Colbrelli voor de heuvels
Arndt/Waeytens heb ik ook no geen idee.
Ik heb Kittel wel, maar Greipel niet. Als 2 kanonnen afstappen na etappe 12, houd je vrij weinig over en momenteel schat ik Kittel toch hoger in.
En Hofland doet wel gewoon mee toch?

@ivo001
Het zou kunnen, maar dat zou ik groot onrecht vinden. Als je kijkt naar de prestaties dit jaar, dan maakt Porsev niks klaar, terwijl Tsatevich constant er goed bij zit, zonder echte steun te hebben.

Verder ben ik benieuwd, hoe zien jullie de 2 miljoen en de 1.5 miljoen rijders?
Schat je Chaves hoger in of juist Zakarin?
En wie is er het best van Kruiswijk-Kangert-Hesjedal-Peraud?

Voor sprinters lijkt Ewan het best voor 2 miljoen, maar hoe verhouden Nizzolo zich ten opzichte van Modolo?

Laatst gewijzigd
Jori

Hoe doen jullie het trouwens met kopmannen?
Kittel en Greipel zullen waarschijnlijk na etappe 12 afstappen dus in mijn ogen 2 keuzes:
1) Kittel/Greipel als kopman, nog een sprinter erachter nemen als het duo is afgestapt en een goede allrounder (Nibali/Valverde)
2) 1 sprinter nemen en daarnaast een goede puncher en tijdrit man (Nibali tijrit en Valverde punchen), voordeel dat je ook verzekerd bent van een goede klassementsman)

En zal Ewan de bergen overleven of zal hij ook ergens tussendoor afstappen? En zal Démare zich ook focussen op de Tour en dus na 12 etappes afstappen?

Laatst gewijzigd
ivo001

Ik zit momenteel met Kittel, Valverde en Dumoulin als kopman. Ik zou eigenlijk ook Landa als kopman willen, maar weet niet zo goed wie ik dan moet vervangen.

arviidd

.......

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

'@arviidd
Hoe kom jij aan die info? Ik las juist dat ie vol voor de Giro ging.

arviidd

Sorry ik lees idd nu ook bericht dat hij er wel vol voor gaat. Ik had pas een bericht gelezen dat hij zich niet ging mengen in de gaos van de eerste week maar dat ging dus over de tour.

arviidd

Team tot nu toe veranderd vast nog wel.

Sprinters:
A. Demare
S. Modolo
G. Nizzolo
E. Viviani
L. Mezgec
N. Arndt
M. Hofland
K. Sbaragli

Klimmers/klassement:
M. Landa
A. Valverde
R. Uran
A. Amador
T. Kangert
J. Peraud
R. Majka
E. Chaves
I. Zakarin
S. Firsanov

Tijdrijder:
T. Dumoulin

Aanvaller:
D. Formolo

Laatst gewijzigd
Harry De Bakker

Als jullie een keuze zouden moeten maken tussen Kittel en Greipel, wie zouden jullie dan nemen? En van wie is het de grootste kans dat hij de Giro volledig uit zal rijden?

Jori

'@arviidd
Gedurfd om zonder Ewan, Kittel en Greipel te komen en met Mezgec, het lijkt mij op voorhand echter niet veel op te leveren.
Uran kan je team maken of breken, ik vind hem toch te vaak tegenvallen, maar als hij in vorm steekt, heb je goud in handen
Waarom Amador en geen Hesjedal of Kruiswijk?

@Harry De Bakker
Kittel lijkt beter in vorm te steken, maar is het echt bijna zeker dat hij na 12e etappe eruit gaat.
Greipel kan nog wel eens gek doen en blijven zitten, maar grote kans dat ook hij eruit gaat, dus Kittel beter, Greipel meer kans rode trui

ConINGtador

'@Harry De Bakker

Als je budget het toelaat, gewoon allebei nemen. Met Kittel en Greipel in je team ben je zeker de eerste week verzekerd van een hele hoop punten. Dan bouw je meteen een gigantische voorsprong op, want tot nu toe ben ik nog niet veel forumbezoekers tegengekomen die überhaupt een van beide nemen.

Jelle van der Linden

Zal Demare de hele ronde uitrijden of gaat hij ook deelnemen aan de Tour de France?

ConINGtador

'@Jelle van der Linden

Zeker weten doe ik het niet, maar mijn gevoel zegt dat Demare de Giro wel zal uitrijden. Wellicht doet hij daarna ook nog de Tour, maar denk niet dat hij dan de steun van de ploeg krijgt. Tijdens de Tour de France staat bij FDJ alles in het teken van een goed klassement van Pinot. Dus als Demare wat wil, moet dat eigenlijk al tijdens de Giro.

ivo001

Viviani of Nizzolo voor de puntentrui misschien?

nasibal

Ik zie hier meerdere keren namen van renners als Geniez en Formolo langskomen. Ze lijken inderdaad goedkoop voor slechts 1 miloen en ik snap dan ook heel goed dat mensen deze renners overwegen. Wat je alleen niet moet onderschatten zijn de team-, en trui-punten. Niet voor niets zijn de knechten van de toppers dit jaar in prijs gestegen. Scorito wordt gewonnen op de 'bonuspunten'.

Kijk bijvoorbeeld naar Geniez. Geniez gaat , mits iedereen in goede doen is, echt wel steady tussen plek 7 en 14 eindigen. Punten gegarandeerd dus voor een relatief lage prijs. Alleen gaat deze jongen nooit teampunten halen. De enige mogelijkheid op teampunten is dat je hem opstelt in een sprintetappe en Demare toevallig een fantastische dag heeft. Zet daar voor dezelfde prijs een Jungels tegenover. Jungels kan zélf punten halen in zowel de proloog als de tijdrit, mogelijk eventuele aanvalsritten en wie weet zelfs top-20 rijden in enkele bergritten. Alleen al daarmee zou hij best eens het puntenaantal van Geniez kunnen benaderen. Tel daar vervolgens de truipunten bij in de eerste etappes mocht hij top 5 rijden in de proloog (niet ondenkbaar), witte trui punten zowel tijdens als na afloop van de Giro(dat hij vanaf etappe 1 t/m 21 in de top 5 van het jongerenklassement staat is zeer aannemelijk) én teampunten met Kittel (ik ga er van uit dat je geen 9 sprinters meeneemt en dus ook Jungels op kan stellen). Zien we waar ik heen wil?

Dan Formolo. Ervan uit gaande dat Uran geen etappe zal winnen én niet in het roze zal rijden pakt Formolo geen teampunten. Hij heeft ook geen sprinter waar hij teampunten mee kan pakken. Formolo is wél een grote kanshebber voor het wit natuurlijk. Zet daar, voor dezelfde prijs, Wellens tegenover. Wellens heeft geen kopman om zich druk om te maken, heeft meer kans op 1 of meer top-5 noteringen dan Formolo en doet óók nog mee voor de jongerentrui. Sterker nog, tot de eerste bergrit zal Formolo waarschijnlijk niet eens in die top 5 staan en Wellens mogelijk wel én zijn er mogelijkheden om hem op te stellen in zowel de sprintetappes (teampuntenkans met Greipel) als heuveletappes (en zonder opstellen, geen team/trui punten ;)). M.a.w: Formolo zal je eigenlijk pas structureel vanaf etappe 15 in kunnen zetten met kans op punten. Hij gaat geen teampunten halen en het verschil in witte-trui punten met Wellens zal over de hele Giro gezien verwaarloosbaar zijn, als het al in zijn voordeel is. Wellens daarentegen...

Volgende puntje in mijn betoog: Stel je laat Geniez (of Formolo) thuis en besteed die 1 miljoen niet aan Jungels/Wellens (bijvoorbeeld omdat je die sowieso al hebt), Dan kan je die 1 miljoen gebruiken om (bijvoorbeeld) Hofland te vervangen voor Nizzolo. Je sprinter is dan wel 2x zo duur maar sprint ipv plek 5-10 voor plek 1-5, pakt mogelijk teampunten wanneer Cancellara de proloog wint (en dus in het roze rijdt) en pakt waarschijnlijk zowel tijdens als na de giro groene trui punten. Voor de snelle rekenaars: Het klopt dat je dan je volledige uitgespaarde 1 miljoen hebt opgebruikt en je nog stééds een plekje moet vullen. Daarvoor moet je inderdaad weer wat van een andere potentiele keuze afknabbelen. 500.000 is daarvoor natuurlijk al genoeg.

Stel je hebt sowieso Wellens, Jugels en Nizzolo al en je overweegt daarbovenop óók nog eens Formolo, Geniez en/of Hofland mee te nemen. Dan gaat bovenstaande niet op. Maar zeg eens eerlijk, als je al 4 miljoen in Wellens, Jungels en Nizzolo hebt geinvesteerd. Wil je dan ook nog extra miljoenen investeren in Formolo, Geniez en/of Hofland? Of zouden er betere opties zijn?

Sowieso heb ik nu natuurlijk specifieke namen gebruikt omdat die voor de hand liggen, maar ik zou het met nog veel meer namen kunnen. Het gaat namelijk om de denkwijze: Voor iedereen die je kiest, laat je een ander uit je team. Dat hoeft niet van hetzelfde type te zijn en al helemaal niet van dezelfde prijsklasse. Stel je hebt al 11 renners voor de bergen. Koop je dan die extra klimmer voor 1 miljoen omdat het een koopje is? Of gebruik je 500k daarvan om Sbragli up te graden naar Modolo en gebruik je die 500k voor Kung om eventueel extra te scoren in de proloog en de tijdrit?

Het gaat niet om wat je renners opleveren. Het gaat er om wat je centen opleveren. Zo kan ik overigens ook een steekhoudend betoog houden om Nibali thuis te laten en ben ik in het verleden nog al een succesvol geweest door renners als Sagan, Contador en Degenkolb thuis te laten. Kittel en Greipel gaan deze Giro bij ook niet mee.

Laatst gewijzigd
arviidd

'@Jori: Ik weet het niet zo goed met Greipel en Kittel , ik heb gekozen voor sprinters waarvan ik denk dat ze de giro eerder uit zouden rijden dan Greipel en Kittel en ik wil het net even wat anders dan de rest. Tjah Uran ik denk precies het zelfde als wat je zegt, het is een twijfel geval. Zou ik dan beter Pozzovivo kunnen nemen?. Ik heb Amador omdat ik het gevoel heb dat Valverde tijd gaat verliezen en het klassement laat gaan en voor ritten gaat en Amador voor het klassement gaat rijden en hij heeft toch laten zien vorig jaar dat hij dat kan. Bij Kruijswijk heb ik geen goed gevoel en zie Amador het beter doen en Hesjedal daar weet je het al helemaal nooit mee.

ivo001

'@Arviidd
Het jaar dat Amador zijn goede klassement reed had ik hem in mijn team, maar hij leverde bijna niets op, omdat hij , ondanks hij gewoon heel constant rijd op een plek net buiten de top tien.

nasibal


Als je budget het toelaat, gewoon allebei nemen. Met Kittel en Greipel in je team ben je zeker de eerste week verzekerd van een hele hoop punten. Dan bouw je meteen een gigantische voorsprong op, want tot nu toe ben ik nog niet veel forumbezoekers tegengekomen die überhaupt een van beide nemen.

Oja? Ewan, Nizzolo en viviani kosten samen 6,5 miljoen. Tel daar Sbaragli of Hofland + 500k renner of twee willekeurige 750k sprinters bij op en vertel mij eens of dat minder punten waard gaat zijn dan de 8 miljoen van Greipel + Kittel? Die voorsprong zie ik niet zo?

Ja, het kan, als je Kittel en/of Greipel meeneemt bovenop de andere sprinters. Alleen kan je dan beter hopen dat het de laatste week HEEL hard gaat sneeuwen en hagelen in Italie.

Laatst gewijzigd
ConINGtador

'@nasibal

Mooi betoog :)

Je zegt dat als je al 4 miljoen hebt geïnvesteerd in Jungels, Wellens en Nizzolo, je niet ook nog Formolo, Geniez en Hofland moet nemen. Dit omdat er in jouw ogen betere opties zijn. Dan vraag ik me af: wie zijn de betere opties?

Verder ben ik het met je eens dat het niet gaat om wat je renners opleveren, maar wat je centen opleveren. Mijn vraag is: hanteer jij een vuistregel bij dit principe?

Bijvoorbeeld (ik zeg maar wat): iedere miljoen moet 100 punten opleveren. Dan kan je namelijk inschatten of renners hun prijs waard zijn. Als Greipel dan bijvoorbeeld 400 punten oplevert, is hij zijn prijs waard (400/4 = 100). Stel dat Dumoulin 280 punten oplevert, is hij zijn geld dus niet waard (280/3 = 93,33 < 100), etc.

Laatst gewijzigd
Jelle van der Linden

Wie vinden jullie beter als kopman voor de sprintetappes: Demare, Viviani, Nizzolo of Modolo?
Ik neig het meeste naar Demare, maar Nizzolo heeft al meermaals laten zien goed in vorm te zijn. (vorig jaar puntentrui gewonnen)

Laatst gewijzigd
ConINGtador

'@nasibal

Ik ga ervan uit dat als je Kittel en Greipel neemt, daarboven op ook nog een aantal andere sprinters kiest (bijv. Modolo en Ewan + wat 750.000/500.000 sprinters). Als Kittel en Greipel de eerste weken dan telkens top 3 rijden, reken dan maar dat je een mooie voorsprong op bouwt.

Ik bedoel er alleen maar mee te zeggen dat Kittel en Greipel zekere punten zijn. Een Viviani, Sbaragli, Hofland of een Pelucchi kan zomaar een keer 2e worden, maar de volgende dag ineens buiten de top 20 rijden door verkeerd te positioneren.

ConINGtador

'@Jelle van der Linden

Ik denk dat Demare een goede keus zou kunnen zijn. Heeft een goede ontwikkeling doorgemaakt en zou zomaar het rood kunnen pakken, net als ex-ploegmaat Bouhanni in het verleden deed.

Jori

'@Arviidd: Pozzovivo is wel constanter, maar heb je een kleinere winstmarge op. Hij kan niet echt Landa, Majka, Nibali, Valverde vooraf bedreigen, maar top 6 is bijna wel een zekerheidje. Gaat er ook om wat je dan met je overige 500.000 doet ;)

Op zich eens Nasibal, al moet je wat geluk hebben met punten scoren doordat een ander van het team een trui draagt en nog belangrijker hem die etappe kan consolideren
Viviani met Landa(en mss Kiriyenka?) en omgekeerd
Jungels, Brambilla met Kittel
Wellens met Greipel
Arndt met Dumoulin
Nizzolo met Cancellara

Wel 1 belangrijk puntje wat je vergeet: Kopmannen.
Kittel/Greipel kan doorslaggevend zijn in de eerste 12 etappes en zolang daarna je 2 andere kopmannen het opvangen, doe je gouden zaken.
Als een Kopman dubbele punten is, kan je hem voor ConINGtador's vuistregel best qua prijs halveren en dan valt Kittel/Greipel wel mee.

Om deze reden neem ik ws ook Kittel (tenzij ik Caleb Ewan op dat moment gelijk of hoger aansla) en Nibali (tenzij hij echt geen vorm heeft)
Nibali kan me in de tijdrit nog leuke punten opleveren, terwijl ik Kittel neerzet voor de eerste sprintetappes en ws nog een man als viviani om het af te maken.
Al is mijn 2e optie om direct een sprinter te pakken die hem wel finisht (Demare?, Viviani, Ewan?) en dan kan je een tijdrijder ala Dumoulin nemen als 2e kopman en een 3e kopman die groot kanshebber op algemeen klassement is (Landa, Valverde, Majka etc.

Ergo ik zou nooit Kittel en Greipel nemen, dat gaat er waarschijnlijk niet uit qua kosten, maar eentje in combinatie met het kopmanschap is erg interessant

1 2 3 4 ... 127 128

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.