Scorito Giro 2016 Poule

1 2 ... 42 ... 127 128
ConINGtador

"I’ll ride the Giro till the end”

Had me voorgenomen om zowel Kittel als Greipel niet te nemen. Maar nu Kittel dus de hele Giro uit zal rijden ben ik bang dat ik veel te veel punten misloop als ik hem niet neem. Moet ik dan toch nog Kittel in mijn team opnemen? De enige mogelijkheid die ik daarvoor zie:

--> Ewan (2 miljoen) + Sbaragli (1,5 miljoen) + Ulissi (1,5 miljoen) + Majka (3 miljoen)

inruilen voor:

--> Kittel (4 miljoen) + Pelucchi (0,75 miljoen) + Belletti (0,75 miljoen) + Pozzovivo (2,5 miljoen)

Op zich is het een mooie 1 op 1 ruil. 2 sprinters ruilen voor 2 sprinters. 1 heuvelsprinter ruilen voor 1 heuvelsprinter. 1 klimmer tegen 1 klimmer. Advies is heel erg welkom! Moet ik deze last minute switch doorvoeren JA / NEE ?

Laatst gewijzigd
ivo001

Ik sta nu nog voor deze keuze:
Chaves + Firsanov + Pelucchi vs. Modolo + Betancur + Verona

@ConINGcontador
Ik zou zeker voor optie 2 gaan.
Ewan is een supersprinter, maar schijnt dat hij maar tot etappe 12 blijft. Pelucchi zal ook niet lang blijven, maar met zijn topsnelheid de 750k denk ik wel waard als je naar d esprintetappes in de eerste 2 weken kijkt. Ulissi is een goede renner, maar denk dat het aantal etappes die voor hem gaan zijn t.o.v. Modolo te weinig zijn om die 1.5m terug te verdienen. Sbaragli is echt matig dit seizoen, en denk dat hij ook in de zwaardere sprintetappes te veel concurentie overhoud om veel verder dan een plek 5 te komen.

Laatst gewijzigd
Peter Post Forever

Ik zou deze wissel doorvoeren.

Ab Normaal

Tja, hoe serieus moeten we de berichten van Kittel en Arndt nemen?
Dat is de key factor eigenlijk.
Uiteindelijk roept iedereen dat ze er klaar voor zijn, een goed gevoel hebben. Er zegt bijna niemand dat ie laat lopen.
Dumoulin is eigenlijk altijd eerlijk. Waarom zou hij anders vertellen dan het is. Heeft ie nog nooit gedaan.

Twijfel, twijfel.

Laatst gewijzigd
Amigo de Birillo

Ik geloof meer in Majka dan in Pozzovivo. Kittel kan wel zeggen dat hij hem uit gaat rijden, maar het is niet geheel ondenkbaar dat hij er na 12 dagen de brui aan geeft. (hetzelfde geldt trouwens voor Ewan)

Ik heb nog wat chauvinistisch getwijfel. Ik heb Fuglsang, die icm Nibali voor wat extra teampunten kan zorgen. Maar ik denk er nog over om toch Kruiswijk er in te knallen. Doen? :)

ConINGtador

'@Ab Normaal

“I’ll ride the Giro till the end” als slotzin komt op mij persoonlijk erg stellig / overtuigend over.
Ik kan me herinneren dat hij twee jaar geleden, toe hij de Giro vroegtijdig verliet, het in interviews in het midden liet of hij wel of niet zou uitrijden. Dit keer doet hij dat beslist niet.

nasibal

De winnaar zou dit jaar wel eens degene kunnen zijn die besluit om Nibali thuis te laten en Kittel mee te nemen, mark my words.

Tegelijk kan je er natuurlijk ook gigantisch mee de mist in gaan. Ik heb in ieder geval al teveel bewuste gokjes in mijn ploeg waardoor ik zelf te pussy ben hiervoor. Ben benieuwd of ik de komende uurtjes nog netjes met mn tengels van scorito af kan blijven.

pirazzi

Gisteren ook geluisterd naar een podcast van cyclingnews journalisten en die ondergroeven eigenlijk het verhaal van Nibali dat hij niet goed was in Trentino omdat hij op hoogtestage was geweest. Zijn ploegmaats Kangert en Fuglsang waren op dezelfde hoogtestage geweest en deden het wel goed in Trentino.

ConINGtador

'@nasibal

Of Valverde inruilen voor Kittel?

Volgens mij rijdt Valverde het liefst de Vuelta, vanwege (1) het thuisvoordeel, (2) zijn explosiviteit op de korte klimmetjes en (3) de goede weersomstandigheden.

1). Mijn topografisch vermogen is toereikend genoeg om in te zien dat Italië / Nederland geen Spanje is :)
2). De meeste aankomsten in deze editie van de Giro eindigen niet met een kort klimmetje / muurtje.
3). De weergoden zijn tijdens de Giro niet altijd even vriendelijk, en laat Valverde nou net het best presteren tijdens goede weersomstandigheden.

Gids05

waar verwachten we valverde en nibali vandaag met deze etappe? plaats ..... en plaats ....???

ivo001

Pfoe, welke kopmannen zou ik nemen?

Ik had Nibali, Valverde, Kittel maar twijfel of ik voor Valverde, Dumoulin, Kittel moet gaan.
Heeft iemand goede argumenten om te kiezen tussen Nibali en Valverde als kopman? Verwacht Nibali beter in de lange en klimtijdrit, maar zie Valverde nog wel vaak sprinten voor bonificaties of gewoon om als eerste van een klassementsgroepje over de streep te komen.

WCEendT

'@Gids05

Nibali 18
Valverde 33

WIl je ook nog weten op hoeveel seconden van de winnaar?

Gids05

ja ik denk 26 seconde 😁

Gids05

ja ik denk 26 seconde 😁

Gids05

ik twijfel ook nog steeds om dumolin sls kopman te nemen ik denk dat hij voor het klassement gaat en vaak top 15 eindigt heb nu landa valverde maar neig naar valverde dumolin pffff

Jori

'@ConINGtador: Precies mijn afweging! Maar ja, niemand kijkt ook weer erg verbaasd op als valverde 2 etappes wint en bijv 3e wordt.
Zelfs als Valverde minder is, zoals afgelopen Vuelta, levert hij nog steeds veel punten op. Met Nibali heb ik niet dat idee.

Over Cancellara, daar wordt door bijv. Van Emden nog wel over getwijfeld:"‘Ik zou er niet in vertrouwen dat Cancellara buikgriep heeft’
Fabian Cancellara kampte gisteren met buikgriep. “Dat is weer één concurrent minder”, lacht Van Emden. “Maar ik zou er niet te veel op vertrouwen dat hij buikgriep heeft. Hij heeft het vorig jaar laten zien, door om de paar woorden ‘Dumoulin’ te zeggen. Dat vindt hij mooi, dat hoort bij het spelletje. Mij levert het in ieder geval geen extra druk op, ik leg mezelf al genoeg druk op.”

gesink-menchov

Ik twijfel echt ontzettend tussen Kung en van Emden. Nog even drie kwartier mijn hoofd kraken..

ConINGtador

Heb nog een andere mogelijkheid gevonden om Kittel in mijn team te verwerken. Dat gaat dan vooral ten koste van Valverde.

--> Valverde + Ewan + Ulissi

inruilen voor:

--> Uran + Kittel + Kudus / Küng / Colbrelli

Heb nu dus 6 mogelijkheden die ik hier allemaal nog één keer op een rijtje zal zetten. De optie met de meeste STEMMEN zal ik uitvoeren :)

Optie 1: Kittel NIET in selectie opnemen
Optie 2a: Majka + Ewan + Sbaragli + Ulissi
Optie 2b: Pozzovivo + Kittel + Pelucchi + Belletti (gaat ten koste van: Majka, Ewan, Sbaragli & Ulissi)
Optie 3a: Uran + Kittel + Kudus (gaat en koste van: Valverde, Ewan & Ulissi)
Optie 3b: Uran + Kittel + Küng (gaat en koste van: Valverde, Ewan & Ulissi)
Optie 3c: Uran + Kittel + Colbrelli (gaat en koste van: Valverde, Ewan & Ulissi)

We leven in een democratisch land dus breng allemaal je stem uit :)

Laatst gewijzigd
Mooie_Mario

Ik heb Landa Dumoulin en Kittel als kopman. Volgens mij ben ik de een van de weinige die denkt dat Landa de Giro gaat winnen en niet Nibali/Valverde.

Jori

mag ik 3C kiezen?

Dan kan je rechtstreeks –> Valverde + Ewan + Ulissi voor Uran + Kittel + Colbrelli en vervang je precies 3 dezelfde renners.

Jelle van der Linden

ConINGtador,
Ja dat is een moeilijke keuze,
Ik zou nu ook wel graag noch Kittel toevoegen als hij ook echt doet wat hij zegt, maar dat wordt teveel schuiven.
Maar ik stem voor jouw op optie 2B, maar het schilt allemaal niet zo veel.

Friso

Dumoulin (kopman)
Kruijswijk (kopman)
Greipel (kopman)
Navardauskas
Trentin
Mezgec
Oss
Quinziato
Tuft
Hansen
Sioutsou
Ligthart
Txurruka
Kudus
Zabel
Jim
Grosu
Ji
Zhupa
Tankink

Hier ga ik het mee doen. Ik weet uiteraard dat het een zwak team is, maar ik heb gekozen voor renners die ik leuk/sympathiek/grappig vind. En Eugert Zhupa is mijn adoptierenner. Hup Eugert!

ConINGtador

'@Jori

Heb optie 3c toegevoegd :)

Colbrelli heeft veel potentiële punten en is inderdaad een soortgelijke renner als Ulissi.
Küng (proloog) en Kudus (witte trui) hebben meer zekere punten denk ik.

Laatst gewijzigd
Jori

Zeker, maar nu blijft je teambalans bij elkaar. Kudus weet ik niet hoe hij zich houdt na 2 weken, of hij die laatste week nog wat kan forceren, is nog erg jong
Küng zal beetje alles of niet zijn, maar gok wel op het eerste met een podiumplek ;)
En is bijv een Verona niet beter in zekere punten door middel van zijn team?

Laatst gewijzigd
Mollemawintdetour

Dit wordt hem dan. Mensen nog tips over mijn 'of' keuzes? Zou zeer gewaardeerd worden! Net als algeheel commentaar!

Nibali (C)
Landa (C)
Valverde
Uran
Zakarin
Kangert
Kruijswijk
Firsanov

Dumoulin
Kung (of Brambilla)

Jungels
Formolo (of Geniez)

Kittel (C)
Nizzolo
Viviani
Ewan (of Modolo)
Arndt
Pelucchi
Trentin

Laatst gewijzigd
1 2 ... 42 ... 127 128

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.