Scorito Giro 2016 Poule

1 2 ... 44 ... 127 128
kokkie1975

Na de voorpret ( en stress :) ) van het puzzelen is het gelukkig nu echt begonnen. Veel plezier all en dat de beste mogen winnen :p

Mijn team :

V. Nibali KLA (c)
T. Dumoulin TIJD (c)
A. Valverde KLA
M. Landa KLA
R. Uran KLA
R. Majka KLA
I. Zakarin KLA
R. Hesjedal KLA
T. Kangert KLI

E. Viviani SPR (c)
S. Modolo SPR
G. Nizzolo SPR
J. Rojas SPR
K. Sbaragli SPR
L. Mezgec SPR
A. Porsev SPR
R. Navardauskas SPR

E. Battaglin AAN
M. Kudus KNE
S. Colbrelli KNE

RubenGesink

Dan zal ik toch ook even mijn team posten, uiteindelijk toch de pure tijdrijders eruit gehaald, omdat je daar voor de eindklassementen uiteindelijk toch niet veel punten voor krijgt:

Nibali (C)
Valverde (C)
Landa
Fuglesang
Kruijswijk
Uran
Formolo
Majka
Peraud
Zakarin

Brambilla
Colbrelli

Nizzolo (C)
Viviani
Demare
Modolo
Ewan
Mareczko
Arndt
Peluchi

gesink-menchov

Dit zijn de mannen die het moeten gaan doen. Let the games begin!

Valverde C
Landa C
Hesjedal
Uran
Peraud
Nibali
Kruiswijk
Majka
Zakarin

Dumoulin
Jungels
Kung

Nizzolo C
Modolo
Colbrelli
Viviani
Arndt
Ruffoni
Hofland
Sbaragli

Toch net nog Cancellara en Chaves gewisseld voor Dumoulin en Kung. Al had ik voor Kung eerst nog van Emden heel benieuwd hoe dat uitpakt voor mij haha. Verder gok ik op het uitvallen van 1 van de klassementsmannen en dan heb ik als reserve Klassementsmannnog Tom.

Slumdoggy

Team:

Landa (c)
Nibali
Valverde
Majka

Zakarin
Kangert
Firsanov

Geniez
Wellens
Brambilla
Ulissi
Colbrelli

Dumoulin (c)
Jungels

Kittel (c)
Nizzolo
Vivian
Modolo
Arndt
Mareczko

HF2013

Eindelijk begonnen. Ik was even bang dat als nog lang iedereen hier tips kwam vragen om één op één op te volgen dat we tig dezelfde teams zouden krijgen.
Mijn eigen team inclusief overwegingen:

V. Nibali (c) KLA AST (voor mij de topfavoriet deze Giro. Heeft naar mijn bescheiden mening ook het beste team bij)
A. Valverde (c) KLA MOV (Zie hem 3e/4e eindigen en kan in sommige minder zware etappes punten pakken)
M. Kittel (c) SPR ETI (had hem vanaf het begin in mijn team. Ookal haalt ie Turijn niet, ik zie hem t/m etappe 12 minimaal 2 etappes winnen)
M. Landa KLA TEA (beste klimmer en gaat veel punten scoren als de klassementsmannen steeds lang wachten en de winst niet aan aanvallers gunnen)
R. Majka KLA TIN (kan voor het klassement gaan, maar bij tegenslag ook zo maar 1, 2 etappes in de wacht slepen)
I. Zakarin KLA KAT (zie Majka)
B. Jungels KLA ETI (inzetbaar in de proloog en tijdrit, eventuele teampunten en als het mee zit zelf voor klassement)
E. Chaves KLI ORI (ik zie hem ver komen in het hooggebergte. Ook paar euro ingezet op winst bergtrui @ 51)
T. Wellens KLI LOT (na bestudering van het parcours zie ik verschillende mogelijkheden voor Wellens in de aanval)
F. Cancellara TIJ TRE (leek een koopje, buikgriep is minder, maar geef deze krijger het vertrouwen)
E. Viviani SPR TEA (sprint + teampunten + rijdt waarschijnlijk wel uit)
C. Ewan SPR ORI (na Kittel en Greipel zie ik hem in de sprint t/m etappe 12 veel punten pakken en goedkoper dan Greipel)
S. Modolo SPR LAM (uitrijdende sprinter met kans op puntentrui)
G. Nizzolo SPR TRE (uitrijdende sprinter met kans op puntentrui)
J. Rojas SPR MOV (al vaker in teams gehad. Regelmatig teleurstellend, maar potentieel rijdt ie veel etappes in de top15)
N. Arndt SPR GIA (als sprinter bij Giant verzekerd van een goede trein)
J. Mareczko SPR WIL (goedkoop sprintertje en ingeruild voor Pelucchi)
D. Formolo AAN CAN (centen begonnen op te raken en een soort aanvaller en wellicht reserve voor bergetappes)
C. Verona KNE ETI (hopen dat hij de grote verrassing wordt)
S. Colbrelli KNE BAR (paar etappes waar hij goed kan eindigen. Daarnaast gooi ik hem in de selectie bij aanvallersetappes)

Oa een Uran niet gepakt, terwijl die in goede doen zeer interessant is voor bergen+tijdrit. Een renner als Pozzo weer eruit gegooid. Leuke renner, maar mist vaak die piekmomenten. Verwacht dat hij door z'n constante presteren wel hoog eindigt.
Greipel niet genomen omdat ik al meteen voorkeur voor Kittel had. Ook Greipel zie ik best een langer doorrijden, maar verwacht meer van Kittel.

arviidd

Hier dan mijn team:

V. Nibali (C)
T. Kangert
J. Fuglsang
M. Landa (C)
M. Nieve
A. Valverde
C. Betancur
D. Pozzovivo
S. Kruijswijk

B. Jungels
T. Dumoulin
F. Cancellara
S. Kung

E. Viviani (C)
A. Demare
G. Nizzolo
S. Modolo
J. Rojas
M. Hofland
N. Arndt

Naam bij Scorito: JustCycling

Stephan M

Nibali (C)
Valverde (C)
Landa
Uran
Pozzovivo
Zakarin
Kruijswijk
Kangert
Geniez
Formolo

Cancellara
Jungels

Nizzolo (C)
Viviani
Demare
Modolo
Rojas
Navardauskas
Arndt
Mareczko

RubenVB

Op het laatste moment toch nog Cancellara weggehaald voor Sbaragli om een extra sprinter te hebben. Daarnaast gok ik op teampunten Kittel in de sprints. Voor de rest er gelukkig af kunnen blijven. Daarnaast toch voor een reserve sprinter kopman gekozen voor het geval Kittel toch afstapt.

http://s1174.photobucket.com/user/RubenVB91/media/Wielerflits%20Giro%20Pool_zpsgdag2ejl.png.html?evt=email_share_media

Laatst gewijzigd
Harry De Bakker

Net als @ConINGtador toch nog op het laatste moment Valverde geruild voor Kittel. Al had ik Uran al lang en breed in mijn team. Denk dat hij in de Giro van 2016, nadat in 2015 vrijwel alles slecht ging , de draad weer op zal pakken. 2x 2e in de Giro, hopelijk zit dat er dit jaar weer in (al is dat misschien iets te optimistisch in dit deelnemersveld).

Mijn team ziet er als volgt uit:

Klassementsrenners/Klimmers:
1. Nibali (C)
2. Landa (C)
3. Majka
4. Uran
5. Zakarin
6. Chaves
7. Fuglsang
8. Kangert
9. Kruiswijk
10. Geniez

Tijdrijders:
11. Cancellara
12. Jungels

Sprinters:
13. Kittel (C)
14. Viviani
15. Nizzolo
16. Modolo
17. Sbaragli
18. Mareczko
19. Arndt

Jongerenklassement:

20. Verona

Ik verwacht dat Verona nog wel is (verrassend) met de jongerentrui aan de haal kan gaan. Formolo en Dombrowski moeten in eerste instantie denk ik Uran te veel ondersteunen, waardoor ze veel tijd zullen verliezen. Jungels en Wellens hebben beide al aangegeven niet voor het algemeen klassement te zullen rijden. Dan blijven Kudus en Verona over als potentiële witte trui winnaars.

De renners die ik vanwege het budget helaas niet in mijn team heb op kunnen nemen zijn: Valverde, Dumoulin, Ewan, Demare. Voor de rest heb ik denk ik zo'n beetje het sterkst mogelijke team :) Vorig jaar 97e in de Vuelta geworden, hopelijk kan ik dit resultaat nu verbeteren.

Laatst gewijzigd
Jori

Even hypothetisch/grappig: Straks wint Ludvigsson en krijg je truipunten van hem met Dumoulin xD

heuvelcolombia

Klassementsrenners:
1. Landa (C)
2. Nibali
3. Valverde (C)
4. Zakarin
5. Uran
6. Majka
7. Geniez
8. Kruijswijk
9. Péraud

Sprinters:
1. Viviani
2. Modolo
3. Nizzolo (C)
4. Ewan
5. Démare
6. Belletti
7. Pelucchi
8. Porsev
9. Arndt

Tijdrijders:
1. Cancellara

Joker:
1. Verona

WCEendT

Nu al spijt dat ik Geniez niet heb genomen ;)

Harry De Bakker

'@WCEendt

Tot nu toe 'slechts' de 5e tijd, vlak achter Kangert.
Daar gaan nog heel veel onder duiken denk ik.

nasibal

Zo, we zijn los!

Leuk om ieder team te zien hier. Toch over het algemeen een totaal van dezelfde 25 namen in wisselende samenstellingen. Mede daarom heb ik zelf gekozen voor Mccarthy en Howson (En in mindere mate Peraud). Renners die net even afwijken van de rest en het daarmee kunnen maken of breken. Ludvigsson en Moser verdienen ook een eervolle vermelding. Vooral de eerste heeft heel lang op mijn ontzettend-short-list gestaan en had ik er heel graag bij gehad. Die gaat me (beginnend met vandaag) nog wel wat kopzorgen opleveren deze Giro. Moser was simpelweg net 250k te duur en heb ik daarom toch al vrij snel buiten de boot moeten schoppen. Cancellara had ik al gelachtofferd voor zijn slechte nieuws en ook de beslissing Dumoulin ipv Majka net voor het tegenstrijdige nieuws genomen. Jullie kunnen begrijpen dat de betreffende interviews dus vervolgens niet bepaald rauw op mijn dak kwamen vallen.

Zoals aangegeven heb ik het niet aangedurft om ook nog eens een klassementstopper te wisselen voor Kittel. Mooi om te zien dat anderen de gok wél genomen hebben, ben benieuwd hoe het zich uitbetaald. Met de bergetappes pas aan het einde en meer vlakke/overgangs/tijd-ritten dan normaal heb ik dit jaar eens besloten flink te snijden in de klassementsmannen en te investeren in met name de heuveletappes en tijdritten. Ook een soort van gok. We gaan zien wat het oplevert.

Mijn volledige team:

Demare
Modolo
Nizzolo (C)
Viviani
Trentin
Arndt

Dumoulin
Howson
Mccarthy
Wellens (let op! bergtrui kandidaatje als hij er in de eerste 2 weken een mooie etappe op uitkiest!)
Jungels
Geniez (met name voor de tijdritten en daarbij met Dumoulin mijn 9e man voor de bergen)

NIbali
Valverde (c)
Landa (backup C)
Uran
Zakarin
Chaves
Kruijswijk
Peraud

Vragen, stel ze gerust! ;)

Laatst gewijzigd
gesink-menchov

Heel verassend team. Ik ben zelf ook heel benieuwd naar Mccarthy. Maar ben je niet bang dat je in de pure sprint etappes teveel achterstand oploopt?

Laatst gewijzigd
nasibal

Die kans zit er zeker in, maar tegenover elke pure(!) sprintetappe staat ook wel een andere etappe waar ik juist weer wat verwacht te winnen. Achteraf gezien heb ik helaas mogelijk net wel teveel moeten snijden in mijn proloogteam. Dit met name door dus Ludvigsson en Moser thuis te laten, maar ook Dillier en Preidler hebben nog lang op de shortlist gestaan.

Maargoed.. plek en budget he, bekend probleem... ;)

Jelle van der Linden

'@Nasibal,
Je hebt een paar verrassende namen die niet vaak worden gekozen, je zou daarmee het verschil kunnen maken of juist door de mand mee zaken.
Zoals Wellens die het goed lijkt te gaan doen in de proloog!

Ik zie dat ik zelf ook iemand heb die nog bij niemand in het team zie staan (Tsatevich) , dus hopelijk gaat Tsatevich veel punten halen voor mij in de heuveletappes.

Laatst gewijzigd
nasibal

Kak, die Wellens. Vandaag niet opgesteld. Ik gokte er op dat hij zou sparen waar hij kan, dus ook in de tijdritten.

edit: - oef, kom ik goed weg. Ludvigsson doet me nog steeds binnensmonds vloeken. Die gaat me toch een sloot punten pakken de eerste 5 dagen...

Laatst gewijzigd
Jori

Nasibal, ik herken de pijn. Ik wou hem in 9 en 15 wel opstellen, maar heb hem nog nooit zo hard op een plat stuk zien gaan!

Edit: Inderdaad, wel bizar hoeveel hij moet inleveren.

Laatst gewijzigd
pippodeclown

Kopmannen:
Valverde
Zakarin
Greipel

Landa
Majka
Hesjedal
Jungels

Wellens
Pirazzi
Battaglin
Küng

Dumoulin
Cancellara

Viviani
Demare
Modolo
Nizzolo
Ewan
Sbaragli
Belletti

gesink-menchov

Had ik Hofland maar opgesteld in plaats van Hesjedal.. :(

Jori

Die Roglic, wow!

MvL

Valverde C
Landa C
Uran
Pozzovivo
Zakarin
Chaves
Nieve
Kruijswijk
Chaves
Geniez

T Dumoulin
Jungels
Wellens
Ulissi

Nizzolo C
Demare
Viviani
Modolo
Ewan
Arndt
Colbrelli

Alles meegelezen in het topic, was erg leuk, vooral door nasibal. Lang Cancellara, Majka en Betancur erin gehad, maar toch Dumoulin er maar in gestopt.

jort101

Kittel en Hofland niet opgesteld. Jammer

ONCE

Heb kittel opgesteld. Nog ff getwijfeld om m kopman te maken. Zoals ik paar pagina's terug verwachte dat ie top 20 gaat rijden. Ziet er nu goed uit iig

Heb m vanochtend toch snel m'n team ingefietst. Majka en chaves maar geslachtofferd

Laatst gewijzigd
1 2 ... 44 ... 127 128

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.