'@contingador Dat is mijn grote vrees. Dat de AK mannen het laten ontploffen. Ik neem sowieso Nibali, Valverde en Dumoulin mee, maar de rest toch echt sprinters+heuvel punchers. Jungels ook nog op de bank nu.. Dit is een lastige keuze
@Uwi ah oké. Ik vermoed dat het voor hem te plat is, maar misschien heb je gelijk.
'@RubenVB
Ik denk inderdaad dat het een zeer realistisch scenario is, misschien hoop ik er stiekem ook wel op. Ik heb namelijk niet echt heuvelsprinters in mijn team. Kittel, Viviani, Nizzolo, Modolo ...
Ik heb alleen Sbaragli en Arndt (hoe is het met hem na zijn val?) die in de heuvels aardig uit de voeten kunnen. Maar dus geen Ulissi, Hofland, Belletti, Colbrelli e.d.
Misschien moet ik morgen wel alles of niets spelen. Dus uitsluitend de twee sprinters die ik zojuist bij name genoemd heb, aangevuld met AK-renners.
'@Geen slecht team. Al denk ik dat je de "extra" 3 miljoen door het weglaten van Dumoulin beter had kunnen investeren. Of je moet Majka slash Uran als 1 op 1 vervanging zien. Pozzo en Pelucchi had ik persoonlijk altijd thuis gelaten, maar wie weet doet Pozzo opeens toch gewoon mee voor top 5. Ruffoni heeft denk ik zijn beste 2 dagen gehad deze giro.
'@RubenVB Dat denk ik ook hoor wat betreft Geniez. Wel denk ik dat Demare een hele grote kanshebber is als Kittel en Greipel moeten lossen (en het niet echt ontploft). Dat zou dan teampunten kunnen opleveren. Maar dat is wel erg vergezocht en deze keuze had ik denk ik alleen gemaakt als er nog een plekje vrij was in m'n opstelling.
@ConINGtador Heb die etappe uit de Tour even opgezocht. Gelijk aantal kilometers, maar qua klimwerk was die etappe toch een stukje zwaarder dan die van morgen. Maar het zou zeker kunnen!
@nasibal Ik kon gewoon echt niet kiezen tussen Majka en Uran haha. Beide een prima tijdrit, m'n voorkeur ging uit naar Majka maar Uran heeft in Romandië een degelijke vorm laten zien. En ik verwacht dat Majka er wel zal staan, dus allebei meegenomen. Wat betreft Pozzo was het de afweging Pozzo + Chaves of Kittel (en wat andere kleine aanpassingen). De overmacht die Kittel op dit moment laat zien, had ik niet aan zien komen. En ik ben nog wel fan van Chaves, dus die wilde ik liever niet thuis laten. Dumoulin vond ik z'n geld niet waard, maar hier kan ik wel eens naast hebben gezeten.
Voor morgen tot nu toe: Valverde, Jungels, Trentin, Nizzolo, Demare, Modolo, Viviani, Roelandts en Arndt. Kopman Valverde of Nizzolo ben ik nog niet uit. En denk er nog aan om Kung of Chaves op te stellen i.p.v. één van m'n Italiaanse sprinters.
Ik ben in mijn team nu op zoek naar bruggetjes voor punten.
Bijvoorbeeld Arndt (aannemende dat hij geen last heeft van zijn val). Zit hij in de finale, kan hij mee doen voor winst en zo lekkere punten pakken.
Is hij finaal eraf gereden, dan neem ik aan dat Kittel er ook niet meer bij zit en dat Arndt dus lekker profiteert van de roze trui van Dumoulin en de witte trui van Ludvigsson.
Trentin is hetzelfde. Zonder Kittel is hij kanshebber voor de winst, met Kittel krijg je de bonus van roze truin en misschien nog wel een ritwinst.
En de Kittel beredenering kan je ook omdraaien en Kittel selecteren voor zijn punten en bijv Trentin of Jungels die eventueel nog iets klaar maken of misschien hijzelf wel. En zodoende zou je ook Jungels kunnen selecteren.
Dumoulin lijkt me ook nog wel verstandig om op te stellen, omdat zo'n etappe hem zou moeten liggen, hij al goed staat voor de roze trui en je al 11 bijna zekere punten krijgt voor hem opstellen.
Nu moet ik nog 4 plekken kiezen en sta ik met Hofland, Colbrelli, Wellens, Demare, Nizzolo, Chaves en eventueel Zakarin/Nibali nog voor een lastige keuze. Modolo laat ik buiten beschouwing, denk dat bij Lampre alle ballen op Ulissi gaan.
Ik denk dat de AK-mannen wachten op de eerste bergen om elkaar te testen, al is Chaves niet een man die wacht.
Toch neig ik voor Hofland, Colbrelli, Wellens en Demare te gaan
'@Jori. Ik zit inderdaad met dezelfde dilemma's. Heb zelf ook nog Ewan, Kung en Formolo waarover ik zit te twijfelen. Zo'n 12/13 man voor etappe 4.
Weet iemand hoe Ewan dit soort werk kan verteren? Met welke sprinter is hij in dit geval vergelijkbaar? Hofland/Sbaragli/Arndt? Of zit hij toch meer in de categorie: Nizzolo, Demare etc. qua heuvels overkomen.
Hier mijn mogelijke opties:
1 .Nibali (C), wordt het idd een etappe als in Engeland?
2. Kittel (C), zekere punten voor de rode trui, evt teampunten voor Jungels/Trentin. En daarnaast, zit hij er nog bij is de rest kansloos.
3. Valverde, zie Nibali
4. Trentin
5. Jungels
6. Formolo, vorig jaar ook etappe 4 gewonnen die misschien een beetje vergelijkbaar is.
7. Hofland
8. Arndt
9. Ewan
10. Colbrelli
11. Kung, wat blijft het jammer dat hij viel in de proloog..
12. Dumoulin, zou zomaar eens het roze weer kunnen pakken + evt. teampunten voor Arndt.
13. Kangert, ik hoor mensen die zeggen dat dit ook nog wel een kolfje naar de hand van hem is?
Het is voor mij vooral kiezen tussen 'zekerheid' (Kittel, Dumoulin) of gokken op de etappe zege (Formolo, Kung, Kangert). En daarnaast uiteraard; wat voor etappe wordt het? Gaan we heuvelsprinters zien of gaan de klassementsmannen (Nibali, Valverde etc.) iedereen kapot maken.
Misschien ga ik wel voor een spreiding en kies ik 2/3 coureurs in iedere categorie.
'@Nasibal: Door jouw tip over teampunten is inderdaad het spelletje een stuk voorspelbaarder geworden.
Toegegeven dat we deze Giro nog niet heel erg zijn verrast (Dumoulin wint eerste etappe en Kittel wint tweede en derde), maar het geeft al te denken dat alle etixx renners al bij de beste 20 renners van het spel zitten op dit moment. Daarnaast is de uitwerking van bijvoorbeeld de roze trui van Dumoulin (en witte trui van Ludvigsson) ook duidelijk te zien bij de Giant renners. Nu nog de laatste trucjes leren en dan moet het helemaal goed komen, naast het niet compleet doorslaan in de theorieën maar het houden op simpele stappen.
@Mwdt: Ewan kan het normaal gesproken wel (Arndt groep), maar hij valt wel tegen de eerste dagen.
@Jelle: Op basis van mijn betoog wist ik wel wie ik zou kiezen ;)
'@Harry De Bakker, Bedankt (maar de etappe kan alle kanten op gaan, kopgroep die vooruit blijft/ klassementsrijders die het gaan uit strijden of toch de sprinters)
Wie lijkt jouw het beste voor mijn laatste plek?
Mijn voorkeur gaat denk toch uit naar Pozzovivo, Nizzolo of Jungels.
'@Jori,
Maar ik verwacht niet dat Jungels zelf in de top 20 rijdt, Dus ik krijg dan alleen de punten van puntentrui Kittel 6 punten, en de witte trui punten van Jungels zelf 4 misschien 6 = 10/ 12 punten
En een mogelijke winst van Trentin/ Brambilla
Je hebt gelijk dat zijn toch al een redelijk aantal punten (maar als een renners als Pozzovivo hoger eindigt dan plaats 15 dan heeft hij waarschijnlijk meer punten behaald).
'@Jelle Ik verwacht Pozzovivo eigenlijk niet, maar kan er naast zitten natuurlijk. Dan is het kiezen tussen een combinatie van teampunten (Kittel en Trentin) en eigen kansen (etappe en witte trui), of gokken dat Nizzolo er aan blijft hangen (wat natuurlijk een berg punten voor de etappe zelf kan opleveren).
'@Jelle van der Linden
Geen idee eigenlijk. Ik zie best wel veel reacties dat dit misschien wel eens wat voor Kangert zou kunnen zijn.
Daarnaast denk ik dat Cancellara wel eens wat recht wil zetten. Op z'n Twitter geeft hij aan dat het beter met hem gaat. Zijn doel deze Giro is het roze te pakken; daarvoor is het noodzakelijk om tijd terug te winnen. Goede kans dat hij mee gaat in de vlucht? In principe is dit wel een etappe die hem zou moeten liggen. Desnoods de laatste 30 km een lange solo (met zijn tijdritcapaciteiten) ?
'@LutsenkoFan Ik schat Nizzolo wat dat betreft iets hoger in dan een Kittel en een Greipel. Daarnaast gaat Nizzolo vol voor de puntentrui (en heeft nog geen etappe), wat ik me bij Kittel nog maar afvraag (wat betreft de roze trui, en heeft al 2 etappes). Als de koers hard wordt gemaakt, verwacht ik dat Nizzolo meer moeite gaat doen om aan te klampen dan Kittel. Ze hebben natuurlijk ook nog Trentin.
'@Jori
Dat is inderdaad waarom ik zo hamerde op die teampunten. Met name in de eerste week zijn ze ronduit goud waard. Teampunten geeft een welkome extra dimensie aan het spelletje, maar de impact mag van mij wel wat lager. Het is dus fijn om te zien dat de knechten van de toppers dit jaar al wat duurder zijn geworden, maar de knechten van andere toppers (Kittel en Dumoulin) zijn ze even vergeten. Als Matthews had meegedaan dit jaar had je daarnaast ook kunnen lachen met de renners van Orica.
Tot er écht niets aan gedaan word maak ik er echter dankbaar gebruik van. Ik vraag me echter af of er écht een middenweg zou bestaan tussen de huidige situatie en geheel afschaffen.
Ik kan overigens nooit dat schermpje met 'meest gekozen' en 'best scorende renners' terugvinden op scorito. Soms kom ik er per ongeluk langs. Waar is dat te vinden? Of alleen tijdens etappes?
Heb voorlopig:
Valverde
Amador
Jungels
Wellens
Brambilla
Formolo
De Marchi
Moet sowieso nog een kopman kiezen: Landa/Dumoulin/Kittel waarvan die laatste sowieso afvalt.
Voor de laatste plek: Nibali, Zakarin, Nizzolo, Kudus, Roglic, Modolo, Kruijswijk, Firsanov, Majka of Viviani. Wie zouden jullie kiezen?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.