Scorito Giro 2016 Poule

1 2 ... 59 ... 127 128
Uwi

Misschien een nog beter onderscheid maken tussen goede en minder goede teams? Bijv. de knechten van Astana, Etixx, Movistar, Orica, Giant, Sky, Tinkoff en Trek duurder maken.

nasibal

'@Uwi

Dan zou je bepaalde knechten al op een miljoen moeten gaan zetten. Jeugdige potentiele verrassingen uit die teams worden dan eigenlijk niet meer speelbaar. Je zou dan namelijk dus ook minimaal voor 1 miljoen moeten gaan gokken ipv de huidige 500/750k

Harry De Bakker

'@nasibal @Uwi

Ik ben inderdaad ook wel benieuwd naar de 'meest gekozen'en 'best scorende' renners. Ik kan het ook niet meer vinden. Maar sowieso is de vormgeving van Scorito dit jaar anders dan andere jaren, dus wellicht is deze feature in de nieuwe vormgeving helaas verdwenen.

Verder vind ik het huidige systeem qua teampunten prima. De mensen die nu volledig gokken op Kittel + Etixx Quick-Step renners zullen er in de bergen wel achter komen dat dit achteraf gezien niet de juiste tactiek was. Ik kan me nog herinneren dat er andere jaren (toen er aan het begin een ploegentijdrit was) mensen waren die de volledige Orica ploeg namen. De eerste 1,5 week bleven zij behoorlijk hoog in het klassement staan (mede doordat ook Matthews aardig wat punten opleverde), maar uiteindelijk zijn het toch vaak de gebalanceerde teams die hoog eindigen.

Met uitzondering dan van vorig jaar, toen iemand won met vrijwel de hele Astana ploeg (maar dat is dan ook uitzonderlijk en er kleeft een zeer groot risico aan deze tactiek). Al met al vind ik het een prima zaak dat de knechten van de vier ploegen met de beste klassementsrenners (Sky, Movistar, Astana en Tinkhoff) allemaal wat duurder zijn geworden. Aan knechten van de grote sprintersploegen (Etixx Quick-Step, Lotto-Soudal) ga je in de laatste week echter vrij weinig meer hebben, dus wat mij betreft kunnen die prima 500k blijven.

Laatst gewijzigd
Uwi

'@nasibal Dat is ook waar!

Ook al is het een uitzondering, maar iemand met heel Astana won (vorig jaar?) op Scorito. Ik vind eigenlijk niet dat dat moet kunnen, ook al was Astana toen uitzonderlijk goed. Maar misschien is dat al wel opgelost door de duurdere knechten.

Haha ik val een beetje in herhaling van Harry

Laatst gewijzigd
martbiemans

V. Nibali
A. Valverde
B. Jungels
T. Wellens
T. Dumoulin
A. Demare
C. Ewan
G. Nizzolo
J. Roelandts

Mijn team voor morgen denk ik, wat vinden jullie er van?

RubenVB

'@HarrydeBakker @Nasibal Op een gegeven moment mailen ze toch iedereen met een update? Daarin geven ze aan wat er totdat moment slimme keuzes bleken te zijn en wat de meest gekozen renners zijn.

Edit: Je kan door blijven discussiëren over de teampunten, maar de winnaar van vorig jaar heeft gewoon een uitstekende keuze gemaakt met het gehele Astana team te selecteren. Zij waren toen zo sterk. In de Tour en de Vuelta had de winnaar dit niet. Terechte winnaar wat mij betreft en de topteam duurdere knechten geven is slim, maar je kan nog steeds voor een heel team kiezen. Nogmaals een gedurfd risico wat vorig seizoen goed uitpakte. ;-)

Laatst gewijzigd
Harry De Bakker

'@martbiemans

Jij kiest duidelijk een beetje voor de middenweg.

Nibali en Valverde: mochten de klassementsmannen ontploffen.
Jungels en Wellens: late ontsnapping.
Dumoulin: truipunten + evt. een korte klassering.
Demare, Ewan, Nizzolo en Roelandt: voor als het toch een sprint wordt.

Met deze etappeselectie zul je geen extreem hoge dagscore halen. Daarvoor zul je of alleen aanvallers, of alleen sprinters, of alleen klassementsmannen moeten opstellen. Maar je zit zo wel redelijk safe.

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Harry

Bijna helemaal eens met wat je zegt, op één puntje na. Meer een aanvulling op wat je zegt:

aar uiteindelijk zijn het toch vaak de gebalanceerde teams die hoog eindigen

Dit klopt, maar je kunt op 2 manieren een 'gebalanceerd team' opstellen. Namelijk mét of zónder rekening te houden met teampunten. Ook in een gebalanceerd team kun je prima plek inruimen voor bijvoorbeeld een knees en wisniowski. Beide waterdragers, maar kunnen aan het eind van de rit zomaar meer punten verdiend hebben dan pak em beet Montfort en Niemec. Jongens die daadwerkelijk meedoen, al is het in de achterhoede. De extra overwegingen, bonussen en waardering voor knechtenwerk dat het 'teampunten'-systeem met zich meebrengt juich ik toe. Onder de streep moet het aantal punten van een renner echter wel in verhouding staan tot zijn prestatie en niet alleen maar bestaan uit parasiteren op een kopman.

En zeg nou zelf. Een Landa die per etappe 6 (12 als kopman) punten extra pakt omdat hij toevallig een sprinter heeft in het rood, terwijl hij daar zelf geen trap voor heeft gedaan, dat slaat toch eigenlijk nergens op? Waarom verdient hij die punten meer dan pakweg een Nibali, die geen sprinter mee heeft?

Laatst gewijzigd
Luuuuuuukk

Voor morgen een aantal zekerheidjes (Colbrelli, Navardauskas, Valverde, Ulissi, Arndt, Dumoulin, Nizzolo). Verder nog niet zo zeker hoe ik de rest in ga vullen...

ventertje

'@martbiemans

Ben het met Harry de Bakker eens dat je voor een safe middenweg gaat. Bij alle namen heb ik wel het idee dat die misschien punten kunnen pakken, echter is jou vraag niet compleet, welke renners heb je nog meer in je team? Stel je hebt Ulissi, Kittel (door al zijn truipunten en teampunten minimaal interessant) etc. dan heb ik toch het gevoel dat je beter een andere opstelling kunt gaan maken.

Over teampunten:
Teampunten maken het spel inderdaad een stuk interessanter. Het is naar mijn optiek goed dat je teampunten kunt krijgen, wielrennen is een teamsport.

pirazzi

Kan ik op Scorito ook een speler opzoeken? Of moet ik dan heel die ranglijst door?
Dat vraag ik me ook af. Bijvoorbeeld het team van Lance van Kleef wilde ik bekijken maar kan alleen maar 9 opgestelde renners zien.

Laatst gewijzigd
martbiemans

Het probleem is juist bij deze etappe dat ik te veel keuze heb, haha.

V. Nibali
A. Valverde
M. Landa
I. Zakarin
B. Jungels
S. Kruijswijk
J. Fuglsang
T. Wellens
T. Dumoulin
M. Kittel
A. Demare
S. Modolo
G. Nizzolo
C. Ewan
J. Rojas
R. Navardauskas
A. Porsev
J. Roelandts
N. Arndt
M. Pelucchi

nasibal

Je kan doorklikken naar 'totaaloverzicht' rechtsboven, net zoals je dat bij je eigen team kan. Ik gebruik overigens met name de Scorito App. Daar zie je onderaan het etappeteam ook de niet opgestelde renners.

jort101

Mijn team morgen
Kittel/nibali (C)
Nizzolo
Valverde
Dumoulin
Jungels
Demare
Arndt
Hofland
Formolo

Ook ik kies voor de 'middenweg' , heb toch teveel angst om morgen een grote fout te maken. Over kittel en nibali, iemand een mening?

Jori

'@Nasibal, bij de etappes zie je onder de tweets een rechthoek met daarin de Etappe-uitslag, roze trui, rode trui etc. De laatste met "Pt" zijn de gescoorde scorito punten per renner. Meest gekozen renners ben ik nog niet tegengekomen.

Die teampunten zorgen er echter wel voor dat je gebalanceerde selecties kunt maken. Hierdoor hoef je niet bijv 9 sprinters en 9 klassementsmannen, maar is 7 sprinters genoeg, mits je de juiste aanvulling kiest. En alleen teampunten voor plek 1 maakt het normaal lastig te schatten (Kittel is echt een uitzondering qua overmacht). Maar de balans is inderdaad nog zoek als Etixx en Giant basis 500.000 kosten en Tinkoff 750.000, al ligt het ook aan de selectie. Voor de tour met Sagan en Contador lijkt het bijvoorbeeld wel op zijn plaats

Uran

De best scorende renners kan je zien in hetzelfde overzicht waar ook het klassement en het puntenklassement staan. Daar staat op het eind 'PT' dat is een overzicht van het aantal punten die een renner gehaald zou hebben als je hem altijd op zou stellen

Laatst gewijzigd
ONCE

Martbiemans

Waarom stel je navardauskas niet op. En rojas maybe?
Waarom heb je ze anders meegenomen :)

Tip voor mensen met Moser. Die gaat aanvallen

nasibal

'@Jori

Thnx

Vroeger hadden ze altijd een overzichtje met ook de meest gekozen renners. Dat was wel leuk om te zien.

Laatst gewijzigd
Gelegevaar

Leuk al die gemixte opstellingen, maar dit lijken me juist etappes waar je met een onvervalste 'alles of niets' het verschil kunt maken. :-)

martbiemans

'@once goed punt die heb ik er inmiddels in gezet

Mooie_Mario

Mijn team:
T. Dumoulin (C)
M. Kittel
A. Valverde
I. Zakarin
B. Jungels
S. Henao
C. Betancur
D. Formolo
S. Colbrelli

Ik geef de sprinters geen kans en Kittel toch erbij voor zekere punten. Dumoulin pakt de trui weer en Zakarin is de enige die Valverde kan volgen de laatste heuvel. Henao en Betancur voor de eventuele springplank, Formolo en Colbrelli voor het Italiaanse succes. Jungels misschien nog omwisselen met Nibali/Landa, maar ik verwacht Trentin ook vooraan en dan heb ik teampunten.

pirazzi

Dankjewel nasibal, heb nu het complete team van Lance van Kleef (winnaar etappe 1) kunnen zien. Eerder werd gezegd dat hij het complete team van Giant - Alpecin heeft maar dat klopt niet, hij heeft maar 8 van Giant - Alpecin, N. Arndt ontbreekt. (Die zal hij/zij wel geruild hebben voor M. Kittel)

Mollemawintdetour

Ik ga voor een 'incasseer etappe' zoals ik het hier al zo mooi genoemd heb zien worden. Dus lekker gokken op een ontsnapping, en hopen dat ze allemaal mee zitten en er één wint. Mocht het niet zo zijn, dan heb ik een minder dagje en 'incasseer' ik dat maar.

Kittel (C) - nog een beetje zekere trui punten en evt. teampunten voor Jungels/Trentin.
Jungels
Formolo
Colbrelli
Kung
Firsanov - wie weet? en hopen dat ze hem laten rijden i.v.m. klassement.
Trentin
Dumoulin
Arndt - Dumoulin pakt het roze (gok/hoop ik)

Laatst gewijzigd
Harry De Bakker

Iemand enig idee of Carlos Verona morgen misschien van zich kan laten zien? Kan hij zelf een goede klassering neerzetten? Onder het motto: 'nu ik hem toch heb, moet ik er maar gebruik van maken ook', misschien een optie? Hij heeft bovendien ook een klein aantal zekere punten (rode trui Kittel, denk dat Kittel het roze kwijt raakt). En heel misschien kans op teampunten via Trentin of Brambilla. Of is Carlos Verona meer iemand voor het hooggebergte?

Daarnaast vraag ik me af of Cancellara morgen een reële kanshebber is. Normaal gesproken wel natuurlijk, maar hoe zit het met zijn gezondheid? Of is zijn situatie (ziekte rondom de proloog) juist een extra reden om tijd terug te pakken om later alsnog de roze trui te bemachtigen?

WCEendT

Team voor morgen:
Modolo (c, voor Ulissi misschien??? Of zullen ze toch voor Modolo gaan)
Dumoulin (c, zo goed als zeker roze morgen???)
Chaves (eindigd elke etappe goed voorin, dus morgen misschien wel top 15)
Firsanov (ontsnapping???)
Jungels (witte trui/ontsnapping???/Kittel)
Demare
Nizzolo
Ewan
Hofland
Arndt (Dumoulin)

Nog twee probleempjes... wie moet ik kopman maken? EN welke renner moet ik nog droppen?

Overigens denk ik dat Valverde hier helemaal niks gaat doen.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 59 ... 127 128

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.