Leuk dit word een mooie spannende dag morgen. Hou het dan ook nog even voor me wat mijn 9 renners worden. Ik ga in ieder geval niet voor de middenweg. Heb er zin in! Ik heb nog bij niemand kruijswijk gezien maar die rijd steeds attent voor in ik zie hem morgen wel top 15 rijden, ook omdat hij zich niet weer wil laten verrassen en hij oogt erg gemotiveerd.
Wat een enorm moeilijke voorspelling voor morgen! Ik twijfel nog enorm, dus tips/kritiek is van harte welkom :)
Team tot nu toe voor morgen:
Dumoulin (c?) Roze trui, goede etappeuitslag
Valverde (c?)Voor de zware etappe met sprint
Zakarin ? Is volgens mij zo sterk de laatste weken dat hij de sterkste klimmer is op dit moment en zou dus zomaar hoog kunnen eindigen
Jungels Teampunten rood Kittel, Witte trui punten, goede etappeuitslag?
Chaves ? Goede puncher, ziet er sterk uit
Kangert ? Sterk eindschot, is in vorm
Kittel ? Rode trui punten, teampunten Jungels, misschien overleeft hij wel gewoon?
Nizzolo Sterkst klimmende sprinter in mijn team, misschien etappe
Moser? Sterk eindschot, goede punch, in geval wegvallen Ludvigsson en Kittel 3e in klassement
Eventueel erbij: Modolo? (teampunten Ulissi of gewoon zelf) , Landa (sprinten met kleine groep), Fuglsang/Kruijswijk (zie Landa), Greipel, Viviani, Arndt (misschien valt de koers tegen), Formolo of Kung (ontsnapping en Jongerenklassement)
Moeilijke keuzes!
Voorlopig is mijn team voor morgen:
Valverde C
Nibali
Jungels
Nizzolo
Sbaragli
Hofland
Dumoulin
Arndt
Colbrelli
Echter wil ik liever nog een extra AK man meenemen (Zakarin/Kruiswijk/Hesjedal/Uran/Majka of Landa zouden dan de opties zijn) wie zouden jullie adviseren weg te laten? Zelf twijfel ik erg tussen Hofland of Nizzolo.
'@Hoekserenner/iedereen
Tip: Ga voor een situatie, probeer niet beide in je team te verwerken dat word 3x niks.
Dus het team dat je nu hebt is goed voor als het een zware koers word, de andere optie is wat meer sprinters erbij doen en hopen op een wat saaie terughoudende koers.
'@Hoekserenner/iedereen
Ik ben het niet helemaal eens met WCEendt, natuurlijk kun je niet veel punten pakken als je voor een combinatie gaat, maar je kunt er ook veel mee verliezen als je het niet zeker weet of de aanvallers het gaan worden of toch de sprinters of toch het klassement... Zeker als je geen flauw benul heb wat het nou echt gaat worden zou ik juist de risico's spreiden, een voordeel is dan dat je de beste renners van een categorie kunt selecteren (bijv. Ulissi voor als het een heuvelsprint wordt en Valverde voor klassment?)
Met andere woorden, kies een strategie: ga je voor redelijk safe en combineer je verschillende renners waardoor je wss redelijk veel punten haalt (maar niet veel) of ga je vol voor 1 categorie voor meer potentiele punten?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.