'@vasnd
Dat is ook een van de redenen dat ik Kittel gewoon opstel als (C) en niet Dumoulin. Kittel behoudt trui in puntenklassement(16punten) en met Trentin/Jungels ook nog teampunten. En stel het wordt een langzame etappe en hij zit er nog bij, dan ook nog kans op de rit.
Dit terwijl het nog niet zo makkelijk wordt voor onze Dumoulin om morgen weer terug in het roze te komen en minder kans (met Arndt) op teampunten. Mijn andere kopman Landa verwacht ik morgen nog niet en dus Kittel.
Ik vind dat hele captain-gedoe en teamgenoten-punten wel echt verschrikkelijk ruk en elk jaar opnieuw weer is het een lijdensweg, dat moeten ze echt nerfen dan vind ik het een stuk leuker. Ook ben ik nooit zo van de als het eenmaal gestart is elke dag nog renners op moeten stellen. Voorspellen doe je vooraf, niet tijdens als je de machtsverhoudingen gezien hebt.
Maar goed, dilemma dilemma. Ga ik morgen voor Nizzolo als captain of toch Dumoulin of zelfs Nibali. Stel ik Zakarin of Hofland op. Chaves of Kittel voor de enkele puntjes. Zou iemand even die heuvel op willen fietsen en terug willen koppelen naar me wat wijsheid is?
Mijn ploeg voor morgen:
Dumoulin (C)
Nizzolo
Valverde
Betancur
Jungels
Kittel
Hofland
Belletti
Colbrelli
Wederom, mocht je er heilig van overtuigd zijn dat het geen etappe wordt voor de sprinters: maak een account aan bij een willekeurige bookmaker. Een man als Firsanov staat bij een aantal op 300/1. Ook mannen als Chaves, Formolo en Amador kunnen een bedrag opleveren waar je zo'n mooie nieuwe fiets van kan kopen.
Ik zeg niet dat de bookmakers het altijd aan het rechte eind hebben, maar ze zitten vaak wel in de goede richting.
Ondanks dat ik mijzelf DeKenner01 noem, ben ik dat helemaal niet. Mijn gevoel zegt echter wel dat de grote heren en de daarbij horende teamgenoten rustig op de fiets blijven zitten. Geen jongens als Formolo en Kangert. Wat het wel wordt? Geen idee. Zelf zou Firsanov mij wel lachen lijken, hoewel het wel pijnlijk wordt wanneer die wint en ik mijn duiten op zak heb gehouden.
Dat komt denk ik ook omdat hij topfavoriet is als hij er aan blijft hangen. Mocht het een hardere koers worden, dan zijn er zoveel kanshebbers...
Net nog even de massasprint van gisteren terug gezien. Nizzolo komt geen moment aan sprinten toe, maar toch gewoon 3e. Ik gok dat hij er aan blijft hangen, dus ik stel 'm morgen op :)
Precies wat uwi zegt wat betreft de odds op goksites. Deze koers is zo lastig te voorspellen. Maar kittel afzonderlijk is een grotere kanshebber dan 200 andere renners individueel. Er is altijd een kans dat de koers niet hard wordt gemaakt en dan zijn de sprinters ineens topfavoriet. Wordt de koers wel gemaakt kan in principe iedereen winnen.
Vóór de start van de Giro heb ik ook voor deze etappe bedacht wie ik zou inschatten mee te kunnen of kans te maken, ik kwam uit op sprinters.
Nu de avond van te voren twijfel, twijfel en nog meer twijfels. Nu weet je welke teampunten zekerheidjes zijn en wie je wat betreft vorm voorin zou kunnen verwachten. En daarnaast sta ik nu 10e AK waar ik van te voren absoluut geen rekening mee had gehouden, en me meteen een angsthaas maak. Want ik zou het geweldig vinden om nog een paar etappes zo hoog mee te mogen:-)
Team: Dumoulin (C) hoge klassering en roze
Kittel
'@ONCE
Het lijkt wel of iedereen opeens denk dat Kittel redelijk een heuvel op kan (sommige denken zelfs net zo goed als de Colbrelli/Demare/Nizzolo's van deze wereld), maar hij heeft voorgaande jaren toch bewezen bij de minste hoogteverschillen al moeite te krijgen. Dit is een etappe die we vroeger aan Hushovd gaven of aan Freire, maar toch niet aan Kittel???
Ben ik de enige die echt gewoon heel veel zin heeft in de etappe van morgen? Nu al twee dagen over aan het praten, kan eigenlijk niet wachten om te zien wat er op die laatste helling gebeurd (of er überhaupt iets gebeurd!).
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.