Scorito Giro 2016 Poule

1 2 ... 62 ... 127 128
jort101

WCEendT
In romandie lukte het ook, dus waarom nu niet.. hij is nu denk ik ook nog extra gedreven omdat hij de roze trui heeft.
Ik durf hem niet uit mn team te houden morgen.

Heb er ook zin in inderdaad!

Laatst gewijzigd
JDL75

oepsie, dat ging niet helemaal goed..

Dumoulin (C) roze trui+ hoge klassering
Kittel (rode trui+teampunten+ mocht hij het overleven, waar ik van tevoren dus wel vanuit ging)
Jungels (verwacht ik in een ontsnapping)
Cancellara ( normaal gesproken was dit een etappe waar ik hem voor mee zou nemen naast de TT)
Demare (Kan goed overleven)
Ewan (")
Hofland (")
Arndt (" + teampunten)
Visconti (valverde punten, maar grote twijfel of ik daar niet iemand anders voor moet mee nemen, bijv. Nibali mocht het toch los gaan)

HELP, wat vinden jullie van mijn keuze voor morgen, eigenlijk nog nooit eerder gevraagd en trek mijn eigen plan maar jeetje, 10e weet je wel ;-)

elstupidoloco

Ik heb een beetje zitten zoeken op etappes in grote ronden die een vergelijkbaar profiel hebben als de etappe van morgen. De eerste die mij te binnen schoot was ook etappe 2 uit de Tour de France 2014 naar Sheffield, maar bij nader inzicht denk ik dat etappe 7 uit diezelfde tour nog meer overeenkomsten vertoont. Er werd toen gesprint met een kleine groep van zo'n 25 man. De winnaar aldaar: Matteo Trentin. Dumoulin op plek 4, Oss op plek 6, Valverde op 12 en Nibali op 16. In de top van die uitslag verder nog Sagan, Gallopin, Gerrans.

Wat Unibet en Paddypower ook beweren, winst voor Kittel lijkt me toch vrij uitgesloten. De mannen uit de heuvelklassiekers zullen naar mijn idee plek 1 tot en met 10 bevolken, gevolgd door de klassementsmannen

Geurtje

Ik denk toch ook meer aan een Trentin of Jungels morgen. Of Valverde heeft snode plannen, die zal zelf niet weg (mogen)blijven maar misschien een Betancur weg sturen op de laatste klim....zou geweldig zijn! Even iedereen zenuwachtig maken.

ONCE

Wceendt.

Wat ik probeer te zeggen. Er is altijd een kans dat er weinig gebeurt en als kittel dan wel aanhaakt is ie favoriet.

Persoonlijk denk ik dat geen enkele sprinter gaat winnen. Als er al geen groepje weg is demareren er wel wat op het laatste klimmetje. Zijn ze ongevaarlijk voor ak krijgen ze de zegen van astana/movistar. Gaat het wel los met ak mannen kan er ook geen sprinter aanhaken.

Valverde wordt mijn kopman. Of nibali misschien. Kittel sws niet maar misschien dat ik m nog opstel. Sws gegarandeerde punten

Laatst gewijzigd
Johnny7

Dit is een ontzettende lastige etappe.

Ik verwacht dat een aantal sprinters dit moeten kunnen overleven, dus Valverde als winnaar wat ik overal lees lijkt me lastig.
Datzelfde lijkt me ook voor Kittel, maar ik heb hem nog wel in mijn dagteam.
Voorlopig zitten Hofland en Valverde daar niet bij. Je moet toch wat. Als ik hun selecteer moet ik mannen als Modolo en Viviani eruit knikkeren.
Kan nog dat ik dat morgenvroeg ff doe.

WCEendT

'@JDL
Cancellara eruit (die maakt geen indruk), Visconti erin laten zou zelf nog wel eens kunnen winnen echt een naam die ik vna niemand hoor maar toch echt wel een outsider is.

@Jort
Het parcours is wel met de etappe van morgen te vergelijken maar ook weer echt niet, nou moet ik eerlijk toegeven dat ik de 1e etappe van Romandie niet heb gekeken en dus geen idee heb hoe het koersverloop was. Aan de uitslag te zien lijkt het erop dat het rustig aan is gegaan (met 110 man in dezelfde tijd, van de 150 totaal), en ik verwacht persoonlijk niet dat er 110 man morgen in dezelfde tijd over de meet komen.

Alhoewel het parcours misschien te vergelijken is, gaat het koersverloop zeer waarschijnlijk heel anders zijn en gaan er zeker geen 110 renners samen over de meet komen. Ik heb ook geen idee of Kittel tijdens die beklimmingen in Romandie achterin het peloton zat en misschien zelfs heeft moeten lossen, maar een ding weet ik wel dat hij als er een groep van 40-50 renners de laatste klim overkomen morgen hij er echt niet meer bij gaat zitten (puur gevoel/ervaring met Kittel/???de feiten???).

@johnnyny
Ik heb ook zitten twijfelen tussen Modolo en een paar andere sprinters, waaronder Hofland/Arndt. Uiteindelijk ben ik toch voor Hofland & Arndt gegaan puur omdat ik denk dat het gewoon te zwaar gaat zijn voor Modolo (en ze een betere man voor morgen hebben in Ulissi, dus als hij er nog bij zit is er kans dat ze alsnog voor Ulissi gaan).

P.S.
Kan iemand mij vertellen of Kittel van achter in het peloton zat tijdens die 1e etappe in Romandie of dat hij zelfs heeft moeten lossen?

Laatst gewijzigd
jort101

WCEendT
Je hebt wel gelijk, denk inderdaad dat het anders gaat verlopen dus Ik denk dat ik de gok ga nemen, nibali kopman ipv kittel. Ik denk (hoop) dat er wat spektakel komt morgen en neem dan 3 sprinters mee en 6 klassementsmannen/aanvallers mee.

Laatst gewijzigd
rosco

Mijn team voor morgen is.

Kittel C, als het een trage etappe wordt dan kan kittel denk ik mee tot eind en punt(en) van de trui(en).
Nardauskas kan deze heuvels aan
Demare idem
Nizzolo moet deze heuvels aan kunnen
Moldovo italiaan in eigen land kan altijd wat meer tevens zijn de renners nog fit
Viviani idem
Jungels ontsnapping en ev. teampunten kittel
Valverde spreekt voor zich
Betancur kan deze heuveltjes aan en is explosief tevens teampunten valverde

Geef jullie mening maar op dit team, goed of slecht alles is welkom.

WCEendT

'@Jort
Persoonlijk selecteer ik wel gewoon sprinters als Hofland/Demare/Nizzolo/Ewan, vooral sprinters die kans hebben om bij de beste 50 aan-klampers van het peloton te behoren zijn wel de moeite waard om mee te nemen (denk ik).

Ik selecteer ook twee(drie?vier?) klassementsmannen: Valverde, Chaves (Jungels, Dumoulin).

Maarja!! Wie weet wat er morgen gaat gebeuren? Ik in ieder geval niet, zolang ik er maar over nagedacht heb zal ik tevreden zijn met het resultaat.

Laatst gewijzigd
JDL75

'@WCeend Thx voor je toelichting, ik neem het mee naar bed en slaap er een nachtje over. Cancellara is toch een held, zou het zo tof vinden als hij er morgen weer gaat staan...maar goed je hebt helemaal gelijk, ziek gaat hij weinig opleveren...

Maar wie neem ik dan mee? Nibali/Zakarin/ Nizzolo?

@Rosco: Mocht het niet hard gaan, staat er een prima team. Mocht het hard gaan dan incasseren, maar dat geld voor ons allemaal. Ook als je anderom kiest!
Ik ben erg benieuwd naar Valverde.

jort101

'@WCEendT
We zullen het zien! Heb zin om te kijken morgen.

rosco

JDL75 bedankt voor je reactie, blijft idd een gok. Maar wel leuk.

Bi-winning

ik heb momenteel;

Valverde (c)
Kittel
Jungels
Ewan
Nizzolo
Demare
Nibali
Colbrelli
Dumoulin

Van de meeste namen ben ik vrij zeker, verwacht namelijk dat de kans er asoluut is dat mannen als een Ewan er nog aanhangen, alleen twijfel ik toch over een aantal namen.

Kittel of Demare voor Zakarin, Kittel gaat natuurlijk wel wat zekere punten pakken maar gaat er lijkt me toch niet meer aanzitten dus is de winst tov andere wellicht groter met een Zakarin? Zelfde geldt natuurlijk voor Demare al zie ik die er misschien iets langer aanblijven. Ben benieuwd wat men hier van denkt

En wat verwachten jullie van Firsanov morgen?

Geurtje

Mijn opstelling is:

Modolo
Nizzolo
Formolo
Ewan
Chaves
Jungels
Trentin
Betancur
Valverde(c)

Kittel verwacht ik niet. Etixx gokt op andere renners op de klim denk ik. En gaan vervolgens niet rijden voor Kittel.

WCEendT

'@Bi-Winning
Firsanov is mijn outsider, ik twijfel of ik hem er morgen inzet, puur om de reden dat hij niet echt een sprint in de benen heeft en ik denk dat er mannen in de ontsnapping gaan zitter die explosiever zijn (o.a. Wellens). Ik denk dat ik Firsanov nog ff bewaar voor in de wat zwaardere etappes.

TiesW

Ik heb uiteindelijk voor morgen:

Dumoulin (c)
Valverde
Zakarin
Jungels
Amador
Wellens
Brambilla
Formolo
De Marchi

Jori

Firsanov wordt veel genoemd, maar is het niet dat als Gazprom iemand stuurt, dit gewoon Kolobnev (of hoe je het ook schrijft) is.

Ik zit me nu vooral per team te denken.
Astana, Movistar, Tinkoff, Sky, AG2R, Katusha zal het niet echt uitmaken wat hier gebeurd, zolang hun kopmannen maar netjes blijven zitten.
Lotto-Jumbo zal ook geen tempo maken denk ik, puur alles op Kruiswijk en laat Battaglin het eigenlijk zelf maar uitzoeken en anders komt gewoon Hofland weer aan bod, gezien de uitslagen geen slechte.
Etixx hoeft ook niks, zou het liefst het peloton in toom houden, maar anders spelen ze net zo makkelijk iemand anders uit en dan gewoon weer Kittel de dag erna.
Trek heeft ook er weinig aan om de koers hard te maken, hun beste kans is of Cancellara in een ontsnapping of juist Nizzolo.
Cannondale zou kunnen dat ze het hard willen maken voor Navardauskas, maar mij lijkt Uran daarvoor te belangrijk en moet Navardauskas het zelf rooien.
BMC heeft er ook weinig aan om de koers hard te maken, zeker nu Dillier is uitgevallen. Zabel of uit ontsnapping Kung zijn hun beste kansen
FDJ wil vooral Demare erbij houden en Kittel in deze vorm blijft er in mijn ogen dan ook automatisch bij.
Lotto-Soudal zal de vlucht afwachten, maar lijkt me met Greipel zich ook niet druk te maken om de etappe, al zouden ze niet klagen als dit eindigt in een massasprint.

Ploegen dus die voor morgen echt baat bij hebben om de koers hard te maken lijkt mij:
Dimension Data (voor Sbaragli, al weet ik ook niet precies wat voor klimwonder dat is)
IAM Cycling (Om bijvoorbeeld een Haussler uit te spelen)
Giant (Om Dumoulin in het roze te krijgen)
Lampre (Om Ulissi uit te spelen)
Willier (Belletti)
Nippo-Fantini (Bole)
Bardiani (Colbrelli)

Hiervan zie ik eigenlijk niet de onderste 4 de capaciteiten hebben om echt de koers hard te maken en zou het dus om Giant, IAM en Dimension Data gaan.
Orica-Greenedge heb ik hier bewust buiten beschouwing gelaten, omdat ik daar geen uitspraak over durf te doen (Ewan, Chaves, Howson?)

Al met al zijn het niet de ploegen die het hardst aan het peloton trekken en zie ik Kittel het dus nog best overleven, al is dit natuurlijk nog steeds pure speculatie

EDIT: Met deze gegevens zie ik dus wel een succesvolle vlucht als meest waarschijnlijke

Laatst gewijzigd
WCEendT

'@Jori
Als Kittel morgen in een groepje met de eerste 50 man over de meet komt zal dat niets goeds doen voor het wielrennen, en zal ik een paar A4'tjes vol schrijven met uitleg waarom het niet mogelijk is dat iemand als Kittel dat (schoon) kan.

Daarentegen is het natuurlijk gewoon mogelijk als het om een groep van 100+ man gaat (en het koersverloop, zoals jij voorspelt, niet hard genoeg was).

Voor nu is het mooi tijd om er nog eens goed over na te denken, en er maar een nachtje over te slapen :P...

Poeksel

Wat betreft de bookmakers en sprinters: ik kan me van het verleden wel herinneren dat bookmakers sprinters een goede kans gaven in een etappe, maar dat het te zwaar bleek. Ik stel Kittel wel op overigens (vanwege trui- en teampunten).

nasibal

'@Jori

Ik denk ook dat het een vlucht gaat worden. De vraag is echter of dat de "beginvlucht" gaat zijn, of een vlucht die later in de etappe ontstaat (meest waarschijnlijk op de laatste puist). Dit is zeer relevant, want:

*Situatie A, vroege vlucht:

Indien een vroege vlucht het haalt zal er, tot de laatste pukkel, niet al te hard gekoerst zijn. De sprinters hebben dan een hele grote kans nog in de groep te zitten die als eerste na de vluchters aan de pukkel begint. Als de vluchters tegen die tijd buitenschot zijn zal er op deze laatste hindernis ook niet bijster veel gebeuren vermoed ik. Dan gaan de sprinters die voor de rode trui gaan er ongetwijfeld nog aanhangen én achter de vlucht om de overige plaatsen sprinten

*Situatie B, vlucht op de laatste heuvel

Deze ontstaat denk ik alleen als er niet al een vlucht vooraan rijdt die buiten schot is. Dat betekent automatisch dat er niet rustig aan is gedaan in de voorafgaande heuvel/berg-zone. De sprinters, als ze er nog bij zitten, zullen een stuk minder fris en mogelijk ook niet mooi vooraan in het peloton zitten op dat moment. Een reeks aan aanvallen op laatste pukkel kan er dan teveel aan zijn. Na vlucht zullen het dan met name de heuvelsprinters zijn die misschien nog 'om de eer' mee willen doen. De bonis zijn weg, dus de klassementsmannen zullen zich er niet in mengen.

Jori

Met mensen als een Fraile en Boem weet ik wel wat ik durf te verwachten ;)

kaivandewiel

Scenario C. Er is een lange vlucht die wordt gecontroleerd Door Etixx (zowel opties met een sterke Kittel als backup Trentin).

Voor de puist wordt de groep teruggepakt en rijden er uiteraard mannen weg als wellens. Deze worden echter op het stuk daarna teruggepakt of er blijft er 1 buiten schot en er sprint een groep van 60 man (de gomotiveerde renners, in vorm zijnde sprinters en klassementsmannen) voor de overwinning of dus voor plek twee.

Het welbekende Amstel Gold Race scenario

Ik vraag me ook af waar het idee vandaan komt dat Nizzolo heuvels over kan. In Milaan San Remo eerder dit jaar finisht hij buiten de grote groep op 1 minuut. Die pukkels lijken me vergelijkbaar of zelfs minder zwaar dan morgen.

Ik ben overigens ook ontzettend benieuwd naar morgen. En als Kittel erin slaagt het af te maken , is dit ontzettend knap. Die verhalen over doping neem ik even met een korreltje zout. Dat kan bijna niet serieus zijn bedoeld neem ik aan?

WCEendT

'@Kai
We gaan het zien ;)!!!

nasibal

'@kai

Jij denkt, dat wanneer de vluchtgroep wordt teruggepakt dat nog door een vol peloton met sprinters gebeurd? En dat er vervolgens, als er EN oorlog gemaakt wordt op de laatste heuvel EN er vervolgens zo hard doorgereden wordt dat iedereen wordt teruggepakt (of niet echt weg kan rijden) er nog 60 man aankomen? Dan mogen ze in de laaste kilometers wel heel erg naar elkaar kijken zodat er nog veel terug kunnen komen. Alleen rijdt er dan wss weer een groep weg.

60 man als eerste aan de finish.. ik zie het niet gebeuren, of het moeten er gelijk dik 100 zijn.

We gaan het allemaal beleven.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 62 ... 127 128

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.